Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Przypominam ze jest to wątek o 1,4 TSI !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kogo w dzisiejszych czasach obchodzi wskazówka od temperatury cieczy?, są samochody, które jej nie mają, jak żyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Dreyfus napisał:

Używałem tdi przez 7 lat i w zimę po 10 km z roboty wskazówka temperatury była w połowie skali a gdzie jej tam było do 90 stopni... 

Proponuję przejechać się najnowszym tdi a potem będziemy dyskutować.Poza tym to nie właściwy temat na dalszy spór oto kto mądrzejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, paolokos napisał:

są samochody, które jej nie mają, jak żyć??

I to jest wymysl najwiekszego idoty(patrz Zafira B).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety po wielu wypowiedziach i filmach na y2be wnioskuje ze 2.0tdi potrzebuje sporo km w zimie aby zagrzac sie do optymalnej temp. Jest to min. 15-20km.. szybciej zagrzewa się 1.6tdi. w tsi tego problemu nie ma.

Sytuacje szybszej cieploty w kabinie ratuje grzałka elektryczna, która byla montowana na pewno juz w b5, ktory tez mial dodatkowe świece żarowe na układzie chłodzenia do szybszego zagrzania plynu.

 

Co do wypalania dpf w dieslu, to u mnie w skodzie wydaje mi się ze następuje to  co kilkanacie km na trasie. Auto często trzyma 5bieg przy 100kmh, zamiast wbic 7ke, oraz widze znacznie podwyzszone spalanie, zas pare eazy w miesiącu przy wyłączaniu silnika mam podwyższone obroty i wlaczony na max wentylator chlodnicy, ktory pracuje równe 6min po wylaczeniu silnika. Serwis twierdzi ze jest ok. Silnik 1.4tdi 90 ps cusb dsg.

Spalanie .... Za duze :'(. Wychodzi ok 5l nie jezdzac po.miescie. czyli nie wiele mniej niz w wiekszym, ciezszym i mocniejszym passku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jericho napisał:

Niestety po wielu wypowiedziach i filmach na y2be wnioskuje ze 2.0tdi potrzebuje sporo km w zimie aby zagrzac sie do optymalnej temp. Jest to min. 15-20km.. szybciej zagrzewa się 1.6tdi. w tsi tego problemu nie ma.

paolokos chyba niestrawności dostanie, oszalałeś? Tsi ma inaczej niż on pisze.... a już w ogóle diesel i jakieś niedogodności... olaboga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze masz jakieś problemy emocjonalne, ale nie jestem lekarzem i w sumie to nie moja sprawa. Możesz wskazać gdzie napisałem coś ze tsi ma inaczej niż piszę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do głównego wątku, akurat mam za sobą tygodniowy wyjazd na zachód Europy Passatem kombi 1.4 150 KM z ręczną skrzynią biegów. Na codzień poruszam się po małym mieście, gdzie korek występuje tylko na światłach, i mam średnie spalanie 6,3 l / 100 km. Po przejecheniu 2 tys. km autostradami średnie spalanie spadło do 6,1 l (nie zerowałem spalania przed wyjazdem). Zauważyłem, że optymalne spalanie jest przy maks. prędkości 120 km/h - zasięg wynosi wtedy ponad 1000 km, czyli mogłem zatankować do pełna w kraju i liczyć na to, że wystarczy jedno tankowanie za granicą. Przy większych predkościach rzędu 140-150 km/h spalanie gwałtownie rośnie, a zasięg maleje. Osobiście uważam, że te 120 km/h w zupełności wystarcza, bo na autostradach i tak są bramki pobierania opłat, korki, czasem wypadek i niezależnie od tego, ile kto jechał na godzinę, i tak wszyscy się spotykają. A jeśli chodzi o wyprzedzanie, to też zależy, kto z czego się przesiadł. Ja akurat wcześniej jeździłem 2-litrowym turbodieslem 143 KM i tamten znaczniej bardziej wciskał w fotel. Inna sprawa, że w Passacie po drogach krajowych o wiele częściej jeżdżę na 6 biegu, więc siłą rzeczy, żeby sprawnie wyprzedzić, muszę zredukować na 4 bieg. Na autostradzie nie muszę, bo przy 120 km/h na 6 biegu spokojnie daje radę przy wyprzedzaniu. Przed zakupem też zastanawiałem się, czy nie brać 1,8 l, bo mogłem porównać oba silniki. Może, gdyby występował w wersji z ręczną skrzynią (nie chciałem automatu), wybrałbym mocniejszy. Ale dzisiaj nie żałuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dreyfus napisał:

Można i tak sobie tłumaczyć zasadność kupna silnika 1.4 do passata... 

Taka jest prawda. Pewnie, że na krótkim odcinku można bardziej przydepnąć i dojechać do celu o minutę wcześniej... Tylko że wiąże się to z większym spalaniem. I każdym musi sobie przeliczyć, ile ta minuta jest dla niego warta. A w długiej trasie niestety tak to wygląda. Bramki, roboty drogowe, wypadki, tiry jadące obok siebie powodują wąskie gardła i tego się nie przeskoczy. I nie dotyczy to tylko Passata, ale każdego innego auta. W końcu wszystkie jeżdzą po tych samych drogach.

Edytowane przez gstroy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, gstroy napisał:

Taka jest prawda. Pewnie, że na krótkim odcinku można bardziej przydepnąć i dojechać do celu o minutę wcześniej

No nie wiem, ostatnio startowałem w Katowicach kończyłem w okolicach drogi na Zieloną Górę ciągle autobaną i gwarantuje Ci że nie dojechałbyś jadąc tym tempem chwilę za mną. Ale luz uważać możesz inaczej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.08.2019 o 11:00, gstroy napisał:

 wcześniej jeździłem 2-litrowym turbodieslem 143 KM i tamten znaczniej bardziej wciskał w fotel. Inna sprawa, że w Passacie po drogach krajowych o wiele częściej jeżdżę na 6 biegu, więc siłą rzeczy, żeby sprawnie wyprzedzić, muszę zredukować na 4 bieg

Przesiadałem sie z B5FL tdi 101Ps na B5 FL 1.8T 150ps.automat, i tez mialem wrazenie ze mimo 50% wiecej mocy nowe auto nie jedzie, a stoper pokazywal co innego ? twoj nowy nabytek tez zapewne ma lepsze przyspieszenie niz stary diesel, ale niestety zeby to pokazac potrzebuje on obrotow, a to tylko przez redukcje biegow osiagniesz.

Spalanie wg kompa masz bardzo niskie. Ile zaniza ci komp przy tankowaniu? Przy wskazaniach 6.1l/100km powinieneś zrobic lekko ponad 1150km na zbiorniku.  Ja w swoim vagu zauwazylem ze srednie wsadzanie spalania nijak ma sie do deklarowanego przebiegu, który powinien wprost proporcjonalnie wynikac wlasnie ze średniego spalania, a byl nawet 200km mniejszy, bo..... Komputer sporo zanizal srednie spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B8 raczej nie zaniza ja w bitdi robię ponad tysiąc km na trasie, wcześniej b7 1.6 tdi robił na zbiorniku coś koło 1300 km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, paolokos napisał:

W B8 raczej nie zaniza ja w bitdi robię ponad tysiąc km na trasie, wcześniej b7 1.6 tdi robił na zbiorniku coś koło 1300 km. 

Jak nie jak tak. W temacie o spalaniu jest swiezy post użytkownika który stwierdził iz jego sztuka zaniza 0.5l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden tak stwierdził, to tak musi być, dobre. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, dziki_pl napisał:

By lecieć 200km/h nie potrzeba dużo mocy a wystarczająco mało oleju we łbie.

Czy ja Cię obrażam? Masz 1.4 jedziesz 1.4 masz v8 jedziesz 140 twoja sprawa nie układaj innym życia ok? Że Ty coś uważasz nie znaczy że muszą wszyscy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Jericho napisał:

Jak nie jak tak. W temacie o spalaniu jest swiezy post użytkownika który stwierdził iz jego sztuka zaniza 0.5l/100km

Ostatnio w innym wątku wrzucałem zdjęcie z trasy nad morze i z powrotem. Komputer pokazał 4.8, natomiast z tankowania wyszło 5. Całe 0,2l przekłamania. Możliwe że w mieście przy bardziej "szarpanej" jeździe by była wieksza róznica ale nigdy tego nie liczę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój. Niech każdy kupi co chce i mu pasuje.

Ja mam benzynkę po kilu Pb i ON. Mieszkam w średniej wielkości mieście i za dużo nie jeżdzę, do tego raz w roku wakacje i daje radę.

Może co innego powie osoba mieszkająca poza miastem i dojeżdzająca do pracy, a co innego taki mieszczuch jak ja.

W jednym z czasopism jest artykuł mówiący, że sposobem na zakup młodszych aut z zagranicy - to zakup diesla. Tam z tego uciekają. Ja zmieniam auto co 2/3 lata więc jak coś to wybiorę coś innego.

Proszę i nie udawadniajcie swoich racji. Patrzcie pod swoje potrzeby!

Jak by mnie złąpało wypalanie dpf a np. muszę iść szybko odebrać syna ze szkoły - to co mam wybrać?

Silniki TSI nie są już takie złe, ale diesle mają też swoje atuty i tyle w temacie :)

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, marcinsgdz napisał:

W jednym z czasopism jest artykuł mówiący, że sposobem na zakup młodszych aut z zagranicy - to zakup diesla. Tam z tego uciekają.

Proszę nie czytać za dużo takich gazet bo diesle  są ciągle kupowane na zachodzie i jeszcze długo będą.Jeśli już to północ europy ale tam ON było i tak mało kupowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polnoc - masz na mysli wyspy - Irlandia/UK? U mnie to sie passata w benzynie nie kupi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, paolokos napisał:

Jeden tak stwierdził, to tak musi być, dobre. 

Przegladajac statystyki na spritmonitor na razie dla Seata i Skody dla Pb i ON od 2014 roku srednie przekłamanie wynosi przewaznie 6-10%. Watpie aby w przypadku dwoch pozostalych marek VAGa bylo inaczej.

16 godzin temu, marcinsgdz napisał:

diesle mają też swoje atuty 

Caly czas probuje sobie na sile to wmowic, ale jak dotad bez rezultatu bo passka jeszcze nie kupilem, mimo ze w dobrej cenie sa tylko diesle a nie Pb.

Wg mnie za dieslem przemawia tylko wyzszy momoment obrotowy i toeretycznie bardziej odczuwalne wciskanie w fotel, a mimo to osiagi ma slabsze niz Pb o podobnej mocy. Dluzej sie nagrzewa, czesciej sie psuje, drozszy serwis, dwumasa szybciej pada, dpf!!, silnik bardziej slyszalny na zewnatrz i wewnatrz auta,, wiekszosc?? wylacza system Start&stop bo jednak slychac roznice na wyl/wl silniku??,   wyzszy podatek drogowy w DE o jakies 200E, za ktore mozna juz przejechac dodatkowe km na Pb (mozliwe ze auto bede rejestrowac na PL, ale bedzie uzywane w DE, wiec podatek bede musial placic).

No i diesel ma nizsze spalanie, ale przy technologii TSI, roznica jest juz bardzo mala. Pb mozna przerobic na LPG gdzie koszty jazdy beda bezkonkurencyjne.

NIestety ja szukam wersji w automacie, gdzie w Pb o mocy do 180PS jest mniej trwala skrzynia dq200, ale liczac oszczednosci z jazdy na LPG i tak wyjdzie taniej wydajac pare tys. na jej naprawe ;)  

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności