radekrp90 Zgłoś #261 Napisano 12 Kwietnia 2019 Jak dla mnie, według tego co słyszę, wszystkie mniej lub więcej biorą. Oczywiście apogeum to lata 2010-2013 ale te późniejsze też nie są idealne Ale temat dotyczy 1.4 TSI EA211 i tego się trzymajmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #262 Napisano 13 Kwietnia 2019 20 hours ago, yorey said: koło 7,5kkm dolałem pół litra i teraz drugie pół. Siemanko. Czy to rzeczywiscie tak duzo?. Mam Octavie z tym silnikiem i przy zakupie zalozylem, ze jak mi bedzie bral litr od wymiany do wymiany to bede happy?. Pamietajmy, ze mamy rozne style jazdy, silniki sa inaczej niz kiedys spasowane I mozliwe, ze w fabryce rozne oleje wlewaja(nie mowie o specyfikacji!) . Turbinka ma prawo cos tam puscic. Tak czy inaczej Ja zadowolony jestem z silnika. Nawet przestalem sprawdzac Ile mi pali a 100km (tutaj mpg?). Ale czasem I tak tesknie za moim poczciwym AWX ? Pozdrawiam ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yorey Zgłoś #263 Napisano 19 Kwietnia 2019 na pewno mieście się w volkswagenowskiej normie;) Jakkolwiek dolewanie oleju do nowego auta normalne jednak nie jest.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #264 Napisano 20 Kwietnia 2019 Juz chyba prawie kazdy producent samochodow umiescil w instrukcji obslugi ze do 1L/1000(tak tysiac)km to jest ok i maja wszystkich w du.ie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #265 Napisano 20 Kwietnia 2019 Taki zapis miałem w Hyundaiu z 2000 to czego się spodziewać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #266 Napisano 20 Kwietnia 2019 (edytowane) Wszystkie silniki, przede wszystkim turbodoładowane biorą olej, nic w tym dziwnego, jedne mniej, drugie więcej, dużo zależy od rodzaju i stylu jazdy. Pewnie, że trochę lipa jest jak co chwilę trzeba dolewac, ja u siebie olej co 15 tys., widzę, że trochę na miarce schodzi, ale nie na tyle, żebym musiał dolewac. Samochód to nie prom kosmiczny, więc jakac tolerancja musi być, dlatego takim zapisem się producenci zabezpieczają, bo pewnie o 2 mm by były sprawy sądowe? Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #267 Napisano 20 Kwietnia 2019 8 minut temu, paolokos napisał: Wszystkie silniki, przede wszystkim turbodoładowane biorą olej I tu chyba jest sedno sprawy, mnie jak jeżdżę normalnie od wymiany do wymiany nie dolewam, jednak jak robisz z auta bolid f1 to łyka przy takim traktowaniu olej, nie wiem w jakich ilościach bo tak miałem zaraz po zakupie, raz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #268 Napisano 20 Kwietnia 2019 @Dreyfus Jeśli Ci nie bierze nic oleju to znaczy, że masz System Automatycznego Uzupełniania Smarowidła Czyli dolewa benzyny, nie ma innej opcji, bo każdy silnik pali, chyba że 200-300 ml między wymianami uważasz za "nic". Ja dolewam około 300-600 ml ale raz, że ostatnio auto prawie tylko w mieście jeździ, ja sam raczej ekojazdy nie uznaję (chyba, że w trasie), a poza tym odma trochę mi puszcza więc wszystko razem daje taki, a nie inny efekt. Zmartwieniem jest jeśli co 10.000 km musisz zmieniać tylko filtr, bo olej masz świeży (czyt. co 1000 km dolewasz 500 ml ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #269 Napisano 20 Kwietnia 2019 Ja ani razu nie dolewaliśmy. Przebieg 45 K , dwie wymiany do tej pory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #270 Napisano 20 Kwietnia 2019 30 minut temu, radekrp90 napisał: @Dreyfus Jeśli Ci nie bierze nic oleju to znaczy, że masz System Automatycznego Uzupełniania Smarowidła Czyli dolewa benzyny Napisałem że nie dolewam między wymianami co 15 tysięcy a nie że na bagnecie jest ciągle max... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #271 Napisano 21 Kwietnia 2019 Nie nerwuj się - przecież wiem co napisałeś To było tylko jako luźne nawiązanie do Twojej wypowiedzi, mogłem to bardziej rozwinąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #272 Napisano 21 Kwietnia 2019 Już lepiej nic nie rozwijaj bo jeszcze wyjdzie że mam popsute auto ? zdrowych wesołych ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartz Zgłoś #273 Napisano 28 Lipca 2019 Witam Panowie. Odświeżę temat po dość długim czasie. Przeczytałem całą Waszą konwersację w tym temacie i postanowiłem się zarejestrować na forum, mimo że w zasadzie nie jestem na tą chwilę posiadaczem passata, ani też nie użytkuje silnika 1.4 tsi, ale bardzo się nad nim zastanawiam, a Wasza dyskusja bardzo mnie zaciekawiła. W niedługim czasie planuje zakup wozidła, prawdopodobnie będzie to jakiś 2-3 latek. Wybór zapewne padnie na passata bądź superbe. zastanawiam się bardzo nad tym silnikiem, ponieważ autko użytkuje głównie w mieście i na drogach lokalnych, bądź krajowych dwupasmowych. Dojazd do pracy w jedną stronę do 12km więc żadna odległość. Raz, dwa razy w roku dłuższy wyjazd na wakacje. Miałem przyjemność w Octavii i Leonie pojeździć tym silnikiem i zrobił na mnie rewelacyjne wrażenie. Zdaje sobie sprawę, że te auta są lżejsze o jakieś 150-200kg i tu właśnie pojawiają się wątpliwości czy tak samo będę zadowolony w passacie. Na papierze silnik wygląda całkiem nieźle, wiem że pisaliście że do 100km/h jest wystarczający a później mogą być większe problemy, albo podczas załadowania samochodu 4 osobami i pełnym kufrze. Z drugiej strony te argumenty mnie nie przekonują, bo kto jadąc z całą rodzinką na wakacje czy jakiś wyjazd szaleje na drodze, ryzykownie wyprzedza itp. Poza tym w dobie coraz większych ilości kilometrów autostrad i dróg ekspresowych tych sytuacji jest coraz mniej. Włączam tempomat na autostradzie na 140-150 i w ten sposób sprawnie można przemieścić się do celu. Z drugiej zaś strony, korci diesel 190 konny pod maską, dla którego takie prędkości autostradowe nie będą sprawiały żadnych problemów, przyspieszenie 8,0sek do 100 też będzie powodowało radość z jazdy, tylko... no właśnie tylko moje dystanse nie są za duże i boje się problemów z DPFem. Przypuszczam, że reasumując rocznie będzie to 15-20tys. kilometrów. Myślę, że w spalaniu TSI 150KM vs TDI 190KM nie będzie dużej różnicy. 150 konnego diesla od razu odrzucam, bo w tej sytuacji wybrałbym zdecydowanie 1.4 tsi, rzecz ma się o te 40KM różnicy Także serce ciągnie do 2.0tdi 190KM, a rozum podpowiada żeby jednak zdecydować się na 1.4tsi 150KM. Może któryś z Was jeszcze jakieś ciekawe przemyślenia dorzuci do mojej wypowiedzi. Chciałbym się dowiedzieć: - czy jakieś problemy z DPF użytkowników diesli dopadły? Jeśli tak to czy przy przebiegach rzędu 70-100tys czy może dopiero przy 200tys. km. - wyciszenie samochodu - TSI vs TDI. Z tego co słyszałem w benzynie będzie ciszej przy niskich jak i wyższych autostradowych prędkościach, możecie to potwierdzić. - DSG - jak sprawuje się w tym silniku? Dzięki za wszelkie kolejne odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #274 Napisano 28 Lipca 2019 (edytowane) Żadnych problemów z dpf, dopadają tylko tych co chcą żeby ich dopadło i co na wszystko narzekają?, jeżdżę teraz też seatem z 1.5 150, bardzo fajnie to chodzi, ale na autostradzie od 150 już jest lipa, jak wcisniesz gaz do deski to wyje niemiłosiernie, nie wiem kto ci nawciskal głupot że przy większych prędkośćciach na autostradzie benzyna jest cichsza? Passat 190 w dieslu w porównaniu do 150 benzyny to przepaść, ale co kto woli. Dsg z benzyna chodzi fajnie. Ja teraz kupuje żonie 1.5 tsi ale do A1, do samochodu wielkości Passata osobiście nie, ale jechać się da.Ja też mieszkam w Alpach, dużo jeżdżę pod duże wzniesienia, także nam też trochę inne spojrzenie, ale na autostradzie ba trasie pod taką np górę św Anny jedziesz na tempomcie że stała prędkością nagle widzisz jak większość samochodów zaczyna zwalniać, to jest właśnie diesel na trasie ? Edytowane 28 Lipca 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #275 Napisano 28 Lipca 2019 Godzinę temu, paolokos napisał: Żadnych problemów z dpf, dopadają tylko tych co chcą żeby ich dopadło Dokładnie tylko mając 12 km do pracy może być za mało by filtr się wypalił.Trzeba będzie sobie tego pilnować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #276 Napisano 28 Lipca 2019 Ja mam do pracy 11 i żyje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #277 Napisano 28 Lipca 2019 7 minut temu, paolokos napisał: Ja mam do pracy 11 i żyje ? Ale zapewne nie przerywasz za każdym razem wypalania a poza tym mieszkając w DE masz autostradę pod domem znając życie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #278 Napisano 28 Lipca 2019 Do pracy jak mnie zaskoczy to nie czekam na wypalenie, ale w drugą stronę to już bardziej odpowiedzialnie ale też bez przesady. Mam apke do wypalania, także jestem w miarę na bieżąco, ale z drugiej strony wiedziałem co kupuję, także traktuje wypalania jak normalność i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #279 Napisano 28 Lipca 2019 Szacun mieć 11 km do roboty i chwalić ropniaka że jeszcze żyje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #280 Napisano 28 Lipca 2019 Pozwolę sobie zabrać głos. W swoim życiu jeździłem różnymi autami i z perspektywy czasu muszę powiedzieć, że decydując się na samochód musi Ci się on podobac i musisz sie w nim dobrze czuć. Jeśli chodzi o wybór jednostki napędowej - cóż Ci rozsądnego mam powiedzieć: skup się na codziennej eksploatacji. Jeśli masz czas możesz pilnować wypalania DPF - mnie to z czasem już męczyło i nie zawsze mogłem to dokończyć. Takie dopalanie i jeżdzenie bez celu to też strata czasu i paliwa. Jeśli lubisz jednak szybszą jazdę - taki masz priorytet - to kup diesla (na autostardzie przy takim obłożeniu będzie lepszy niż 1.4). Jeśli traktujesz to jako wozidło dla swoich potrzeb o których wspominasz - kup benzynę. Tu nie ma idealnego rozwiązania. Kupisz mocną benzynę to spalanie też będzie większe. Czy kupujesz ciężarówkę jeśli planujesz przeprowadzkę? Sam musisz podjąć decyzję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach