Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ale oczywiście, że da się paskiem z 1.4 jeździć mnie chodzi o to że każdy z tych silników ma swoich odbiorców odnośnie tego co napisałaś że wolisz jeździć 14 niż 2.0 bo ja mam dokładnie na odwrót:)  trasa z Katowic do Środkowych Niemiec czyli generalnie non stop autostrady wiadomo nie zawsze da się te 200 utrzymać... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem, że wolę jeździć 1.4 :D wolę 2.0 bo większą frajda z jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy teść w Niemczech ma kolegę w pracy, który ma na sprzedaż VW Passat B8 1.4 TSI 125 DSG z 2016 roku (przebieg 40 tyś). Auto ma mi służyć głownie do jazdy po mieście i czasami wypad za miasto. Jak DSG sprawuje się w B8 i czy wymaga ona przy tym przebiegu serwisu i jaki jest tego orientacyjny koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dsg wymiana oleju co 60 tysięcy, przy mniejszych pojemnościach podobno bez rewelacji, ja użytkuje z 2.0 to trochę inaczej... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dreyfus Ale ty masz DQ250, a tam jest DQ200 (sucha) więc to zupełnie inne skrzynie i inne własności.

@marcinsgdz Przebieg nie jest za wielki więc warto się autu przyjrzeć ale sama wersja nie wiele mówi o wyposażeniu, które może mieć nie mniejsze znaczenie jak układ napędowy.

Co do samych serwisów - warto wymienić olej w mechatronice i skrzyni biegów, i warto sprawdzić stan sprzęgieł (o ile da się bez ściągania skrzyni, bo tego niestety nie wiem), bo one sprawiają najwięcej problemów w tych przekładaniach.

Co do kosztów - 1.7 litra oleju przekładniowego (G055512A2) i 1 litr oleju dla mechatroniki (G004000). Oleje można poszukać wedle uznania (polecane to m.in. Fuchs lub Ravenol). Wymiana to już kwestia rejonu i warsztatu - więc ciężko mi coś napisać o cenach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza  dla B8 akcja: Aktion 64E4 Krit. 01

oraz części:

- Z 12278
Marderabwehranlage II

- 99999999
verkabelung inst.

- Z 999000
Verbinder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ochrona przed gryzoniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielce Szanowni, mój passerati żre olej - w tej chwili ma przebieg 12,5kkm i drugi raz domaga się dolewki - reklamować, czy ten typ tak ma? Dodam, że auto jeżdżone delikatnie, turbina szanowana, ogólnie żadnych wygłupów z mojej strony.

Edytowane przez yorey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zgłosić ale póki nie "jara" litra na 1000 km nic nie zrobią zapewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, yorey napisał:

reklamować, czy ten typ tak ma? 

Mój tsi z 2010 nie "żre" Od wymiany do wymiany więcej niż jest na bagnecie przy normalnej jeździe... Reklamować i dać znać czy robią jak kiedyś test olejowy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy olej nie ucieka Ci na łączeniu silnika ze skrzynią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

suchy jest, nie plami, nie poci się, wszystko jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, yorey napisał:

Wielce Szanowni, mój passerati żre olej - w tej chwili ma przebieg 12,5kkm i drugi raz domaga się dolewki - reklamować, czy ten typ tak ma? Dodam, że auto jeżdżone delikatnie, turbina szanowana, ogólnie żadnych wygłupów z mojej strony.

ile dolewasz na ile km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło 7,5kkm dolałem pół litra i teraz drugie pół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To coś nie tak. To mój drugi 1.4 TSI i żaden nie brał oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pol litra na 7tys.km to nie jakas masakra... VW moze odme zmieni jak sie uda... moze cos turbo lekko przepuszcza... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tu dużo zależy zarówno od egzemplarza oraz od tego jak było/jest użytkowane.

W TSI-TC była np. seria turbosprężarek gdzie gdy użytkownik "zamulał" turbosprężarka traciła uszczelnienie (bo do pracy uszczelnień labiryntowych musi być odpowiednie ciśnienie po stronie wirnika). Niby po jakimś czasie to zmieniono. Być może u Ciebie również jest taka sytuacja i turbosprężarka puszcza olej ale bez dogłębnej diagnozy to gdybanie.

Zgłosić do ASO możesz ale nie oczekiwałbym nadzwyczajnej reakcji.

@Dreyfus To, że Tobie nie bierze to nic nie znaczy. 1.4 TSI EA288 to zupełnie inny silnik niż 2.0 TSI jakiejkolwiek generacji ;)

I żeby nie było... już wiele razy słyszałem o braniu oleju przez właśnie te "nowsze i lepsze" 1.4 TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm dla mnie dużo znaczy :) a jak nowe 2.0 też biorą? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności