Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

T si 150 ps jest tańsze od tdi 6 tyś  

Poszukaj aktualny cennik

Jes

A Ty co bierzesz?

Ja bym się nie bał małych pojemnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podałem ceny z konfiguratora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziki_pl cóż tak się czepiłeś tego diesla? Pisząc o swoim "wozidle" nie miałem na myśli ani diesla,ani VW. Przestań już mi " udowadniać" co jest złe,a co jest dobre. Już wcześniej pisałem,każdy ma swoje zdanie i niech tak zostanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie ceny są na stronie vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie - jeśli o mnie chodzi to nie jestem typem "rajdowca" i nie mam parcia na moce niczym auto klasy GT3. Auto ma dawać jako-taką przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu (na tą prawdziwą to raczej bym wolał jakieś starsze V8 z celownikiem). Wolałbym mieć w Passacie 2.0TSI, a najlepiej 3.6 (i nie chodzi mi tu o jego osiagi, a dźwięk który podobnie jak w V8 mi się zwyczajnie podoba) ale na tą kosiarkę nie mogę narzekać. Królem lewego pasa nie jestem, a inna prawda jest taka, że Polacy nie potrafią jeździć autostradami. U nas można jechać albo 80-90 prawym pasem albo 160-180 lewym inaczej będziesz "zamrugany". Ja ustawiam zawsze przepisowe 140 (wg GPS) i tak jadę prawym pasem ile się da, jeśli coś wyprzedzam i widzę, że coś szybko się zbliża chowam się - po co sobie wzajemnie utrudniać życie. Sam natomiast strzału dlugimi użyłem może 3 razy. Ale to nie temat o tym :)

Dość powiedzieć, że przy moim stylu jazdy B4 1.9TDI palił mi raptem pół litra mniej niż ten. Jeździłem trochę nowym A6 TDI 177KM i spalanie wyszło mi podobne jak w TSI - oczywiście osiągi lepsze ale nie na tyle na ile wynikało by to z parametrów (wiem, że waga inna).

Obecnie diesle niby są w odwrocie ale to jeszcze trochę potrwa, szczególnie w Niemczech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

U nas można jechać albo 80-90 prawym pasem albo 160-180 lewym inaczej będziesz "zamrugany".

I to jest właśnie sowiecka mentalność tutejszych kierowców. Całą europę przejadę na tempomacie jadać 130-140 spokojnie, a u nas dzicz. Szczególnie A2 odcinek Łódź-Warszawa.

Czekam na odcinkowe pomiary prędkości, może to trochę wprowadzi normalność.

W cywilizowanym kraju na autostradzie wystarczy nawet 100KM, osiągasz prędkość przelotową i jedziesz. Na drogi "krajowe" to już wystarczy 50KM, tam przy większym ruchu wyprzedzanie nic realnie nie daje a najbezpieczniej znaleźć sobie miejsce w pierwszym rzędzie za tirem, zapiąć ACC i mieć resztę w poważaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, dziki_pl napisał:

Ale wiesz że ten 1.4 przyspiesza porównywalne do twojego wozidła a nawet trochę szybciej?

Na pewno :)

197 KM i 430 NM przyspiesza jak 122 KM i 200NM

K

 

Edytowane przez radzio_s
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, radzio_s napisał:

Na pewno :)

197 KM i 430 NM przyspiesza jak 122 KM i 200NM

K

Serią byś nie podskoczył, w 1.4 TSI program też można zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dalej po programie nie pojedzie szybciej nie sądzisz? :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

mam ten silnik. Powiem tak jest to pewne optimum biorąc pod uwagę normalna jazdę po mieście i czasem trasę. Ja przykladowo jadę raz w miesiącu 200 km autostrada z Katowic do Tarnowa i w mojej ocenie wystarcza i mocy i elastyczności przy jeździe do 140 moze 150 km/h. Ponadto na tym odcinku i tak nie pogonisz ?

Spalanie około 7 litrów w cyklu mieszanym. 

Czy to kosiarka? Nie wiem, ale 2 litry z 280 KM to chyba jeszcze bardziej wyżyłowaną jednostka ?

  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję pojeździć Arteonem 2.0 280KM (kilka godzin) gdy passat był na przeglądzie. I mnie ten silnik rozczarował. 

Na papierze moc/moment/przyspieszenie robią wrażenie ale...ten silnik ma dużą turbinę i przez to tak potężną turbo dziure, że jazda nim nie sprawiała mi  przyjemności. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna wizyta u ogarniętego tunera i masz + do mocy i przebieg momentu tak ogarnięty, że gwarantuje Ci że odczucia będą zgoła inne... 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca będą. Ty mówisz o jednym a kolega marcin232 o czymś innym. Ty mówisz o mocy/momencie a on o drażniącej turbo dziurze czyli o lagu w reakcji na pedał gazu widocznym zwłaszcza przy niższych obrotach. Tego się nie da zniwelować żadnym programem. Bezwładności dużej turbiny nie oszukasz. Jak to się już rozkręci - to jest fajnie ale przy spokojnej jeździe lub jeździe po mieście - bywa uciążliwie. 
Uwierz mi, gdyby duża turbina nie była problemem to by fabryka nie dawała mniejszej (220KM) i większej wersji (280KM) tylko klepałaby jeden standard.

Obecnie VW ma takie parcie na eliminację laga, że w nowym 1.5TSI daje turbiny ze zmienną geometrią jak w dieslu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakimi tunerami masz doczynienia ale u mnie w 2.0 była mega różnica przed i po programie właśnie w budzeniu się turbo do życia... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Dreyfus napisał:

Nie wiem z jakimi tunerami masz doczynienia ale u mnie w 2.0 była mega różnica przed i po programie właśnie w budzeniu się turbo do życia... 

a masz wykres przed i po?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minutes ago, Dreyfus said:

Nie wiem z jakimi tunerami masz doczynienia ale u mnie w 2.0 była mega różnica przed i po programie właśnie w budzeniu się turbo do życia... 

I napisał to właściciel silnika z małą turbiną, który w zasadzie w ogóle nie powinien wiedzieć co to lag :zdrowko:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mam taką z kosiarki a tam jest big turbo ? mam gdzieś wykresy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, dziki_pl napisał:

a masz wykres przed i po?

U mnie wygląda tak.

368343090_280przedipo.thumb.jpg.47d0a477ac08c9529012318bcc2120e6.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Macmaciek napisał:

U mnie wygląda tak.

368343090_280przedipo.thumb.jpg.47d0a477ac08c9529012318bcc2120e6.jpg

 

Jeśli to jest na 100 oktan tak jak w opisie to jest to najgorszy wykres 280-tki jaki widziałem. Nawet mapy na 98 wyglądały lepiej i dla takich wyników 10% ugrane na oktanach to zawracanie d**py.

Sam wykres w zakresie budowania doładowania wygląda, hmmm, ciekawie. Nie wiem dlaczego zaczynali go tak wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Programu nie robiliśmy po to, żeby wszystkim pospadały berety z wrażenia ? Tak, spokojnie da się wyciągnąć 340-350 km. Oczywiście kosztem zwiększania ryzyka, że coś się rozsypie. Moim celem było poprawienie elastyczności w zakresie 80~160 kmh i to się udało wybornie. Skutek uboczny jest taki, że auto płynniej przyspiesza także przy niższych prędkościach. Jak się jedzie w trybie sport, to "potężna turbodziura", o której była mowa kilka postów wcześniej, jest praktycznie niezauważalna. Naprawdę rzadko kiedy jest w ogóle potrzeba wciskania gazu w podłogę. 

 

(zupełnie inna sprawa to wykresy z różnych hamowni. Jakoś tak się przypadkiem dzieje, że 90% tego, co oglądam, jest podejrzanie wysokie. Najpierw okazuje się, że mamy "bonus" od fabryki ;-) a potem wychodzą niebotyczne wielkości na wykresach "po". Nikt nie zastanawia się, czy aby hamownia jest dobrze skalibrowana...) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności