Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Przed kupnem tdi jeździłem tym 1.4  z dwoma cylindrami.

Do prędkości 100 km h około świetnie  sobie radzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, M77 napisał:

potwierdzam opinie, mam juz 12k i do miasta wystarcza, autostrada tez nie straszna,

Starl0rd jak podnosiłeś moc , co uzyskales i jakie koszty ?

 

 

Warszawa niestety droga tak więc wyszło z tego co pamiętam około 1500. Robiłem w MDM serwis i szczerze polecam chłopaków. Co do zysków to może po prostu pokaże zdjęcie :) Oprócz tego poprawiły się parametry pracy silnika. Chłopak który mi to robił i tak powiedział że dosyć spokojnie podkręcił i że był jeszcze zapas. Dodatkowo mógłbym się bawić w PB98 i ustawienie pod nią silnika ale w sumie nie wiem po co.

 

27749967_1627500700676753_2179133675192972514_n.jpg

Edytowane przez Starl0rd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy jakim przebiegu robiles mody i jak sprzęgło sie sprawuje ? co ze spalaniem i jak wrazenia z jazdy ?

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moda robiłem przy 15K. Sprzęgło raczej nie sprawia żadnych problemów aczkolwiek musiałem je na nowo wyczuć. Ze spalaniem był problem bo wzrosło ponad 2 litry ale po modyfikacjach powinno zejść do mniej więcej 0,5 - zmany robiłem stostunkowo we wtorek więc musze trochę pojeździć. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, chociaz po mieście moja średnia prędkość raczej sie nie zmieniła. W trasie natomiast jest dużo lepiej bo jak trzeba trochę pojechać lewym pasem to nie ma takiego problemu a i wyprzedzanie wyglada dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Chciałbym się również podzielić wrażeniami z jazdy B8 sedan 1.4 125km. Jeśli chodzi o kwestie przyśpieszenia i dynami, to szczerze powiedziawszy nie spodziewałem się że samochód z takim silnikiem, tak ładnie się z tymi gabarytami radzi. Elastyczność bardzo fajna od 3~4,5/5 tyś. obrotów, spokojnie można wyprzedać. Spalanie trasa np. 60km  z czego 30% autostrada 140km/h tempomat , 20% miasto i 50% tereny poza miastem - wyszło średnio 5.4 litra. Tutaj akurat jazda w godzinach wieczornych bez włączonej klimatyzacji. Jeśli chodzi o średnie spalanie w granicach 6.5 litra. Zastanawia mnie tylko jeden fakt. Na ile można ufać "Biego-niańce" która przy 60km/h każe wrzucić 6 bieg i obroty w tym wypadku wahają się w granicach 1,5 tyś. obrotów . Fakt faktem, nie słychać wtedy by silnik ciężko pracował ani cokolwiek działo mu się źle, jednak zastanawia mnie jakie to ma przełożenie na dłuższą eksploatację samochodu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma nie dać się wyprzedzać, ludzie jeżdzą 150-tkami TDI i uważają że są super do wyprzedzania a czasy wyglądają tak:

100-150

1.4 TSI 125KM - 10s

2.0 TDI 150KM - 11s

1.4 TSI 150KM - 9s

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.4 150 KM ale to w mojej opinii minimum. Jak na razie mam na liczniku niewiele ponad 1600km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kupować Passata to albo 1.4 150 KM w automacie albo 1.8. Moim zdaniem 1.4 w manualu nie nadaje się do miasta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.05.2018 o 21:57, dziki_pl napisał:

A dlaczego ma nie dać się wyprzedzać, ludzie jeżdzą 150-tkami TDI i uważają że są super do wyprzedzania a czasy wyglądają tak:

100-150

1.4 TSI 125KM - 10s

2.0 TDI 150KM - 11s

1.4 TSI 150KM - 9s

 

 

O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Lucifer napisał:

O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód?

My jak chcemy jechać na wakacje do Kołobrzegu to zona z dziećmi i bagażami jedzie pociągiem a ja dojeżdżam sam i ich odbieram z dworca, bo to strach jechać.... no i spalanie 6,3 l to tak naprawdę 16,3 l tylko wstyd sie przyznać na forum

P.S. Pod górę to jeździmy za TIRami, bo wtedy jest mniejszy opór i jakoś dajemy wtedy rade.

  • Like 1
  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lucifer napisał:

O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód?

"No bo ja mam męskie 2.0 w dieslu!". Widać że twoje pojęcie o silnikach jest na poziomie dość niskim. Sam masz diesla o szalonej pojemności dwóch litrów który bez dopingu w postaci doładowania miałby ok 70KM. Benzyna o pojemności 1.4 bez doładowania osiąga bezproblemowo 100KM. Sam sobie dopowiedz w którym silniku sprężarka ma więcej do roboty.

Moc jest mocą, jak dodamy do tego standardowe prezenty mocy w silnikach benzynowych i tradycyjne już ubytki w mocach w dieslach to mamy wynik dlaczego 1.4 125KM jedzie tak jak 2.0 150.

Ty masz w dodatku jeszcze większego muła w postaci 2.0 140 którego osiągi są faktycznie oszałamiające.

Dodajmy do porównania 100-150 gdzie słabeusz 1.4 osiąga 10s osiągi twojego monstrum 2.0 140!

Uwaga!!!  ...................... 13s.

Dodam że to czas octavii 1.0 TSI 115KM. LOL.

Zastanawiające jest że na 1.4 narzekają wyłącznie posiadacze 2.0 TDI 140 lub 150KM, czyli najlepszych zamulaczy.

Tutaj pierwsze z brzegu filmy gdzie widzimy jak powolnie 1.4 przyspiesza a jak oszałamiająco 2.0 TDI zaskakuje wszystkich swoim przyspieszeniem, prawdopodobnie nagrywano w slow-mo by uchwycić poszczególne prędkości.

 

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co twoja teoria,skoro ja mówię o faktach. Zrób jak powiedziałem i wtedy podyskutujemy. A czym jeżdżę to nie twoja sprawa,więc nie próbuj drwić bo by ci szczęka opadła. 1,4 jest dobry do Golfa,a nie do Passata. O trwałości pogadamy jak przestaniesz jeździć w koło komina i zrobisz ze 100-150 tys. Znam to auto i wiem co mówię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Lucifer napisał:

Nie wiem po co twoja teoria,skoro ja mówię o faktach. Zrób jak powiedziałem i wtedy podyskutujemy. A czym jeżdżę to nie twoja sprawa,więc nie próbuj drwić bo by ci szczęka opadła. 1,4 jest dobry do Golfa,a nie do Passata. O trwałości pogadamy jak przestaniesz jeździć w koło komina i zrobisz ze 100-150 tys. Znam to auto i wiem co mówię.

Ja jakieś fakty wkleiłem, ty żadnych. Pochwal nam się wszystkim czym jeździsz, to bardzo ważne, zaraz mi szczęka opadbie. Pewnie jakieś szalone tdi po programie? Ścigasz się? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj widzę nadepnąłem na odcisk,jeździj swoim szalonym 1,4 i ciesz się życiem.Jestem pewien,że kolejny jeśli nawet będzie Passat to kupisz przynajmniej marne 1,8.A i nie bądź człowieku śmieszny bo chyba ukończyłeś naście lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w temacie użytkowania 1.4 najlepiej wypowiedzą się osoby które go faktycznie użytkują. Krytykowanie go za osiągi to duże nieporozumienie. W przypadku jazdy głównie po mieście i sporadycznych wyjazdach typu wakacje, ferie, weekend silnik sprawdza się bardzo dobrze. Dodatkowo nie widzę żadnych problemów w dynamicznym osiąganiu limitów prędkości dopuszczonych na polskich drogach. Co niesamowite samochów potrafi nawet wyprzedzać jednak najczęściej wymaga to redukcji biegu co oczywiście może być dla niektórych problematyczne. W przypadku osób które w większym wymiarze czasu jeżdzą w trasy silnika bym oczywiście nie polecił ponieważ tam odpowiednia pojemność ma większe znaczenie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spojrzeć na DM ile w danej chwili auto dostarcza mocy. Przy PRZEPISOWEJ jeździe (a zakładam, że większość forumowiczów to poważni ludzie) auto potrzebuje 20-30KM na poruszanie się. Reszta którą silnik ma na 'górkę' to tylko przyspieszanie/wyprzedzanie. Z argumentami o wyprzedzaniu też dałbym sobie spokój. Na krajówkach wolno jechać 90km/h. Tiry i tak jeżdżą na 'odcięciu' circa 100km/h więc aż tak dużo do wyprzedzania nam nie zostaje. Ot raz na jakiś czas jakiś 'dyliżans'. 

Kiedyś B5 miał 90KM i wszyscy szaleli na punkcie osiągów i każdy chciał mieć w garażu.

Dzisiaj...jakiś dziwny wyścig zbrojeń. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odcinka w ciężarówkach, nie jakiś tirach, jest przy 89 km/h. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 i tyle emocji... Ale do rzeczy. Jako były posiadacz dwóch B8: ja 1.8 manual (miesiąc temu sprzedany), żona 1.4 150 manual- przebieg 12k przez 17mies. dodam coś od siebie. 1.4 naprawdę fajnie jeździ po mieście i poza nim w zakresie prędkości przepisowych. Oczywiście 200km/h na autostradzie też można jechać, ale dla mnie 170 to optymalna prędkość autostradowa, bo powyżej zaczyna być wyraźnie głośniej. Spalanie: miasto 1.8 o 1l więcej (jadąc auto za autem), trasa do120km/h 1,4 mniej, przy 120 tyle samo( ok.6l), powyżej tej prędkości 1,8 pali mniej (ma też niższe obroty). Przyspieszenie 1,4: do 100km/h jak dla mnie ok, zwłaszcza że 1,8 w tym zakresie często ma problem z trakcją; im szybciej tym przewaga 1,8 wyraźniejsza. Dźwięk silnika- zdecydowanie lepsze 1,8.

Reasumując: wszystko zależy kto do czego i jak używa samochodu. Ja osobiście jeżdżę więcej na trasach więc wybieram 1,8, ale moja żona jeździ po mieście i lepszym wyborem dla niej jest 1,4 ( zresztą gdy postanowiłem sprzedać jednego Passata to mogła sobie wybrać i został 1,4).

W kwestii osiągów nie ma co robić osobistych wycieczek, ponieważ dla jednego 1,0tsi całkiem fajnie przyspiesza, a dla drugiego Golf R w serii szału nie robi i myślą o modyfikacji. Z drugiej strony jak kupujesz sobie nowego Passka 1,4 za ok. 100k, a kolega z 10-letniego TDI z wyciętym DPF-em mówi ci, że to kosiarka, to mam dla niego info: za 5-10 lat będzie kupował nasze auta i będzie się cieszył że salonowe. I żeby nie było, nie jestem wrogiem TDI. Gdybym rocznie na trasach spędzał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów prawdopodobnie wybrałbym TDI. Pozdrawiam wszystkich. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeździłem kiedyś autem o oszałamiającej mocy 90hp :) i Golfem dieslem 1.6 z DGS (105hp chyba), więc się wypowiem. Nikt chyba nie poruszał tu jeszcze jednego - dla mnie ważnego - aspektu: jak auto się zachowuje przy pełnym obciążeniu. Jak jeździłem w/w Golfem sam, to jak Cię mogę. Jak miał komplet pasażerów, to nie jechał... W sieci jest sporo testów bardziej konkretnie (w sekundach) pokazujących zjawisko, niż tylko subiektywne odczucia. Ma to ogromnt wpływ na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu... Mało istotne są czasy od 0-100 kmh, ale już elastyczności są mega istotne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak,jak napisałem 1,4 jest dobry w miasto i jazdę krajowymi drogami. Jest kiepski w góry,z kpl osób i na autostradzie. Bo że pojedzie 200 to nic nie znaczy. Ktoś tam napisał,że na autostradzie jedzie 180 ok.jak długo? Pięć kilometrów? Ja wsiadam w auto i w 10 godzin robię 1100 km. Często w jeden weekend 2700 km. Dlatego napisałem,że auto nie nadaje się do takiej eksploatacji. Dlatego też po 95 tys km padło turbo. A jeździłem od zera. Dodam jeszcze,że jeśli nie gonię w trasę to auto jeździ w terenie górzystym i nie nadaje się do tego. Jak zresztą każda benzyna poniżej 2,0l. Chyba,że kogoś raduje jazda na trzecim biegu z prędkością 80km/h i uczucie,że silnik ledwo zipie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności