Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie Skody sa projektowane bardziej z mysla o biedniejszych krajach takich jak np Polska, gdzie drogi sa znacznie slabsze niz np w Niemczech czy Francji. Stad tez zawieszenie jest  zestrojone tak, aby sobie radzic na takich drogach lepiej niz np w passacie. Oczywiscie skody sprzedaja sie wszedzie nie tylko na ubozszych rynkach, ale chyba cos w tym jest. Potwierdzalyby to tez opinie kolegow  jezdzacych nowymi superbami, podobno jest lepiej na lichych drogach niz w pasku.

Zaznaczam ze to tylko moje gdybanie, nie prawda objawiona.

Edytowane przez Maryjan
Blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie kolejny dzień jazd po typowych Warszawskich drogach i naprawdę duży plus dla Superb-a za zawiechę, jadąc po "tarce" w ogóle nie czuć że zmienia się podłożę.... dobrym testem (in minus) dla B8 było jak kiedyś pojechałem w okolicę starówki (kocie łby), po drodze też mam taki odcinek z większymi kamieniami, po których naprawdę można przetestować zawieszenie, w wakacje miałem VW Tiguan-a, od razu zabrałem go tam na test, mimo dużej felgi byłem w stanie przejechać z prędkością 50km/h dalej komfortowo w kabinie.... w B8 przy kocich łbach, na tamtej bardziej wymagającej drodze zwalniam bardzo bo odczucia w środku nie dają komfortu, masz wrażenie że jedziesz za szybko, że coś jest nie tak... z drugiej strony jak wpadam na nową obwodnicę warszawy, tak gdzie jest gładko... zawieszenie Passata jest genialne, w Superbie czuje że zawiecha fajnie sprężynuje, ale jednocześnie cała "buda" się buja, jak poruszę kierownicą podczas jazdy lewo/prawo samochód tak jak w Passacie nie reaguje skrętem lewo/prawo, a raczej bujnie budą bez reakcji zawieszenia.

 

Konkludując, piszę to tylko po to żeby pomóc osobom wertującym te fora w zdobyciu informacji..... tylko tyle.

Miałem po drodze parę samochódów którymi jeżdziłem, testowałem.... Lexus-a IS, Tiguan-a, A4 nowe, Mazde 6, teraz Superb-a..... najfajniejsze zawieszenie ma narazie bez dwóch zdań ten Superb, z tym aspektem że jest tutaj 16 calowy balon, reszta samochódów miała większe felgi....Superb ma 215/60 R16.

Oczywiście porównanie dotyczy tylko zawieszenie bez systemu DCC, tam gdzie są do wyboru tryby jazdy, z tym dodatkiem zapewne także będą różnice w trybie pracy np. Comfort w B8 i ten sam tryb w Superbie.... tutaj podkreślam odnoszę się do zawieszenie bez tych trybów jazdy do wyboru.... a pewnie przy większej feldze 18>, już taki system by się przydał.

Edytowane przez Coxis82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W oponach moze byc ten sukces zawieszenia, ja mam 215/60 R16 a szwagier 18" i u mnie jest super, bez stukania u niego czuc i slychac zawieszenie.

Mysle ze profil opony ma duze znaczenie w tym samochodzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, M77 napisał:

W oponach moze byc ten sukces zawieszenia, ja mam 215/60 R16 a szwagier 18" i u mnie jest super, bez stukania u niego czuc i slychac zawieszenie.

Mysle ze profil opony ma duze znaczenie w tym samochodzie....

Ja mam takie same opony jak Twoje, jednakże tłumienie nierówności zawieszenia są o niebo gorsze niż w moim poprzednim "japońskim" samochodzie, jest o wiele głośniej - niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się iż to tylko kwestia balonów, opon. Sam jeżdzę na 17, nie są niskoprofilowe i tak naprawdę tutaj nie chodzi o gumę, tylko o to jak sprężyste, dobijające jest zawieszenie, jak bardzo jest "wrażliwe" na każdą dziurę, jak ją tłumi bądz nie.... sami Panowie z serwisu VW mówię że cały VW już tak ma, nie pamiętam jak to nazwali, ale generalnie chodziło o "cechę" produktu.... btw. to tylko kwestia jak bardzo ktoś ma chopla na punkcie zawieszenie, bo pewnie większość ludzi w ogóle na to nie zwraca uwagi, ja niestety zwracam.... tak np. taki Lexus IS który był dla mnie autem wyjątkowym, niestety ale zawieszenie miał twarde i również dobijające, nowe Audi A4 miało zawieszenie twarde, ale lepiej sprężynująca niż VW....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez 17cali. Troche to dobijanie mnie przybilo:-) , ale generalnie zle nie jest. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniając koła na zimowe zmniejszyłem ciśnienie z 2.6 na letnich kołach do 2.2 tył 2.4 przód na kołach zimowych

Jest nieporównywalnie ciszej  (nie tłucze tył)a prowadzi się porównywalnie.

Koła 17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich - to mój pierwszy post na tym forum. Ja wkrótce mam stać się szczęśliwym (mam nadzieję:)) posiadaczem Passata Variant comfortline z silnikiem 1.4 TSI 125KM. Przyznam, że też się trochę obawiam o dynamikę tego silnika, ale... Ostatnio jeździłem Audi A4 B6 avant z 2004 1.9TDI AVF, więc teoretycznie tylko 5KM mniej i nieco lżejsza buda niż A4 , ale zupełnie inna charakterystyka silnika... W Świętochłowicach mają do jazdy testowej tylko 1.8TSI z DSG, dlatego nie miałem okazji jechać tym 1.4. Dla mnie jednak ma to być komfortowe auto rodzinne, które będzie pokonywać ok. 80% przebiegu w miejskiej aglomeracji, stąd wybór padł na ten silnik. Gdybym pewnie miał większy budżet, to brałbym 1.89_9

Na pewno opiszę wrażenia z jazdy jak trochę pojeżdżę. Na razie ogarniam temat opon na zimę i zastanawiam się nad większymi niż 16' felgami na sezon wiosenno-letni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni posiadam sedana 1.4 tsi 125KM, jeżeli głównie będziesz jeździł po mieście to będziesz zadowolony. Na trasie jest trochę gorzej, ale da się wyprzedzać, redukcja z 6 na 4 i gaz w podłogę :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Induktor napisał:

Od 2 tygodni posiadam sedana 1.4 tsi 125KM, jeżeli głównie będziesz jeździł po mieście to będziesz zadowolony. Na trasie jest trochę gorzej, ale da się wyprzedzać, redukcja z 6 na 4 i gaz w podłogę :-)

Ze względu na ten "gaz w podłogę" wybrałem 1.8.;) - niestety kosztem wyposażenia.

Pozdrawiam

Edytowane przez Robertsas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od niecałego miesiąca jestem użytkownikiem passata varianta z 1.4 Tsi ACT z manualem. Przed wyborem tego silnika długo wertowałem to forum w poszukiwaniu odpowiedzi czy aby nie jest to za słaba opcja, alternatywa było 1.8 Tsi z DSG. Do tej pory przejechałem niecałe 2k kilometrów i generalnie jestem miło zaskoczony. Spalanie przy prędkości 140km/h na acc to 7.8-8l. Jazda po Wrocławiu to 8 max 9l w dużych korkach. Minimum jakie udało mi się zrobić to 6.2l przy 115km/h w spokojnej trasie. Ogólnie to bardzo oszczędny silnik przy umiarkowanej jeździe. Jak się go dociśnie to bez problemu wciągnie 10l przy 160km/h. Wyżej nie sprawdzałem. Co do dynamiki bo sam miałem o nią duże obawy. Generalnie jeżdżę przez większość czasu sam, trasa: A4, AOW plus miasto. Porównanie mam do Insigni sedan 1.6 turbo i wolnossącego 2.0 litrowego avensisa i muszę powiedzieć że jest delikatnie lepiej niż w Oplu, który miał 180KM, jednak masa robi swoje. Charakterystyka też mi bardziej odpowiada, bo ciągnie od samego dołu. Opel musiał mieć te 2.5k obrotow żeby jechal. O Avensisie nie wspomnę :) Ostatni bawiłem się w sprawdzanie elastyczności i na oko wychodzi mi 10-11s 60-140 na 3 biegu. Podsumowując demon prędkości to to nie jest ale jest wystarczająco dynamicznie i oszczędnie jeśli obroty są poniżej 3k. Jeśli macie napięty budżet to 1.4 spokojnie wystarczy do sprawnego przemieszczania sie. Mam nadzieję że komuś przyda się mój elaborat w podjęciu decyzji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 dni temu odebrałem swojego 1,4 125 z dsg. 

Szczerze jestem mile zaskoczony ! 

silnik pomimo tak malej pojemności i niskiej mocy dobrze sobie radzi (pewnie zasługa bardzo niskiej masy własnej samochodu)

a skrzynia jest naprawdę perfekcyjna. Jedynie auto hold jest spóźniony i czasami przy nagłym ruszeniu potrafi zwolnić hamulce z opóźnieniem co powoduje szarpniecie. Start/stop wylaczam bo zdazyło się, że silnik zgasł nawet przed zatrzymaniem (przy dojeździe do skrzyżowania)

 

Spalanie przy bardzo spokojnej jeździe na trasie 6,1

przy mieszanej miasto + obwodnica + autostrada (150 km/h) 8,1 

Myślę, że spalanie i ogólne wrażenia z jazdy są lepsze niż się spodziewałem. 

Ogólnie dynamika w ruchu codziennym jest zadowalająca (nie czuć, że silnik jest tak mały) 

Na dłuższej trasie jeszcze nie miałem okazji testować

 

Według komputera spalanie wynosi ok 1 litra więcej niż mój porpzedni samochód Audi A5 2.0 TDI

ale porównując do 2.0 tdi to odczuwalna spora różnica będzie na autostradzie. Passat ma 3000 obr/min przy 150 audi miało niższe obroty jak to diesel. 

Audi przy 180 średnio miałem ok 8 litrów. W Passacie chwilowe przy 150 mam właśnie 8 z hakiem 

 

 

Edytowane przez paolooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paolooo, jak kupiłeś wersję 125 km z dsg? W Polsce brak takiej konfiguracji, zamawiałeś w Czechach albo w Niemczech? Też kiedyś chciałem taką wersję kupić, ale w Polsce brak... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, paolooo napisał:

Start/stop wylaczam bo zdazyło się, że silnik zgasł nawet przed zatrzymaniem (przy dojeździe do skrzyżowania)

To jest normalne, tak się dzieje zawsze. Jak pojeździsz dłużej to zauważysz, że jak prędkość spadnie do ok. 5km/h i będziesz miał nogę na hamulcu to silnik będzie się wyłączał. Za to jak koła są skręcone silnik nie będzie się wyłączał (bo wg systemu prawdopodobnie parkujesz). Jeśli masz ACC to silnik się włączy jak auto przed tobą ruszy. Da się do tego przyzwyczaić ale uważam, że zasada włączania jest źle zrobiona. W Maździe lub Mercedesie chyba było tak, że start/stop i auto hold włączają się jak się mocniej dociśnie hamulec po zatrzymaniu. I to jest ok - na długich światłach można wyłączyć silnik na żądanie, a w normalnej jeździe nie wkurza. W manualu to też nie jest problem bo trzeba mieć wrzucony luz i puszczone sprzęgło żeby silnik się wyłączył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2017 o 09:07, [email protected] napisał:

Paolooo, jak kupiłeś wersję 125 km z dsg? W Polsce brak takiej konfiguracji, zamawiałeś w Czechach albo w Niemczech? Też kiedyś chciałem taką wersję kupić, ale w Polsce brak... 

samochód mam wzięty przez leasplan. Tez dziwiłem się skąd taka wersja, ale widocznie przy wiekszych zakupach jest możliwość indywidualnej  konfiguracji. 

Dla mnie to na plus bo nie wiem czy przy manualu ten samochód tak sprawnie się porusza. Jeśli chodzi o skrzynie to jest to najlepszy element tego samochodu i najbardziej ona mnie cieszy :)

 

Dnia 24.12.2017 o 12:27, Tobol napisał:

To jest normalne, tak się dzieje zawsze. Jak pojeździsz dłużej to zauważysz, że jak prędkość spadnie do ok. 5km/h i będziesz miał nogę na hamulcu to silnik będzie się wyłączał. Za to jak koła są skręcone silnik nie będzie się wyłączał (bo wg systemu prawdopodobnie parkujesz). Jeśli masz ACC to silnik się włączy jak auto przed tobą ruszy. Da się do tego przyzwyczaić ale uważam, że zasada włączania jest źle zrobiona. W Maździe lub Mercedesie chyba było tak, że start/stop i auto hold włączają się jak się mocniej dociśnie hamulec po zatrzymaniu. I to jest ok - na długich światłach można wyłączyć silnik na żądanie, a w normalnej jeździe nie wkurza. W manualu to też nie jest problem bo trzeba mieć wrzucony luz i puszczone sprzęgło żeby silnik się wyłączył.

dokładnie miałem mercedesa E - tam wystarczyło mocniej wcisnąć pedał hamulca i wtedy uruchamiała się funkcja HOLD 

przy innych samochodach które mam Audi A3/4/5 ale w manualu to tak jak piszesz. Wrzucam "luz" puszczam sprzęgło i dopiero samochód gaśnie. 

Passat niestety potrafi zgasnąć przy dojeździe do skrzyżowania. Szczególnie denerwuje to gdy nagle wskoczy zielone i chce odrazu przyspieszyć (nie zdążyłem się zatrzymać) 

Autohold jak wspomniałem też denerwuje bo albo trzyma za mocno albo za późno "puszcza". Jesli ruszasz bardzo delikatnie to jest ok, ale jak chcesz szybciej to prawie zawsze szarpnie. Auto już rusza a hamulce "trzymają" później puści i auto nagle wyrywa do przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, paolooo napisał:

Autohold jak wspomniałem też denerwuje bo albo trzyma za mocno albo za późno "puszcza". Jesli ruszasz bardzo delikatnie to jest ok, ale jak chcesz szybciej to prawie zawsze szarpnie. Auto już rusza a hamulce "trzymają" później puści i auto nagle wyrywa do przodu

U mnie (2.0 TSI 220KM MY2017) tego nie ma w normalnej jeździe i AH działa bardzo dobrze. Takie wrażenie zbyt długiego trzymania AH zauważyłem tylko w jednej sytuacji - przy ruszaniu na wzniesieniu ale takim nachyleniu, że niektórzy z manualem mają problem ruszyć. Domyślam się, że to akurat normalne żeby skrzynia sprzęgła nie paliła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spostrzeżenia po 2 miesiacach jazdy 1.4 tsi 125 z DSG 

 

auto hold wyłączony, start stop różnie (denerwuje to gaszenie jeszcze w trakcie toczenia)

 

dynamika bardzo zaskakująca jestem bardzo zaskoczony, że taka kosiarka może tak sprawnie napędzać ten samochód (no ale jakby nie było to wazy tylko 1380 kg !! )

a spalanie coraz lepsze chociaż pierwsze już dla mnie było pozytywnym zaskoczeniem. Tankowany zawsze pod korek i odpowiednio spalanie spada 8.0 >> 7,7 >> 7,3  (takie średnie spalania wychodzą z kalkulatoram na komputerze ok 0.3 niższe). Jazda typowo średnia miasto (śląsk) troche autostrady. Spalanie porównywalne z 2.0 tdi (w Audi A5 2010r ale przy oponach 245)

Edytowane przez paolooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Czy można prosić o wrażenia/odczucia po dłuższym obcowaniu z passeratim 1.4 125KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem jak narazie 20K i przynajmniej dla mnie rewelacja. Oczywiście trzeba pamiętać że to 1.4 i pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Mój fabrycznie na hamowni wykazał 138KM oraz 220Nm po modyfikacji jest już trochę lepiej. Czy kupiłbym go drugi raz? Zdecydowanie tak tymbardziej że u mnie ponad 80% to miasto. Przy większej ilości tras jednak poważnie rozważał bym zakup 1.8 Gdybym miał wskazać jego największą wadę to byłby to chyba dźwięk. Największy plus to chyba jego charakterystyka bo ciągnie z dołu zupełnie jak diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Starl0rd napisał:

Przejechałem jak narazie 20K i przynajmniej dla mnie rewelacja. Oczywiście trzeba pamiętać że to 1.4 i pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Mój fabrycznie na hamowni wykazał 138KM oraz 220Nm po modyfikacji jest już trochę lepiej. Czy kupiłbym go drugi raz? Zdecydowanie tak tymbardziej że u mnie ponad 80% to miasto. Przy większej ilości tras jednak poważnie rozważał bym zakup 1.8 Gdybym miał wskazać jego największą wadę to byłby to chyba dźwięk. Największy plus to chyba jego charakterystyka bo ciągnie z dołu zupełnie jak diesel.

potwierdzam opinie, mam juz 12k i do miasta wystarcza, autostrada tez nie straszna,

Starl0rd jak podnosiłeś moc , co uzyskales i jakie koszty ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności