Skocz do zawartości
SZYLO

Pompa ABS 3AA do passata B6

Rekomendowane odpowiedzi

A co z mocowaniem mechanicznym pompy? Na mocowaniu z B6 niby tylko jedna śruba się pokrywa?

Dodatkowo ma ktoś z was możliwość sprawdzenia jaki numer konektora jest dla przewodów zasilających? Sygnałowe to przewód naprawczy 000 979 025, a pozostałych nie mogę znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są konektory z serii MCP o rozmiarach 2.8mm i 4.8mm: 000979242 (2.5mm2), 000979308 (4mm2) - wersje z uszczelką oczywiście.

W kwestii mocowania nie pomogę bo nie przerabiałem tematu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przymierzyłem wstępnie i narodziły się kolejne wątpliwości.

Adapter wstępnie polutowałem ale nie wiem czy to będzie dobre (czyt. trwałe) rozwiązanie w takiej lokalizacji, więc gdybym chciał jednak modyfikować oryginalną wtyczkę to czy wystarczy, że przedłużę dwa kable plusowe i przełożę osłonę wtyczki (chyba jest to symetryczne)?

 

Poza tym, wczoraj podłączyłem EPB 3AA. Na początek sprawdziłem czy się w ogóle koduje i adaptuje - za pierwszym razem porażka ale zapomniałem o odpaleniu auta :D

Później poszło na pompie 3C0 bez problemów (kodowanie 21057).

 

Wtedy podłączyłem ABS 3AA, kodowanie w ABS znalazłem (wyłączone czujniki tylne z B7, włączony TPMS). Kodowanie w EPB zgodnie z poradą z drive2.ru: 27057... i działa!

NIe było błędu o braku kompatybilności interfejsu, nie było błędu przycisku, adaptacje w ABS się uruchamiały.

W samym ABS były błędy jak niżej, więc chyba znaczy to, że całość ma szanse działać bez tunelu z B7!

IMG_20210311_073951.thumb.jpg.d01485daae3c5ef2df05ceef63432f5a.jpg

Nie zostaje nic innego jak czekać na kolejny slot wolnego czasu ;)

Dodatkowo w EPB 3AA odblokowałem menu w MFA oraz ruszanie bez pasów ale to już raczej wiedza znana na forum i nie związana z pompą bezpośrednio.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. Pompa zamontowana!

Działa na EPB 3AA bez tunelu z B7. XDS uruchomiony, TPMS uruchomiony... pozostaje temat elektryki, bo nie wygląda ona za ładnie i nie mogę tego upiąć. Macie jakieś fotki z waszych montaży?

 

ABS_3AA_2.jpg

ABS_3AA_VC_0.jpg

ABS_3AA_VC_1.jpg

EPB_1.jpg

EPB_2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.03.2021 o 08:17, radekrp90 napisał:

W samym ABS były błędy jak niżej, więc chyba znaczy to, że całość ma szanse działać bez tunelu z B7!

A miałeś jakieś błędy w sterowniku silnika i sterowniku hamulca postojowego dotyczące ABSu? 
Podłączyłem na próbę pompę 3AA i EPB 3AA i mam w sterowniku silnika i EPB błędy dotyczące ABSu, zastanawia mnie czy wynikają one z racji błędów w sterowniku ABSu. W ABS mam te same błędy co u ciebie na screenie.

C4FC5209-6099-4563-BE18-06151B6C36A7.jpeg

D9561C1A-3027-4A6A-A7F5-14805AC48FB0.jpeg

Edytowane przez Wolfe
Dod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam, gdy w kodowaniu wybrany był w ABS odpowiedni silnik, w adaptacjach dobrane parametry pod kody PR silnika (wspomaganie hamowania itp) błędy zniknęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, radekrp90 napisał:

gdy w kodowaniu wybrany był w ABS odpowiedni silnik

to raczej mam dobrze zakodowane bo błędów dotyczących komunikacji z silnikiem brak.

10 godzin temu, radekrp90 napisał:

adaptacjach dobrane parametry pod kody PR silnika (wspomaganie hamowania itp) błędy zniknęły

jakiś konkretny kanał, bo jedynie kojarzę ten z overboostem czyli kanał 21, ale błędu z overboostem w ABSie nie mam, więc raczej nie to.

image0(16).jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te błędy co masz wyżej to jedynie Basic Settings do ogarnięcia. Security Access do wpisania za każdym razem i przebić się przez wszystkie kalibracje. Jeśli pompa jest sprawna to tylko klikanie i czytanie poleceń VCDS'a.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie zastanawia, po zmianie pompy i EPB coś mi przez 2 dni jak stał samochód opierniczyło aku. GW mam 3c0 komfort też 3c0, zastanawia mnie czy to wina starego komfortu czy pompy lub epb nowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dam ręki uciąć ale CCM musi być 3AA aby ABS 3AA działał odpowiednio (ABS jest w pewien sposób powiązany w pętli sterowników odpowiedzialnych za IMMO).

Zmieniając jednak komfort na 3AA Gateway 7N0 również by wypadało zapodać. Ogólnie temat już jest rozkminiony w każdą stronę, więc nie zostaje nic innego jak iść za ciosem ;)

Oczywiście jest opcja, że EPB lub ABS są uszkodzone ale myślę, że to wina leży w komunikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności