Skocz do zawartości
SZYLO

Pompa ABS 3AA do passata B6

Rekomendowane odpowiedzi

Juz ci pisałem sterownik zwalony widzę ze moja podpowiedź co do kodowania pompy abs pomogła ??

Pewnie że pomogła :) może z czasem kupie sobie czujniki na koła + sterownik, ale teraz mi jest to niepotrzebne, ogólnie wielkie dzięki za pomoc :)

 

Podsumowując wszystko co potrzebne:

-ABS 3AA

-EPB 3AA

-2x tył czujniki abs nowe

-Mocowanie dolne abs, to z 3 bolcami

-Nowy płyn hamulcowy, ja zastosowałem BOSCH DOT4 HP 6 CLASS

-Nowy przełącznik w tunelu środkowym

- Zmiana instalacji, puszczenie dodatkowych przewodów do modułu przycisków w konsoli środkowej, no i przedłużenie przewodów kostki ABS

 

PO zamontowaniu ABS okazuje się że przewody hamulcowe sa zbyt krótkie, trzeba pompe albo podnieść do góry albo odsunąć od karoseri :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale być może epb z literka h ma wyższe kodowanie i z tą błąd o niekompatibilności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kodowanie 22157 lub 22156 zależy od ah powinno pomóc ale odnośnie eeprom to chyba nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź kodowanie 22157 lub 22156 zależy od ah powinno pomóc ale odnośnie eeprom to chyba nie

dbf84619dd5c52d2525114df4f21dc8a.jpg

 

Super :) szkoda że sam VCDs robi zamieszanie z kodowaniem (chodzi mi o podpowiedzi z kodowaniem manufactures: 1- Audi ?) wielkie dzięki.

Niestety eeprom uwalony, wystarczy wyciągnąć kluczyk i sterownik rozkodowany :(

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jakie będzie kodowanie ABS 3AA614109AJ ,silnik BMR , skrzynia DSG ,hak jesli to istotne bez PLA. Kolega szczetke ma kodowanie 5561 ale on ma manual i PLA .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie co daje wymiana w pasacie b6 sterownika ABS i EPB na 3AA???? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Matiz4 napisał:

A takie pytanie co daje wymiana w pasacie b6 sterownika ABS i EPB na 3AA???? 

Dobre pytanie, raczej nic. Ale wymiana sterownika hamulca ręcznego na 3aa daje stały auto hold ( nie każdy sterownik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stały autohold (czyt ustawialny z MFA na stałe) to nie tylko 3AA ale również 3C8. Ja mam ABS 3C0614109AE i EPB 3C8907801C i działa non stop.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,zacząłem montować PLA 2.0  passat CC 2010,więc jestem zmuszony zmienić pompe ABS,teraz mam pompe 3C0 614 109AF,pompa ABS,którą mam do  pla 2.0 to 3AA 614 109AB z ta pompa śmigał ten asystent oczywiście do kompletu dostałem EPB plus tylne czujniki ABS,moje pytanie to czy wiazke trzeba przedłużać do pompy ABSjak EPB tylko plug%play podejdzie?

przejrzałem Etke i mysle że z tą pompa obejdzie się bez przeróbek podejdzie bez problemu,mocowanie to samo bedzie jedynie osłona inna,

może podrzuci ktoś kodowanie dla tej pompy?bo gość nie ma żadnych scanów do tego ustrojstwa

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie montażu ABS 3AA.

Aby to zadziałało jak w oryginale sterownik EPB musi być również 3AA i muszę mieć przełącznik podwójny (jak w B7). Tylne czujniki z tego co wiem, o ile nie mam PLA 2.0, mogę zakodować jako starego typu.

Problem pozostaje po stronie przełącznika - czy ktoś próbował w jakikolwiek sposób przerobić przełącznik/instalację w B6 aby działało to na starym przycisku? Nie chcę teraz wymieniać tunelu, a chcę się pozbyć błędu blokady kierownicy gdy zostawię na chwilę klucz w stacyjce (nie aktywuje się alarm)?

Może ktoś próbował zaadaptować np.: przycisk z Tiguana lub A6-C6. Z Golfa 7 wydaje się mały i pasujący ale nie wiem czy moja rzeźba będzie tego warta :D

...bo jak rozumiem samo zakodowanie EPB 3AA na przycisk z B6 nie zadziała?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

bo jak rozumiem samo zakodowanie EPB 3AA na przycisk z B6 nie zadziała?

 

EPB 3aa możesz zakodować pod przycisk B6, nawet jest w podpowiadaczce kodowania, ale nie za wiele Ci to pomoże bo to bangla tylko  na pompie 3c0.

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@WolfeCzytałem, że będzie błąd niekompatybilności (czy coś ten deseń).

Czyli opcji nie ma - musi być przycisk z B7 (lub podobnie działający) i tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, innej opcji nie ma.

Ma ktoś jakaś ściagawke do kodowania pompy 3aa w b6 z pd?

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drive2.ru dostałem info, że w EPB powinno działać kodowanie z początkiem 27 zamiast 21. HGW z jakiego to auta kodowanie ale niby działa z pompą 3AA. Nie mam jeszcze modułu ani ABS to nie sprawdzę ale to tak dla ciekawych.

Co do ABS 3AA mam tylko takie coś jak niżej i z tego co wiem, jeśli silnika nie ma na liście trzeba modyfikować firmware ABS. Z drugiej strony można próbować "strzelać" i może się uda ale to raczej karkołomne zadanie.

LC,00,0,Adaptive Cruise Control Installed (ACC)
LC,00,1,High suspension for rough-road (from sw0022)
LC,00,2,Alltrack
LC,00,3,Alltrack Offroad
LC,01,0,Passat B7 ABS sensors installed
LC,01,1,RHD
LC,01,2,TMPS installed
LC,01,3,Start/Stop installed
LC,01,4,Hill Hold Assist
LC,01,5,High suspension for rough-road (to sw0022)
LC,01,6,Front Assist Installed
LC,01,7,Follow to Stop (DSG/ACC)
LC,02,0~7,05,Engine Code: CCZB DSG 4Motion /Selfmade
LC,02,0~7,60,Engine Code: CGM+DSG
LC,02,0~7,68,Engine Code: CAXA Manual
LC,02,0~7,6B,Engine Code: CAXA DSG
LC,02,0~7,6E,Engine Code: CDGA Manual
LC,02,0~7,71,Engine Code: CDGA/CZDA/1.4TSI DSG
LC,02,0~7,74,Engine Code: CDA+Manual
LC,02,0~7,7A,Engine Code: CDAA DSG
LC,02,0~7,86,Engine Code: CCZB Manual
LC,02,0~7,89,Engine Code: CCZB DSG
LC,02,0~7,8F,Engine Code: CCTA/CBFA+DSG
LC,02,0~7,A4,Engine Code: BWS DSG 4Motion
LC,02,0~7,A7,Engine Code: CAYC Manual
LC,02,0~7,B0,Engine Code: CFFB Manual
LC,02,0~7,B3,Engine Code: CFFB DSG
LC,02,0~7,B6,Engine Code: CFFB Manual 4Motion
LC,02,0~7,B7,Engine Code: CAYC Manual
LC,02,0~7,B9,Engine Code: CFGB/CFGC Manual
LC,02,0~7,BC,Engine Code: CFGB/CFGC/CLLA DSG
LC,02,0~7,BF,Engine Code: CFGB/CFGC DSG 4Motion
LC,02,0~7,E3,Engine Code: CGM+DSG

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tabelkę znam z drive.ru ;) 

27 to nie ma w podpowiadaczce w VCDSie, kończy się na 26 w EPB 3AA.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem, gościu niby strzelał kolejne numerki aż coś zadziała... ile prawdy nie dowiem się póki nie sprawdzę sam.

W podpowiedziach VCDS są tak jak piszesz 21-26.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobne pytania ustalające aby się dobrze przygotować:

  • Jaki macie sprawdzony sposób na mocowanie pompy w karoserii? Zostawiacie podstawę z B6 i doginacie przewody?
  • Wtyczka w B7 ma inny numer i wyprowadzenie w inną stronę. Z tego co znalazłem wtyczka z B6 potrzebuje przedłużenia dwóch przewodów zasilających ale sama wtyczka pasuje bez przeróbek? Czy może lepiej robić adapter, bo mam starą wtyczkę i gniazdo (obudowę sterownika) z B6.

Pompa i EPB 3AA idą, jeśli kodowanie ruska zadziała to zakładam pompę 3AA.

Będzie wtedy istny Passat B6.7 :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

wtyczka z B6 potrzebuje przedłużenia dwóch przewodów zasilających ale sama wtyczka pasuje bez przeróbek?

Tak. Ma wprawdzie inne kodowanie mechanicznie ale to nie przeszkadza, jak widać na załączonym obrazku:

IMG_20210303_134750.thumb.jpg.004935ea01f5871a152f45fc44ec89b8.jpg

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze widzę, w drugą stronę byłoby gorzej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że pompa 3C0 ma po 3 "dynksy", a z tego co wiem to też nie ma ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności