Skocz do zawartości
karlik

Wymiana turbiny. Prosze o poradę.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam do wymiany turbinkę w silniku BLS 1,9 2007r.

Jutro bede miał nową-regenerowaną turbinkę od znajomego ( była regenerowana jakiś czas temu i przeleżała w garażu).

U mnie jest mocowanie na opaskę i nowa też jest na opaskę.

1. Czy każda jest taka sama (że na opaskę to już wystarczy) na co mam zwrócić uwagę przy wymianie .Będę to robił we własnym zakresie tzn. u znajomego mechanika.

Czy wymiana polega na wymontowaniu ,czyszczeniu kolektora, EGR i potem w odwrotnej kolejności składanie???Oczywiście jeszcze wymiana oleju i filtra.

W co się najlepiej od razu zaopatrzyć, jakie uszczelki.

 

Zaznaczam że uzyłem wyszukiwarki ale tam tylko lub większość opisu dotyczy paska B5.

 

Wyczytałem że trzeba regulować siłownik podciśnienia ale nie wiem czy to w tej mojej turbince. I czy trzeba coś robić z pomocą kompa VAG-a.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez karlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniałem turbinę jakieś dwa tygodnie temu u siebie, zadanie dość proste, na 6, 7 godzin roboty dla kogoś kto robi to pierwszy raz.

Jeśli masz turbinę garret (nie wiem czy do KKK jest taki sam) to zestaw wszystkich uszczelek masz np tu:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5403048538

wszystkie nakrętki, szpilki, uszczelki, tego używałem ja (wymianę szpilek sobie darowałem).

U siebie przy okazji czyściłem kolektor dolotowy, to też turbinę wyjmowałem górą, w przeciwnym razie będziesz musiał odkręcić dolne mocowanie silnika i chyba wyjąć półoś aby turbo wypadło na dol.

Potrzebne Ci będą klucze - torxy, imbusy, i jakieś zwykłe płaskie, nasadowe.

Jakbyś potrzebował nr uszczelki do kolektora dolotowego (dostępna w każdym lokalnym sklepie z częściami za 7 PLN): 028129717D

 

na pw wyśle Ci zaraz nr telefonu jak chcesz to dzwoń, chętnie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz. Będzie to robił znajomy mechanik , który już to pewnie robił. narzędzia też są dostępne.

Tylko okazuję się że dzisiaj tej turbinki nie pochytam wiec dopiero jutro popołudniu i montaż pewnie we wtorek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20150621_224033.jpg to jest ta moja turbinka do zamontowania. nie ma swojej starej do porównania ale czy ktoś po tych foto i oznaczeniach może powiedzieć czy to o to chodzi.

 

I mam jeszcze jedno pytanko. Jak będę kupował olej a mam wyciety DPF to olej ma byc dedykowany pod DPF czy jakiś inny. Robi to jakąś róznice.

20150621_224023.jpg

20150621_223942.jpg

20150621_223914.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to może zapytam inaczej. Turbo do mojego motoru to oznaczenie 03G253014M a ja posiadam 03G253010D. i o co w tym chodzi. Jaką robotę robi ta różnica w tych cyferkach i literkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest turbo od trasportera t5 bodajże z silnika BRS, o ile z założeniem na silnik powinno być ok to już ze sterowaniem mogą być różne jaja. inna jest gruszka, może inaczej sterować kierownicami. ( ale aż tak bardzo sie na tym nie znam, mogę się mylić)

 

co do oleju to czytałem kiedyś że po wycięciu dalej obowiązuje norma dla dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest turbo od trasportera t5 bodajże z silnika BRS, o ile z założeniem na silnik powinno być ok to już ze sterowaniem mogą być różne jaja. inna jest gruszka, może inaczej sterować kierownicami. ( ale aż tak bardzo sie na tym nie znam, mogę się mylić)

 

co do oleju to czytałem kiedyś że po wycięciu dalej obowiązuje norma dla dpf

 

czy może ktoś to potwierdzić. bo jutro będę montował tą moją turbinkę i mam obawy że jak spasuje to nie bedzie gadać wiec szkoda roboty. Może od razu zamontować dedykowaną po regeneracji pod konkretny silnik tzn. BLS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się można wtrącić... Po co zakładasz tego syfa... Uważam jak robić, to raz a porządnie... Chyba, że gustujesz w poprawkach albo auto polskim zwyczajem jest już przeznaczone na sprzedaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I padło na nową-regenerowaną turbinkę. Po oględzinach stwierdzono że coś jest nie tam z ciśnieniem oleju , kazano mi (bo wymieniam ją sam) sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy czasem syfu nie ma.

Jak sprawdzałem kiedyś historie auta to pompa oleju była kiedyś wymieniana więc mam nadzieje że jeszcze daje rade.

Jutro będę coś więcej wiedział.

Chyba że ktoś ma jakieś propozycje co to problemu.

 

Turbinkę zakupiłem w ROTORTECH ul załęska 1 w Katowicach.Idzie się dogadać co do ceny. Fachowa obsługa . 2 lata gwarancji przy ich montażu 1 rok przy własnym montażu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I padło na nową-regenerowaną turbinkę. Po oględzinach stwierdzono że coś jest nie tam z ciśnieniem oleju , kazano mi (bo wymieniam ją sam) sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy czasem syfu nie ma.

Jak sprawdzałem kiedyś historie auta to pompa oleju była kiedyś wymieniana więc mam nadzieje że jeszcze daje rade.

Jutro będę coś więcej wiedział.

Chyba że ktoś ma jakieś propozycje co to problemu.

 

Turbinkę zakupiłem w ROTORTECH ul załęska 1 w Katowicach.Idzie się dogadać co do ceny. Fachowa obsługa . 2 lata gwarancji przy ich montażu 1 rok przy własnym montażu.

 

Pozdrawiam.

Pochwal się ile dałeś!

Oddałeś im swoją czy kupiłeś drugą?

Co do montażu rób jak gwarant sugeruje - w ogólnym rozrachunku wyjdzie taniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z demontażem turbo w b6 2.0 140 km BKP.

 

Moje pytanie jak to ustrojstwo zdemontować?

 

od góry nie bardzo od dołu hmm półośka raczej nie pozwoli na wyjecie, czy mam ją też demontować ?

 

a może ktoś ma jakiś manual do tego jak krok po kroku to wykonać w tym silniku ?

 

 

PS. używałem opcji szukaj niestety jest coś do 1.9.

 

Zdjecie w załączeniu

 

DSC_0719.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem turbo w 2.0 tdi bmr u musiałem wyjąć polos bo inaczej nie było szansy żeby ją wyciągnąć pozatym sam demontaz bardzo prosty pierwsze to wyjęcie filtra dpf potem masz dostęp do turbo jest przymocowana na 8 srób do głowicy plys wspornik zasilanie olejowe i spływ są ładne dojścia wszystko będziesz widzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pomoc u mnie jest bez dpf. Będę kombinowal. Ale manuał by się przydał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja by się nie męczyć, co prawda w innym motorze bo BMP(była z tyłu silnika i nic nie pozwalało jej wydostać bez odkręcania dpf, półośki) zrobiłem tak: rozpołowiłem turbo znaczy się wyjąłem sam rdzeń a kolektor został na silniku, zamontowałem zregenerowany i śmiga. Zajęło mi to może jedną godzinę. Ale zanim tak zdecydowałem myślałem ze dwa dni jak ją wydostać bez odpinania półosi.

 

Może Ci się przyda:

http://forum.vw-passat.pl/threads/119235-Instrukcja-Czyszczenie-turbiny

Edytowane przez johnypepelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wybaczcie, że odkopuję, ale na pewno się przyda. W silniku 2.0 TDI 140km BKD turbinę można wyjąć poprzez miejsce gdzie siedzi tłumik. Przynajmniej mi się udało w Seacie Toledo 3 (5P0). Niestety turbo raczej trzeba wymienić i coś się wymyśl żeby moc też większa była.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje, jeśli ktoś chciałby wymienić turbosprężarke. W silniku BMP czy BXE itp. Turbo wychodzi dołem bez wyjmowania półosi i to nie jest teoria bo takie rzeczy robił już nie jeden majster. Polega to na rozpięciu wydechu w połowie, i wyciągnięciu przedniej części z katalizatorem, po to żeby zostało miejsce i to powinno wystarczyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy silniku bmr w b6 wywalałem kołyskę i dostęp idealny :) turbo wyleciało prawie same po wyjęciu dpf'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności