Skocz do zawartości
latinoo_80

[Instrukcja] Demontaż i naprawa mechanizmu wycieraczek + demontaż podszybia

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że spotkała mnie mała awaria mechanizmu wycieraczek szyby czołowej postanowiłem ją usunąć. Najpierw wycieraczki czasem skrzypiały, potem pracując "skakały" po szybie aż w końcu, jak się później okazało, zatarły się.

 

Kiedy już mamy możliwość aby się za to zabrać to zaczynamy od tego, że włączamy zapłon i po chwili, bez uruchamiania motoru, wyłączamy zapłon. Następnie włączamy wycieraczki (jeśli jeszcze to możliwe) poprzez manetkę w DÓŁ (warunek to zamknięte drzwi i maska), wyjmujemy kluczyk, otwieramy maskę i bierzemy się do pracy.

 

1 - Zdejmujemy kapselki z wycieraczek i odkręcamy nakrętki ( 1 ) (klucz 13)

 

1 - 1.jpg

 

 

 

2 - Następny krok to odsłonięcie całego mechanizmu, w tym celu zdejmujemy zawleczki ( 1 ), następnie uszczelkę ( 2 ) i całe plastikowe podszybie ( 3 ) .

 

2 - 2.jpg

 

 

 

3 - Po zdemontowaniu podszybia odsłania się mechanizm z zasłoniętym silnikiem wycieraczek, zdejmujemy osłonę silnika ( 1 ) trzymającą się w miejscach zaznaczonych strzałkami oraz odczepiamy wiązkę kablową od uchwytu ( 2 ).

 

3 - 3.jpg

 

 

 

4 - Kiedy mamy już zdjętą osłonę silnika zabieramy się za wymontowanie mechanizmu, w tym celu najpierw odpinamy wtyczkę silnika i jeśli jest grzana szyba czołowa to też odpinamy ( 1 ), kolejny krok to odkręcenie mocowań ( 2 ) (torx) mechanizmu, a w celu łatwiejszego wydobycia mechanizmu odkręcamy też podpórkę mechanizmu ( 3 )

 

4 - 4.jpg

 

 

 

5 - Po wydobyciu ustrojstwa aby wyjąć zatarte ramię musimy rozpiąć panewki, w tym celu wystarczy szeroki, płaski wkrętak, który wkładamy między ramiona i przekręcamy energicznie,

 

5 - 5.jpg

 

 

 

6 - Kiedy już rozpięliśmy mechanizm zdejmujemy zawleczkę ( 1 ) z tej strony, którą chcemy naprawić. Wystarczy ją podważyć cienkim wkrętaczkiem lub nożem.

 

6 - 6.jpg

 

 

 

7 - Po zdemontowaniu zawleczki zdejmujemy kolejno podkładkę ( 1 ) i uszczelkę stożkową ( 2 )

 

7 - 7.jpg

 

 

 

8 - Kolejną czynnością jest wyjęcie ramienia z mocowania. Jeśli zatarte to pryskamy odrdzewiaczem lub smarem silnie penetrującym i w miarę możliwości kręcąc ramieniem wysuwamy je NIE WYBIJAMY !!! Po wyjęciu zdejmujemy kolejno oring ( 3 ), podkładkę płaską ( 2 ) i podkładkę sprężynową ( 1 ), czyścimy papierem ściernym i uzyskujemy taki efekt jak na foto po analogicznym założeniu podkładek i oringa (ramię ma już niezłe wżery)

 

8 - 8.jpg

 

 

 

9 - Tuleję też czyścimy wewnątrz papierem ściernym,

 

9 - 9.jpg

 

Wszystko myjemy i zabieramy się za składanie wszystkiego analogicznie do rozkładania pamiętając aby elementy ruchome posmarować smarem NAJLEPIEJ grafitowym.

 

 

 

10 - Podczas składania panewek mechanizmu też należy je przesmarować i żeby je złożyć wystarczy ścisnąć kombinerkami

 

10 - 10.jpg

 

Po założeniu mechanizmu już na swoje miejsce montując ramiona (pióra) wycieraczek aby uniknąć złego zakresu pracy wycieraczek należy tuż przed samym montażem piór z ramionami zamknąć maskę, włączyć zapłon, wysterować wycieraczki aby wróciły na swoją pozycję i wtedy montować ramiona. Jeśli zakres pracy wycieraczek nam nie odpowiada wystarczy korekta ramion na wieloklinie trzymającym wycieraczki lub, dla bardziej wtajemniczonych, regulacja zakresu poprzez kodowanie. Miłej lektury życzę i jeśli się materiał nadaje poproszę o eksport do warsztatu.

 

A jeszcze w najbliższym czasie zamieszczę manuala z wymiany uszczelniaczy na pompowtryskach.

Edytowane przez latinoo_80
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności