Skocz do zawartości
rekinek7

Zmiana modułu komfortu z 1J0 na 1C0 - mały poradnik

Rekomendowane odpowiedzi

Skąd pomysł, że to wersja poliftowa? Nie słyszałem o tym aby silniczki z przed lifta działał w FL i na odwrót. Z tego co ogólnie ustalono piny mają takie same ale inną metodę komunikacji w FL jest już pełny CAN w przedlifcie działa to trochę inaczej. Tak do końca w sumie nie rozumiem z czym masz problem, silniczki szyb kosztują grosze i jet ich pełno zresztą mam parę chcesz to pisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rekinek7 napisał:

Skąd pomysł, że to wersja poliftowa? Nie słyszałem o tym aby silniczki z przed lifta działał w FL i na odwrót. Z tego co ogólnie ustalono piny mają takie same ale inną metodę komunikacji w FL jest już pełny CAN w przedlifcie działa to trochę inaczej. Tak do końca w sumie nie rozumiem z czym masz problem, silniczki szyb kosztują grosze i jet ich pełno zresztą mam parę chcesz to pisz.

rekinek7 wysunąłem taki wniosek sugerując się numerem silniczka oraz faktem, że mam Passata w wersji przejściowej (komunikacja szyb po CAN). Dlatego przyszło mi na myśl, że może w wersji przejściowej może montowali już silniczki z FL. Ale jeśli wiesz, że pełny CAN, a CAN cząstkowy (taki jaki jest u mnie) to dwie zupełnie różne historie to przyjmuję do wiadomości i nie podważam tej opinii/informacji :)

Problem mam taki, że uchylonej szyby pasażera nie jestem w stanie zamknąć. Generalnie po czasie wyszło, że nie tylko szyba nie działa w tych drzwiach ale również centralny, oświetlenie sterowania szyby, kabiny i nóg. Okazuje się, że do sprawy podszedłem "z dupy strony" zakładając że:

1. winą jest moduł komfortu, który wcześniej bywał podtapiany - wymieniony na ten sam z Bory: BUSTED :wstyd

2. winą jest silniczek/moduł silniczka - wypiąłem wtyczkę z mojego silnika i wpiąłem na próbę silniczki z przedlifta i polifta: BUSTED :wstyd

3. teraz obstawiam sparciałe/uszkodzone przewody w gumowej osłonie między drzwiami, a karoserią.. :annoyed:

Błędów nie mogłem odczytać bo oczywiście jak wcześniej nie miałem problemów, tak teraz mam problem połączyć się z gniazdem diagnostycznym mimo iż interfejs widzi.. :cenzura:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Frankoo napisał:

że mam Passata w wersji przejściowej (komunikacja szyb po CAN)

Komunikacja w module komfortu nawet w najstarszej wersji b5 idzie po can. Różnica do nowszych jest taka, ze ten can nie łączy się z innymi modułami w aucie.
 

2 godziny temu, Frankoo napisał:

Problem mam taki, że uchylonej szyby pasażera nie jestem w stanie zamknąć. Generalnie po czasie wyszło, że nie tylko szyba nie działa w tych drzwiach ale również centralny, oświetlenie sterowania szyby, kabiny i nóg. Okazuje się, że do sprawy podszedłem "z dupy strony" zakładając że:

1. winą jest moduł komfortu, który wcześniej bywał podtapiany - wymieniony na ten sam z Bory: BUSTED :wstyd

Wminieniłeś podtapiany moduł, a przewody do niecgo dochodzące obadałeś? Temat opisywany dziesiatki razy. Skoro miałeś wodę i podtopiony był moduł, to i równiez przewody stały w wodzie, a zaraz przed  skrzynką modułu są bardzo wrażliwe punkty łącżenia przewodów z jednego (wychodzącego z modłu ) w kilka (rozchodzących się między innymi i w drzwi). Te punkty należy zarobić na nowo, bo nawet mimo pieknego wyglądu z zewnątrz w środku może być korozja i brak przejścia sugnału, co powoduje różne problemy  wymienione rzez ciebie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, tauka napisał:

Wminieniłeś podtapiany moduł, a przewody do niecgo dochodzące obadałeś? Temat opisywany dziesiatki razy. Skoro miałeś wodę i podtopiony był moduł, to i równiez przewody stały w wodzie, a zaraz przed  skrzynką modułu są bardzo wrażliwe punkty łącżenia przewodów z jednego (wychodzącego z modłu ) w kilka (rozchodzących się między innymi i w drzwi). Te punkty należy zarobić na nowo, bo nawet mimo pieknego wyglądu z zewnątrz w środku może być korozja i brak przejścia sugnału, co powoduje różne problemy  wymienione rzez ciebie.

Auto było całe rozbebeszone w środku i wiązki przewodów były przeglądane choć żadne "druty" nie były wymieniane. Ale dzięki za uwagę, jeszcze raz zerknę w tamte miejsce. 

Edytowane przez Frankoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moduł 1C0 959 799B posiada alarm ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, M@rtinus napisał:

Panowie moduł 1C0 959 799B posiada alarm ??

Oczywiście. można również aktywować czujniki dozoru wnętrza, jeżeli takowe sobie zamontujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, tauka napisał:

Oczywiście. można również aktywować czujniki dozoru wnętrza, jeżeli takowe sobie zamontujesz.

Dziękuję za info.

Tak robie swap na 1C0 i montaż ori alarmu z kontrolą wnętrza.

To może jeszcze macie manul lub jakieś wskazówki by zamontować alarm do tego modułu i kontrolę wnętrza ?

Edytowane przez M@rtinus
Dopisanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, M@rtinus napisał:

To może jeszcze macie manul lub jakieś wskazówki by zamontować alarm do tego modułu i kontrolę wnętrza ? 

Alarm jest wbudowany w komfort. Jedynie jak chcesz dozór wnętrza to musisz dołożyć inhalacje i aktywowac we wsadzie. Chyba że już masz aktywny. Można jeszcze dołożyć syrene z własnym zasilaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przejściówkę wg schematu na 1 stronie. Z komfortu pociągnięte przewody 6 i 9 do wtyczki licznika. A nawet na fis (licznik ...849) nie pojawiła się bryła.

Do komfortu (46) nie mogą połączyć się przez vag. 

Odpięcie aku nic nie dało.

Zamykając drzwi kluczykiem od strony pasażera jest potwierdzenie kierunkami ale drzwi kierowcy się nie otwierają ( są zamknięte, jak i cały czas miga dioda).

Gdy otwieram kluczykiem i przytrzymam od strony pasażera to uchylają się szyby (przód i tył) ale od strony kierowcy. Nie słychać zamka od strony kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zmieniłeś silniczki szyb (moduły) na te od komfortu 1c0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tauka napisał:

A zmieniłeś silniczki szyb (moduły) na te od komfortu 1c0?

Tak.

Co do bryły to źle podpielem jeden przewód we wtyczce licznika i juz jest ok.

Tyl pokazuje dobrze.

A przod odwrotnie. Silniczki przód gość zapewniał ze EU z jego rozbitego auta. I oznaczenie 1C0 wiec niby EU.

Nie pokazuje otwartej maski a pokazuje otwarty bagażnik cały czas.

Czy jak komfort jest UK to bedzie tez odwrotnie pokazywalo.

I otwiera mi tylko jedne drzwi - te pasazera przod gdzie przekrecam kluczykiem.

Dodam ze montuje to w Leonie 1M.

Edytowane przez M@rtinus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, M@rtinus napisał:

Czy jak komfort jest UK to bedzie tez odwrotnie pokazywalo.

Tak, pokazuje odwrotnie.

30 minut temu, M@rtinus napisał:

Nie pokazuje otwartej maski a pokazuje otwarty bagażnik cały czas. 

Bo żeby pokazywało maskę też trzeba jeszcze jeden przewód dodatkowo pociągnąć. Ale to musisz sobie poszukać, bo nie pamiętam który, a notatki mam zakopane i w najbliższym czasie się do nich nie dostanę.

32 minuty temu, M@rtinus napisał:

I otwiera mi tylko jedne drzwi - te pasazera przod gdzie przekrecam kluczykiem. 

Zapewne trzeba zmienić kodowanie MK tak żeby wyłączyć otwieranie selektywne. W przypadku uk drzwi pasażera są drzwiami kierowcy ?

33 minuty temu, M@rtinus napisał:

pokazuje otwarty bagażnik cały czas. 

Wypnij wtyczke z zamka bagażnika i zobacz co będzie. Jak zniknie to znaczy że wina zamka. A może trzeba przepinować wtyczke... U mnie jeden przewód trzeba było odpiąć bo pokazywało też otwartą maskę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, tauka napisał:
58 minut temu, M@rtinus napisał:

Czy jak komfort jest UK to bedzie tez odwrotnie pokazywalo.

Tak, pokazuje odwrotnie.

To troche uspokoiłeś. Podpowiesz jak przekodować ?? Lapka na rs232 mam, interfejs też już jedzie do mnie.

 

24 minuty temu, tauka napisał:
Godzinę temu, M@rtinus napisał:

Nie pokazuje otwartej maski a pokazuje otwarty bagażnik cały czas. 

Bo żeby pokazywało maskę też trzeba jeszcze jeden przewód dodatkowo pociągnąć. Ale to musisz sobie poszukać, bo nie pamiętam który, a notatki mam zakopane i w najbliższym czasie się do nich nie dostanę.

Ok. 

Z tego co pamietam jest w temacie o tym.

26 minut temu, tauka napisał:
Godzinę temu, M@rtinus napisał:

I otwiera mi tylko jedne drzwi - te pasazera przod gdzie przekrecam kluczykiem. 

Zapewne trzeba zmienić kodowanie MK tak żeby wyłączyć otwieranie selektywne. W przypadku uk drzwi pasażera są drzwiami kierowcy ?

Możliwe. 

Ale jak to uczynić skoro nie moge z MK sie połączyć przez Vag

28 minut temu, tauka napisał:
Godzinę temu, M@rtinus napisał:

pokazuje otwarty bagażnik cały czas. 

Wypnij wtyczke z zamka bagażnika i zobacz co będzie. Jak zniknie to znaczy że wina zamka. A może trzeba przepinować wtyczke... U mnie jeden przewód trzeba było odpiąć bo pokazywało też otwartą maskę ?

A z ta przepinowaniem tej wtyczki pomożesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, M@rtinus napisał:

A z ta przepinowaniem tej wtyczki pomożesz ?

3 przewody tam są. Tak ciężko posprawdzać który z którym daje pożądany efekt i w zamku?

22 minuty temu, M@rtinus napisał:

Podpowiesz jak przekodować ??

Wszystko jest w temacie opisane...

 

23 minuty temu, M@rtinus napisał:

Ale jak to uczynić skoro nie moge z MK sie połączyć przez Vag 

To znaczy że jeszcze coś masz nie tak. Powinien łączyć się bez najmniejszego problemu.

Jeśli nie łączy się vag com to i program pod rs232 też się nie połączy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, tauka napisał:

3 przewody tam są. Tak ciężko posprawdzać który z którym daje pożądany efekt i w zamku?

A to luzik. Myślałem że dużo wiecej idzie.

20 minut temu, tauka napisał:

To znaczy że jeszcze coś masz nie tak. Powinien łączyć się bez najmniejszego problemu.

Jeśli nie łączy się vag com to i program pod rs232 też się nie połączy ?

Teraz sprawdzałem z pozycji fis i się laczy z komfortem po poprawnym podpieciu Can do licznika.

Dodam, ze jak otwieram drugi raz otwiera inne drzwi.

A z panelu kierowcy otwiera odwrotnie szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, M@rtinus napisał:

Dodam, ze jak otwieram drugi raz otwiera inne drzwi.

To tylko potwierdza o zakodowaniu selektywnego otwierania drzwi.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, tauka napisał:

To tylko potwierdza o zakodowaniu selektywnego otwierania drzwi.

Tak.

Tylko co może być powodem, iż po otwarciu drzwi migają kierunki ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może otwarcie kluczykiem nie rozbraja alarmu. Dopisz pilot i zobacz czy dzieje się to samo po otwarciu pilotem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, tauka napisał:

Może otwarcie kluczykiem nie rozbraja alarmu. Dopisz pilot i zobacz czy dzieje się to samo po otwarciu pilotem...

Tak.

Podepnę vag się pokasuje błędy i zobaczymy.

Dzięki bardzo za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa wygląd następująco.

Źle podpięty jeden przewód w kostce licznika powodował błąd i nie było możliwości połączenia się z Modułem Komfortu. Poprawne podłączenie i mogłem już się połączyć przez Vag z MK.

Po wykasowaniu błędów i dopisaniu pilota jest dużo lepiej ?

Działa sygnał nie zgaszonych świateł, pilotem zamykam auto normalnie, nie włączają się awaryjne po otwarciu drzwi, działa środkowy przycisk otwarcie bagażnika (słychać zamek). Standardowo nie zamyka bagażnika no i pokazuje drzwi odwrotnie i szyby otwiera odwrotnie. Ale myślę że do ogarnięcia dzięki interfejsowi rs232.

Nadal pokazuje otwarty bagażnik i nie pokazuje otwarcia maski. Muszę ten bagażnik ogarnąć bo po zamknięciu auta z wyświetlacza nie znika bryła auta. A maska musi poczekać do wiosny. Będę montował syrenę i kontrolę wnętrza to za jednym zamachem zrobię tą maskę.

Jedynie mam takie błędy w MK. Ale wg mnie 1 to brak syreny z własnym zasilaniem a 2 to niby coś z zamkiem ? Którym?

Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu i dalszym rozwiązywaniu moich problemów.?

Pozdrawiam

 

IMG_20181213_104102.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności