Skocz do zawartości
rekinek7

Zmiana modułu komfortu z 1J0 na 1C0 - mały poradnik

Rekomendowane odpowiedzi

Lampki kosztują ok 30 zł a wyłącznik czujników ok 20. Kable se ogarniesz już :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lampki kosztują ok 30 zł a wyłącznik czujników ok 20. Kable se ogarniesz już :)

 

Posiadam wymieniony sprzęt i zastanawiam się nad montażem , czy trzeba ciągnąć dodatkowe przewody od lampek z czujnikami ( w sumie to na bank trzeba ;] ) może ktoś ogarnia rozpiskę z tymi przewodami które gdzie podpiąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadam wymieniony sprzęt i zastanawiam się nad montażem , czy trzeba ciągnąć dodatkowe przewody od lampek z czujnikami ( w sumie to na bank trzeba ;] ) może ktoś ogarnia rozpiskę z tymi przewodami które gdzie podpiąć ;)

 

beżowa wtyczka

T15/1 - do czujnika otwarcia maski

T15/6 - kabel czarno/żólty - pin 3/1 trąbki alarmu z własnym zasilaniem

T15/7 - kabel osłonowy anteny

T15/8 - pin 6/6 lampki kontroli wnętrza - kabel niebiesko/czerwony

T15/9 - pin 3/1 wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza oraz pin 6/5 lampki kontroli wnętrza

T15/10 - kabel anteny

T15/11 - kabel czarno/żółty 1,5mm - pin 2/2 trąbki alarmu bez własnego zasilania (opcja jak nie ma z własnym)

T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz)

T15/13 - czarno/zielony 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor

T15/14 - czarno/biały 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor

T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A

 

Dokładniejszy opiz z forum golfa:

 

Trzeba kupić:

1. 2 lampki z czujnikami kontroli wnętrza (4 pinowa i 6 pinowa)

Obrazek

2. wyłącznik kontroli wnętrza

Obrazek

3. 3 wtyczki o nr :

4B0 971 833

1J0 972 722

4D0 972 623

4. najlepiej to 5mb taśmy 4 żyłowej - linka 0,35mm albo 4 żyły i sobie potem sklecić wiązkę

5. 2szt pinów N 103 358 07 (najprościej to w ASO po 0,81zł + VAT)

 

 

Musimy rozebrać dolne osłony pod kierownicą aby dostać się do modułu komfort i do wtyczki 15 pinowej wpiąć poprzez piny ad. 5 2 kable - ja tu dałem kolor biały i czarny

Obrazek

Następnie kabel ten prowadzimy wzdłuż progu kierowcy aż do słupka B gdzie w osłonie progu rzeźbimy piękny kwadratowy otworek, w który wejdzie nam wyłącznik kontroli wnętrza

Obrazek

Włącznik ten ma wtyczkę 4 pinową ale... wykorzystane ma tylko 3 piny - do pinu 1 dajecie ten biały kabelek od modułu komfort z 9 pinu 15 pinowej wtyczki ale kabelka nie zakańczacie bo ma iść do lampki 6 pinowej, do pinu 3 dajecie np czerwony kabelek , do pinu 4 niebieski i w sumie te 4 przewodu (czyli biały, czarny z modułu komfort i czerwony i niebieski ) pchacie do góry do lampki z tyłu po stronie kierowcy.

 

Wypinacie lampkę w podsufitce

Obrazek

i macie dostęp do wtyczki z 3 kabelkami

Obrazek

Te kabelki trzeba trochę pociągnąć lekko nożykiem oddzielić od kabla antenowego żeby było pole manewru na lutowanie. Przez ten otwór wpuszczacie też te 4 przewody które prowadzicie od włącznika.

Bierzemy wtyczkę 6 pinową i do niej dajemy po kolei kabelki:

1.dajemy nowy kabel (jaki chcecie kolor) który prowadzimy do lampki po przeciwnej stronie - tu uwaga - nie wiem co tam jest w podsufitce ale najprościej było pchnąć kabelek do tyłu, zdjąć końcową osłonę tapicerki widoczną po otwarciu klapy następnie pójść w bok i pchać do przodu do lampki tylnej pasażera - trochę nadkładacie drogi ale oszczędzacie mnóstwo czas i nerwów.

2.kabel niebiesko-szary z wtyczki starej lampy łączymy z tym pinem + kabel niebieski który szedł z pinu 4 wyłącznika kontroli wnętrza

3. kabel czerwono/niebieski ze starej wtyczki + dołączamy czerwony kabelek z 3 pinu wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza

4. kabel brązowy ze starej wtyczki

5. kabel biały który idzie od modułu komfortu i rozgałęzia się również do wtyczki wyłącznika kontroli

6. kabel czarny który idzie z modułu komfort z pinu 8 wtyczki 15 pinowej

 

Teraz idziemy do drugiej lampki i to samo - tyle ze wtyczka 4 pinowa

1. podpinamy kabel który przyciągnęliśmy od pierwszej lampki od pinu 1

2. kabel niebiesko/szary ze starej wtyczki

3. kabel czerwono/niebieski

4. masa - brązowy

 

Dorzucam schemacik jak to mniej więcej wygląda

Obrazek

 

Składamy wszystko do kupy, bierzemy laptop z VAG i wchodzimy po włączeniu stacyjki w moduł komfort czyli 46 - wchodzimy w pozycję 5 - Innenraumüberwachungs-Abschaltung - wstawiamy 1 zamiast 0 i test - save

 

Po otwarciu drzwi podświetla się wyłącznik

Obrazek

 

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 9:38 am ]

ponieważ miałem zgłoszenia że nie wszystkie moduły komfortu maja włączoną opcję VAG - włączanie kontroli wnętrza to tu porada

włączamy program VDC - sprawdzamy wartości 04281 04287 04293 - jak jest 255 zmieniamy na 8 - wychodzimy - wchodzimy w VAG i mamy w adaptacji w 5 pozycji możliwość włączania i wyłączania

Obrazek

 

Obrazek

 

ostatnia uwaga - poinformowano mnie (forumowicz), że jeśli zamiast wartości 8 wpiszecie 12 to kontrola wnętrza będzie również aktywowana przy zamknięciu kluczykiem a nie tylko pilotem

Edytowane przez marianek59tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko to jest pod schemat 1J0

 

Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0

 

Sprawdź bo już mi się nudzi :)

 

Trzeba coś robić w pasku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0

 

wychodzi że ma być tak:

1J0 1C0

T15/8 T15/2

T15/9 T15/9

pozostałe kable jak w opisie

Edytowane przez marianek59tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konrad podłączyłem komfort wg schematu zamieszczonego na pierwszej stronie , wszystko gra prócz zamykania klapy oraz alarmu ale to już jest jasne , po przeczytaniu tematu zastanawia mnie post 141 gdyż jest w nim opisany trochę inny opis podłączenia kostki 23 pinowej . chodzi mi o dwa piny które są innaczej rozmieczone

 

1J0 1C0

nie ma w nim podpięcia pinu nr 2 ( wcześniej było pin 2 do pinu 2)

oraz

pin 12 pin 14 ( wcześniej było pin 12 do pinu 1 )

 

Czy takie podłączenie coś zmienia ?

Dodam żę autko 3B sedan 1998r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ?

 

 

W ELSA na schemacie przewód ten wychodzi z czujnika otwarcia maski idzie na pin T15/5 komfortu i na pin T23b/22 licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gra prócz zamykania klapy

 

Wystarczy przekodować moduł :)

 

 

Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ?

 

Nie wiem o jaki chodzi ?

 

Dodam ,że nawet gdy odłączyłem moduł komfortu to i tak miałem sygnalizację maski .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy przekodować moduł :)

 

 

 

 

Dla Ciebie ze sprzętem to tylko a dla mnie bez odpowiedniego lapka aż;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla Ciebie ze sprzętem to tylko a dla mnie bez odpowiedniego lapka aż

 

Oj tam ja kupiłem lapka za 80 zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawe która cena prawdziwa

Nabyłem stary laptop do programowania passata z wejściem RS-232 cena śmieszna bo 20 zł z ładowarką już modziłem moduł komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm ciekawe która cena prawdziwa

 

80 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem za 250 i niestety nie łączy się chodź ma rs232:( muszę poszukać innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak niedługo idzie na handel bo mi nie potrzebny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kto ma do oddania moduly od silniczkow szyb 1J0 ? Potrzebuje prawy przedni. (oba tylne rowniez mile widziane).

 

jak cos to pisac pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłączyłem dzisiaj kompa do Paska i po zmianie modułu komfortu w/g instrukcji zawartej w pierwszym poście w grupie 46 wyszło mi kilka następujących błędów

[ATTACH=CONFIG]138259[/ATTACH]

 

Zauważyłem również że oswietelenie podsufitki nie działa tak jak powinno oraz syrena alarmu włącza się dosłownie na sekundę przy zapłonie .

 

Po przeczytaniu tematu od deski do deski zastanowił mnie post nr 141 w którym jest opis podłączenia kostki 23 pinowej trochę odbiegający od opisu z pierwszego postu niżej załączam zdjęcie porównawcze

różnice.jpg

 

Błędy po wykasowaniu wyłączeniu zapłonu i odpaleniu ponownym auta wracają .

Proszę o radę co z tym fantem zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności