CULTUS3 Zgłoś #161 Napisano 31 Października 2015 Lampki kosztują ok 30 zł a wyłącznik czujników ok 20. Kable se ogarniesz już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #162 Napisano 31 Października 2015 Lampki kosztują ok 30 zł a wyłącznik czujników ok 20. Kable se ogarniesz już Posiadam wymieniony sprzęt i zastanawiam się nad montażem , czy trzeba ciągnąć dodatkowe przewody od lampek z czujnikami ( w sumie to na bank trzeba ;] ) może ktoś ogarnia rozpiskę z tymi przewodami które gdzie podpiąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #163 Napisano 31 Października 2015 (edytowane) Posiadam wymieniony sprzęt i zastanawiam się nad montażem , czy trzeba ciągnąć dodatkowe przewody od lampek z czujnikami ( w sumie to na bank trzeba ;] ) może ktoś ogarnia rozpiskę z tymi przewodami które gdzie podpiąć beżowa wtyczka T15/1 - do czujnika otwarcia maski T15/6 - kabel czarno/żólty - pin 3/1 trąbki alarmu z własnym zasilaniem T15/7 - kabel osłonowy anteny T15/8 - pin 6/6 lampki kontroli wnętrza - kabel niebiesko/czerwony T15/9 - pin 3/1 wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza oraz pin 6/5 lampki kontroli wnętrza T15/10 - kabel anteny T15/11 - kabel czarno/żółty 1,5mm - pin 2/2 trąbki alarmu bez własnego zasilania (opcja jak nie ma z własnym) T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz) T15/13 - czarno/zielony 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/14 - czarno/biały 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A Dokładniejszy opiz z forum golfa: Trzeba kupić: 1. 2 lampki z czujnikami kontroli wnętrza (4 pinowa i 6 pinowa) Obrazek 2. wyłącznik kontroli wnętrza Obrazek 3. 3 wtyczki o nr : 4B0 971 833 1J0 972 722 4D0 972 623 4. najlepiej to 5mb taśmy 4 żyłowej - linka 0,35mm albo 4 żyły i sobie potem sklecić wiązkę 5. 2szt pinów N 103 358 07 (najprościej to w ASO po 0,81zł + VAT) Musimy rozebrać dolne osłony pod kierownicą aby dostać się do modułu komfort i do wtyczki 15 pinowej wpiąć poprzez piny ad. 5 2 kable - ja tu dałem kolor biały i czarny Obrazek Następnie kabel ten prowadzimy wzdłuż progu kierowcy aż do słupka B gdzie w osłonie progu rzeźbimy piękny kwadratowy otworek, w który wejdzie nam wyłącznik kontroli wnętrza Obrazek Włącznik ten ma wtyczkę 4 pinową ale... wykorzystane ma tylko 3 piny - do pinu 1 dajecie ten biały kabelek od modułu komfort z 9 pinu 15 pinowej wtyczki ale kabelka nie zakańczacie bo ma iść do lampki 6 pinowej, do pinu 3 dajecie np czerwony kabelek , do pinu 4 niebieski i w sumie te 4 przewodu (czyli biały, czarny z modułu komfort i czerwony i niebieski ) pchacie do góry do lampki z tyłu po stronie kierowcy. Wypinacie lampkę w podsufitce Obrazek i macie dostęp do wtyczki z 3 kabelkami Obrazek Te kabelki trzeba trochę pociągnąć lekko nożykiem oddzielić od kabla antenowego żeby było pole manewru na lutowanie. Przez ten otwór wpuszczacie też te 4 przewody które prowadzicie od włącznika. Bierzemy wtyczkę 6 pinową i do niej dajemy po kolei kabelki: 1.dajemy nowy kabel (jaki chcecie kolor) który prowadzimy do lampki po przeciwnej stronie - tu uwaga - nie wiem co tam jest w podsufitce ale najprościej było pchnąć kabelek do tyłu, zdjąć końcową osłonę tapicerki widoczną po otwarciu klapy następnie pójść w bok i pchać do przodu do lampki tylnej pasażera - trochę nadkładacie drogi ale oszczędzacie mnóstwo czas i nerwów. 2.kabel niebiesko-szary z wtyczki starej lampy łączymy z tym pinem + kabel niebieski który szedł z pinu 4 wyłącznika kontroli wnętrza 3. kabel czerwono/niebieski ze starej wtyczki + dołączamy czerwony kabelek z 3 pinu wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza 4. kabel brązowy ze starej wtyczki 5. kabel biały który idzie od modułu komfortu i rozgałęzia się również do wtyczki wyłącznika kontroli 6. kabel czarny który idzie z modułu komfort z pinu 8 wtyczki 15 pinowej Teraz idziemy do drugiej lampki i to samo - tyle ze wtyczka 4 pinowa 1. podpinamy kabel który przyciągnęliśmy od pierwszej lampki od pinu 1 2. kabel niebiesko/szary ze starej wtyczki 3. kabel czerwono/niebieski 4. masa - brązowy Dorzucam schemacik jak to mniej więcej wygląda Obrazek Składamy wszystko do kupy, bierzemy laptop z VAG i wchodzimy po włączeniu stacyjki w moduł komfort czyli 46 - wchodzimy w pozycję 5 - Innenraumüberwachungs-Abschaltung - wstawiamy 1 zamiast 0 i test - save Po otwarciu drzwi podświetla się wyłącznik Obrazek [ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 9:38 am ] ponieważ miałem zgłoszenia że nie wszystkie moduły komfortu maja włączoną opcję VAG - włączanie kontroli wnętrza to tu porada włączamy program VDC - sprawdzamy wartości 04281 04287 04293 - jak jest 255 zmieniamy na 8 - wychodzimy - wchodzimy w VAG i mamy w adaptacji w 5 pozycji możliwość włączania i wyłączania Obrazek Obrazek ostatnia uwaga - poinformowano mnie (forumowicz), że jeśli zamiast wartości 8 wpiszecie 12 to kontrola wnętrza będzie również aktywowana przy zamknięciu kluczykiem a nie tylko pilotem Edytowane 31 Października 2015 przez marianek59tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #164 Napisano 31 Października 2015 Tylko to jest pod schemat 1J0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #165 Napisano 1 Listopada 2015 Tylko to jest pod schemat 1J0 Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #166 Napisano 1 Listopada 2015 Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0 Sprawdź bo już mi się nudzi Trzeba coś robić w pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #167 Napisano 1 Listopada 2015 (edytowane) Sprawdzę w ELSA czy jest do 1C0 wychodzi że ma być tak: 1J0 1C0 T15/8 T15/2 T15/9 T15/9 pozostałe kable jak w opisie Edytowane 1 Listopada 2015 przez marianek59tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #168 Napisano 1 Listopada 2015 Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #169 Napisano 1 Listopada 2015 Konrad podłączyłem komfort wg schematu zamieszczonego na pierwszej stronie , wszystko gra prócz zamykania klapy oraz alarmu ale to już jest jasne , po przeczytaniu tematu zastanawia mnie post 141 gdyż jest w nim opisany trochę inny opis podłączenia kostki 23 pinowej . chodzi mi o dwa piny które są innaczej rozmieczone 1J0 1C0 nie ma w nim podpięcia pinu nr 2 ( wcześniej było pin 2 do pinu 2) oraz pin 12 pin 14 ( wcześniej było pin 12 do pinu 1 ) Czy takie podłączenie coś zmienia ? Dodam żę autko 3B sedan 1998r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #170 Napisano 1 Listopada 2015 Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ? W ELSA na schemacie przewód ten wychodzi z czujnika otwarcia maski idzie na pin T15/5 komfortu i na pin T23b/22 licznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #171 Napisano 1 Listopada 2015 gra prócz zamykania klapy Wystarczy przekodować moduł Kamil gdzie masz podpięty brązowo-czerwony przewód ? Nie wiem o jaki chodzi ? Dodam ,że nawet gdy odłączyłem moduł komfortu to i tak miałem sygnalizację maski . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #172 Napisano 1 Listopada 2015 Wystarczy przekodować moduł Dla Ciebie ze sprzętem to tylko a dla mnie bez odpowiedniego lapka aż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #173 Napisano 1 Listopada 2015 Dla Ciebie ze sprzętem to tylko a dla mnie bez odpowiedniego lapka aż Oj tam ja kupiłem lapka za 80 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #174 Napisano 1 Listopada 2015 hmm ciekawe która cena prawdziwa Nabyłem stary laptop do programowania passata z wejściem RS-232 cena śmieszna bo 20 zł z ładowarką już modziłem moduł komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #175 Napisano 1 Listopada 2015 hmm ciekawe która cena prawdziwa 80 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #176 Napisano 1 Listopada 2015 ja kupiłem za 250 i niestety nie łączy się chodź ma rs232:( muszę poszukać innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #177 Napisano 1 Listopada 2015 I tak niedługo idzie na handel bo mi nie potrzebny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #178 Napisano 2 Listopada 2015 a kto ma do oddania moduly od silniczkow szyb 1J0 ? Potrzebuje prawy przedni. (oba tylne rowniez mile widziane). jak cos to pisac pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #179 Napisano 4 Listopada 2015 Schemat z ELSA dla czujników ruchu (1C0) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #180 Napisano 8 Listopada 2015 Panowie podłączyłem dzisiaj kompa do Paska i po zmianie modułu komfortu w/g instrukcji zawartej w pierwszym poście w grupie 46 wyszło mi kilka następujących błędów [ATTACH=CONFIG]138259[/ATTACH] Zauważyłem również że oswietelenie podsufitki nie działa tak jak powinno oraz syrena alarmu włącza się dosłownie na sekundę przy zapłonie . Po przeczytaniu tematu od deski do deski zastanowił mnie post nr 141 w którym jest opis podłączenia kostki 23 pinowej trochę odbiegający od opisu z pierwszego postu niżej załączam zdjęcie porównawcze Błędy po wykasowaniu wyłączeniu zapłonu i odpaleniu ponownym auta wracają . Proszę o radę co z tym fantem zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach