Skocz do zawartości
lligaj

VW TOUAREG 3.0TDI 2008r SŁABY DÓŁ

Rekomendowane odpowiedzi

VW TOUAREG

3.0TDI V6 BKS

SILNIK SERYJNY

2007 r

155 000 KM

 

Witam, proszę o analizę logów. Mam wrażenie, że samochód czasem słabo zbiera się z dołu tzn poniżej 2000 obrotów i czasami więcej pali.

 

LOGI DYNAMICZNE

 

LOGI PRZED PRZEGONIENIEM AUTA

GRUPA 3: http://vaglog.pl/log_221418.html

GRUPA 10: http://vaglog.pl/log_221414.html

GRUPA 11: http://vaglog.pl/log_221415.html

 

LOGI PO PRZEGONIENIU AUTA

GRUPA 3: http://vaglog.pl/log_221416.html

GRUPA 10: http://vaglog.pl/log_221420.html

GRUPA 11: http://vaglog.pl/log_221419.html

 

 

Logi robione podczas jazdy a nie prze gazówka na postoju

Edytowane przez lligaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zrobiłem logi ponownie i dodałem inne. Możecie ocenić to ? Podobno 3.0tdi się zbierają gorzej z dołu może ten typ tak ma ? Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Nie mam możliwości nigdzie sprawdzenie filtra DPF, błędów żadnych nie ma.

 

LOGI 1 i 11

http://vaglog.pl/log_221605.html

 

LOGI 3 i 4

http://vaglog.pl/log_221601.html

 

LOGI 7 i 8

http://vaglog.pl/log_221603.html

 

 

LOGI 10

http://vaglog.pl/log_221604.html

 

LOG 102 z jakimiś temperaturami dużymi

http://vaglog.pl/log_221600.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że strasznie wolno wstaje turbo. Rozumiem że poniżej 2 tyś. obr/min ciężko jest by turbo szło po mapie ale tu przy 1700-1800obr/min żeby było 1.4 bar to już wygląda mi naprawdę kiepsko ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wrażenie że strasznie wolno wstaje turbo. Rozumiem że poniżej 2 tyś. obr/min ciężko jest by turbo szło po mapie ale tu przy 1700-1800obr/min żeby było 1.4 bar to już wygląda mi naprawdę kiepsko ...

 

Co moze byc przyczyna ? Wszstko sprawdzilem co sie dało. Czy sonda lambda moze miec wplyw ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób BS 011 i wrzuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wrażenie że strasznie wolno wstaje turbo. Rozumiem że poniżej 2 tyś. obr/min ciężko jest by turbo szło po mapie ale tu przy 1700-1800obr/min żeby było 1.4 bar to już wygląda mi naprawdę kiepsko ...

 

 

Kolego zaskoczę Cię mam passata AFN z Nową Turbiną Garreta (AWX) od 1000 obr. wali idealnie po mapie. Regenerowane nabijało za małe ciśnienie do 2100-2200 obr. A powyżej 3500 miałem przeładowanie rzędu 300 mBar.

 

Więc albo masz coś skopane z turbiną albo zawór sterujący lub jakaś nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego zaskoczę Cię mam passata AFN z Nową Turbiną Garreta (AWX) od 1000 obr. wali idealnie po mapie. Regenerowane nabijało za małe ciśnienie do 2100-2200 obr. A powyżej 3500 miałem przeładowanie rzędu 300 mBar.

 

Więc albo masz coś skopane z turbiną albo zawór sterujący lub jakaś nieszczelność.

 

Auto ma przebieg 150 tys wszystko w stanie idealnym wydaje mi się, że może jest jakaś nieszczelność, tylko jak ją sprawdzić w którym miejscu ? Zaworu sterujacego n75 tam nie ma jest elektronicznie a błędów brak. Już mam dość. Przepływomierz wskazuje też małe wartości, czy może to być na linii FILTR>TURBO czy mogą to być te cienkie wężyki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a myślałem że elektryki są w tych 313 KM i zaczęły się od roku 2010 (nie miałem styczności z Touaregami za bardzo i myślałem że jest tam N75) ale mniejsza o to. A więc sprawdź cięgno- te cięgna były stosowane klapach wirowych bo robiły się luźne po prostu i sypało błędami. Jeśli wszystko ok to turbo na stół i do zbadania czy serwo poprawnie steruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto ma przebieg 150 tys wszystko w stanie idealnym wydaje mi się, że może jest jakaś nieszczelność, tylko jak ją sprawdzić w którym miejscu ? Zaworu sterujacego n75 tam nie ma jest elektronicznie a błędów brak. Już mam dość. Przepływomierz wskazuje też małe wartości, czy może to być na linii FILTR>TURBO czy mogą to być te cienkie wężyki ?

 

Jeżeli turbo na 100% dobre czego tu nie można jednoznacznie stwierdzić. To dziura może byc na cienkich rurkach podciśnieniowych lub na wężach idących przez intercooler. Wskazania przepływomierza będą mniejsze bo turbina słabo ładuje nie sugeruj się tym to jest zależne od turbawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Lligaj - radzę obejrzeć to:

 

I według mnie winę może mieć przycinający się aktuator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli turbo na 100% dobre czego tu nie można jednoznacznie stwierdzić. To dziura może byc na cienkich rurkach podciśnieniowych lub na wężach idących przez intercooler. Wskazania przepływomierza będą mniejsze bo turbina słabo ładuje nie sugeruj się tym to jest zależne od turbawki.

 

Kolejna sprawa przeze mnie zauważona. Podczas jazdy jak zaczną wypalać się dpf i temperatura za katalizatorem była powyżej 500 a nawet 550 stopni to wskazania przepływomierza i turbiny była takie jakie żąda mapa. Jak skończyło się wypalanie i temperatura za katalizatorem spadła to wskazania przepływki i turbo znowu się różnią w zakresie do 2300 obrotów. Co w takim razie może być przyczyną ? Może zapchany katalizator albo dpf ? Stopnia zapełnienia dpf nie mam dostępnego w vcds tak jak i ręcznie nie mogę go wypalić bo nie przyjmuje kodu. Wypala się sam co 1000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie że egr był brudny i teraz przepływka pokazuje dobrze, jedynie zostaje słabo pompująca turbina do 2300 obrotow, wszystkie węże sprawdzone, klapki, egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego udało Ci się znaleźć problem z brakiem ciśnienia? Też się borykam z podobną przypadłością. W zakresie 1500-2200 mam niskie ciśnienie doładowania i ani nieszczelności ani błędów nie znalazłem. Tyle że u mnie wynika że DPF jest praktycznie czysty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolego udało Ci się znaleźć problem z brakiem ciśnienia? Też się borykam z podobną przypadłością. W zakresie 1500-2200 mam niskie ciśnienie doładowania i ani nieszczelności ani błędów nie znalazłem. Tyle że u mnie wynika że DPF jest praktycznie czysty.

 

Niestety, też się borykam z problemem. Wszystko sprawdziłem i dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egr wyczyszczony i sprawny, turbo okazalo sie ze jest nowe wraz ze sterownikiem z 2013 roku, kolektor cały tez sprawodzony. Co moze byc przyczyna jeszcze ? Przypominam ze idzie dopiero od 2300 obrotow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie pocenie na tłumiku powierza na wyjściu z turbiny (03L131111G) w zeszłym roku wymieniłem z nową uszczelką i dalej to samo. Przypuszczam że może tam uciekać powietrze ale jak to sprawdzić na postoju to nie mam pojęcia. Podejrzewałem też chłodnicę spalin, ale na postoju nic przy niej nie syczy a w czasie jazdy nie wskoczę pod auto żeby sprawdzić. U mnie słychać sporadycznie delikatne syczenie w czasie obciążenia w zakresie 1500-2200 obr później cichnie. Więc jakby była to nieszczelność to syczałoby zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo to nie problem EGR tylko masz sterowanie elektroniczne turbiną, nie ma tam zaworka żadnego ani N75 ani sterownika podciśnień... a jeśli chodzi o turbinę to możliwe że aktuator się zacina albo zła regulacja (regulacja jest ciężka do zrobienia bo trzeba trafić w odpowiedni punkt metodą prób i błędów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukałbym gdzieś nieszczelności skoro dól jest dość słaby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukałbym gdzieś nieszczelności skoro dól jest dość słaby

 

 

Nieszczelności brak, turbo ze sterownikiem nowe. Pracuje w zakresie 20 - 80%

Co może być jeszcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wypełnienie DPF ile wynosi ? Bo wydaje mi się że tam może być problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności