hepos Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2015 (edytowane) Witam serdecznie, Jestem po czyszczeniu zapieczonych kierownic w turbinie. Sztanga chodzi luźno na całej długości, niestety kiedyś demontowałem gruszkę na zamontowanej turbiny, co spowodowało jej rozregulowanie. Dziś po czyszczeniu turbiny zrobiłem logi dynamiczne. Co prawda nie miałem jak rozpędzić się, ale już podczas jazdy widać że turbina troszkę za późno wstaje + ma problem ze zbiciem ciśnienia (ładuje nawet 2500 mBar, przy wartości wysterowania 94,4%). Niestety nie znalazłem nigdzie informacji czy da się wyregulować sztangę na zamontowanej turbinie. Dlatego chciałem prosić kogoś z Was o zrobienie zdjęcia Waszej sztangi na zgaszonym silnikuw AFN / ATJ . Będe mógł wtedy policzyć zwoje gwintu śruby regulacji i będe miał punkt wyjściowy regulacji u siebie. A może ktoś ma turbinę na wierzchu i jest w stanie zmierzyć długość gwintu, od śruby do końca? Dziękuję za pomoc! Poniżej zdjęcie mojej sztangi : Edytowane 13 Czerwca 2015 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2015 Takie ustawianie nic nie da, zmieniaj długość sztangi co 2 obroty i próba, potem co jeden. Musisz wydłużyć swoją sztangę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2015 Właśnie dziś próbowałem w ten sposob, zrobiłem 5 testów, ale jak ją wydłużałem to dalej ładowała dużo, za to bardzo późno wstawała, przy ok 2400 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #4 Napisano 14 Czerwca 2015 Lepiej podmien zaworek n75 bo to niemozliwe żeby wstawała późno i potem przeladowywała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #5 Napisano 14 Czerwca 2015 Lepiej podmien zaworek n75 bo to niemozliwe żeby wstawała późno i potem przeladowywała Mozliwe, ja tak miałem jak dałem się nabrac na regenerowana turbine. Nowy garret załatwił sprawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2015 Na obecną chwilę mam długość sztangi 18 mm. Nadal łąpie tryb awaryjny. Poniżej log. Czy przy takim logu mam wydłużyć sztangę (kręcąć śrubą w prawo)? Ile mniej więcej obrotów? Na logu czarną kreską zaznaczony jest moment przejscia w tryb awaryjny. Załaczam kolejnego loga, podczas normalnej jazdy - widać tu chyba, że turbo zbyt wcześnie wstaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2015 Na obecną chwilę mam długość sztangi 18 mm. Nadal łąpie tryb awaryjny. Poniżej log. Czy przy takim logu mam wydłużyć sztangę (kręcąć śrubą w prawo)? Ile mniej więcej obrotów? Na logu czarną kreską zaznaczony jest moment przejscia w tryb awaryjny. Załaczam kolejnego loga, podczas normalnej jazdy - widać tu chyba, że turbo zbyt wcześnie wstaje? [ATTACH=CONFIG]133534[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]133535[/ATTACH] Tego się nie reguluje "na kolanie" sam tak próbowałem walcząc z regenerowaną turbiną. Po zakupie nowej za 2500 problem ustapił. Jeżeli ta turbina w ogóle się nadaje do trzeba podjechać do warsztatu gdzie robią turbiny żeby Ci ją wyregulowali na samochodzie. Zawór widać że pracuje (chociaż turbo niby czyszczone ale po lagach widać że się wiesza) Albo regulacja, albo zaworek nie domaga albo masz jakąś nieszczelność w podciśnieniu. Na grupę (przepływomierz) 003 nie patrz w tym przypadku ponieważ jest ona zależna od turbiny. Większe doładowanie to i więcej powietrza idzie przez przepływkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2015 Jeśli można Panowie. Czyszczenie turbiny, to półśrodek - zaleca sie regenerację kompletną, tj. wymiana środka, wyważenie, piaskowanie obudowy i przy okazji regulacja sztangi. Robienie tego "na pałę" może skończyć się tygodniami zabawy z nakrętką, a turbo i tak może przeładowywać lub niedoładowywać. Tak czy inaczej takie zabiegi wykonuje się na sprzęcie do tego celu przewidzianym. Od około 5:00 minuty widać proces regulacji sztangi w warunkach warsztatowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2015 Czyszczenie turbiny, to półśrodek - zaleca sie regenerację kompletną Wyczyścisz sam i zazwyczaj po takim zabiegu jest dobrze i koszty praktycznie zerowe a regeneracja to już wyjściowo tysiąc zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #10 Napisano 25 Czerwca 2015 A samochó warty 6 tyś. U mnie już jest ok. Problem nie tkwił w samej sztandze tylko w niedokładnym wyczyszczeniu turbiny. Na wyłączonym silniku sztanga lekko opadała, natomiast na odpalonym przycinała się. Po porządnym zrobieniu tego problem ustąpił. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2015 Dokładnie, czyszczenie jest łatwe, a daje dużo. Mój odcinał za kazdym razem, w koncu zebrałem sie w sobie, jeden dzien i po sprawie. Śmiga aż miło, a najlepsze ze okazało sie ze turbo nie ma prawie wgl luzów, było tylko zapieczone od mulenia, po co takie regenerowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #12 Napisano 16 Grudnia 2017 (edytowane) Kupiłem na allegro nowy korpus do turbiny do passata b5 FL stara była już wybita (luzy). Ogranicznik doładowania ustawiłem podobnie jak w starej, sztangę i korpus przekręciłem z starej. Kierowniczki czyściłem bo było bardzo dużo nagaru. Trochę się jeszcze przycinają ale to chyba nie jest powód, że turbina wstaje późno. Samochód przyspiesza idzie do czerwonego, ale po logach widać, że mogłoby być lepiej. Późno wstaje i procent wypełnienia powinien być ok 70%. Co mam zmienić i w którą stronę. Ogranicznik czy długość sztangi. Edytowane 16 Grudnia 2017 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
modry Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2018 nie chce zakładać nowe tematu, ale mam małą prośbę o interpretację. Jak jest na zdjęciu gruszka w 1 poście i chcemy wydłużyć długość sztangi to popuszczamy kontrę (w lewo) i kręcimy wałkiem w odwrotną stronę niż kontrę (prawo)? Konta idzie bliżej puszki gruszki, a wałek do regulowania dalej od puszki gruszki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach