Skocz do zawartości
hepos

[AFN/ATJ]-regulacja sztangi - prośba o zdjęcie turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jestem po czyszczeniu zapieczonych kierownic w turbinie. Sztanga chodzi luźno na całej długości, niestety kiedyś demontowałem gruszkę na zamontowanej turbiny, co spowodowało jej rozregulowanie. Dziś po czyszczeniu turbiny zrobiłem logi dynamiczne. Co prawda nie miałem jak rozpędzić się, ale już podczas jazdy widać że turbina troszkę za późno wstaje + ma problem ze zbiciem ciśnienia (ładuje nawet 2500 mBar, przy wartości wysterowania 94,4%).

 

Niestety nie znalazłem nigdzie informacji czy da się wyregulować sztangę na zamontowanej turbinie. Dlatego chciałem prosić kogoś z Was o zrobienie zdjęcia Waszej sztangi na zgaszonym silnikuw AFN / ATJ . Będe mógł wtedy policzyć zwoje gwintu śruby regulacji i będe miał punkt wyjściowy regulacji u siebie. A może ktoś ma turbinę na wierzchu i jest w stanie zmierzyć długość gwintu, od śruby do końca?

 

Dziękuję za pomoc!

 

Poniżej zdjęcie mojej sztangi :

 

WP_20150613_006.jpg

Edytowane przez hepos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie ustawianie nic nie da, zmieniaj długość sztangi co 2 obroty i próba, potem co jeden. Musisz wydłużyć swoją sztangę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś próbowałem w ten sposob, zrobiłem 5 testów, ale jak ją wydłużałem to dalej ładowała dużo, za to bardzo późno wstawała, przy ok 2400

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej podmien zaworek n75 bo to niemozliwe żeby wstawała późno i potem przeladowywała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej podmien zaworek n75 bo to niemozliwe żeby wstawała późno i potem przeladowywała

 

Mozliwe, ja tak miałem jak dałem się nabrac na regenerowana turbine. Nowy garret załatwił sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwilę mam długość sztangi 18 mm. Nadal łąpie tryb awaryjny. Poniżej log. Czy przy takim logu mam wydłużyć sztangę (kręcąć śrubą w prawo)? Ile mniej więcej obrotów? Na logu czarną kreską zaznaczony jest moment przejscia w tryb awaryjny.

Załaczam kolejnego loga, podczas normalnej jazdy - widać tu chyba, że turbo zbyt wcześnie wstaje?

 

log2.jpg

log.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na obecną chwilę mam długość sztangi 18 mm. Nadal łąpie tryb awaryjny. Poniżej log. Czy przy takim logu mam wydłużyć sztangę (kręcąć śrubą w prawo)? Ile mniej więcej obrotów? Na logu czarną kreską zaznaczony jest moment przejscia w tryb awaryjny.

Załaczam kolejnego loga, podczas normalnej jazdy - widać tu chyba, że turbo zbyt wcześnie wstaje?

 

[ATTACH=CONFIG]133534[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]133535[/ATTACH]

 

 

Tego się nie reguluje "na kolanie" sam tak próbowałem walcząc z regenerowaną turbiną. Po zakupie nowej za 2500 problem ustapił. Jeżeli ta turbina w ogóle się nadaje do trzeba podjechać do warsztatu gdzie robią turbiny żeby Ci ją wyregulowali na samochodzie.

 

Zawór widać że pracuje (chociaż turbo niby czyszczone ale po lagach widać że się wiesza) Albo regulacja, albo zaworek nie domaga albo masz jakąś nieszczelność w podciśnieniu.

 

 

Na grupę (przepływomierz) 003 nie patrz w tym przypadku ponieważ jest ona zależna od turbiny. Większe doładowanie to i więcej powietrza idzie przez przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można Panowie.

Czyszczenie turbiny, to półśrodek - zaleca sie regenerację kompletną, tj. wymiana środka, wyważenie, piaskowanie obudowy i przy okazji regulacja sztangi. Robienie tego "na pałę" może skończyć się tygodniami zabawy z nakrętką, a turbo i tak może przeładowywać lub niedoładowywać. Tak czy inaczej takie zabiegi wykonuje się na sprzęcie do tego celu przewidzianym.

 

Od około 5:00 minuty widać proces regulacji sztangi w warunkach warsztatowych.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyszczenie turbiny, to półśrodek - zaleca sie regenerację kompletną

Wyczyścisz sam i zazwyczaj po takim zabiegu jest dobrze i koszty praktycznie zerowe a regeneracja to już wyjściowo tysiąc zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A samochó warty 6 tyś.

 

U mnie już jest ok. Problem nie tkwił w samej sztandze tylko w niedokładnym wyczyszczeniu turbiny. Na wyłączonym silniku sztanga lekko opadała, natomiast na odpalonym przycinała się. Po porządnym zrobieniu tego problem ustąpił.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, czyszczenie jest łatwe, a daje dużo. Mój odcinał za kazdym razem, w koncu zebrałem sie w sobie, jeden dzien i po sprawie. Śmiga aż miło, a najlepsze ze okazało sie ze turbo nie ma prawie wgl luzów, było tylko zapieczone od mulenia, po co takie regenerowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na allegro nowy korpus do turbiny do passata b5 FL stara była już wybita (luzy). Ogranicznik doładowania ustawiłem podobnie jak w starej, sztangę i korpus przekręciłem z starej. Kierowniczki czyściłem bo było bardzo dużo nagaru. Trochę się jeszcze przycinają ale to chyba nie jest powód, że turbina  wstaje późno. Samochód przyspiesza idzie do czerwonego, ale po logach widać, że mogłoby być lepiej. Późno wstaje i procent wypełnienia powinien być ok 70%. Co mam zmienić i w którą stronę. Ogranicznik czy długość sztangi.

log.jpg

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakładać nowe tematu, ale mam małą prośbę o interpretację. Jak jest na zdjęciu gruszka w 1 poście i chcemy wydłużyć długość sztangi to popuszczamy kontrę (w lewo) i kręcimy wałkiem w odwrotną stronę niż kontrę (prawo)?  Konta idzie bliżej puszki gruszki, a wałek do regulowania dalej od puszki gruszki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności