zefir Zgłoś #861 Napisano 30 Października 2023 (edytowane) Cześć, potrzebuję wymienić olej w B8 2.0 Tdi 110kW (silnik DFGA). Skończyły się gwarancja i pakiety, więc trzeba samemu ogarnąć temat Pytanie czy Motul Specyfic 0w30 (obecnie jeżdżę na VW 0w30 - chyba Castrol) to dobry wybór? Może tomek evo cos podpowie Edytowane 30 Października 2023 przez zefir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #862 Napisano 19 Listopada 2023 Czemu stosujecie 0w30 zamiast 5w30 skoro jego referencyjnym olejem jest 15w40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #863 Napisano 19 Listopada 2023 @jakbli W 2020 ASO VW "przeszło" z 5W30 na 0W30. Linki: Volkswagen.pl oraz inna strona też prowadzona przez VW Olejsilnikowyvw.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #864 Napisano 19 Listopada 2023 Mniejsza lepkość na autostradzie przy 120C oleju to chyba niewiele zostanie z filmu olejowego. Po drugie nic tam nie wyczytałem o rezygnacji z 5w30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #865 Napisano 22 Listopada 2023 mannol dpf c3 5L za 115 zł ... jak co 11 tys ktoś mienia to po płacić 200 zł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszM Zgłoś #866 Napisano 23 Listopada 2023 W dniu 19.11.2023 o 16:56, jakbli napisał: Mniejsza lepkość na autostradzie przy 120C oleju Mam zalany 0w30 i jakoś na autostradzie nie zauważyłem żeby temperatura doszła do 120 stopni a nawet nie zbliżyła się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #867 Napisano 23 Listopada 2023 też mam wlany ten 0W30 od VW, i też nigdy takich temperatur nie uzyskałem, najwięcej to było około 110 stopni, ale to wkładałem do pieca ile fabryka dała, zresztą parametr lepkości w temperaturach ujemnych nie ma nic do lepkości w temperaturze wysokiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #868 Napisano 25 Listopada 2023 Tyle miałem na Petronas 5w30 , następnym razem zaleje 0w30 bo dopiero co wymieniłem na Millersa 5w30 więc mam parę miesięcy jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #869 Napisano 27 Grudnia 2023 W dniu 30.10.2023 o 11:44, zefir napisał: Cześć, potrzebuję wymienić olej w B8 2.0 Tdi 110kW (silnik DFGA). Skończyły się gwarancja i pakiety, więc trzeba samemu ogarnąć temat Pytanie czy Motul Specyfic 0w30 (obecnie jeżdżę na VW 0w30 - chyba Castrol) to dobry wybór? Może tomek evo cos podpowie Jest wiele dobrych olejów w normie 504/507. Ja polecam te w lepkości 0W30 bo zwykle sa na dobrych bazach ze sporym udziałem gr. IV (PAO) i mają dobre parametry "na zimno". I 0W30 to nie jest wprost niższa lepkosc od 5W30 bo ten 0W30 musi znajdowac sie w dokładnie takim samym przedziale lepkosci w 100 stopniach jak ten 5W30 a dokonując szczegółowej analizy to często 0W30 ma wyższa lepkosć w temperaturze roboczej 100 stopni od tego 5W30 a często dochodzą do tego bardziej odporne na zużycie bazy olejowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #870 Napisano 30 Stycznia kurde żyjesz chłopie ??? nie szło się dodzwonić kiedyś...staniały te oleje cuś ??? np. Millers ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach