Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuję wymienić olej w B8 2.0 Tdi 110kW (silnik DFGA). Skończyły się gwarancja i pakiety, więc trzeba samemu ogarnąć temat :)

Pytanie czy Motul Specyfic 0w30 (obecnie jeżdżę na VW 0w30 - chyba Castrol) to dobry wybór? Może tomek evo cos podpowie :)

Edytowane przez zefir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu stosujecie 0w30 zamiast 5w30 skoro jego referencyjnym olejem jest 15w40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza lepkość na autostradzie przy 120C oleju to chyba niewiele zostanie z filmu olejowego. Po drugie nic tam nie wyczytałem o rezygnacji z 5w30

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mannol dpf c3 5L za 115 zł ...   jak co 11 tys ktoś mienia to po płacić 200 zł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.11.2023 o 16:56, jakbli napisał:

Mniejsza lepkość na autostradzie przy 120C oleju

 

Mam zalany 0w30 i jakoś na autostradzie nie zauważyłem żeby temperatura doszła do 120 stopni a nawet nie zbliżyła się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam wlany ten 0W30 od VW, i też nigdy takich temperatur nie uzyskałem, najwięcej to było około 110 stopni, ale to wkładałem do pieca ile fabryka dała, zresztą parametr lepkości w temperaturach ujemnych nie ma nic do lepkości w temperaturze wysokiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle miałem na Petronas 5w30 , następnym razem zaleje 0w30 bo dopiero co wymieniłem na Millersa 5w30 więc mam parę miesięcy jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.10.2023 o 11:44, zefir napisał:

Cześć, potrzebuję wymienić olej w B8 2.0 Tdi 110kW (silnik DFGA). Skończyły się gwarancja i pakiety, więc trzeba samemu ogarnąć temat :)

Pytanie czy Motul Specyfic 0w30 (obecnie jeżdżę na VW 0w30 - chyba Castrol) to dobry wybór? Może tomek evo cos podpowie :)

Jest wiele dobrych olejów w normie 504/507. Ja polecam te w lepkości 0W30 bo zwykle sa na dobrych bazach  ze sporym udziałem gr. IV (PAO) i mają dobre parametry "na zimno".  I 0W30 to nie jest wprost niższa lepkosc od 5W30 bo ten 0W30 musi znajdowac sie w dokładnie takim samym przedziale lepkosci w 100 stopniach jak ten 5W30 a dokonując szczegółowej analizy to często 0W30 ma wyższa lepkosć w temperaturze roboczej 100 stopni od tego 5W30 a często dochodzą do tego bardziej odporne na zużycie bazy olejowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde żyjesz chłopie ??? nie szło się dodzwonić kiedyś...staniały te oleje cuś ??? np. Millers ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności