Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Kilkukrotnie były polecane oleje Millers EE C3 5W30 / 5W40, do czipowanych silników XF 0W40 (pomimo chyba braku aprobaty VW), a chyba nie był wspominany C3 XF 0W30.

Ktoś, coś, opinie o tym oleju? Własne doświadczenia?

A ogólniej, seria EE, czy XF?

I jeszcze jedno, szukałem w sieci info nt. klas lepkości, np. granicznych wartości w niskich/wysokich temperaturach, ale poległem.. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.09.2021 o 17:16, smax napisał:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

 

VW Volkswagen LongLife III FE 0W30   0.06  0.09  0.16

Eurol Syntence FS 0W30                          0.10  0.07  0.19

 

Według testów lepszy jest widzę Addinol:

Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W30

ACEA C3, ACEA A3/B4, VW 504 00 / 507 00

0,04*   0,04*   0,14*

*0-0,05 Amazing, *0,06-0,09 very good, *0,10-0,15 good

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Nuno_69 napisał:

PETRONAS SYNTIUM 5000 AV 5W-30

TO jakiś konkret olejowy ten PETRONAS czy tylko fajna etykietka   ??  Można ten olej parametrami porównać do jakiegoś innego oleju markowego ??

https://allegro.pl/oferta/olej-petronas-5w30-5l-syntium-5000av-gratis-10144684886?reco_id=a38b911b-38ed-11ec-8acc-bc97e12cb2c0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Typowy średniak jak dla mnie.

4 godziny temu, RobertM napisał:

Kilkukrotnie były polecane oleje Millers EE C3 5W30 / 5W40, do czipowanych silników XF 0W40 (pomimo chyba braku aprobaty VW), a chyba nie był wspominany C3 XF 0W30.

Ktoś, coś, opinie o tym oleju? Własne doświadczenia?

A ogólniej, seria EE, czy XF?

I jeszcze jedno, szukałem w sieci info nt. klas lepkości, np. granicznych wartości w niskich/wysokich temperaturach, ale poległem.. .

XF 0W40 to jest full saps więc ze względu na obecność dpf-a nie jest to najlepsza opcja do jazdy na co dzień.  EE preformance jest to seria wyższa z technologią nanodrive. Ogólnie Millers-y z normami VW dobre oleje ale jeśli chodzi o zastosowane bazy olejowe to Rynek oferuje lepsze produkty np. Eurola FS czy Ravrnole VMP i VSW a także Amsoil-a.

13 godzin temu, jopstons napisał:

Według testów lepszy jest widzę Addinol:

Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W30

ACEA C3, ACEA A3/B4, VW 504 00 / 507 00

0,04*   0,04*   0,14*

*0-0,05 Amazing, *0,06-0,09 very good, *0,10-0,15 good

Te testy to taka ciekawostka bo nie oddają one w żadnym stopniu warunków panujących w silniku a opieranie się na nich jest po prostu niedorzeczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakich różnicach w bazach piszesz?

Czytając Safety Data Sheet XFC3 0W30 VW na stronie www.millersoils.co.uk czytamy w Section 3: Composition/information on ingredients:

- DISTILLATES (PETROLEUM), HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC: 30-50 %;

- 1-DECENE, HOMOPOLYMER, HYDROGENATED: 10-30%.

Z kolei na: https://eurol.com/product_img/SDS/PL_E100016_SDS.pdf czytamy też w sekcji 3 karty charakterystyki Eurola FS:

- Dec-1-ene, trimers, hydrogenated: 35-50 %;

- Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa): 25-35 %;

- Lubricating oils (petroleum), C20-C50 (oraz C15-C30), hydrotreated neutral oil-based: 10-20 %.

 

Czy aby w obydwu przypadkach nie mamy po prostu mieszanki produktów ropopochodnych i syntetycznych, w nieco innych proporcjach?

Edytowane przez RobertM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej po 15 tyś na Millersa 5w30 ale zaraz po wymianie mam czarno na bagnecie . Wcześniej jak pamiętam po wymianie to ciężko mi było zobaczyć cokolwiek bo był przejrzysty. Może ściągnąć pompką nast. razem wszystko z miski. Jest to jednak ostatni raz Millers i idę w oem kupiony tylko i wyłącznie w aso . Z tego co widzę nawet na zachodnim ebayu to ciężko stwierdzić który to oryginał ,jest made in italy, made in france, germany ,różnią się naklejkami. Ostatnio kupowałem oem od pewnego sprzedawcy który jest na rynku wiele lat i ma punkt sprzedaży ale naklejka na bańce była niechlujnie przyklejona, takie bomble od powietrza. On twierdzi że to oryginał ale nie wie gdzie wyprodukowany dokładnie i skąd przyjechał. Z Millersem tez może tak być, a dziś robią rewelacyjne podróbki nawet z podwójną odklejaną naklejką, na youtubie to pokazują np. Castrola. Dziś tylko można być pewnym kupując osobiście prosto z fabryki. 

Co do Millersa to wykoanie bańki jest przeciętne, korek mnie trochę wkur.. bo nie dało się lekko go odkręcić . Może się czepiam ale jak na taką markę to trochę dziwne.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym turbodieslu po przejechaniu kilkuset kilometrów olej będzie czarny. Taki jego urok. To nie benzyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na następną wymianę wyciągnę wszystko pompką z miski, być może w aso tak robią bo po nich miałem czysty olej przez 2 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kubek19788 Ja wymieniam w ASO co 30kk a co 10kk sam odciągam sobie pompka (sam olej bez filtra). I mam jasny olej przez kolejne 2tys, nie jasny, jasny ale widać przez niego na bagnecie.

Kupuje olej na Amazon.de  czyli niemieckim Amazonie. Zawsze to większa pewność ze nie podrabiany. Jest duży wybór sporo Liquid Moly etc.

 

I ostatnio używam Amazon Basic 5w30 ze specyfikacja dla aut grupy VW. Kupiłem 4 banki  po tym jak obejrzałem testy i wyszedł bardzo dobrze, lepiej niż Liquid Molly Is Amazon Basics better than Liqui Moly? Let's find out!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po wym. na Millersa pali mi więcej nawet do 1l. Wczesniej był 0w30 oem vw, a teraz 5w30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego leje Valvoline Synpower 5w30 XLIII -c3, niby też zalecany według aso 0w30 ale dlatego ,że zmienili z 5w30.

Póki co od wymiany do wymiany (15 tys) nic nie muszę dolewać, ma przebiegu prawie 140 tys km. a sam już 3 wymiany robilem oleju. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważna jest aprobata 504/507 a nie jaka jest lepkość oleju. Nie ma w tym wypadku czegoś takiego jak zalecana lepkość bo ona jest pochodną wymagań aprobaty i nawet olej o lepkości 0W40 może spełniać te wymogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem VW PASSATA B8 1,6TDI Highline R-line. Do tego, jak i do poprzednich Passatów (B6 2,0TDI CR, B7 2,0TDI CR) leje Valvoline Synpower 5W30 XLIII - C3. Na tym oleju zrobiłem już ponad 300tys.km! Rocznie robię 40tys.km, wymiana co 15tys.km. W żadnym z Passatów nigdy nie musiałem dolewać oleju pomiędzy wymianami. B6 i B7 kupowałem z przebiegiem ok.150tys.km, a sprzedawałem jak dojeżdżały do 300tys.km. Wiem, że to tzw. średniak, ale po prostu przekonałem się do tego oleju,

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o valvo to może na papierze nie prezentują się nadzwyczajnie ale np. seria vr1 jest bardzo chwalona, a do tego jest przystępna cenowo. Swego czsu to był najpewniejszy olej gdy podrabiali castrola, mobila i motula. W usa bardzo chwalą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie wyboru rodzaju oleju do auta wymieniono już chyba wszystkie możliwe (powyżej średniej) oleje i jak się zdaje każdy stosuje swoje ulubione lub czymś zasugerowane.

Ja przy wyborze oleju Ravenol VMP USVO 5w30 uwierzyłem w parametry z karty technicznej. Do tego wymieniam go co 10kkm. Tak było do tej pory.

Ale ostatnio po przejechaniu 10kkm postanowiłem sprawdzić jakież ten olej ma parametry w stosunku do nowego i czy faktycznie warto płacić za tak drogi olej przy stosunkowo częstych wymianach oleju. A może można wymieniać go np. po 15kkm?

Oddałem dwie próbki oleju, czystego z bańki i po przebiegu 10kkm do laboratorium na badanie podstawowych parametrów. Okazało się, że

1. olej kupiony ma nieco gorsze parametry niż w karcie technicznej np. lepkość przy 40st to 61,73 zamiast 66,3 katalogowo, a przy 100st to 10,72 zamiast 11,9 katalogowo itd. 

2. olej jest formułowany na mieszance grup III i być może IV - co wskazuje, że olej nie jest w pełni syntetyczny a krakowany.

3. w oleju po 10kkm

     3.1 lepkość przy 40st jest już tylko 49,16 cSt ( 66,3 wg katalogu) ale jeszcze w granicach klasy 5w30

     3.2 jest duża zawartość krzemu na poziomie 72 ppm w stosunku do 32 ppm w nowym

Wnioski ogóle z tego ćwiczenia:

1. zalecana wymiana oleju po 10kkm (w moim przypadku)

2. olej kupiony może być nie tym, który chcemy kupić albo nie z takimi parametrami za jakie chcemy zapłacić. Muszę dopytać Ravenol, czy ten olej jest na bazie IV czy faktycznie na III i nie jest w pełni syntetyczny tylko krakowany minerał. Taki olej można kupić w połowie ceny Ravenola, więc po co przepłacać.

3. sposób wymiany oleju przez mechanika - jak się okazuje ma ogromne znaczenie. W moim przypadku mechanik nie używał lejka do wlewania oleju i wlewając po ściankach pokrywy przy wlewie zaciągał kurz. A potwierdza to nowe badanie, które zrobiłem po zmianie oleju też na 2ch próbkach, nowego i po przebiegu zaledwie 300km. Wszystkie parametry oleju były w zasadzie takie same oprócz Krzemu, który wykryto na poziomie 84 ppm w stosunku do 11 ppm nowego z bańki. 

Badania te zachwiały moją wiarę w Ravenol, choć może to tylko zły wybór dostawcy oleju. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po przesiadce  z B7 już po pierwszej zmianie. Przeniesienie filtra oleju pod spód sprawia więcej frajdy przy jego wymianie i ciężko nie ubrudzić innych części. Stosuję tę samą zasadę jak poprzednio , wyciągam olej przez bagnet i wlewam tani olej tak do 15 funtów. Po jednym dniu jeżdzenia, dolewam engine flush i spuszczam wyszystko łącznie z wymianą filtra. Potem zalewam kolejny olej tym razem Petronas. Wymianę robię średnio dwa razy w roku przy około 5 tys mil. Silnik odpłaca się małym spalaniem i dobrą pracą

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.04.2023 o 17:50, Karol12 napisał:

W temacie wyboru rodzaju oleju do auta wymieniono już chyba wszystkie możliwe (powyżej średniej) oleje i jak się zdaje każdy stosuje swoje ulubione lub czymś zasugerowane.

Ja przy wyborze oleju Ravenol VMP USVO 5w30 uwierzyłem w parametry z karty technicznej. Do tego wymieniam go co 10kkm. Tak było do tej pory.

Ale ostatnio po przejechaniu 10kkm postanowiłem sprawdzić jakież ten olej ma parametry w stosunku do nowego i czy faktycznie warto płacić za tak drogi olej przy stosunkowo częstych wymianach oleju. A może można wymieniać go np. po 15kkm?

Oddałem dwie próbki oleju, czystego z bańki i po przebiegu 10kkm do laboratorium na badanie podstawowych parametrów. Okazało się, że

1. olej kupiony ma nieco gorsze parametry niż w karcie technicznej np. lepkość przy 40st to 61,73 zamiast 66,3 katalogowo, a przy 100st to 10,72 zamiast 11,9 katalogowo itd. 

2. olej jest formułowany na mieszance grup III i być może IV - co wskazuje, że olej nie jest w pełni syntetyczny a krakowany.

3. w oleju po 10kkm

     3.1 lepkość przy 40st jest już tylko 49,16 cSt ( 66,3 wg katalogu) ale jeszcze w granicach klasy 5w30

     3.2 jest duża zawartość krzemu na poziomie 72 ppm w stosunku do 32 ppm w nowym

Wnioski ogóle z tego ćwiczenia:

1. zalecana wymiana oleju po 10kkm (w moim przypadku)

2. olej kupiony może być nie tym, który chcemy kupić albo nie z takimi parametrami za jakie chcemy zapłacić. Muszę dopytać Ravenol, czy ten olej jest na bazie IV czy faktycznie na III i nie jest w pełni syntetyczny tylko krakowany minerał. Taki olej można kupić w połowie ceny Ravenola, więc po co przepłacać.

3. sposób wymiany oleju przez mechanika - jak się okazuje ma ogromne znaczenie. W moim przypadku mechanik nie używał lejka do wlewania oleju i wlewając po ściankach pokrywy przy wlewie zaciągał kurz. A potwierdza to nowe badanie, które zrobiłem po zmianie oleju też na 2ch próbkach, nowego i po przebiegu zaledwie 300km. Wszystkie parametry oleju były w zasadzie takie same oprócz Krzemu, który wykryto na poziomie 84 ppm w stosunku do 11 ppm nowego z bańki. 

Badania te zachwiały moją wiarę w Ravenol, choć może to tylko zły wybór dostawcy oleju. 

 

Pierwsza podstawowa sprawa to jest zakres badania oleju. Bo z tego wynika, ze byłą to analiza cząsteczkowa obejmująca też badanie lepkości w 40 i 100 stopniach oraz widmo określające rodzaj baz olejowych. Co do samej lepkosci to nie są to parametry gorsze tylko inne . Lepkosc w 40 stopniach to w sumie im niższa tym lepsza. Liczy się bardziej ta w 100 stopniach i tu faktycznie  10,7 zamiast 11,9 to dość duza różnica ale bardziej świadczy o charakterystyce oleju niż o samej jakosci.

Spadek lekości w 40 stopniach nie jest aż tak istotny, Liczy się jaka obecnie jest lepkość w 100 stopniach a tego nie podałeś. Jeśli chodzi o lepkość oleju używanego to należy w tym miejscu podać również zawartość paliwa w oleju bo to bezpośrednio wpływa na lepkość i nie jest to z winy oleju. Bez tej informacji wynik lepkosci w zasadzie niewiele mówi o oleju (chyba, ze jest minimalny to wtedy wiadomo, że dobrze trzyma lepkość ale jak jest spory to nie wiadomo czy nie z powodu paliwa ).

Ravenol VMP 5W30 jest na bazach gr IV i GR III (z przewagą gr. IV) i nie powinno być zaskoczeniem , że widmo pokaże, że nie jest to czysta baza IV gr. Natomiast ktoś kto odczytywał widmo powinien poinformować Cie o szacowanej  zawartości gr IV (interpretacja fali 722)w tym oleju bo bez tego dalej nic nie wiemy. To, ze nie jest to olej na pełnej bazie PAO to jest wiadome więc zaskoczenia nie ma. No i dobrze przeczytać widmo to sztuka, którą potrafi niewielu.

Oczywiscie Ravenol VMP 5W30 to drogi olej i wg. mnie chyba za drogi (wolę np. dużo tańszego Eurola FS 0W30 ) obecnie ale za wcześnie jest na wyciąganie wniosków, że jest taki sam jak olej za pół ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to cały raport:

image.thumb.png.cf854817f3efab6c373e1c04769e1492.png

oraz komentarz z laboratorium:

image.thumb.png.e335275823561f216c69b895d78dc5cc.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mannol za 110 zł 5L dpf ; ponad 10 lat śmigam i nie zamienie go  ( chyba że sie spier..jakość  jak wiekszość innych po latach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności