Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

to się zgadza, można go kupić dość tanio i to bezpośrednio od dilera, bo na tej podstawie udało mi się ustalić jaki olej jest zalecany do 1.8 TSI. porównałem parametry shella i castrola w porównaniu do motula - ten ostatni wygląda najlepiej, ale czy w codziennym "normalnym" użytkowaniu możliwosci oleju są wykorzystywane do jego granic? wątpie? mysle ze wszystkie oleje spełniające tę normę są podobne...  Na razie zobaczymy jak będzie z motul ;-) może przy następnej wymianie spróbuję oryginału ;-)  rocznie robię pomiędzy 11 a 13 tyś i w tym przedziale będzie wymiana. Poprzedni model (b7) na motul spisywał się bardzo dobrze i znajomy który kupił auto ode mnie będzie nadal zalewał go tym samym :)

 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co przepłacać 2,5x ja nie wiem, ja leje 10 lat mannol i zadowolony i do benzyny i do tdi dpf ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam na forum, tym mam większy mętlik w głowie, a potrzebuję szybkiej i konkretnej odpowiedzi... Dużo jest wymian informacji na temat Passata TSI, a ja potrzebuję porady do Passata 2.0 TDI 150km (mod na 188 km), kod silnika CRLB, jazda w cyklu mieszanym (15-20 tys. rocznie), aktualny przebieg 90 tys. km, wymiana oleju w silniku co 15 tys.km. Do wymiany olej w silniku i w skrzyni DSG.

Który wybrać olej silnikowy 5W30 - Motul Specific, Millers (XF czy EE), Liqui Moly TopTec 4200? 

Jaki polecacie olej do skrzyni DSG? Ile potrzeba litrów? 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych ww. to bym brał Millers-a ale teraz Millers zmienił gamę olejów i są kłopoty z dostępnością. Motul niezły olej i względnie tani al e taki mocny średniak podobnie jak LM top tec 4200, którego cena moim zdanie  jest mocno wygórowana.  Jak chcesz coś niedrogiego i łatwo dostępnego to polecam Mobil 1 esp 5W30 a jak coś lepszego to do 200 zł masz Eurol Synethence FS 0W30 a powyżej Ravenole czy Amsoil. OEM VW dość dobry olej ale są na nim większe ubytki niż na większości konkurencyjnych produktów (zwłaszcza w porównaniu do tcy na bazach IV grupy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ravenol bym brał, cena/jakość jest bdb.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukparr

Bierz cokolwiek z normą 

Wymieniaj olej co 10 do 15 tyś km

Dystans między wymianami najważniejszy

Następnie styl jazdy

A najmniej różnice w parametrach

Między olejami

Kombinowalem z różnymi markami

Ostatnio  tak od 2019 końcówki

Wymieniam w aso  020 i 030

W osobowych i dostawczych

Aso ma na tyle dobrą  cenę  i nie szukam

30 Zł oszczednosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lukparrr napisał:

Na stronie Ravenol w opcji dobierz olej wyskakują mi dwa rodzaje: Ravenol VMP SAE 5W30 i Ravenol SMP SAE 5W30. Czym się różnią i który będzie lepszy?

Witam

Też jestem ciekawy jakie są różnice... bo cena między jednym a drugim RAVENOLEM to 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej nic nie wiem... ?

Lepiej kupić olej za 260 zł typu Ravenol czy Millers czy wspomniany Mobil 1 ESP za 160 zł i wymienić go po 12 tys. km zamiast po 15 tys. km? Jeździ ktoś z Was na Mobilu? Musicie dolewać między wymianami? 

Edytowane przez lukparrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eurol Synethence FS 0W30  gdzie jest produkowany ten olej ? gdzie rozlewany i czy jest w PL jakaś konkretna firma zajmująca się sprzedażą tego oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukparrr To ja już Ci mówię. Prędzej Ci silnik zdechnie na 100 innych awarii niż się zużyje od oleju. Jeśli spełnia normy to kupuj to co jest korzystne cenowo i wymieniaj M-A-X co 10 000km i prędzej buda zgnije niż silnik się wyrobi.

Nie płać po 260zł za olej bo nie ma w tym żadnego sensu. Kupuj tańszy, zmieniaj częściej i korzystaj z auta z głową.  Będzie chodzić długo.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.07.2021 o 15:45, Nuno_69 napisał:

Eurol Synethence FS 0W30  gdzie jest produkowany ten olej ? gdzie rozlewany i czy jest w PL jakaś konkretna firma zajmująca się sprzedażą tego oleju ?

Eurol to całkiem spory producent z Holandii. Marka nie jest mocno popularna ale producent jest na bardzo wysokim poziomie i blenduje też oleje dla wielu innych marek w tym tych o wiele bardziej popularnych. W Polsce jest oficjalny importer oraz oficjalna sieć dystrybucji. W sieci jest sporo analiz produktów Eurola i nie ma się do czego przyczepić. Bardzo dobry stosunek cena/jakość - dużo lepszy niż w przypadku Ravenola.

W dniu 27.07.2021 o 09:08, lukparrr napisał:

Czyli dalej nic nie wiem... ?

Lepiej kupić olej za 260 zł typu Ravenol czy Millers czy wspomniany Mobil 1 ESP za 160 zł i wymienić go po 12 tys. km zamiast po 15 tys. km? Jeździ ktoś z Was na Mobilu? Musicie dolewać między wymianami? 

W tym wątku znajdziesz naprawdę bardzo dużo informacji.  Do 150-160 zł Mobil 1 ESP będzie bardzo dobra propozycją. Do 200,00 zł masz Eurol Synethence FS 0W30 i moim zdaniem w tych pieniądzach nic lepszego nie kupisz a droższe oleje niekoniecznie będą lepsze (jeśli już to niektóre niewiele lepsze ale też niektóre gorsze). Z tańszych masz np. Texaco czy bardzo dobrego polskiego Specol-a.

 

W dniu 26.07.2021 o 18:40, Nuno_69 napisał:

Witam

Też jestem ciekawy jakie są różnice... bo cena między jednym a drugim RAVENOLEM to 100zł.

Różnica zasadnicza to zastosowane bazy olejowe. VMP jest w ok 60% oparty o bazy IV grupy (PAO). SMP ma zdaję się niewielka domieszkę PAO (do 20%) a reszta to bazy III grupy (HC). Czy warto wybrać olej z dużą zawartością PAO? To bardzo złożona i często indywidualna kwestia bo bardzo wiele zależy od interwału oraz warunków użytkowania. Oleje z wysoką zawartością IV grupy są z reguły dużo bardziej odporne na dłuższych interwałach i lepiej trzymają parametry. Są także bardziej odporne na większe przeciążenia. Jeśli kulamy się spokojnie i wymieniamy olej co 10 tys. to niekoniecznie jest sens dopłacać do takiego oleju ale jak już ganiamy autostradą z wysokimi prędkościami (albo wystarczy, że jedziemy na full załadowanym autem przez Alpy) i zdarza nam się przeciągnąć interwał do 15 tys i więcej to taki olej jak najbardziej zaczyna mieć sens. To tak jak z wyborem silnika 1.4 TSI a 2.0 TSI. Przecież 1.4 TSI wystarczy w zdecydowanej większości przypadków ale...........no właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 THX :ok  tomek evo

 

Edytowane przez Nuno_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników VW 2.0 TSI 190 KM. Zbliżam się do 15 000 tys km przebiegu. W CityMotors ( Gdańsk), powiedzieli mi dziś, że wymiana oleju z filtrem, to koszt 800 zł. Jaki Wy lejecie olej, serwisowy, czy kupujecie sami, bo wyjdzie taniej i olej będzie lepszej jakości ?

Jeżeli kupić olej samemu do Passata 2.0 TSI 190 KM, to jaki ?

Edytowane przez smax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wymianę potrzebujesz oleju posiadającego oficjalną aprobatę producenta. Jest bardzo duży wybór. Ja polecić mogę np. Eurol Synthence FS 0W30 lub Penrite Enviro+5W30 ale jest wiele tańszych olejów posiadających aprobaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eurol Synthence FS 0W30 zalany. Na oryginalnym oleju od nowości zrobiłem 14500 km. Przed wymianą w serwisie olej był lepki, jasny. Także nie zalewają od nowości jakiegoś shitu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie kupujecie eurol-a ? na stronie lejolej czy gdzie indziej ? jakiś link do strony ? ten link odnośnie dystrybucji kilka postów wyżej nie otwiera się ... KIS blokuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

 

VW Volkswagen LongLife III FE 0W30   0.06  0.09  0.16

Eurol Syntence FS 0W30                          0.10  0.07  0.19

 

Edytowane przez smax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PETRONAS SYNTIUM 5000 AV 5W-30

TO jakiś konkret olejowy ten PETRONAS czy tylko fajna etykietka   ??  Można ten olej parametrami porównać do jakiegoś innego oleju markowego ??

https://allegro.pl/oferta/olej-petronas-5w30-5l-syntium-5000av-gratis-10144684886?reco_id=a38b911b-38ed-11ec-8acc-bc97e12cb2c0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Edytowane przez Nuno_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności