Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie w silnikach TSI, w szczególności 1.8/2.0 0W40 i ewentualnie 0W30 (głównie na zimę) to dobry kierunek. Polecane marki to m.in Eurol, Penrite, Millers, Amsoil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź.

A coś co może być i zimą i latem?

Niestety rocznie kręcę tylko 12tkm, tak więc chciałbym mieć coś uniwersalnego. Czy Penrite 0W40 będzie OK?

Autko ma przejechane 103 tkm i ostatnio był wlany VW 0W30.

Co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zalej 0W-30

ostatnio w VW zaleli mi 1.8TSI CJSC olejem 5W-30 który im dałem

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0W40 polecam. Jest naprawdę duży wybór dobrych olejów w tej lepkości. Penrite jest ok. aczkolwiek ma dość wysoką lepkość przy 100 stopniach (blisko mu do 0W50) więc zimą będą wyższe opory. Sprawdzonym olejem w TSI jest Eurol Synergy 0W40 ale również Synergy 0W30, który jest na pograniczu 0W40.  W przypadku oleju o lepkości 0W30 do TSI moim zdaniem nie należy wybierać produktu o zbyt niskiej lepkości przy 100 stopniach i lepiej jak jest bliżej 0W40 niż 0W20. Zalewanie "standardowego" HC 5W30 z eko normami moim zdaniem jest bez sensu bo ani parametry szału nie robią, ani baza olejowa a pakiet ochronny okrojony. Jak już coś z 504/507 to coś naprawdę dobrego : Eurol Synthence FS 0W30,  Penrite Enviro+5W30, Ravenol VSW 0W30, Amsoil czy Millers.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być uniwersalnie lepiej iść w 0W40. Masz szersze spektrum lepkości niż w typowych olejach 5W30/0W30, a przy tym przynajmniej cień szans na zastosowanie trochę lepszych baz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rano, po tym jak auto będzie całą noc stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Agatkaaa     Przed sprawdzeniem  według instrukcji obsługi olej powinien mieć temperaturę roboczą wiec po nocy to tak trochę nie bardzo ?

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzania poziomu to wg. starej szkoły olej powinien być ustany czyli jak Kolega pisał po nocy ale obecnie producenci zalecają sprawdzanie oleju jakieś 20 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika i mniej więcej podobne zalecenia znajdują się w różnych instrukcjach obsługi. Sprawdź jak masz u siebie choć moim zdaniem różnice nie będą zbyt duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są różnice w pomiarach między zimnym a rozgrzanym. Po nocy zawsze ciut brakuje do maxa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek evo, jaki olej będzie najlepszy do B8 2.0 TDI 110 kw DFGA? EUROL Syntence 5W30 będzie ok? Czy eurol będzie znacznie lepszy od SPECOL Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W30? Auto ma przejechane 3900 km i jednak postanowiłem mu zrobić zerową wymianę. Chociaż doradca serwisowy w VW Okęcie przekonywał mnie, że zupełnie nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy pomiar poziomu oleju - instrukcja ze strony volkswagen.pl:

1.Przejedź samochodem co najmniej 10 km, by rozgrzać silnik.

2.Zaparkuj na równym podłożu i wyłącz silnik. Poczekaj dwie minuty, aby ciepły olej mógł spłynąć do miski olejowej.

3. Otwórz maskę i wyciągnij bagnet pomiarowy.

4. Oczyść bagnet szmatką nie pozostawiającą nitek.

5. Następnie włóż bagnet do otworu pomiarowego powoli, by uniknąć tworzenia się fal w oleju.

6. Ostrożnie wyjmij bagnet i odczytaj poziom oleju: poziom musi leżeć między oznakowaniem minimum i maksimum. Jeżeli tak jest, możesz wsunąć bagnet z powrotem i jechać dalej. W innych przypadkach uzupełnij olej lub skontaktuj się z serwisem.

W Volkswagenie podczas wymiany oleju silnikowego oraz filtra oleju wymieniamy jednocześnie także uszczelki i korek spustowy oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, LombokSpicy napisał:

tomek evo, jaki olej będzie najlepszy do B8 2.0 TDI 110 kw DFGA? EUROL Syntence 5W30 będzie ok? Czy eurol będzie znacznie lepszy od SPECOL Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W30? Auto ma przejechane 3900 km i jednak postanowiłem mu zrobić zerową wymianę. Chociaż doradca serwisowy w VW Okęcie przekonywał mnie, że zupełnie nie ma takiej potrzeby.

Ja olej zmieniłem po ok. 2tys km od wyjazdu z salonu. Też mi mówili, że niby po co i w ogóle - jakoś nie mam do nich zaufania :P. Zalałem Eurola FS 0w30 z normą 507.00. Kolejne zmiany były na 15, 30tys km. Teraz mam 42tys przebiegu. Z oleju będziesz zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2019 o 21:29, LombokSpicy napisał:

tomek evo, jaki olej będzie najlepszy do B8 2.0 TDI 110 kw DFGA? EUROL Syntence 5W30 będzie ok? Czy eurol będzie znacznie lepszy od SPECOL Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W30? Auto ma przejechane 3900 km i jednak postanowiłem mu zrobić zerową wymianę. Chociaż doradca serwisowy w VW Okęcie przekonywał mnie, że zupełnie nie ma takiej potrzeby.

Eurol ale Synthence FS 0W30 będzie jak najbardziej ok.  Synthence 5W30 nie jest zły ale to nic nadzwyczajnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leje motula 5w30 x-clean +

silnik 1.6tdi 120KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

przymierzam się do wymiany poza ASO fabrycznego oleju po pierwszych 2-3k km.

 

Z tego co znalazłem na ETCE (co prawda dla Arteona, ale to chyba ten sam silnik - 1.5 tsi evo 150KM - DADA), to z części potrzebuję:

filtr 04E115561H
pierścień uszczelniający N0138157 
śruba spustowa oleju N90288901
i dla świętego spokoju planuję kupić je w ASO.

Pozostaje kwestia oleju - w który iść:

EUROL SYNTHENCE FS 0W30 dla normy 504.00/507.00

czy

EUROL Synthence LV 0W20 5l VW dla 508.00/509.00

a może jeszcze coś innego?

W instrukcji od samochodu w ogóle nie ma mojego silnika - co generalnie jest słabe. Wyczytałem tylko że generalnie powinien to być olej 508/509 ale dopuszczalny jest również 504/507.

 

Jazda to w większości krótkie przebiegi do 20 km - 50/50 trasa z miastem + rzadko gdzieś dalej drogami krajowymi. Autostrady z wyższymi prędkościami >140km/h raczej sporadycznie.

Wg wskazań komputera następną wymianę będę prawdopodobnie robił w okolicach przebiegu 15-20k km (teraz na każdy przejechany 1k km przewidywany przebieg w dniu wymiany oleju spada o 2k km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Boger sruby i uszczelki metalowej nie wymieniaj... Nie badz nadgorliwy.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale one akurat grosze kosztują więc to szczegół ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To parę groszy, a jak będzie ciekło to będzie problem przy ewentualnych roszczeniach. Co do oleju - lej 0W20 tak jak zalecają. Przy częstych wymianach to nie ma znaczenia, a pompa jest tam zaprojektowana pod taki olej i są tam dość "szybkie" zmiany faz rozrządu co przy zbyt lepkim oleju może nie działać tak jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... w ASO powiedzieli że można lać wg normy 509.00 lub 507.00. Oni przy wymianie leją 507.00, czyli jednak 0W30. Sam nie wiem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności