Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Tomasz  ja w passacie tdi

Jeżdżę  na top tec 4200

Przy  wymianie  co 10 tyś jest do przełknięcia  klasa tego oleju?

Top tec ma wpisane  do  50 tyś km przebiegu 

Na dniach  będę wymieniał olej  w crafterze   po 5 tyś km

Jestem  skłonny przejsc na coś  lepszego   

Silnik bitd 180 ps

Norma Jak w passacie

Planuje wymieniać co 15 tyś

Za  Lm. Top tec  place 40 zł  brutto

CCo polecasz do busa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mówi instrukcja?  Z tymi nowymi zalecaniami jest problem bo same ASO mają problemy. Jak jest dopuszczona norma 507 a powinna być to bym jednak zastosował tą normę. Jak nie to niestety (albo stety) trzeba nalać jakiś 0W20 spełniający aprobatę i tutaj chyba nie ma złego oleju są tylko dobre i jeszcze lepsze albo tańsze i droższe. Jak pokazała analiza Eurola 0W20 z aprobatą 508/509 te oleje są naprawdę bardzo solidne i jeśli producent wymaga tego typu oleju to nie ma co kombinować z inną lepkością czy normą jeśli nie jest dopuszczona.

Tutaj badanie Eurola 0W20 z 508/509 :

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=21

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, tomek evo napisał:

A co mówi instrukcja?  Z tymi nowymi zalecaniami jest problem bo same ASO mają problemy. Jak jest dopuszczona norma 507 a powinna być to bym jednak zastosował tą normę. Jak nie to niestety (albo stety) trzeba nalać jakiś 0W20 spełniający aprobatę i tutaj chyba nie ma złego oleju są tylko dobre i jeszcze lepsze albo tańsze i droższe. Jak pokazała analiza Eurola 0W20 z aprobatą 508/509 te oleje są naprawdę bardzo solidne i jeśli producent wymaga tego typu oleju to nie ma co kombinować z inną lepkością czy normą jeśli nie jest dopuszczona.

Tutaj badanie Eurola 0W20 z 508/509 :

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=21

 

chłopaki w stanach, benzyna, tez sa skonfundowani https://www.audiworld.com/forums/canadian-discussion-43/anyone-aware-what-engine-oil-we-get-regular-maintenance-2489205/

 

aso jedne mowi 509 drugie, ze w serwisowych procedurach 507 - w ksiazce jest napisane tylko o uzupełnianiu a tam 507, 509, acea c3. Chyba na pierwsza zmiane po 2500 i na nastepne 15000 wleje 507 - tylko powiedzcie jaki jest "debesciak" - 2.0 35tdi 2019 q5 

Edytowane przez danzig74
usa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.08.2019 o 06:30, galux20 napisał:

Tomasz  ja w passacie tdi

Jeżdżę  na top tec 4200

Przy  wymianie  co 10 tyś jest do przełknięcia  klasa tego oleju?

Top tec ma wpisane  do  50 tyś km przebiegu 

Na dniach  będę wymieniał olej  w crafterze   po 5 tyś km

Jestem  skłonny przejsc na coś  lepszego   

Silnik bitd 180 ps

Norma Jak w passacie

Planuje wymieniać co 15 tyś

Za  Lm. Top tec  place 40 zł  brutto

CCo polecasz do busa

Na 10 tys. top tec 4200 starczy ale nawet najlepszy olej nie jest odporny na długie przebiegi (oczywiście zależnie od warunków bo jadąc tylko 120 km/h na autostradzie na VI biegu to można i 50 tys, zrobić). W normie 504/507 już wiele razy polecałem oleje i osobiście moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30. Do tego masz Penrite, Amsoil, Ravenol (0W30 jak Eurol) i Millres-a to tak w skrócie czołówka olejów z normą 504/507 na rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, tomek evo napisał:

Na 10 tys. top tec 4200 starczy ale nawet najlepszy olej nie jest odporny na długie przebiegi (oczywiście zależnie od warunków bo jadąc tylko 120 km/h na autostradzie na VI biegu to można i 50 tys, zrobić). W normie 504/507 już wiele razy polecałem oleje i osobiście moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30. Do tego masz Penrite, Amsoil, Ravenol (0W30 jak Eurol) i Millres-a to tak w skrócie czołówka olejów z normą 504/507 na rynku.

0W30 a nie 5W30? właśnie Penrite chcę zamówić :D rok minał i by wypadało a przejechałem 10700 przez rok :D dostawa z Australii niedawno była także trzeba zamówić bo zaraz nie będzie :D ale widzę ze ten Eurol Synthence FS 0W30 100zł tańszy od Penrite :P

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest norma VW 504/507 i nie musi ona oznaczać oleju o lepkości 5W30 bo są również oleje o innej lepkości i w tym wypadku 0W30 jest jak najbardziej ok. Penrite świetny olej ale Eurol nie gorszy. Oba bardzo polecam i do obu mam zaufanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, tomek evo napisał:

Najważniejsza jest norma VW 504/507 i nie musi ona oznaczać oleju o lepkości 5W30 bo są również oleje o innej lepkości i w tym wypadku 0W30 jest jak najbardziej ok. Penrite świetny olej ale Eurol nie gorszy. Oba bardzo polecam i do obu mam zaufanie.

Tomek, a który olej 504/507 byś polecił to benzyny 2.0 TSI 280KM podbitej do 330KM/450NM?

Od pierwszej wymiany jeżdżę na Millersie XF 5W30 i wymieniam co 12-15kkm, auta nie piłuję, ale od czasu do czasu moc z przyjemnością wykorzystuję ?. Jeżdżę też sporo po mieście na niezbyt długich odcinkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te same 504/507 co do diesla. W mocnej benzynie przydaje się nieco wyższa lepkość wiec jak już 504/507 to najlepiej taki ze stosunkowo wysoką lepkością w 100 stopniach oraz wysoką temperaturą zapłonu. Ale jak masz auto po gwarancji to przechodź na jakieś dobre 0W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, tomek evo napisał:

Generalnie te same 504/507 co do diesla. W mocnej benzynie przydaje się nieco wyższa lepkość wiec jak już 504/507 to najlepiej taki ze stosunkowo wysoką lepkością w 100 stopniach oraz wysoką temperaturą zapłonu. Ale jak masz auto po gwarancji to przechodź na jakieś dobre 0W40.

Dzięki za odpowiedź.

Rzecz w tym, że auto jest wciąż na gwarancji. Instrukcja wymaga ode mnie zgodności z normą, nie wymuszając konkretnej klasy lepkości. W ASO jak przywożę własny olej też sprawdzają czy ma 504/507 a nie jaka jest lepkość.

Ponieważ nie znam się na olejach od strony technicznej, byłbym wdzięczny za "gotowca", czyli wskazanie jaki konkretnie olej (marka, seria) najlepiej przysłuży się silnikowi w mojej konkretnej sytuacji. Oczywiście mogę zostać ma Millersie, ale być może jest jakiś inny olej, który znacznie lepiej się sprawdzi.

Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, tomek evo napisał:

Najważniejsza jest norma VW 504/507 i nie musi ona oznaczać oleju o lepkości 5W30 bo są również oleje o innej lepkości i w tym wypadku 0W30 jest jak najbardziej ok. Penrite świetny olej ale Eurol nie gorszy. Oba bardzo polecam i do obu mam zaufanie.

PENRITE ENVIRO+ 5W30, EUROL SYNTENCE FS 0W30 czy RAVENOL VMP 5W30 USVO? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś zrobiłem trasę Gdańsk- Warszawa. Przez dłuższy czas jechałem z dużą prędkością i temp. oleju 108 stopni. Olej w silniku oryginał VW 5W 30. Pytanie czy mieliście wyższe temperatury oleju w swoich silnikach? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, danzig74 napisał:

PENRITE ENVIRO+ 5W30, EUROL SYNTENCE FS 0W30 czy RAVENOL VMP 5W30 USVO? 

Dla mnie  z tych 3 to albo Eurol albo Penrite.

29 minut temu, 77Marek napisał:

Panowie dziś zrobiłem trasę Gdańsk- Warszawa. Przez dłuższy czas jechałem z dużą prędkością i temp. oleju 108 stopni. Olej w silniku oryginał VW 5W 30. Pytanie czy mieliście wyższe temperatury oleju w swoich silnikach? 

Normalna temperatura przy szybkiej jeździe. Nie napisałeś jak szybka jazda ale domyślam się, ze ponad przepisowa i w tej sytuacji w temp. ok 25 stopni to jest zupełnie akceptowalna temperatura. Ja miałem maxa 115 stopni w Alpach na podjeździe autostradowym ale temp. zewnętrzna był 35 stopni a ona w bardzo dużym stopniu wpływa na temp. oleju. Miedzy 20 a 30 stopni temperatury zewnętrznej naprawdę jest duża różnica. W zimie ciężko mi osiągnąć 100 stopni jak jadę do 140 km/h natomiast w lecie dużo łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku dziękuję za szybką i treścią odpowiedź. Jechałem z prędkością 160 do 180km/h i temp. na zewnątrz była 27 stopni.  także faktycznie olej miał prawo osiągnąć taką temperaturę. Zastanawiam się czy nie dodać czegoś do oleju w celu zmniejszenia tarcia no i temperatury ponieważ przez najbliższych kilka miesięcy czekają mnie takie trasy. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, 77Marek napisał:

Tomku dziękuję za szybką i treścią odpowiedź. Jechałem z prędkością 160 do 180km/h i temp. na zewnątrz była 27 stopni.  także faktycznie olej miał prawo osiągnąć taką temperaturę. Zastanawiam się czy nie dodać czegoś do oleju w celu zmniejszenia tarcia no i temperatury ponieważ przez najbliższych kilka miesięcy czekają mnie takie trasy. 

Do diesla to zdecydowanie polecam Archoila AR9100.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomek evo Tomku co powiesz o ravenol VMP 5w30 do B8 2.0 TDI 190 DFCA ? Pozdrawiam ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też dobry olej ale Ravenol podobnie jak Eurol z normą 504/507 lepszy ma olej w lepkości 0W30. Tyle tylko, że jest bardzo drogi w porównaniu do Eurola FSa. Na rynku jest już Penrite Enviro+ 5W30 który jest jednym z najlepszych olejów z normą 504/507 ale jest również bardzo drogi. VMP to naprawdę dobry olej ale moim zdaniem do najlepszych olejów trochę mu brakuje a nie jest tez jakoś specjalnie tani.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz ?? wymieniam co 15 tyś wiec u mnie to pewnie 3 -4 miesiące jeżdżenia. Na następna wymianę poleci Penrite dla porównania ? 

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku Ravenol się nie sprawdził (SSL 0W40) o czym już tutaj pisałem.

Przy okazji - raportuję, że po 5000 km Amsoil ma się dobrze. Na bagnecie brak ubytków mimo ganiania po autostradach dość mocno. Temperatura oleju nie przekroczyła jeszcze ani razu 108*C (mimo prędkości 180+ i utrzymywania 210 licznikowego przez około 1-2 minuty) przy temperaturach zewnętrznych około 25*C. Motul w takich warunkach szybko łapał 115-118*C.

Dla prędkości 140-160 km/h temperatura oleju utrzymuje się na poziomie 103-105*C. Niepokojących dźwięków nie ma poza stałym "problemem" z tzw. hydroelementami czyli potocznie popychaczami. Gdyby nie to, że trzeba do ich wymiany rozpinać cały rozrząd i demontować wałki już by wleciały nowa, a tak muszę ich niestety słuchać co odpalenie :D Poza tym - według mnie lepiej niż na Motul x-max 0W40 i bez porównania lepiej niż w/w Ravenolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co polecacie do 1.8 TSI DSG ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecał coś 0W40 na lato i 0W30 na zimę ale co marki to nie będę nic reklamował - są tu lepsi w tych tematach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności