Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Dreyfus napisał:

I jakie masz różnice temperatur przy tym oleju? :)

Dokładnie nie pamiętam jakie były na Castrolu, ponieważ miałem go tylko od zakupu samochodu do pierwszej wymiany, ale przy prędkościach 200km/h - V-Max temperatura nie raz osiągała 125 stopni. Na Millersie oscyluje w granicach 115 - 118 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciągu  tygodnia  zacznę jeździć tdi bi

 Czy  przy biturbo olej 

Jego parametry mają jeszcze większe znaczenie

Siln2.0 tdi 177 ps 410nm

Crafter

 

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, KacperVip napisał:

 przy prędkościach 200km/h - V-Max temperatura nie raz osiągała 125 stopni. Na Millersie oscyluje w granicach 115 - 118 stopni.

Kurcze jechałem ostatnio z takimi prędkościami na motulu x clean ale... nie wpadłem na to by teperaturę oleju sprawdzić... 

1 godzinę temu, galux20 napisał:

W ciągu  tygodnia  zacznę jeździć tdi bi

 Czy  przy biturbo olej 

Jego parametry mają jeszcze większe znaczenie

Siln2.0 tdi 177 ps 410nm

Crafter

 

Po jakiemu jest to napisane? Chciałem skumać ale jakoś po polsku na pewno to nie jest... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po polsku

Bitd wymagają  jakiejś szczeg. Uwagi odnośnie oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Dreyfus napisał:

Kurcze jechałem ostatnio z takimi prędkościami na motulu x clean ale... nie wpadłem na to by teperaturę oleju sprawdzić... 

Fajnie byłoby porównać temperatury :) Gdy będziesz miał okazję, sprawdź temperaturę zaraz po ostrym przyspieszaniu i przy stałej, wysokiej prędkości. Oczywiście odczyty nie będą w 100% miarodajne, ale przynajmniej da to jakiś pogląd, ponieważ +/-125 stopni na Castrolu to według mnie zdecydowanie za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżąc na Castrolu, nie przekroczyłem nigdy ~110st, nawet przy wyższych prędkościach na autostradzie w gorące dni. Może pomaga to że olej zmieniany był 2x częsciej niż zaleca producent. 

Nie długo zmienię na Motula i zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś zrobię kryptoreklamę czy też lokowanie produktu, bo dziś dotarła paczka z taką oto zawartością:
IMG_20190701_194824.thumb.jpg.193d24839fda61f99da9af97ea6eea36.jpg

Jeszcze tylko filtr oleju muszę odebrać i trzeba się brać za wymianę kolejnej oliwy (już czwarty typ w przypadku mojego auta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.07.2019 o 11:01, sadam1988 napisał:

ja jeżdżąc na Castrolu, nie przekroczyłem nigdy ~110st, nawet przy wyższych prędkościach na autostradzie w gorące dni. Może pomaga to że olej zmieniany był 2x częsciej niż zaleca producent.

Skoro nigdy nie przekroczyłeś 110 stopni, to widocznie spokojnie jeździsz. Pewnie, że pomaga, ale raczej nie "na temperatury" u mnie są one takie same zaraz przed wymianą, "w połowie cyklu życia oleju", jak i zaraz po wymianie. Napisałem również, że wymieniam co 15tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu 2 sztuki 2.0 TDI CR (CBBB i CFGB) i mogę stwierdzić, że temperaturę oleju powyżej 110 stopni naprawdę trudno osiągnąć na dobrym nie zużytym oleju. Max jakie osiągam na Eurolu to 112-115 stopni ale warunki raczej muszą być naprawdę trudne np. podjazd autostradowy w Alpach i temp. ponad 30 stopni albo wspinaczka górska z niskimi prędkościami. Nie miałem okazji jechać dłużej z wysoką prędkościom (tak 200+) a przy 160-170 km/h olej nie łapie więcej niż 105 stopni chyba, żę jest podjazd albo jest bardzo ciepło. Na zużytym oleju temperatury mogą być wyższe i to jest zupełnie normalne i jest to objaw, ze olej już nie trzyma parametrów ale trzeba często obserwować temp. oleju w różnych warunkach aby zauważyć takie anomalia bo np. zmiana temp. zewnętrznej nawet o 5 stopni powoduje wzrost temp. oleju nawet o 2-3 stopnie a im wyższa temperatura tym wzrost może być bardziej odczuwalny. Oleje na PAO-syntetycznych bazach (Eurol, Ravenol z tych z 504/507) będą zwykle z czasem lepiej trzymały temperaturę niż HC syntetyki (Motul, Liqui Moly, Castrol). Ważnym czynnikiem jest też odpowiedni "flow" oleju w silniku i tutaj częsty błąd w rozumowaniu, ze olej o wyższej lepkości będzie lepiej trzymał temperaturę podczas gdy w rzeczywistości zwykle jest na odwrót tzn. na 0W20 są niższe temperatury niż na 5W30. Dla mnie ważny jest jeszcze jeden czynnik mianowicie zdolność oleju do szybkiego schładzania się i tutaj wg. mnie (ale to tylko moja teoria) dużą rolę odgrywa olej bazowy i np. Eurol FS 0W30 schładza się. b dobrze. dużo lepiej niż np. Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 o Castrolu nie wspominając.

Dnia 1.07.2019 o 21:04, radekrp90 napisał:

Ja zaś zrobię kryptoreklamę czy też lokowanie produktu, bo dziś dotarła paczka z taką oto zawartością:
IMG_20190701_194824.thumb.jpg.193d24839fda61f99da9af97ea6eea36.jpg

Jeszcze tylko filtr oleju muszę odebrać i trzeba się brać za wymianę kolejnej oliwy (już czwarty typ w przypadku mojego auta).

Dobry wybór. Napisz jak Ci się będzie subiektywnie sprawować auto na tym oleju w porównaniu do innych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomek evo Totalnie subiektywnie oczywiście.

Akustyka

Po przejechaniu już około 1000 km wyraźnie ciszej. Przy pierwszym odpaleniu standardowo (bo układ był pusty) zagrały popychacze ale od tamtej pory totalna cisza i z zamkniętą maską dosłownie nie słychać pracy silnika. Pod względem akustycznym - rewelacja.

Jeśli mam porównywać z dotychczas stosowanymi olejami (Motul 8100 x-cess 5W40, Motul 8100 x-max 0W40 i Ravenol SSL 0W40) to najbliżej mu do x-maxa. Na Ravenolu chodził jak sieczkarnia już po około 3000-4000 km, a nawet na świeżym nie chodził jak ten teraz.

Temperatura oleju

Dla prędkości około 130 km/h 98*C przy temperaturze zewnętrznej 20-22*C (komplet pasażerów, droga ekspresowa na tempomacie). Na Ravenolu miałem w tych samych warunkach około 108-110*C, na x-max 0W40 około 102-104*C.
Na niemieckich autostradach przy prędkościach 160+ Motul zatrzymywał się na 110*C (temperatura zewnętrzna nie miała większego znaczenia czy było +10 czy +30), Ravenol 112-114*C (dla zewnętrznych w okolicach +30) i odpuściłem po około 2 kilometrach, na tym jeszcze nie miałem okazji więcej jak 150 km/h a i to dało ledwie 104*C (ale zewnętrzna była +20*C). W mieście obecnie mam 98-100*C co jest normą dla tego silnika.

Do silnika weszły równe cztery bańki oleju (należy pamiętać, że olej jest sprzedawany jako jedna kwarta amerykańska [US quart] co daje około 0,946 litra) ale jak na razie ciężko powiedzieć coś o zużyciu oleju, bo za mało przejechałem.

Ogólnie to na oleju Ravenol dość mocno się zawiodłem - reklamowany jak rewelacyjna konkurencja dla Motula okazał się (jak dla mnie) totalną porażką. Dolałem jego prawie półtora litra w ciągu 11.000 km gdzie w przypadku Motula wystarczyło 0.3 litra (jakie zostawało w bańce 4L z zalania oleju). Może to już odma nie daje rady (choć zapocenie miałem już od długiego czasu) ale zobaczymy co będzie - jedna pełna bańka 0,94L jest w zapasie.

Zobaczymy co będzie po około 7.000-8.000 km w tym przypadku, co nastąpi zapewne w okolicach października ;) Odświeżę na 100%.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fajną relację. Amsoil 0w40 generalnie ma bardzo dobre opinie. Jest dość drogi bo kosztuje przeszło 50,00 zł za litr wiec sporo więcej od Ravenola, Eurola czy nawet Millersa ale to na pewno godny polecenia 0W40. Z tym Ravenolem faktycznie cześć osób się zachwyca ale cześć osób jest zawiedzionych i obserwacje co do temperatur są podobne - na Ravenolu zwykle jest wyższa niż na Eurolu Synergy 0W40 czy Millersie XF longlife 0W40.  Nie wiem z czego wynikają odmienne opinie o Ravenolu czy może znowu mamy do czynienia z różnymi wersjami tego oleju czy jak to bywa ile osób tyle opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet 52 zł (bo 50 zł jest za 0,946 litra ;) ).

Co do opinii - tak jak piszesz ile osób tyle ich będzie. Inna sprawa, że za cenę Amsoila mamy dwa zalania x-max 0W40 lub Ravenola SSL. Z drugiej jednak strony co te kilka miesięcy można tą stówkę odżałować tym bardziej jeśli olej będzie do tych 10.000 km trzymał parametry.

Sam producent reklamuję serię Signature jako zdolną do utrzymania parametrów przez 25.000 mil. Jakie to warunki to już inna para kaloszy ;)

Pojeździmy, zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi deklaracjami to był bym ostrożny bo znam oleje HC, gdzie producent deklaruje je na przebiegi nawet 50 tys.  Na 10 tys. dobry PAO-syntetyk powinien mieć w cywilnej eksploatacji względnie stabilne parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie brałem tego w żadnym wypadku jako wyznacznik trwałości (choć s drugiej nie owijaja, że wytrzyma dłużej jak rok).

Ale i tak im brakuje sporo do Forda, który chce mieć oleje na 60.000 km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z góry przepraszam za mały off topic, ale tylko mały - EA288 evo tez sa teraz w passacie

Jaki olej polecacie do audi Q5 35 tdi 2019r? Siedzi w nim  chyba nowy ea288 evo. 

Co do niego lac? 507 czy 509? 0w20 czy standardowo 5w30?

I przede wszystkim co - i czy filtr mann czy jednak oryginał?

I czy wymieniać filtr paliwa - samochód nowy i wymiane oleju chce zrobić przy ok 2500 - czy przy np 16 tys

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr mann czy oryginał taka sama wysoka jakość. Olej 5w/30. Na filtr paliwa jeszcze czas nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, entrep napisał:

Filtr mann czy oryginał taka sama wysoka jakość. Olej 5w/30. Na filtr paliwa jeszcze czas nie ma takiej potrzeby.

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

A co wlać? Eurol Syntence FS 0W-30, Eurol Syntence 5W-30, Moly Top Tec 4200 5W30, Ravenol VMP SAE 5W-30 CleanSynto® czy cos innego?

 

Edytowane przez danzig74

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest regularna wymiana do 15.000 km oraz olej zgodny z normami VW myślę że  Eurol Syntence 5W-30 jest bardzo dobrym wyborem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eurol ale Synthence FS 0W30. Top Tec 4200 jet zdecydowanie przereklamowany jak dla mnie. Dobry olej ale nie za te pieniądze. Na rynku znów pojawił się bardzo dobry olej z aprobatą 504/507 - Penrite Enviro+5W30, który obok Eurola, Ravenola (0W30), Millers-a oraz Amsoila należy do czołówki olejów z normą 504/507 na rynku.

Z nieco i sporo tańszych 504/507 niezłe są m.in : Neste Pro W longlife III 5W30 ,Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, Texaco Havoline Pro DS V 5W30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 (ewentualnie ETC C3 0W30), Motul Specyfic 504/507 5W30 oraz Total Ineo Long Life 5W30.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, tomek evo napisał:

Eurol ale Synthence FS 0W30. Top Tec 4200 jet zdecydowanie przereklamowany jak dla mnie. Dobry olej ale nie za te pieniądze. Na rynku znów pojawił się bardzo dobry olej z aprobatą 504/507 - Penrite Enviro+5W30, który obok Eurola, Ravenola (0W30), Millers-a oraz Amsoila należy do czołówki olejów z normą 504/507 na rynku.

Z nieco i sporo tańszych 504/507 niezłe są m.in : Neste Pro W longlife III 5W30 ,Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, Texaco Havoline Pro DS V 5W30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 (ewentualnie ETC C3 0W30), Motul Specyfic 504/507 5W30 oraz Total Ineo Long Life 5W30.

 

czyli nie bawic sie w 509 i 0w20? bo niby ea288evo to 509. https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_Q5_FY

to co wlac do nowego silnika - przy wymianie bedzie 2500 - samochód ma byc na dłuzej w rodzinie - $ ważne ale jakość najważniejsza 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności