SeBa_ Zgłoś #681 Napisano 5 Lutego 2019 I nie dobrze zrobiłeś, że filtr miałeś swój. Jak się coś stanie z silnikiem to gwarant lubi z tego powodu odrzucić roszczenie (zakładam, że zgodnie z opisem nasz nowy samochód). Były już takie przypadku. Dobry serwisant powinien Ci to doradzić. Gdzie Ci to robili? w Sosnowicu... dziwne bo tam akurat na to zwracają uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kraq Zgłoś #682 Napisano 6 Lutego 2019 Katowice Noma2. Filtr nie był przypadkowy kupiony na targu od "ruskich" https://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/product.xhtml?eid=1189754#divider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #683 Napisano 6 Lutego 2019 No nie wiem. W sumie to nie znam innych producentów niż niemieckich i polskiego Filtrona. Ja miałem MANNa. Przekaz serwisanta był prosty - jeśli zależy Panu na gwarancji - proszę wziąć oryginalny. Następnie krótko wyjaśnił, że w przypadku usterki olejowej silnika producent użyje każdego argumentu alby odrzucić roszczenie. Ponieważ wcześniej słyszałem o podobnych sytuacjach - nie dyskutowałem, 63zł kosztuje ten z ASO. Do reszty przywiezionych moich materiałów nie mieli zasrzeżeń (olej, filtr kabiny i silnika). MANN nie zginie, użyję go za rok, po gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #684 Napisano 6 Lutego 2019 OEM z ASO to nie Mann Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
namx Zgłoś #685 Napisano 6 Lutego 2019 Pytanie techniczne, czy nowy filtr oleju powinien być nasączony olejem przed założeniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #686 Napisano 6 Lutego 2019 1 hour ago, kubek197878 said: OEM z ASO to nie Mann A kto tak twierdzi? I jaki ma związek z tematem? OEM to część od producenta który robi ją dla ASO - jednak na tej części nie ma znaczka marki samochodu (tutaj VW) lecz jest nazwa własna producenta części. W całej sprawie z filtrem chodziło o to, że filtr ma być z ASO (czytaj: ze znaczkiem VW). Żadna część od producenta OEM czy zamiennik bo akurat te są traktowane na tym samym poziomie. Ma być z ASO, bo na upartego przy problemie gwarant każe nam udowodnić, że nasz filtr działał bez zarzutu a to nie jest do udowodnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #687 Napisano 6 Lutego 2019 (edytowane) Otóż Filtr kupiłem w ASO i jest marki Hengst i nie ma na nim znaczka VW . Na pudełku już jest. 12 minut temu, SeBa_ napisał: a to nie jest do udowodnienia. na upartego jest. Ale w polsce jak znam życie ,nawet jakbyś miał przeglądy w ASO regularne to i tak coś znajdą. Wtedy trzeba wynająć prawników. Ja i tak robie przeglądy obowiązkowe (30 tyś) w ASO , a dodatkowo przeglądy co 15 tyś. ale wkładam oem filtr + olej i jakby sprawdzili skład w razie czegoś to nic nie udowodnią bo i też plomb nie dają na korku. A jaka jest pewność co leją w ASO ??? i skąd pochodzi ten olej ? Dla ciekawości kupiłem butelkę 1l w ASO i z allegro i dam do ekspertyzy. Edytowane 6 Lutego 2019 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #688 Napisano 6 Lutego 2019 @kubek197878 >>Otóż Filtr kupiłem w ASO i jest marki Hengst i nie ma na nim znaczka VW . Na pudełku już jest. A to wiadomo - jak już kupuję w ASO to niech sobie wkładają co chcą, zakładam że mają na to potrzebne aprobaty >>Ja i tak robie przeglądy obowiązkowe (30 tyś) w ASO , a dodatkowo przeglądy co 15 tyś... Mam takie samo podejście. >>A jaka jest pewność co leją w ASO ??? i skąd pochodzi ten olej ? Pracowałem w ASO (jako informatyk na firmę). Do osobówek - zawsze lali to co było zlecone, zamówienia były od sprawdzonego/określonego dostawcy. Do ciężarówek lali specjalnym pistoletem z miernikiem z beczki. Beczki przychodziły oryginalne, zapieczętowane. Nikt się przy nich w ASO nie kręcił, bo akurat magazyn był pod szczególnym nadzorem (duża odpowiedzialność finansowa - każdy się pilnował). Ale mogę sobie wyobrazić potencjalne próby oszustwa. >>Dla ciekawości kupiłem butelkę 1l w ASO i z allegro i dam do ekspertyzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
georing Zgłoś #689 Napisano 18 Lutego 2019 Czy ASO zwraca uwagę na normę SAE (wpływ na gwarancję), czy tylko dla nich ważna jest norma VW ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #690 Napisano 19 Lutego 2019 Nawet nie tyle norma co odpowiednia aprobata. Jeśli olej jest na liście aprobat to teoretycznie nie mogą odmówić jego zalania. Jeden z importerów powiedział mi, ze jak będzie problem to mam im to zgłosić a oni zgłosza sprawę do producenta bo nie po to producent oleju płaci ciężki hajs za aprobatę i związane z nią badania aby potem jakieś ASO odmawiało zastosowania produktu, który oficjalnie zaaprobował producent pojazdu. Ale w praktyce różnie bywa. Lepkość, klasa SAE czy API oraz wszystko inne wynika z normy jaką wymaga producent pojazdu (w przypadku grupy VAG). Olej, który spełnia normę (wg. deklaracji producenta oleju) a nie posiada aprobaty (producenta pojazdu) może nie zostać zaakceptowany przez ASO i tutaj od biedy można się z nimi zgodzić, choć wiele ASO nie ma z tym problemu a wielu pracowników nie odróżnia normy od aprobaty i jak jest norma na opakowaniu to olej jest zalewany. Zawsze można też poprosić o zalanie dostarczonego oleju i o stosowny wpis w książce serwisowej, choć nie zawsze ASO na to idzie jak nie ma aprobaty lub przynajmniej normy. Tak naprawdę to bardzo wiele zależy od człowieka w ASO ale w razie wtopy lepiej mieć w silniku olej posiadający aprobatę choć jak się uprą to zawsze się do czegoś przyczepią i postarają zwalić winę na użytkownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosek Zgłoś #691 Napisano 8 Marca 2019 Planuje wymianę oleju, auto ma 10 tys, czy SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 VW LL III sprawdzi sie ? Czy może polecicie coś innego.czy może któryś forumowicz sprzedaje taki olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #692 Napisano 8 Marca 2019 Zbliża się pierwsza wymiana oleju w 1.8 TSI 180KM CJCS 2017 i próbuję ustalić o jakiej normie ASO będzie wymagało olej.... 508 czy 507... wymieniał ktoś z Was ostatnio w ASO? Jutro ustalę telefonicznie ale chętnie poznam Wasze doświadczenia... W książce serwisowej przy serwisie QI6 jest norma 508 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #693 Napisano 9 Marca 2019 ASO Wimar Olsztyn bez problemu z własnym olejem... norma 504/507 5W30 przy QI6 1.8 TSI 180KM z 2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosek Zgłoś #694 Napisano 9 Marca 2019 W aso vw świtoń paczkowski lubin, na wymianę można przyjechać ze swoim olejem, norma 504 507, zalecają 0w30 lub 5w30 do 1.8 tsi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s3bek Zgłoś #695 Napisano 16 Marca 2019 Witam, Nadszedł czas na wymiane oleju w moim B8, 2.0 TDi 110kw. I tutaj moje pytanie, zastanawiam się nad tymi dwoma olejami: - Rock Oil - SYNTHESIS 5W30 Xtra Life - MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w30 Ktoś może miał z nimi doświadzczenia? Poleci / odradzi któryś z nich ew. zaproponuje jeszcze jakiś inny? Natomiast co z zakupem filtra, na coś uważać/szukać jakiegoś konretnego? Druga sprawa, auto jest już po gwarancji i nie wiem czy jechać do ASO (zawsze wpis w książce przy ew. odsprzedaży auta), czy wymieniać już u swojego mechanika? Ile kasuje ASO za wymianę oleju + nowy filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jesion Zgłoś #696 Napisano 25 Marca 2019 Na wstępie Witam Wszystkich serdecznie ? Panowie w zeszłym tygodniu nabyłem pierwszego w życiu Passata i trafiło na wersje B8. Samochód jest pogwarancyjny a wymiana oleju była usatwiona na LL oraz lany był Castrol. Przeglądając cały wątek były wymieniane rózne marki, powiem szczerze cieżko się zdecydować. Jednak padło na Motula x-clean+ 5w30 chyba, że ktoś może polecić cos innego ? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #697 Napisano 27 Marca 2019 Zrób porządną płukankę/doczyść silnik. Ja bym na Twoim miejscu najpierw zastosował jakiś tańszy olej z Archoilem AR2300 aby dokładnie wyczyścić ten syf po LL (na jakieś minimum 4-5 tys.) a potem dopiero olej docelowy. Proponuje do tego Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, który jest i tak lepszy od zdecydowanej większości olejów z 504/507. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #698 Napisano 1 Kwietnia 2019 chciałbym spytać się o olej do Audi A3 8V 1.8 TFSI 180KM Quattro, chce zrobić wymianę w ASO i powiedzieli mi że powinieniem dostarczyć olej zgodny z 504 00 507 00 Dotychczas miał lane Castrol Prof. III LongLife 5W30 Czytam że te starsze normy 502 00 np Motul X-max 0w40 lepiej chronią taki silnik? czy możecie coś doradzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #699 Napisano 1 Kwietnia 2019 57 minut temu, zuku napisał: chce zrobić wymianę w ASO Liczysz na jakieś plusy z tego tytułu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #700 Napisano 1 Kwietnia 2019 nie, po prostu zawsze robię przeglądy w aso a to świeży samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach