Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę na 0W30 Eurol. Taki rzadki głównie dlatego, że robię w większości krótkie trasy (<10km) czyli cały czas na zimnym silniku ?. Wcześniej miałem ten z ASO - w zasadzie różnic po zmianie nie dostrzegam, moooże minimalnie mniejsza temperatura na trasie się też za rzadko to sprawdzałem żeby teraz zeznać to pod przysięgą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.12.2018 o 19:15, viperpl napisał:

Za 2 tyś km wypada u mnie zmiana oleju, chcę zastosować olej shell`a i mam pewien dylemat.

Wg. Niemieckiego konfiguratora Shell zaleca 2 oleje:

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

 

Wg. Polskiego konfiguratora Shell zaleca 3 oleje

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

3 Economic - Helix HX8 ECT 5W-30

Jak zmieniałem kilka miesięcy temu olej, dobrałęm wg. polskiego konfiguratora Shell i wtedy Premium był Helix HX8 ECT 5W-30 (i taki właśnie zastosowałem).

Z ciekawości wszedłem na stronę VW z myślą, że może coś zmienił VW w przed nowym rokiem w olejach i stąd pojawienie się 0W-30 na shellu - nic na oficjalnej stronie się nie zmieniło i ASO cały czas rekomenduje olej VW 5W-30.

Wlewał ktoś z Was 0W-30?

AV-L-a mogę z czystym sumieniem polecić . Bardzo dobry i sprawdzony olej. Charakterystyka, parametry i pakiet bardzo podobne jak w Eurolu FS, 0W30 który jednak jest na lepszej bazie (PAO a Shell GTL), która daje pewną przewagę i stabilność parametrów w czasie. Z AV-L em mogą być kłopoty z dostępnością. ECT c2/C3 niby to samo co AV-L ale raczej nie do końca tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.12.2018 o 19:15, viperpl napisał:

Za 2 tyś km wypada u mnie zmiana oleju, chcę zastosować olej shell`a i mam pewien dylemat.

Wg. Niemieckiego konfiguratora Shell zaleca 2 oleje:

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

 

Wg. Polskiego konfiguratora Shell zaleca 3 oleje

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

3 Economic - Helix HX8 ECT 5W-30

Jak zmieniałem kilka miesięcy temu olej, dobrałęm wg. polskiego konfiguratora Shell i wtedy Premium był Helix HX8 ECT 5W-30 (i taki właśnie zastosowałem).

Z ciekawości wszedłem na stronę VW z myślą, że może coś zmienił VW w przed nowym rokiem w olejach i stąd pojawienie się 0W-30 na shellu - nic na oficjalnej stronie się nie zmieniło i ASO cały czas rekomenduje olej VW 5W-30.

Wlewał ktoś z Was 0W-30? 

Ja bym też z chęcią zalał zwłaszcza teraz "zerówkę" z racji też, że robię krótkie przebiegi, ale nie wiem jak z tymi aprobatami. Niby są ale jednak VW coś tam mu nie pasuje do końca.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 0W30 Ravenola zalane w Arteonie TSI 280. Żadnych problemów w ASO. Skoro olej spełnia normę VW to nie mają żadnego powodu aby ci odmówić.

Przy mojej bardzo dynamicznej jeździe ze spalaniem na 13-14 mam ubytek oleju 0.5l na 10 kkm. Zmiany co 15 kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na wymianie oleju między przeglądami we własnym zakresie i bańka 5l wystarcza spokojnie. W ASO twierdzą, że potrzeba nieco ponad 5 litrów i liczą sobie łącznie za 6l. Ale poprzednio zostawili mi w końcu 1l w bagażniku nie otwarty bo zamawiałem w ASO olej 5+1. Fajną mają politykę naciągania klienta.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi weszla cala 5. Ale z tego co szukalem to powinno wejsc 4,5l ale miale odkrecany korek w 2 miejscach - miska olejowa i gdzies jeszcze indzie ale juz nie pamietam gdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może korek przy filtrze oleju bo najpierw trzeba spuścić z niego olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja daje aso  5litr

Zawsze zostają 2 do 3 setek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leje olej MOTUL 5w30 x-clean + zmieniam co 10tys km,ubytkow brak,wchodzi 4,7litra do 1.6tdi 120KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2018 o 22:37, kubek197878 napisał:

Za 2 tyś km wypada u mnie zmiana oleju, chcę zastosować olej shell`a i mam pewien dylemat.

Wg. Niemieckiego konfiguratora Shell zaleca 2 oleje:

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

 

Wg. Polskiego konfiguratora Shell zaleca 3 oleje

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

3 Economic - Helix HX8 ECT 5W-30

Jak zmieniałem kilka miesięcy temu olej, dobrałęm wg. polskiego konfiguratora Shell i wtedy Premium był Helix HX8 ECT 5W-30 (i taki właśnie zastosowałem).

Z ciekawości wszedłem na stronę VW z myślą, że może coś zmienił VW w przed nowym rokiem w olejach i stąd pojawienie się 0W-30 na shellu - nic na oficjalnej stronie się nie zmieniło i ASO cały czas rekomenduje olej VW 5W-30.

Wlewał ktoś z Was 0W-30? 

Hej mi ostatnio na przeglądzie zalali 0w30 Shella. Co ciekawe co salon to inna koncepcja a to 0W20 i się dziwią, że wlali 0w30? W innym 5W30 i się dziwią po co 0W20. A że mam na stanie teraz Castrolla 5W30 to go wleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam ogladnac...

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

10 00 tys stuknęło, w przyszłym tyg planuję wymianę oleju. Chyba zdecyduję się na 5w30 (504) Motul Specific lub 8100 X-clean+., do listy dorzucam również Millers XF LONGLIFE. Jazda 70% miasto, 30% trasa. Który z tych dwóch wybrać (skłaniam się ku Specific bo powinien być nieco rzadszy)?

Jakiś konkretny filtr polecacie?

W Warszawie jest jakiś sensowny sklep (cennowo) czy raczej w necie szukać?

Dzięki!

Edytowane przez sfra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwsza wymiana oleju, przebieg 10 800 km. W filtrze na siłę jakieś małe opiłki były widoczne, ale również znalazły się jakieś czerwone farfocle. Jakieś pomysły co to?

 

20190201_105356(0).jpg

Edytowane przez sfra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim olejem zalałeś? Ja będę wymieniał w przyszłym tygodniu to też pochwale się filtrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem Motulem Specific 5w30, ale z przyczyn trochę ode mnie niezależnych poszedł VW 504/507 5w30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie wtopione w strukturę filtra to... masa uszczelniająca? Ale to by było bardzo dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Farfocle były raczej miękkie, luźno odchodziły od filtra, obecne w zasadzie między każdymi żeberkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie faktycznie sylikon...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zalałem Eurol 0w20 przy przebiegu 9700km. Informacyjnie, wymiana w VW 189zl. Filtr i olej miałem swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności