Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Pochwal się jaki olej.  Od samego oleju tak spalanie nie spadnie. Nawet jak dodasz najlepszy modyfikator tarcia (Archoil AR9200V2) to 0,5-0,7 litra spadku spalania ciężko uzyskać stosując olej o zbliżonej lepkości. Ale znam takie przypadki, tyle, ze przy okazji wymiany oleju i na jego skutek mogły zadziałać jeszcze "inne czynniki" szczególnie jeśli stosujemy płukankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Penrite 5w30-504/507 , ale myślę , że ta różnica spalania (benzyny) wynika ze złej jakości oleju zalanego w fabryce vw, lub tego, że samochód stał rok na placu. Zachęcam  do zmiany fabrycznego na inny , ale o znanych nam parametrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak stał rok na placu to jak najbardziej możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś
Byłem wymienić olej w ASO i jaja... auto z kwietnia 2018 produkcja  w książkach ma 504/507 i na plastiku też naklejka 504/507 pod maską.  Przed umawianiem  wizyty upewniałem się w ASO czy lejemy 504/507 i  Eurola 0W30. ASO jasne nie ma  problemu nawet mamy u siebie taki olej... mysle super bedzie git. Wizyta w ASO rejestrują serwis w systemie a tam 504/508 i za żadne skarby nie zalejemy.... tragedia takze jak macie podobny silnik i gware  to Eurola 0W20 musiecie lać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje czy w passacie jest jakiś czujnik który zapamiętuje, że coś było robione z olejem np. wymiana  ? Czy ASO jest w stanie stwierdzić, ile razy olej był wymieniany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli założysz nowy korek, oryginalny filtr (tylko nie kupowany na numer VIN, a na numer części) i nie będziesz kasować przeglądu na zegarach to możesz nawet co 1000 km wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2018 o 19:35, LukEEE napisał:

Dziś
Byłem wymienić olej w ASO i jaja... auto z kwietnia 2018 produkcja  w książkach ma 504/507 i na plastiku też naklejka 504/507 pod maską.  Przed umawianiem  wizyty upewniałem się w ASO czy lejemy 504/507 i  Eurola 0W30. ASO jasne nie ma  problemu nawet mamy u siebie taki olej... mysle super bedzie git. Wizyta w ASO rejestrują serwis w systemie a tam 504/508 i za żadne skarby nie zalejemy.... tragedia takze jak macie podobny silnik i gware  to Eurola 0W20 musiecie lać

Nie wiem czy serwis miał rację z tym, ze nie dopuścił oleju z normą 504 tylko wymagał normę 508 bo do niedawna norma 504 była dopuszczona ale nie zmienia to faktu, że właściciele nowych aut z grupy VAG muszą przyzwyczaić się do faktu, że w ich autach stosowany będzie olej o lepkości 0W20. Dla wielu osób może to być spore zaskoczenie, ze do swojego 2.0 TSI o mocy 280 KM trzeba zalewać olej o lepkości 0W20.  Wiele osób (raczej nie forumowiczów na szczęście) nie wyrosło jeszcze z ulubionej w Polsce lepkości 10W40 i nawet wielu mechaników zaleca Klientom taka lepkość do nowoczesnych silników po określonym przebiegu (co jest oczywiście głupota no ale...). A tutaj wszyscy będą musieli zmierzyć się z lepkością 0W20.

Pojawiają się mniej lub bardziej uzasadnione wątpliwości jak taki olej będzie się sprawował w bądź co bądź mocno wysilonych jednostkach napędowych. Mam jednak dobre wiadomości. Po pierwsze norma VW 508/509 okazuje się bardzo restrykcyjna i wymusza stosowanie olejów PAO-syntetycznych w zasadzie niezależnie od producenta. Oczywiście różnice miedzy olejami będą ale wszystkie oleje z oficjalną aprobatą 508/509 z pewnością są bardzo dobre.

Polecam zapoznanie się z opublikowanymi na forum Octavia Club Polska analizami oleju Eurol Syntence LV 0W20 :

http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/ogólne-porady-eksploatacyjne/2580267-analizy-chemiczne-samochodowy-olej-silnikowy-uoa-i-voa

wynika z tego, ze badany olej jest na 80% bazie PAO syntetycznej z dodatkiem estrów. Jeśli chodzi o temperaturę płynięcia (-60) oraz lepkość strukturalna (CCS -35 - 3380) to mamy do czynienia z niezwykle płynnym olejem, który będzie znakomicie spisywał się w niskich temperaturach. Jednocześnie temperatura zapłonu w otwartym tyglu wynosi 234 stopnie wiec olej jest bardzo stabilny temperaturowo jak na 0W20. Jakość bazy daje nadzieję, ze olej będzie wytrzymały na trudy długiej eksploatacji i nie będzie łatwo tracił parametrów (szczególnie lepkosci) a także będzie wytrzymywał ostre traktowanie (w końcu będzie trafiał do bardzo mocnych jednostek z grupy VAG).  W przypadku lepkości 0W20 największe obawy budzi wg. mnie potencjalny spadek lepkości i niekoniecznie musi to być spowodowane przez utratę parametrów przez sam olej tylko może dojść kwestia rozrzedzenia paliwem. Zastosowanie bazy PAO-syntetycznej jest w takim wypadku dobrym rozwiązaniem. Firm olejowy będzie w wysokich temperaturach bardzo cienki ale jednocześnie (znowu plusem baza) jego jakość i odporność na zrywanie powinna być wysoka. Do bardziej intensywnie eksploatowanych jednostek można pomyśleć jednak o  dodanie DOBREGO modyfikatora tarcia (ja polecam Archoil AR9200V2), który zapewni dodatkową ochronę w przypadku ekstremalnie wysokich obciążeń. W silnikach konstrukcyjnie przystosowanych do lepkości 0W20 nie powinno być źle ale wg. mnie należy bezwzględnie skrócić interwał wymiany oleju. Dobra wiadomość też jest taka , że przebadany na wszystkie strony Eurol ma oficjalną aprobatę VW 508/509 oraz jego cena jest bardzo rozsądna bo kosztuje poniżej 40,00 zł/1l wiec nie jesteśmy skazani tylko na ASO i/lub bardzo drogie oleje. Trudno powiedzieć jak w badaniach wypadł by inny olej z normą 508/509 i czy aż tak dobrze jak Eurol ale prawdopodobnie nie było by źle bo po prostu norma wymusza pewne rzeczy. Wiadomo natomiast, ze Eurol podszedł do sprawy bardzo poważnie i  stworzył bardzo wysokiej jakości produkt, który śmiało mogę polecić jeśli już faktycznie nie można/będzie można zastosować oleju z normą VW 504/507.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ba

Dobrze że istnieje  eurol

Bo na czym ludzkość by jeddzila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś co napisałem? Akurat tak się składa, że importer Eurola  zainwestował w komplet badań i można na ich podstawie oceniać olej. Akurat 0W20 to duża niewiadoma i takich analiz nie ma praktycznie w ogóle. Dzięki tej analizie wiadomo dużo więcej nie tylko na temat Eurola ale olejów z normą 508/509. Nie ma co krytykować bo to jest bardzo dobry punkt wyjścia i materiał do dyskusji. A, że znowu Eurol no cóż komuś się chciało. Chętnie zobaczę taka analizę innych olejów tylko pokaz mi gdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, tomek evo napisał:

Nie wiem czy serwis miał rację z tym, ze nie dopuścił oleju z normą 504 tylko wymagał normę 508 bo do niedawna norma 504 była dopuszczona ale nie zmienia to faktu, że właściciele nowych aut z grupy VAG muszą przyzwyczaić się do faktu, że w ich autach stosowany będzie olej o lepkości 0W20. Dla wielu osób może to być spore zaskoczenie, ze do swojego 2.0 TSI o mocy 280 KM trzeba zalewać olej o lepkości 0W20.  Wiele osób (raczej nie forumowiczów na szczęście) nie wyrosło jeszcze z ulubionej w Polsce lepkości 10W40 i nawet wielu mechaników zaleca Klientom taka lepkość do nowoczesnych silników po określonym przebiegu (co jest oczywiście głupota no ale...). A tutaj wszyscy będą musieli zmierzyć się z lepkością 0W20.

Pojawiają się mniej lub bardziej uzasadnione wątpliwości jak taki olej będzie się sprawował w bądź co bądź mocno wysilonych jednostkach napędowych. Mam jednak dobre wiadomości. Po pierwsze norma VW 508/509 okazuje się bardzo restrykcyjna i wymusza stosowanie olejów PAO-syntetycznych w zasadzie niezależnie od producenta. Oczywiście różnice miedzy olejami będą ale wszystkie oleje z oficjalną aprobatą 508/509 z pewnością są bardzo dobre.

Polecam zapoznanie się z opublikowanymi na forum Octavia Club Polska analizami oleju Eurol Syntence LV 0W20 :

http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/ogólne-porady-eksploatacyjne/2580267-analizy-chemiczne-samochodowy-olej-silnikowy-uoa-i-voa

wynika z tego, ze badany olej jest na 80% bazie PAO syntetycznej z dodatkiem estrów. Jeśli chodzi o temperaturę płynięcia (-60) oraz lepkość strukturalna (CCS -35 - 3380) to mamy do czynienia z niezwykle płynnym olejem, który będzie znakomicie spisywał się w niskich temperaturach. Jednocześnie temperatura zapłonu w otwartym tyglu wynosi 234 stopnie wiec olej jest bardzo stabilny temperaturowo jak na 0W20. Jakość bazy daje nadzieję, ze olej będzie wytrzymały na trudy długiej eksploatacji i nie będzie łatwo tracił parametrów (szczególnie lepkosci) a także będzie wytrzymywał ostre traktowanie (w końcu będzie trafiał do bardzo mocnych jednostek z grupy VAG).  W przypadku lepkości 0W20 największe obawy budzi wg. mnie potencjalny spadek lepkości i niekoniecznie musi to być spowodowane przez utratę parametrów przez sam olej tylko może dojść kwestia rozrzedzenia paliwem. Zastosowanie bazy PAO-syntetycznej jest w takim wypadku dobrym rozwiązaniem. Firm olejowy będzie w wysokich temperaturach bardzo cienki ale jednocześnie (znowu plusem baza) jego jakość i odporność na zrywanie powinna być wysoka. Do bardziej intensywnie eksploatowanych jednostek można pomyśleć jednak o  dodanie DOBREGO modyfikatora tarcia (ja polecam Archoil AR9200V2), który zapewni dodatkową ochronę w przypadku ekstremalnie wysokich obciążeń. W silnikach konstrukcyjnie przystosowanych do lepkości 0W20 nie powinno być źle ale wg. mnie należy bezwzględnie skrócić interwał wymiany oleju. Dobra wiadomość też jest taka , że przebadany na wszystkie strony Eurol ma oficjalną aprobatę VW 508/509 oraz jego cena jest bardzo rozsądna bo kosztuje poniżej 40,00 zł/1l wiec nie jesteśmy skazani tylko na ASO i/lub bardzo drogie oleje. Trudno powiedzieć jak w badaniach wypadł by inny olej z normą 508/509 i czy aż tak dobrze jak Eurol ale prawdopodobnie nie było by źle bo po prostu norma wymusza pewne rzeczy. Wiadomo natomiast, ze Eurol podszedł do sprawy bardzo poważnie i  stworzył bardzo wysokiej jakości produkt, który śmiało mogę polecić jeśli już faktycznie nie można/będzie można zastosować oleju z normą VW 504/507.  

 

Jak zapytałem czy moge przejśc na stały przegląd co 10/15k km czyli 504 to ze wykluczone... trzeba zmienic ASO :)

Edytowane przez LukEEE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No  trochę  wczytuje się w temat sdntetykow

Passat  jeździ na toptec 4200

5w30

Wymiana co 10tyś

Dodatkowo płukania

Zastanawiam  się cźy dużo zyskalbym przechodząc  na syntetyk Millersa.

Wdostawczakach  wymieniam co 15 tyś

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Top Tec 4200 to dobry olej ale jest to olej na bazie HC z domieszką bazy syntetycznej. Posiada też starszy pakiet dodatków pod 504/507. Dobry olej ale stosunkowo drogi w stosunku do tego co oferuje. Eurol to jest jednak dużo wyższy poziom praktycznie pod każdym względem (baza, pakiet,parametry). Co do Millersa to wg. mnie to dużo lepszy wybór niż Liqui Moly, chociaż zawartość bazy PAO syntetycznej pewnie jest  dużo skromniejsza niż w przypadku Eurola. Mamy do wyboru XF longlife 5W30 i EE longlife 5W30 i teoretycznie ten EE z technologią nanodrive jest lepszy ale to XF ma lepszy (bogatszy) pakiet dodatków i oficjalna aprobatę pod 504/507. Jeśli planujemy dodać Archoila AR9100 to lepiej brać XF-a a jeśli bez dodatku to trudno powiedzieć i zależy od sposobu eksploatacji bo na EE jest niższa temperatura i lepiej chroni silnik w "podbramkowych" sytuacjach jednak z praktyki nanodrive też "działa" tylko do czasu.  Z analiz UOA jakie widziałem to top tec 4200 dość szybko się poddaje - millers pod tym względem wypada lepiej a chyba najlepiej eurol ale na podstawie kilku analiz ciężko formułować definitywne opinie. W cenie top tec 4200 masz specol spec premium c3 vw 504/5075w30  + archoil ar9100 i to dużo lepsze rozwiązanie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że względu  na dpf wymieniam olej  co 10 tyś

 

Temp oleju 111 stop zobaczyłem tylko raz na transfogarskiej

Tak to Max 95 stop czasami 100

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba jeździsz na lawecie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na autostradach 140do 160Krajowei 90 do 100

Czemu Laweta?

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi, że Ci się silnik nie grzeje. Ale w sumie przy płynnej jeździe do 160 km/h u mnie w Superbie 2.0 TDI CFGB (po wirusie) można utrzymać temperaturę do 100 stopni (jak nie jest zbyt gorąco i nie na wzniesieniach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja   rocznie robię około 70 tyś  swoimi busami.

To mnie uczy płynności jazdy.

Przy osobowym tego nie widać 

Zastanawiam się źe może hydrokraka  jak wymieniam co 10 tyś  to i tak lepiej niż pełen syntetyk  co 15 tyś

Mylę się? 

 

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie da się tak jednoznacznie stwierdzić. Zależy jaki "prawdziwy syntetyk" i jaki hydrockak.  Jak silnik naprawdę mocno dostaje do tyłku to słabe HC może poddać się dość szybko i zaliczy zjazd parametrów. Gorszej jakości olej dużo łatwiej jest też wykończyć w naprawdę krótkim czasie. Czasem wystarczy godzinny przelot autostradą "pełnym butem" i mamy praktycznie po oleju. Oczywiście to skrajny przykład ale takie zdarzenie może mieć miejsce. Przy płynnej jeździe w busie (w trasie) olej ma bardzo dobre stabilne warunki pracy i można na dobrym hydrockaku zrobić 20 a nawet 30 tysięcy ale wszystko zależy od sposobu eksploatacji bo te 20/30 tysięcy to raczej dotyczą użytkowania auta na długich trasach (typu wbijam 6 i jazdę tak 200 kilometrów z obrotami 2000-2500). Jeśli robisz dużo kilometrów to polecam zrobienie sobie analizy przepracowanego oleju. Kosztuje ok. 100,00 zł a można się dowiedzieć czy olej jeszcze daje radę czy trzeba go było może wymienić już wcześniej. Można w ten sposób zoptymalizować okres wymiany oleju bez narażania silnika na nadmierne zużycie. W przypadku posiadania kilku takich samych aut robiących duże przebiegi ma to jak najbardziej ekonomiczne uzasadnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 2 tyś km wypada u mnie zmiana oleju, chcę zastosować olej shell`a i mam pewien dylemat.

Wg. Niemieckiego konfiguratora Shell zaleca 2 oleje:

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

 

Wg. Polskiego konfiguratora Shell zaleca 3 oleje

1. Premium - Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

2. Standard - Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

3 Economic - Helix HX8 ECT 5W-30

Jak zmieniałem kilka miesięcy temu olej, dobrałęm wg. polskiego konfiguratora Shell i wtedy Premium był Helix HX8 ECT 5W-30 (i taki właśnie zastosowałem).

Z ciekawości wszedłem na stronę VW z myślą, że może coś zmienił VW w przed nowym rokiem w olejach i stąd pojawienie się 0W-30 na shellu - nic na oficjalnej stronie się nie zmieniło i ASO cały czas rekomenduje olej VW 5W-30.

Wlewał ktoś z Was 0W-30?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności