loki7777 Zgłoś #621 Napisano 3 Sierpnia 2018 Kupi tutaj https://ioleje.pl/produkt,1263/eurol-syntence-fs-0w30-5l-0w-30-5l.html Ciut drozej niz u ciebie ale dostepny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #622 Napisano 5 Sierpnia 2018 Dnia 3.08.2018 o 13:39, loki7777 napisał: Kupi tutaj https://ioleje.pl/produkt,1263/eurol-syntence-fs-0w30-5l-0w-30-5l.html Ciut drozej niz u ciebie ale dostepny. Pisałem o Penrite. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gulipin Zgłoś #623 Napisano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) Dlaczego piszecie, że VW zablokował stosowanie olei z normą 502? Mam 2.0tsi z grudnia 2017 i w instrukcji jest napisane, że można stosować oleje z normą 502 przy stałych okresach przeglądu. Zalecają nawet stosowanie 502 gdy stosuje się paliwa nie odpowiadające normie EN 228. Skąd macie takie informacje? Edytowane 14 Sierpnia 2018 przez gulipin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Claudiu Zgłoś #624 Napisano 16 Sierpnia 2018 Ja mam staruszka "kolekcjonerskiego" ,ale ze zawsze był stosowany olej rekomendowany to żyje i działa. Na co dzień jednak jeżdżę innym - nie Passatem. W życiu nie wlałbym wynalazków "najlepszych na świecie" na podstawie wpisu na forum, jeżeli produkty nie są poparte aprobatą producenta .Bo efekty będą odczuwane dopiera za czas jakiś Bo mieszaczy jest wielu, nawet w Polsce i większość pisze ze olej "spełnia normy" a nie że jest zaaprobowany. Albo na forach widzę opinie ,które są trudne do zweryfikowania bo najczęściej bazujące na odczuciach. A kierowca sam potrafi tylko stwierdzić czy silnik jest cichszy ,czy bierze olej i czy mu się nie dymi z rury. Reszta to jednak wiedza niedostępna dla większości użytkowników. A do nowego lub w miarę nowego Passata proponuje olej Champion OEM Specific 5W30 LLIII. Trudno go znaleźć ale np w Gordonie mają. https://www.championlubes.com/PL_PL/products/product_65604.aspx?cat=21412. I jak pogrzebiecie na stronie Champion to znajdziecie tam oryginalną aprobatę VW czego raczej nie uzyskacie wszędzie. I nikt w ASO nie moze odmówić zastosowania tego produktu nawet na gwarancji - bo ma aprobatę. vw - aprobata Champion.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #625 Napisano 16 Sierpnia 2018 Z reklama w swoim pierwszym poscie i oczernianiem innych marek kolego sie nie wysililes. Eurol akurat ma aprobate VW. Tutaj do pobrania http://www.eurol.com/en/37-products/5555-eurol-syntence-fs-0w-30.html. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Claudiu Zgłoś #626 Napisano 18 Sierpnia 2018 Dnia 16.08.2018 o 11:22, loki7777 napisał: Z reklama w swoim pierwszym poscie i oczernianiem innych marek kolego sie nie wysililes. Eurol akurat ma aprobate VW. Tutaj do pobrania http://www.eurol.com/en/37-products/5555-eurol-syntence-fs-0w-30.html. Rozumiem ze inne posty to nie reklama. Np : "Iejolej" ... "i u mnie do kupienia". Problem w tym ze do starszych modeli to chyba raczej nie 0W-30 a 5W-30. ( jeżeli 504/507 jest wymagane) I A kto zanim o firmie Eurol napisałeś w ogóle ten znak kojarzył? Moze Zawodny który go na rynek wprowadzał. Jako oldboy pamiętam też że przed ok 25 laty pod ta nazwą był jakiś olej z Austrii a potem pod Olsztynem "producent". Widać nazwa jest dość popularna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #627 Napisano 22 Sierpnia 2018 Jeśli auto jest sprawne, i producenta zaleca 0W-30 to można taki zalewać. Nie ma czegoś takiego jak lanie gorszego oleju do starszego auta. Wyjątek to sytuacja gdy auto jest "dwusuwem" to wtedy zalewamy olej mineralny choć to też nie jest rozwiązanie, a raczej dobijanie motoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #628 Napisano 25 Sierpnia 2018 (edytowane) Dnia 18.08.2018 o 12:41, Claudiu napisał: Rozumiem ze inne posty to nie reklama. Np : "Iejolej" ... "i u mnie do kupienia". Problem w tym ze do starszych modeli to chyba raczej nie 0W-30 a 5W-30. ( jeżeli 504/507 jest wymagane) I A kto zanim o firmie Eurol napisałeś w ogóle ten znak kojarzył? Moze Zawodny który go na rynek wprowadzał. Jako oldboy pamiętam też że przed ok 25 laty pod ta nazwą był jakiś olej z Austrii a potem pod Olsztynem "producent". Widać nazwa jest dość popularna. A mógłbyś wyjaśnić racjonalnie dlaczego wg. Ciebie należy stosować w jak to określiłeś "starszych autach" lepkości 5W30 a nie 0W30. Bo ja nie widzę racjonalnego powodu. Eurol 0W30 ma wyższą lepkość przy 100 stopniach niż proponowany przez Ciebie olej. A w niskich temperaturach im niższa lepkość tym chyba lepiej? Napisz czemu ten olej proponujesz bo ja nie widzę w nim nic nadzwyczajnego (jak np. w Eurolu). Parametry typowe dla standardowego 504/507 wskazujące bezę HC i pewnie standardowy stary pakiet dodatków. No chyba, że niska cena. Ale za niewiele ponad 100 zł masz 5l Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 z najnowszym pakietem dodatków pod 504/407 z bazą z duża jak na C3 zawartością PAO i przy okazji wspierasz Polskiego producenta. Co do samego producenta to chyba coś Ci się pomieszało. Eurol to największy niezależny producent olejów w Holandii. Na pewno nie ma nic wspólnego z tym o czym piszesz próbując zdyskredytować producenta. Zanim o firmie Eurol napisałem to sporo osób tą firmę na pewno kojarzyło. Np. Polska Policja, do której Eurol wygrał przetarg na dostawy olejów a jednym z warunków jest m.in przeprowadzanie okresowych testów potwierdzających, że olej spełnia normy określone przez zamawiającego. Albo forumowicze z Octavia club Polska, którzy od przeszło roku testują oleje tej marki. Firma Eurol ma pzreszło 40 lat a nazwa Champion też jest popularna. I co z tego? Jakie to ma przełożenie na jakość ? Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez tomek evo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackstarpro Zgłoś #629 Napisano 6 Września 2018 Witam Kolegów. Pytanko- czy wie ktoś, dlaczego z niemieckiej strony Motula zniknął - Specific 5w30 504.00 /507.00 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #630 Napisano 6 Września 2018 https://www.motul.com/de/de/products/specific-504-00-507-00-5w30-d946f75e-6a15-4207-8b56-73a951882edd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #631 Napisano 6 Września 2018 Dnia 25.08.2018 o 23:50, tomek evo napisał: A mógłbyś wyjaśnić racjonalnie dlaczego wg. Ciebie należy stosować w jak to określiłeś "starszych autach" lepkości 5W30 a nie 0W30. Bo ja nie widzę racjonalnego powodu. Eurol 0W30 ma wyższą lepkość przy 100 stopniach niż proponowany przez Ciebie olej. Hmm. do nowego silnika np. z lat 90 lub po kapitalnym remoncie może bym się odważył ale do takiego z lat 80 już nie. To były inne pasowania, a taki olej raczej tylko do tzw ciasno spasowanych silników . 0w30 to już totalna wodzianka i pocieknie z uszczelek, zimeringów jak są w złym stanie, przerabiałem to już jak przeszedłem kiedyś z półsyntetyka na pełny.. Tak samo oleje na estrach mogą uszkodzić uszczelnienia w starych silnikach i będzie się pocił z każdej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #632 Napisano 7 Września 2018 Wybacz ale pitolisz - lepkość "zimowa" nie ma nic do cieknięcia silnika. Jak ma silnik ciec i tak będzie ciekł. Jeśli dany olej spełnia normy dla danego silnika i ma odpowiednią lepkość "letnią" to nie widzę problemu. W takich VW z lat 80-tych i późnych 70-tych można z powodzeniem stosować oleje typu 5W-40 lub nawet 0W-40. Niższa lepkość "zimowa" to lżejszy start silnika i zapewnienie mu lepszego smarowania od pierwszych obrotów. Oczywiście dla auta wartego kilkaset złotych to przerost formy nad treścią ale jeśli ktoś posiada świetnie utrzymany pojazd nie widzę przeciwwskazań. Jeśli taki silnik zacznie puszczać olej to oznacza tyle, że uszczelniacze są do wymiany i tyle. Ja tak samo miałem w B4 - każdy odradzał lanie oleju 5W40, bo to przecież stary silnik, będzie ciekło... w ogóle zniszczę go. I co? Przelatał tak około 100.000 km bez najmniejszych problemów. Jedyny uszczelniacz jaki "puścił" to ten na wale korbowym ale i tak by do wymiany z rozrządem, a auto miało nie mniej jak 500.000 realnego przebiegu (bo w licznik jakoś nie wierzyłem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackstarpro Zgłoś #633 Napisano 7 Września 2018 8 godzin temu, paolokos napisał: https://www.motul.com/de/de/products/specific-504-00-507-00-5w30-d946f75e-6a15-4207-8b56-73a951882edd Tu się otwiera strona francuska po angielsku, a na niemieckiej brak specifica 5w30...W konfiguratorze ,,dobierzolej " też nie działa odnośnik....Olejgate jakieś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #634 Napisano 13 Września 2018 Dnia 6.09.2018 o 22:55, kubek197878 napisał: Hmm. do nowego silnika np. z lat 90 lub po kapitalnym remoncie może bym się odważył ale do takiego z lat 80 już nie. To były inne pasowania, a taki olej raczej tylko do tzw ciasno spasowanych silników . 0w30 to już totalna wodzianka i pocieknie z uszczelek, zimeringów jak są w złym stanie, przerabiałem to już jak przeszedłem kiedyś z półsyntetyka na pełny.. Tak samo oleje na estrach mogą uszkodzić uszczelnienia w starych silnikach i będzie się pocił z każdej strony. Eurol 0W30 ma lepkość w 100 stopniach 12,4. Olej o lepkości 10W40 może mieć lepkość 12,6 w 100 stopniach . Ale dotyczy to nowego oleju. Jak olej trochę popracuje to jego lepkość spadnie i o ile ze względu na bazę i ogólną jakość w przypadku Eurola ten spadek będzie niewielki to w przypadku oleju 10W40, który jest de faco zwykle olejem mineralnym (z domieszką bazy syntetycznej z grupy III) taki spadek może być dość znaczy i ten olej 10W40 w temperaturze roboczej będzie miał niższą lepkość niż ten 0W30. To nie jest oczywiście olej do silników z lat 80-tych czy nawet 90-tych ale nie należy straszyć, że 0W30 czy 0W40 to woda bo tak wcale nie jest. Dnia 7.09.2018 o 07:39, blackstarpro napisał: Tu się otwiera strona francuska po angielsku, a na niemieckiej brak specifica 5w30...W konfiguratorze ,,dobierzolej " też nie działa odnośnik....Olejgate jakieś? Z Motulem są (bywają) jakieś kłopoty z dostępnością oleju na rynku w przypadku niektórych olejów. Podobno Motul nie wyrabia się z dostawami. Bardziej niepokojące są plotki, ze Motul na rynek Niemiecki (zachodnio europejski) może być inny od tego oferowanego u nas. Ale to nic pewnego i może tylko plotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #635 Napisano 13 Września 2018 Sam tu tworzysz plotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #636 Napisano 13 Września 2018 Zalałem podczas ostatniej wymiany silnik olejem Eurol od kolegi Tomek Evo. Zobaczymy co to da, choć... nie nie zobaczymy, bo nie mam laboratorium, a tak na słuch to się nic nie da ocenić 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #637 Napisano 14 Września 2018 @SeBa_ Co z Ciebie za kierowca jak nie możesz rozpoznać na słuch, smak i węch dobrego oleju 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #638 Napisano 17 Września 2018 Dnia 13.09.2018 o 23:00, galux20 napisał: Sam tu tworzysz plotki Można to tak potraktować ale źródło mam wiarygodne. Szkoda , że Motul traktuje nasz rynek jak rynek gorszej kategorii (i nie pisze o różnej jakości). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackstarpro Zgłoś #639 Napisano 17 Września 2018 Wymieniłem olej po 3 tys.km na bardzo dobry ,, nie Castrol". Samochód roczny z placu. Ewidentnie spadło spalanie o ok 0,5 -07 litra . Codziennie ta sama droga na drugi koniec miasta i z powrotem. Podobne warunki i tempo. Olej zarabia sam na siebie, no chyba, że komputer wykrył wymianę oleju i coś tam poprzestawiał.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #640 Napisano 17 Września 2018 Spadło spalanie oleju? No to faktycznie trochę zaoszczędzisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach