Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego piszecie, że VW zablokował stosowanie olei z normą 502? Mam 2.0tsi z grudnia 2017 i w instrukcji jest napisane, że można stosować oleje z normą 502 przy stałych okresach przeglądu. Zalecają nawet stosowanie 502 gdy stosuje się paliwa nie odpowiadające normie EN 228. Skąd macie takie informacje?

Edytowane przez gulipin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam staruszka "kolekcjonerskiego" ,ale ze zawsze był stosowany olej rekomendowany to żyje i działa. Na co dzień jednak jeżdżę innym - nie Passatem. W życiu nie wlałbym wynalazków "najlepszych na świecie"  na podstawie wpisu na forum, jeżeli produkty nie są poparte aprobatą producenta .Bo efekty będą odczuwane dopiera za czas jakiś  Bo mieszaczy jest wielu, nawet w Polsce i większość pisze ze olej "spełnia normy" a nie że jest zaaprobowany. Albo na forach widzę opinie ,które są trudne do zweryfikowania  bo najczęściej  bazujące na odczuciach. A kierowca sam potrafi tylko stwierdzić czy silnik jest cichszy ,czy bierze olej i czy mu się nie dymi z rury. Reszta to jednak wiedza niedostępna dla większości użytkowników. A do nowego lub w miarę nowego Passata proponuje olej Champion OEM Specific 5W30 LLIII. Trudno go znaleźć ale np w Gordonie mają. https://www.championlubes.com/PL_PL/products/product_65604.aspx?cat=21412.  I jak pogrzebiecie na stronie Champion to znajdziecie tam oryginalną aprobatę VW czego raczej nie uzyskacie wszędzie. I nikt w ASO nie moze odmówić zastosowania tego produktu nawet na gwarancji - bo ma aprobatę.

vw - aprobata Champion.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2018 o 11:22, loki7777 napisał:

Z reklama w swoim pierwszym poscie i oczernianiem innych marek kolego sie nie wysililes. Eurol akurat ma aprobate VW.

Tutaj do pobrania http://www.eurol.com/en/37-products/5555-eurol-syntence-fs-0w-30.html.

Rozumiem ze inne posty to nie reklama. Np "Iejolej" ... "i u mnie do kupienia".   Problem w tym ze do starszych modeli to chyba raczej nie 0W-30  a 5W-30. ( jeżeli 504/507 jest wymagane) I A kto zanim o firmie Eurol napisałeś w ogóle ten znak kojarzył? Moze Zawodny który go na rynek wprowadzał. Jako oldboy pamiętam też  że przed ok 25 laty pod ta nazwą był jakiś olej z Austrii a potem pod Olsztynem "producent". Widać nazwa jest dość popularna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto jest sprawne, i producenta zaleca 0W-30 to można taki zalewać. Nie ma czegoś takiego jak lanie gorszego oleju do starszego auta. Wyjątek to sytuacja gdy auto jest "dwusuwem" to wtedy zalewamy olej mineralny choć to też nie jest rozwiązanie, a raczej dobijanie motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2018 o 12:41, Claudiu napisał:

Rozumiem ze inne posty to nie reklama. Np "Iejolej" ... "i u mnie do kupienia".   Problem w tym ze do starszych modeli to chyba raczej nie 0W-30  a 5W-30. ( jeżeli 504/507 jest wymagane) I A kto zanim o firmie Eurol napisałeś w ogóle ten znak kojarzył? Moze Zawodny który go na rynek wprowadzał. Jako oldboy pamiętam też  że przed ok 25 laty pod ta nazwą był jakiś olej z Austrii a potem pod Olsztynem "producent". Widać nazwa jest dość popularna.

A mógłbyś wyjaśnić racjonalnie dlaczego wg. Ciebie należy stosować w jak to określiłeś  "starszych autach"  lepkości 5W30 a nie 0W30. Bo ja nie widzę racjonalnego powodu. Eurol 0W30 ma wyższą lepkość przy 100 stopniach niż proponowany przez Ciebie olej. A w niskich temperaturach im niższa lepkość tym chyba lepiej? Napisz czemu ten olej proponujesz bo ja nie widzę w nim nic nadzwyczajnego (jak np. w Eurolu).  Parametry typowe dla standardowego 504/507 wskazujące bezę HC i pewnie standardowy stary pakiet dodatków. No chyba, że niska cena.  Ale za niewiele ponad 100 zł masz 5l Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 z najnowszym pakietem dodatków pod 504/407 z bazą z duża jak na C3 zawartością PAO i przy okazji wspierasz Polskiego producenta.

Co do samego producenta to chyba coś Ci się pomieszało. Eurol to największy niezależny producent olejów w Holandii. Na pewno nie ma nic wspólnego z tym o czym piszesz próbując zdyskredytować producenta. Zanim o firmie Eurol napisałem to sporo osób tą firmę na pewno kojarzyło. Np. Polska Policja, do której Eurol wygrał przetarg na dostawy olejów a jednym z warunków jest m.in przeprowadzanie okresowych testów potwierdzających, że olej spełnia normy określone przez zamawiającego. Albo forumowicze z Octavia club Polska, którzy od przeszło roku testują oleje tej marki. Firma Eurol ma pzreszło 40 lat a nazwa Champion też jest popularna.  I co z tego? Jakie to ma przełożenie na jakość ?

Edytowane przez tomek evo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

Pytanko- czy wie ktoś, dlaczego z niemieckiej strony Motula zniknął -  Specific 5w30 504.00 /507.00 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2018 o 23:50, tomek evo napisał:

A mógłbyś wyjaśnić racjonalnie dlaczego wg. Ciebie należy stosować w jak to określiłeś  "starszych autach"  lepkości 5W30 a nie 0W30. Bo ja nie widzę racjonalnego powodu. Eurol 0W30 ma wyższą lepkość przy 100 stopniach niż proponowany przez Ciebie olej.

Hmm. do nowego silnika np. z lat 90 lub po kapitalnym remoncie może bym się odważył ale do takiego z lat 80 już nie. To były inne pasowania, a taki olej raczej tylko do tzw ciasno spasowanych silników .

0w30 to już totalna wodzianka i pocieknie z uszczelek, zimeringów jak są w złym stanie, przerabiałem to już jak przeszedłem kiedyś z półsyntetyka na pełny..  Tak samo oleje na estrach mogą uszkodzić uszczelnienia w starych silnikach i będzie się pocił z każdej strony.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale pitolisz - lepkość "zimowa" nie ma nic do cieknięcia silnika. Jak ma silnik ciec i tak będzie ciekł. Jeśli dany olej spełnia normy dla danego silnika i ma odpowiednią lepkość "letnią" to nie widzę problemu.

W takich VW z lat 80-tych i późnych 70-tych można z powodzeniem stosować oleje typu 5W-40 lub nawet 0W-40. Niższa lepkość "zimowa" to lżejszy start silnika i zapewnienie mu lepszego smarowania od pierwszych obrotów. Oczywiście dla auta wartego kilkaset złotych to przerost formy nad treścią ale jeśli ktoś posiada świetnie utrzymany pojazd nie widzę przeciwwskazań. Jeśli taki silnik zacznie puszczać olej to oznacza tyle, że uszczelniacze są do wymiany i tyle.

Ja tak samo miałem w B4 - każdy odradzał lanie oleju 5W40, bo to przecież stary silnik, będzie ciekło... w ogóle zniszczę go. I co? Przelatał tak około 100.000 km bez najmniejszych problemów. Jedyny uszczelniacz jaki "puścił" to ten na wale korbowym ale i tak by do wymiany z rozrządem,  a auto miało nie mniej jak 500.000 realnego przebiegu (bo w licznik jakoś nie wierzyłem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, paolokos napisał:

Tu się otwiera strona francuska po angielsku, a na niemieckiej brak specifica 5w30...W konfiguratorze ,,dobierzolej " też nie działa odnośnik....Olejgate jakieś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.09.2018 o 22:55, kubek197878 napisał:

Hmm. do nowego silnika np. z lat 90 lub po kapitalnym remoncie może bym się odważył ale do takiego z lat 80 już nie. To były inne pasowania, a taki olej raczej tylko do tzw ciasno spasowanych silników .

0w30 to już totalna wodzianka i pocieknie z uszczelek, zimeringów jak są w złym stanie, przerabiałem to już jak przeszedłem kiedyś z półsyntetyka na pełny..  Tak samo oleje na estrach mogą uszkodzić uszczelnienia w starych silnikach i będzie się pocił z każdej strony.

 

Eurol 0W30 ma lepkość w 100 stopniach 12,4. Olej o lepkości 10W40 może mieć lepkość 12,6 w 100 stopniach . Ale dotyczy to nowego oleju. Jak olej trochę popracuje to jego lepkość spadnie i o ile ze względu na bazę i ogólną jakość w przypadku Eurola ten spadek będzie niewielki to w przypadku oleju 10W40, który jest de faco zwykle olejem mineralnym (z domieszką bazy syntetycznej z grupy III) taki spadek może być dość znaczy i ten olej 10W40 w temperaturze roboczej będzie miał niższą lepkość niż ten 0W30. To nie jest oczywiście olej do silników z lat 80-tych czy nawet 90-tych ale nie należy straszyć, że 0W30 czy 0W40 to woda bo tak wcale nie jest.

Dnia 7.09.2018 o 07:39, blackstarpro napisał:

Tu się otwiera strona francuska po angielsku, a na niemieckiej brak specifica 5w30...W konfiguratorze ,,dobierzolej " też nie działa odnośnik....Olejgate jakieś?

Z Motulem są (bywają) jakieś kłopoty z dostępnością oleju na rynku w przypadku niektórych olejów. Podobno Motul nie wyrabia się z dostawami. Bardziej niepokojące są plotki, ze Motul na rynek Niemiecki (zachodnio europejski) może być inny od tego oferowanego u nas.  Ale to nic pewnego i może tylko plotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam tu tworzysz plotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalałem podczas ostatniej wymiany silnik olejem Eurol od kolegi Tomek Evo. Zobaczymy co to da, choć... nie nie zobaczymy, bo nie mam laboratorium, a tak na słuch to się nic nie da ocenić :]

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SeBa_ Co z Ciebie za kierowca jak nie możesz rozpoznać na słuch, smak i węch dobrego oleju :haha:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2018 o 23:00, galux20 napisał:

Sam tu tworzysz plotki

Można to tak potraktować ale źródło mam wiarygodne. Szkoda , że Motul traktuje nasz rynek jak rynek gorszej kategorii (i nie pisze o różnej jakości).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej po  3 tys.km  na bardzo dobry ,, nie Castrol".  Samochód roczny z placu. Ewidentnie spadło spalanie o ok 0,5 -07 litra . Codziennie ta sama droga na drugi koniec miasta i z powrotem. Podobne warunki i tempo. Olej zarabia sam na siebie, no chyba, że komputer wykrył wymianę oleju i coś tam poprzestawiał....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spadło spalanie oleju? No to faktycznie trochę zaoszczędzisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności