Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 20.04.2018 o 21:31, r222 napisał:

Witam

Chcialbym kupic jakis dobry olej do mojego B8 2,0 tsi na wymiane po 10 000km

moze kupic taki orginalny VW AUDI SKODA LONGLIFE III 504.00/507.00 G052195M4

http://allegro.pl/vw-audi-skoda-longlife-iii-504-00-507-00-g052195m4-i6729916503.html

czy szukac jakiegos Motula np  MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30 5L

https://petrosklep.pl/specific-syntetyk/98-motul-specific-504-507-5w-30-5l-.html

lub MOTUL X-CLEAN+ 5W30 5L C3 VW 504 00 - 507 00

http://allegro.pl/motul-x-clean-5w30-5l-c3-vw-504-00-507-00-i6014750108.html

Wszystkie podpowiedzi mile widziane ....po tel do serwisu VW dowiedzialem sie tylko tyle ze norma VW 507 i tyle

Polecam Motul Specific 504.00 507.00 dedykowany do VW. Sam przy przeglądzie 30K zdecydowałem się na niego, i jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, integrale napisał:

Polecam Motul Specific 504.00 507.00 dedykowany do VW. Sam przy przeglądzie 30K zdecydowałem się na niego, i jestem bardzo zadowolony.

A jaką różnicę zauważyłeś, że jesteś bardzo zadowolony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no różnicę taką, że jest... bardziej zadowolony :) bardziej uśmiechnięty :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba popatrzyć który olej jest na jakiej bazie - na III są przeważnie hydrockrack'i, na IV prawdziwy syntetyk. W Polsce nie ma regulacji w sprawie opisów na butelkach i można pisać nawet na mineralu pisać "Full Synthetic".

 

Problem z hydrockrack'iem jest taki, że jako nowy parametry ma super, ale dodatki "symulujące pełny syntetyk" szybko odparowują i mamy byle jaki olej w silniku. Dlatego warto popatrzyć z jakimi opisami jest sprzedawany dany olej na rynku niemieckim, gdzie regulacja ws. opisów jest opisana prawnie. Jeśli na butelce jest napis "HC", "SHC", "Synthese technology", czy tym podobne, to olej jest hydrockrackiem. Dopiero olej z napisem "100% Full Synthetic", to olej jest pełnowartościowym olejem na bazie PAO.

Uwaga też na wcześniej wymieniony opis "Synthese Technology" - proces hydrockraking'u oleju też jest tak opisywany.

 

Ze znanych mi olei pełnosyntetycznych są Motul i Millers (ten drugi jest dostawcą olei do większości silników aut typu WRC w Polsce); do niedawna myślałem, że Liqui Moly też jest prawdziwym pełnym syntetykiem, ale okazało się, że jest kilka olei, które nimi faktycznie są, ale te pasujące do diesla z DPF (olej niskopopiołowy) są opisane jako "Synthese Technology". Ta nazwa wzbudzała moje podejrzenia, więc zacząłem szperać i okazało się, że to gierka słowna, użyta, żeby celowo pominąć nazewnictwo bezpośrednie "HC".

Edytowane przez HTN
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2018 o 21:29, brono napisał:

A jaką różnicę zauważyłeś, że jesteś bardzo zadowolony?

Kiedyś już o tym pisałem: u mnie po wymienie oleju na Motul znacznie obniżyła się temperatura pracy silnika. O ile na fabrycznym widywałem wskazania od 107 do 125 C, to po zmianie z żadna wychodzi ponad 107 stopni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne oleje to najczęściej słabe smarowidła, które są opracowane, żeby auto doleciało do końca terminu reklamacji. Producenta nie interesuje kolejny właściciel auta - liczy się ten pierwszy, co kupuje auto w salonie. Taki rzadko dolatuje 200.000km, stąd dbałość o jak najlepszy olej schodzi na daleki plan.

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem lać coś lepszego ale ostatnio passat tak mi zbrzydł, że będę lał standard oliwę tylko, że częściej co 15 tyś i już. Na pewno sie go pozbędę jak będzie miał 200 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 6.05.2018 at 11:11 PM, kubek197878 said:

Miałem lać coś lepszego ale ostatnio passat tak mi zbrzydł, że będę lał standard oliwę tylko, że częściej co 15 tyś i już. Na pewno sie go pozbędę jak będzie miał 200 tyś.

Znudził się, czy zaczął manianę odstawiać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko do posiadaczy silnikaB8  2,0 tsi ile wchodzi do tego silnika   litrow oleju przy wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 5,7 litra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki

tak weszlo 5,7litra

Wymiana po 10 000km z wlasnym olejem Motul  i o dziwo nie marudzili Wroclaw Brucknera

skasowali 293zl w tym wymiana, filtr , nowy korek i jakis zmywacz ;)

Nastepna wymiana juz ta serwisowa przy 30000km jade tez ze swoja oliwa zobaczymy jak bedzie :)

Edytowane przez r222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde mi rok ostatnio wlali mojego millersa, teraz już się tłumaczyli, że "zarządzenie odgórne" i leją tylko swój olej (shell 0w-30, 5,2l za 480PLN - rozbój)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień serwis.

U mnie zmiana w VW na Sekundowej w Wwie. Koszt niecałe 250 PLN brutto. Własny olej bez żadnego gadania że to czy tamto. Ravenol 0W30. Silnik 2.0TSI 280KM. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.05.2018 o 14:18, HTN napisał:

Przede wszystkim trzeba popatrzyć który olej jest na jakiej bazie - na III są przeważnie hydrockrack'i, na IV prawdziwy syntetyk. W Polsce nie ma regulacji w sprawie opisów na butelkach i można pisać nawet na mineralu pisać "Full Synthetic".

 

Problem z hydrockrack'iem jest taki, że jako nowy parametry ma super, ale dodatki "symulujące pełny syntetyk" szybko odparowują i mamy byle jaki olej w silniku. Dlatego warto popatrzyć z jakimi opisami jest sprzedawany dany olej na rynku niemieckim, gdzie regulacja ws. opisów jest opisana prawnie. Jeśli na butelce jest napis "HC", "SHC", "Synthese technology", czy tym podobne, to olej jest hydrockrackiem. Dopiero olej z napisem "100% Full Synthetic", to olej jest pełnowartościowym olejem na bazie PAO.

Uwaga też na wcześniej wymieniony opis "Synthese Technology" - proces hydrockraking'u oleju też jest tak opisywany.

 

Ze znanych mi olei pełnosyntetycznych są Motul i Millers (ten drugi jest dostawcą olei do większości silników aut typu WRC w Polsce); do niedawna myślałem, że Liqui Moly też jest prawdziwym pełnym syntetykiem, ale okazało się, że jest kilka olei, które nimi faktycznie są, ale te pasujące do diesla z DPF (olej niskopopiołowy) są opisane jako "Synthese Technology". Ta nazwa wzbudzała moje podejrzenia, więc zacząłem szperać i okazało się, że to gierka słowna, użyta, żeby celowo pominąć nazewnictwo bezpośrednie "HC".

Zmartwię Cię ale Millers a jeszcze bardziej Motul nie sa pełnymi syntetykami z grupy IV/V. Co nie znaczy, że to sa słabe oleje - szczególnie Millers bo Motul tak naprawdę niczym szczególnym nie zachwyca. Olejem z bardzo dużą zawartością bazy syntetycznej (jak na współczesne standardy) dedykowanym do VW i z oficjalną aprobatą VW 504/507 jest Eurol Synthence FA 0W30. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 stasowany w niektórych serwisach również jest bardzo dobrym olejem jednak jego cena nie powinna być tak zabójcza jak liczy ASO bo można ten olej kupić nawet poniżej 30,00 zł/litr.

27 minut temu, Rkarcz napisał:

Zmień serwis.

U mnie zmiana w VW na Sekundowej w Wwie. Koszt niecałe 250 PLN brutto. Własny olej bez żadnego gadania że to czy tamto. Ravenol 0W30. Silnik 2.0TSI 280KM. 

Świetny olej, choć do 2.0 TSI lepsze jest 0w40 (wtedy norma 502.00).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomek evo a do 1.8 TSI BZB specyfikacja 502.00 jaki byś polecał najbardziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tomek evo napisał:

Świetny olej, choć do 2.0 TSI lepsze jest 0w40 (wtedy norma 502.00).

No tak, ale mam wyraźnie napisane że norma 504 lub 507.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rosol napisał:

@tomek evo a do 1.8 TSI BZB specyfikacja 502.00 jaki byś polecał najbardziej?

Bardzo dobre będą :

-Millers XF longlife 0W40

- Neste City Pro 0W40

- Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40

- Ravenol SSL 0w40

to z lepkości 0W40. Wszystkie w., mają spory udział bazy syntetycznej w składzie.

1 godzinę temu, Rkarcz napisał:

No tak, ale mam wyraźnie napisane że norma 504 lub 507.. :)

zależnie od rocznika VW dopuszczał przy wymianach co 15 tys. normę 502/505 ale w zeszłym roku zaczęli mieszać.  W nowych już ponoć nawet jako podstawowa jest norma 508/509 a 504/507 jako opcja. Po gwarancji spokojnie można zostać przy 502/505 byle olej był dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód z maja tego roku. Mam naklejkę na pasie przednim przy chłodnicach 504 i 507. :)

Wiadomo że te LL producentów to o kant h..ja potłuc i tak zmienia się co 15 kkm.

Ja przynajmniej tak planuję. Na dotarciu przez 3 kkm nic oleju nie zniknęło więc jestem dobrej myśli. 

Dzięki za info. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy instrukcja nie dopuszcza przypadkiem 502/505 w przypadku skrócenia interwału wymiany do 15 tys. Tak było jeszcze niedawno ale już się podobno w przypadku niektórych silników pozmieniało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który olej będzie lepszy do tsi:

Ravenol SSL 0w40

liqui moly synthoil energy 0w-40

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności