Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Do mojego 1.4 kosztuje 70 PLN, do 2.0 TFSI w Audi też coś koło 80 PLN więc tutaj raczej nie będzie drożej (bo ten sam motor).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam filtr w Aso jest tani

5 godzin temu, StreamHD napisał:

Ale jaką różnicę chciałbyś czuć? Ważne, że lepszy olej zawiera bogatszy i skuteczniejszy pakiet "witamin" które spowalniają zużycie silnika i nie zabrudzają go, lepiej działa w niskich i wysokich temperaturach itp. Tego nie czujesz podczas jazdy, a to bardzo ważne. 

A co jeśli nasze motory nie lubią takich wykwintnych środków smarnych

A może one wolą  chleb żytni

Z salcesonem

Audi to wiadomo kaszanki nie ruszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie rozumiesz co to jest olej, z czego się składa i jak działa. Nie rozumiesz też jak szalenie skomplikowana jest współpraca oleju ze środowiskiem silnikowym. To zrozumie tylko ten, które spędził na czytaniu nie jedną, nie dwie i nie 5 godzinek. Temat olejowy jest cholernie skomplikowany ale radzę nie utrudniać sobie nim życia. Im więcej się zagłębiasz tym bardziej rozumiesz, że nic nie rozumiesz.    Na szczęście nie trzeba tego rozumieć tylko lać do silnika to co zaleca producent i będzie dobrze! 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze lepiej  to co polecą zupełnie bezinteresownie cisi doradcy olejóowi na forum

c

 

Przesadziłem z tą kaszanką

Tdi musi mieć coś bardziej chudego

Zdradzę Ci że moim ulubionym zajęciem są  długie pogawędki

Z  doradcą technicznym z LM

Szanuję jego wiedzę 

Zdziwiłbym się  co mówi o o lekach

Szczególnie tych z Polski 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj a polecą Ci całą gamę najlepszych olejów w każdej konkretnej półce cenowej.  Otrzymasz odpowiedź na podstawie aktualnych kart parametrów oliw i opiniach testujących je użytkowników. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie on twierdzi że kwestia różnic między olejami jest pomijana

Sugeruje żeby trzymać się tego co producent zaleca

Skrócićjedynie  e przebiegi stosować plukanki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są oleje o bliźniaczo podobnych parametrach to kwestia różnic jest pomijalna. Ale są oleje oparte o HC i o PAO w tej samej cenie. To są bazy olejowe - brać olej HC kiedy z taką samą kasę jest olej oparty o PAO nie ma sensu i wtedy różnica nie jest pomijalna, a jest już godna rozważenia.   To każdy sprzedawca potwierdzi. Na przykładzie mojego starego silnika: za 200zł mam olej PENRITE ENVIRO+ i mam olej MITASU, który ma w składzie 18-20% bazy IV PAO. To już jest różnica i to sporawa.  Mamy bardzo przereklamowanego Motula i mamy mało komu znane Ravenole i świetnych parametrach. Tego jest mnóstwo ale sprzedawca nie będzie tracił czasu na rozpisywanie się bo nie ma na to czasu ani ochoty.

Płukanki to jest właśnie ulubiony temat sprzedawców. Porządny jakościowo olej niema prawa zostawić po sobie nagaru, syfu itp. Jak ktoś widział silniki od środka po używaniu oleju syntetycznego to ten silnik jest czysty jak nówka i żadna płukanka nie jest do niego potrzeba, ale po to się własnie leje dobry olej - pakiet czyszcząco konserwujący i formuła oleju determinuje co będzie działo się z silnikiem na przestrzeni kolejnych lat i kilometrów. Były oleje wybitnie sprzyjające tworzeniu się nagaru, były oleje wybitnie dbające o stan silnika.  Dlatego olej, olejowi nie równy mimo, że normy spełniać musi. 

 

Temat jest bardzo prosty i bardzo skomplikowany zarazem. Można go skrócić do lania tego co spełnia normy, a można go zgłębić do wybrania tego naj naj oleju spośród wielu dostępnych zależnie od silnika, stylu jazdy, obecności EGR,DPF, częstotliwości zmian, stosowania dodatków itp. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ja nie mam nic przeciwko wynalazkom

Ale nie poddam się sugestiom  niuansowaniu między wierszami

I takim  innym zagrywkom forumowych sprzedawców

No mój  chłopski rozum te różnice między olejami mają  mniejsze znaczenie niż częstsza wymiana 

Trzymanie auta w garażu nawet nieogrzewanym

Olej spełnia normę producenta 

 

To lac i cieszyć się autem

 

Sugerowanie ze Castro  jest często podrabiany  a ten co my  sprzedajemy bo jest niszowy to nie

To jest  taki sam pic jak w komisie-my nie kręcimy liczników. Owszem inni Tak my nigdy.

Prawda jest taka castrolem nie można konkurować na rynku.

Lepiej tworzyć niszę  na zasadzie avonu

I zerowac na swych wyznawcach

Mitow

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@galux20 Uparłeś się, że wszyscy kłamią to nie dyskutuj tylko lej Castrola ;) W  czym problem skoro to taki świetny olej.

Jak dla mnie to tylko marketing, bo to że na większości niemieckich aut masz na korku "Recommended oil - Castrol" to raczej nie jest akcja dobroczynna i darmowa producentów.

Jak wspominamy - jest mnóstwo olejów mniej "znanych" marek, o lepszej cenie i lepszej ilości znaczących dodatków niż ten syf.

Taki Motul - też uważam, że jest przereklamowany ale w tej chwili jest względnie tani. Patrząc jednak na karty katalogowe również zastanawiam się nad innymi markami olejów.

Penrite jest jak dla mnie za drogi w stosunku do tego co oferuje ale jest wiele opinii na m.n. RacingForum, że w mocno zmodyfikowanych maszynach daje radę. Ile jest jednak tam krypto reklamy (auta są oklejane w kolory Penrite), a ile faktycznej jakości ciężko stwierdzić.

I jak coś - nie jestem sprzedawcą ani nie współpracuje z żadnym z producentów. Tu gdzie pracuję, używane są oleje Fuchs'a ale to nie są oleje silnikowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę od 10 lat na castrolu w audi TT w mini one, w passacie i co i nic. Nie nazywał bym tego oleju syfem to takie prymitywne, no cyba że pracowałbym w fabryce castrola więc bym był pewny tego co mówię, każdy ma prawo do swojego zdania ja twierdzę że to świetny olej dlatego że w każdym moim samochodzie się sprawdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja nie twierdzę  że tu wszyscy kłamią

Oczywiście że przesadzam

Ale nie chcę tu mieć mango tv

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Niestety posiadacze nowych diesli nie mają dużego wyboru tylko norma 507, a to oznacza 5w30 na HC bo PAO nie widziałem, a tym bardziej na estrach. Ja bym wolał zalewać 0w40 na PAO ale nie ma takich z normą VW 507 ciekawe dlaczego .
Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xado ukraińska marka, ciekawe jaka jakość, też może się pokuszę i potestuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się okres wymiany oleju w moim samochodzie. Chciałbym wlać motula, który ewentualnie polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

castrol edge LL 5W30 polecam

A tak poważnie kazdy olej który spełnia normy producenta i regularna wymiana ok 10.000 -15.000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2018 o 22:11, entrep napisał:

castrol edge LL 5W30 polecam

A tak poważnie kazdy olej który spełnia normy producenta i regularna wymiana ok 10.000 -15.000 km

Nie chcę castrola tylko motula, ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie robisz przeglądów w LL to polecany jest x-max 0W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialbym kupic jakis dobry olej do mojego B8 2,0 tsi na wymiane po 10 000km

moze kupic taki orginalny VW AUDI SKODA LONGLIFE III 504.00/507.00 G052195M4

http://allegro.pl/vw-audi-skoda-longlife-iii-504-00-507-00-g052195m4-i6729916503.html

czy szukac jakiegos Motula np  MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30 5L

https://petrosklep.pl/specific-syntetyk/98-motul-specific-504-507-5w-30-5l-.html

lub MOTUL X-CLEAN+ 5W30 5L C3 VW 504 00 - 507 00

http://allegro.pl/motul-x-clean-5w30-5l-c3-vw-504-00-507-00-i6014750108.html

Wszystkie podpowiedzi mile widziane ....po tel do serwisu VW dowiedzialem sie tylko tyle ze norma VW 507 i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności