bruneros Zgłoś #541 Napisano 21 Stycznia 2018 2 minuty temu, entrep napisał: Nie mam pojęcia, informacji takiej nigdzie nie znalazłem. To co fabryka leje to tylko ona wie. podobno to jest też castrol, tylko lepszy, niemiecki (tak jak ta osławiona chemia z niemiec... he he) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #542 Napisano 21 Stycznia 2018 No to coś kiepski skoro wyparował przy 15tys, a Penrite przy 20tys nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #543 Napisano 22 Stycznia 2018 Castrol to tylko Castrol - więcej marketingu niż technologii. Penrite czy Millers jakoś nie muszą się reklamować, a większość porobionych silników na nim jeździ, bo się te oleje zwyczajnie dobrze sprawdzają. Oferują to co można po nich oczekiwać za wymaganą za nie cenę, a po Castrolu to tylko dobra płukanka. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #544 Napisano 24 Stycznia 2018 Przecież te silniki i tak palą tyle oleju, że przy wymianie tego oryginalnego już tam dawno nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #545 Napisano 24 Stycznia 2018 A czy ktos z was wymieniał olej poza serwisem? Jak to wyglada? Mam pakiet przegladow na 4 lata (dawali gratis) ale pierwszy przeglad wychodzi niby dopiero po 2 latach / 30k (okolo). Mimo to chcialbym wymienic olej po przejechaniu pierwszych 5k, mam z tym jechac do ASO czy moge do warsztatu kolo domu? Czy komputer nie zwariuje jak wymieni sie olej bez resetowania planowanego serwisu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jumpman Zgłoś #546 Napisano 24 Stycznia 2018 Ja też tak zrobiłem, ale pojechałem do serwisu, bo skoro planujesz robić wymiany częściej, to możesz tego też kiedyś użyć jako argumentu dbania o samochód przy ewentualnej odsprzedaży. ASO zapewnia Ci wpisy w historii pojazdu. Resetowania nie musisz robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #547 Napisano 25 Stycznia 2018 Miałem rozwaloną miskę olejową. Auto naprawiane w ASO z AC. Olej oczywiście trzeba było zalać nowy. Nie zresetowali nawet dystansu/czasu do wymiany. Tak przy okazji - nie opłaca się naprawiać miski olejowej z AC, a szczególnie bezgotówkowo. Nie dość, że trwa to długo przez AC (dłużej niż przysługuje auto zastępcze) to cena jest porównywalna do kosztu utraty zniżek na AC. Wyszło mniej niż 2 tys z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #548 Napisano 25 Stycznia 2018 Dnia 21.01.2018 o 22:37, bruneros napisał: podobno to jest też castrol, tylko lepszy, niemiecki (tak jak ta osławiona chemia z niemiec... he he) Niekoniecznie. I w sumie ciężko mówić o Castrolu bo Castrol to marka a nie producent oleju. Ale może to być olej z grupy BP, Shell, Fuchs ale także inny. Ponoć dostawców oleju dla VW jest kilku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #549 Napisano 11 Lutego 2018 a ja pozwoliłem sobie zrobić test kilku olejów i co zauważyłem... Zlałem do kubeczków po małej próbce takie oleje : 1.Valvo Vr1 5w50, 2.Penrite 10tenths 5w50, 3.VW 5w30 - ten niby oryginał - 2 z różnych sklepów- jest różnica w kolorze, 4.Motul 300V 10w40 - pozostałość z 2005 roku czyli jeszcze ten w pełni oryginał pachnący w metalowej bańce. 5.zużyty olej z paska od nowości zlany po 10 tyś, Wsadziłem to wszystko do zamrażarki na -10, -15 st. i wszystkie oleje zachowywały się podobnie ale już nie były tak płynne i przejrzyste jak przy 20 st. Co prawda Motul wydawał mi się najbardziej płynny. Ale co mnie zadziwiło na prawie wszystkich próbkach na dnie kubeczka zostało takie jakby mleko ale nie ma tego czegoś w Motulu ani też w oleju VW i tym zużytym z silnika. Natomiast Penrite ma tą mleczną maź. Co ciekawe Motul po tak długim czasie jest chyba najczystszy z nich wszystkich i taki klarowny, bezwzględnie widać tą jakość, a raczej która kiedyś była legendarna. Będę teraz testował te próbki na wysokie temperatury ale musze coś wymyśleć w jaki sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #550 Napisano 12 Lutego 2018 Te testy to o kant wiecie czego można rozbić, bo to tylko jeden z wielu parametrów oleju. To, że jest gęstszy w temperaturze niskiej to jest oczywista oczywistość, to że straci lepkość przy wysokiej również - taka natura oleju. Lepsze byłoby sprawdzenie pompowalności, utrzymania filmu olejowego, współczynnika przejmowania ciepła.... ale kto za takie testy zapłaci i je zrobi Wolę więc czytać karty charakterystyk niż wkładać olej do zamrażarki lub gotować go w garnku, bo w takich warunkach się okaże, że rzepakowy wcale nie jest taki tragiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #551 Napisano 12 Lutego 2018 https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/category/5/Oil_Analysis_Reports Tu macie kopalnię wiedzy na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #552 Napisano 12 Lutego 2018 wieszacie psy na serwisowym castrolu ja go zmieniłem na lm 4200 [głownie z powodu ceny] i szczerze różnicy żadnej nie czuję jak podglądaam temperatury oleju to też bez różnicy na castrolu przy v 150-160 temperatura była w okolicach 100 stop. napiszę coś niepopularnego tu ale nie przejmowałbym się tu sugestiami sprzedawców. cała reszta to papka marketingowa wymieniać olej co 10-15 tyś i będzie dobrze wręcz jestem pewien że przejscie na lotosa czy orlena z olejem byłoby optymalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #553 Napisano 12 Lutego 2018 Ale jaką różnicę chciałbyś czuć? Ważne, że lepszy olej zawiera bogatszy i skuteczniejszy pakiet "witamin" które spowalniają zużycie silnika i nie zabrudzają go, lepiej działa w niskich i wysokich temperaturach itp. Tego nie czujesz podczas jazdy, a to bardzo ważne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #554 Napisano 12 Lutego 2018 Pewnie tak, zamiast 1 miliona przejedzie 950 tys. km:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #555 Napisano 12 Lutego 2018 Mam w mondeo najechane 300 tyś km na zwykłym fordowskim oleju i mierzyles ostatnio ciśnienie Fakt że robię zawsze płukanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #556 Napisano 12 Lutego 2018 Ja podjąłem dramatyczną decyzję. Kupiłem Castrol Edge 5w30 LL VW 504/507. Z tego wątku wynika, że bardziej hardcorową rzeczą jest połknięcie tabletki na nadciśnienie tętnicze i popicie kawą. Mnie już to zmęczyło. Będę lał Castrola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #557 Napisano 12 Lutego 2018 Wybierając olej ważne aby parametry HTHS oraz TBN były jak najwyższe w danej klasie (nie porównujemy olejów 5W30 z 5W40 itp). Dalej to "popioły", minimalna temperatura płynności oraz aby nie było "eko" czyt. o zmniejszonych oporach. Ale to ma związek z pozostałymi parametrami. Ja wybieram Motula, ale to tak jakoś z "przyzwyczajenia". Jeśli olej innej marki miałby te paramtery wyższe w tej samej cenie, i był olejem syntetycznym to bym go wybrał. Póki co nie chcę dopłacać 100 PLN do Millersa lub Amsoil czy innego Penritea, bo olej zmieniam i tak co 10.000-12.000 km. Co istotne, niektóre produkty rodzimych producentów mają zadziwiająco dobre parametry i cena też nie najgorsza. Mercedesowski CDI jeździł na nim kupę czasu i nie było Castrolowych efektów szlamu 8 minut temu, galux20 napisał: Mam w mondeo najechane 300 tyś km na zwykłym fordowskim oleju i mierzyles ostatnio ciśnienie Fakt że robię zawsze płukanie Akurat oleje Motocraft to dość dobre produkty - Transity dwie wymiany jak serwis przykazał co 50.000 km (tak 5 dych!), a później co 20.000 i przez ponad pół miliona km nic się nie dzieje. Rozrząd padł ale to raczej ze względu na charakter użytkowania, i to że jest jednorzędowy niż to, że olej był słaby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #558 Napisano 12 Lutego 2018 Masz 2.2 td i? BO JA MAM takie dwa I wszystko ok Tdci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #559 Napisano 12 Lutego 2018 Godzinę temu, Bartku napisał: Ja podjąłem dramatyczną decyzję. Kupiłem Castrol Edge 5w30 LL VW 504/507. Z tego wątku wynika, że bardziej hardcorową rzeczą jest połknięcie tabletki na nadciśnienie tętnicze i popicie kawą. Mnie już to zmęczyło. Będę lał Castrola. Ale nie w cenach serwisowych chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #560 Napisano 12 Lutego 2018 To wymaga dużej nonszalancji :D. 800 zeta za wymianę oleju z czego 102 za litr a jest 5,2 więc 530 to sam olej.... Ciekawe ile liczą sobie za filtr bo jakoś nie mam po drodze żeby kupić. Zostaje 270 za robociznę i filtr. Czy jak kupię Filtrona to się doczepią, że gwarancja i inne ich bzdurne teksty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach