Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość motocyklista

No właśnie- byle to nie były głupie oszczędności... poparte głównie wiedzą zaczerpnięta z rożnych forów ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniłem olej w silniku (zmieniłem z Castrola Edge 5w30 LL na Liqui Moly 4600), dodatkowo powymieniałem wszystkie filtry na Manna. Myślałem, że spalanie będzie mniejsze lub bez zmian, a jak się okazało jest odwrotnie - wzrosło o jakieś max 0.5l. Skąd ta różnica? Czy to możliwe na świeżym oleju?

Drugie pytanie... zauważyłem, że na warsztacie nalali mi troszkę za dużo oleju (o jakieś 3mm na bagnecie), czy może to być problem dla silnika czy nie powinno się nic stać?

(Dodam, że mam Passata B6, ale nie chcę powielać tematów dlatego piszę tutaj)

Edytowane przez moon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Ja już nic nie rozumiem. W książce mam napisane vw 508 00 (0w20 ????)  alternatywnie vw 504 00 dla zmiennego okresu przeglądu jaki mam, kobita w serwisie mówi vw 507 00 5w30, na stronce Castrola po kliknięciu opcji "dobierz olej" wyskakuje Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 ze zmianą co 15 000 km a w menu samochodu serwis za 29000??? Ja na serio nie wiem co mam wlać do samochodu.

Nie wierzę w te wymiany oleju co 30000 chciałbym zmienić max po 15 000 ale na serio nie wiem co kupić. W instrukcji jest napisane, że na przednim pasie pod maską powinna być informacja co jest wlane ale takiej informacji nie ma. Gdzie się tego dowiem czym mam zalany silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz PB wiec chyba obowiązuje Cię norma 508 alternatywnie 504. 507 jest do diesla więc kobita w serwisie jest niedoinformowana ale w sumie na jedno wychodzi bo normy 504 i 507 są stosowane "w parze". Zalej coś dobrego (Millers, Penrite, Neste itp.) z 504 i będzie ok. jak wymieniasz co 15 tys. (i tego się trzymaj).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z posiadaczy 1.8 TSI ma zalany 508? Czy może jednak 504/507 5W30 i mieć problem z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej, to bardziej konkretnie Motul Specific 5w30 czy Motul 8100 X-clean+ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, 8100 ma lepsze parametry od Specific'a jeśli piszesz o tych samych lepkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, obydwa 5W30. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.07.2017 o 23:06, tomek evo napisał:

Jak zastosujesz olej z oficjalna aprobatą to nie powinno być problemu z gwarancją a nawet jak olej tylko wg. deklaracji producenta spełnia normę to zwykle serwisy nie robią problemów (ale różnie z tym bywa bo mogą zasłaniać się brakiem aprobaty).

Do 1.8 TSI generalnie polecam jakieś dobre 0W40. Moim faworytem jest Penrite 10tents premium 0W40 olej na całkowicie PAO-estrowej bazie z bardzo bogatym pakietem dodatków. Technologicznie to kilka klas wyżej od tego co leje ASO ale kosztuje też sporo (cena detal to 289,00 zł za 5l - ale oczywiście można kupić taniej) i należy go wymieniać co max 10-12 tys. bo oleje z estrami są super ale szybko się starzeją w silniku. Z dobrych 0W40 mogę polecić m.in Neste City Pro 0W40 (super zwłaszcza na zimę), Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 (odpowiednik techniczny Liqui Moly Synthoil Energy 0W40), Millers XF longlife 0W40 czy Amsoil 0W40. Jest jeszcze kilka fajnych marek np. Mitasu czy Repsol.

Te oleje to górna półka i niektóre z nich są również zdecydowanie bardziej przystępne cenowo (nawet 150 zł/5l). Do jazdy typowo miejskiej można wybrać olej w lepkości 0W30 i tu np. niedrogie i godne polecenia są Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 oraz Eurol Synergy 0W30. Do 1.8 TSI można zastosować też 5W30 i 5W40 ale moim zdaniem optymalnie jest na 0W40.

Czy to samo można polecić do 2.0 TSI 220 km?  Mam już zrobione 3500 km i szykuję się do podmiany oleju na coś lepszego niż serwisowy Castroll. Jazda głownie po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak. Dużo osób leje do 2.0 TSI 0W40 i ta lepkość się sprawdza. Polecić mogę m.in Penrite 10tenths Premium 0W40, Millers XF longlife 0W40 czy Neste City Pro 0W40 . Do jazdy miejskiej, szczególnie na krótkich dystansach można pomyśleć nad 0W30, zwłaszcza w okresie zimowym (lepsza lepkość w niskich temperaturach i pompowalność).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Chyba zdecyduję się na 0W30 i raczej wezmę Shella. Gdzie najlepiej kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się dzisiaj dowiedziałem, z  serwisu, ze decyzją zarządu grupy VW, serwisy nie mogą przyjmować oleju klienta. ktoś się spotkał z czymś takim ?
Zarządzenie podobno od maja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem  olej przy przebiegu 9000 km  na ich castrola  w serwisie

teraz przy 20000 km  do sewisu jadę   z własną banką   ligui moly 4200 5-30

[cena za litr 38 zł brutto]

nie wymieniałbym  tak często   ,  gdybym  nie widział  jak pracuje dpf

u mnie serwis zgadza się-interesuje ich specyfikacja  i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

używam cerateca  -     faktycznie    coś daje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos daje, jednak cudow nie oczekuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, galux20 napisał:

wymieniłem  olej przy przebiegu 9000 km  na ich castrola  w serwisie

teraz przy 20000 km  do sewisu jadę   z własną banką   ligui moly 4200 5-30

[cena za litr 38 zł brutto]

nie wymieniałbym  tak często   ,  gdybym  nie widział  jak pracuje dpf

u mnie serwis zgadza się-interesuje ich specyfikacja  i tyle

ja tez do tej pory nie mialem problemy z wymianą na swój olej... ale ta kwestia to ponoc wynik zarządzenia z maja tego roku, więc jezeli od maja nie byłeś w ASO, to pewnie mozna sie bedzie zdziwić, ale pytam, bo dwa serwisy we Wro odmówiły mi , powołując sie wlasnie na zarzadzenie Volkswagen Group Polska....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w tamtym tygodniu  o tym rozmawiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, bruneros napisał:

ja tez do tej pory nie mialem problemy z wymianą na swój olej... ale ta kwestia to ponoc wynik zarządzenia z maja tego roku, więc jezeli od maja nie byłeś w ASO, to pewnie mozna sie bedzie zdziwić, ale pytam, bo dwa serwisy we Wro odmówiły mi , powołując sie wlasnie na zarzadzenie Volkswagen Group Polska....

No to ciekawa sytuacja bo jak odbierałem dow. rejestracyjny stały ok 10 dni temu na Brucknera we Wrocławiu sprzedawca sam powiedział mi , że jak będę chciał wymienić olej to najlepiej przyjechać z własnym i własnym filtrem. Ciekawe czy nie jest to działanie na niekorzyść klienta i jak takie zarządzenie ma się do praw konsumenckich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bartku napisał:

No to ciekawa sytuacja bo jak odbierałem dow. rejestracyjny stały ok 10 dni temu na Brucknera we Wrocławiu sprzedawca sam powiedział mi , że jak będę chciał wymienić olej to najlepiej przyjechać z własnym i własnym filtrem. Ciekawe czy nie jest to działanie na niekorzyść klienta i jak takie zarządzenie ma się do praw konsumenckich

Sprzedawca może nie wiedział, że coś się zmieniło... może zadzowń z podpierdolki na serwis i zapytaj... warto mieć taką wiedzę na przyszłość.

Ja to może i bym na to machnął ręką, ale olej (penrite) już kupiłem.

Na infolini volkswagena powiedziano mi, ze Volkswagen Group Polska, nie ma w tym przypadu zadnych wytycznych dla dealerów i dealerzy mają tu pełną dowolność.

Mogą zalewać olej klienta albo i nie i go doić na swoim oleju z beczki. We Wrocławiu obecnie sytuacja wygląda tak, ze Motorpol w związku z przenosinami na Bielany wszedł w spółe z Lelkiem, Lelek jest właścicielem Centrum na Brucknera i mając monopol na tym terenie. Najbliżej problemów z zalaniem oleju klienta nie robi Jodko-Schiewe ze Swidnicy i tam też umówiłem się na wymianę.

Oczywiście takie działanie, jest naruszeniem unijnej dyrektywy GVO i może trzeba sprawę jakoś nagłośnić...

Ja będe starał się "zdobyć" taką odmowę na piśmie i może coś z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie działanie nie ma umocowania prawnego. Wiem, że producenci starają się stosować różne sztuczki ale w razie czego można zażądać pisemnego wyjaśnienia odmowy wykonania przeglądu  gwarancyjnego (jak się uprzemy, ze albo nasz olej albo żaden inny i odmówią wykonania serwisu). Ostatnio mój Klient flotowy właśnie we Wrocławiu wymieniał olej w 5 autach VW i jakoś nie słyszałem aby były z tym problemy.  A od maja to dostarczałem na wymiany do ASO olej na wymianę dla przynajmniej 30 aut z grupy VAG i nikt nie zgłaszał problemów. Prosić o wyczerpujące wyjaśnienie pisemne i zobaczymy czy wtedy będą tacy pewni swego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności