leon72 Zgłoś #81 Napisano 31 Sierpnia 2015 Polecam Motul, trzeba uważać na podróbki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enduan Zgłoś #82 Napisano 31 Sierpnia 2015 Polecam Motul, trzeba uważać na podróbki. Ja mam upatrzony: http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-EE-Longlife-5W-30/1983 We wrześniu zmieniam.. Masz jakieś pewne źródło motula (co do oryginalności ?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #83 Napisano 31 Sierpnia 2015 Masz jakieś pewne źródło motula (co do oryginalności ?) Po co szukać daleko. Nasz forumowy kolega Weso sprzedaje. Pół forum się u niego zaopatruje. Osobiście też polecam motula. Jeżdżę od 2,5 roku i zero dolewek między wymianami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #84 Napisano 31 Sierpnia 2015 Ja również mogę polecić motula jest moim zdaniem lepszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejw Zgłoś #85 Napisano 31 Sierpnia 2015 Panowie podawajcie który olej zalewacie/polecacie do TSI bo w ofercie polecanych marek idzie się pogubić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #86 Napisano 31 Sierpnia 2015 Ja wymienilem na Millersa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enduan Zgłoś #87 Napisano 31 Sierpnia 2015 Ja wymienilem na Millersa i jakie wrażenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #88 Napisano 31 Sierpnia 2015 i jakie wrażenia ? Silnik pracuje jakieś 2 razy ciszej, spala zauważalnie mniej paliwa, jakieś 0,5 - 1 litra mniej. Słychac nawet, że tłoki lżej się poruszają w cylindrach A tak na poważnie to nie mam szczególnie żadnych spostrzeżeń Poza świadomością tego, że wiem, że mam zalany lepszy olej Dodać mogę jeszcze jedynie tyle, że w Golfie 7 też wymieniałem na tego samego millersa i tak jakby auto po wymianie zaczęło faktycznie ciut mniej palić - ale mogło to również po prostu zbiec się z tym, że silnik się lepiej "dotarł" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #89 Napisano 31 Sierpnia 2015 Motul jest dobry, ale warto się zainteresować, czy aby na pewno jest to pełny syntetyk ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #90 Napisano 9 Października 2015 Siemka, czy znaleźliście w swojej instrukcji coś na temat temperatury oleju z jaką może pracować silnik? Przy szybszej jeździe ja doszedłem (przy tych temperaturach około 10 stopni na dworze) do prawie 120. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #91 Napisano 9 Października 2015 Niestety nie ma nic na ten temat w instrukcji. W mojej nie ma nawet info na temat tego ile oleju wchodzi do jakiego silnika. Piszę w moim, bo później może coś zmienili, gdyż u mnie w danych o niektórych silnikach są braki i adnotacja, że na dzień wydania instrukcji dane nie były jeszcze znane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #92 Napisano 9 Października 2015 Też nie mam info o ilości oleju. Byłem na niciarnianej przed chwilą i też nie wiedzą w serwisie Mają dać znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #93 Napisano 9 Października 2015 No właśnie z tym jest załamka. Ja byłem na Pabianickiej na wymianie i Pan też się skrobał w głowę ile do mojego wchodzi. W końcu wydedukował, że 5,7l ale do dziś nie mam przekonania, bo jakoś mi wyszło, że wydedukował to po benzynie. W każdym razie zaraz po wyjeździe sprawdziłem i pod korek nie było wlane :-))))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krisxx Zgłoś #94 Napisano 9 Października 2015 Do TDI 190 wchodzi 4,6l. Jak wymieniałem to kupiłem 6l i zwrócono mi ponad litr oleju. Na kwicie z serwisu natomiast było napisane, iż wlano 4,6l oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #95 Napisano 9 Października 2015 Dzięki, zatem przeczucie mnie nie myliło, że 5,7 to coś za dużo. Ale oczywiście skasowali mnie za 5,7, więc niebawem jak już podjadę ze swoim olejem to ich odpowiednio potraktuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #96 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) To ja coś napiszę o 2.0 TSI jako że za 1500km robię wymiankę i skłaniam się ku Millersowi. Na stronie Millersa jest dostępny konfigurator olejowy i dla silnika CHHB (2.0 TSI 162kW) Polecają do normalnego użytkowania 5W40 do wydłużonych okresów wymiany 5W30 Use : Normal Intervals : Change 15000 km / 12 months Products Premium : XF Longlife 5w40 (7640) Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife 5w40 (7806) Trident : Trident Longlife 5w30 (5999) Use : Extended drain (max) Intervals : Change 30000 km / 24 months Products Premium : XF Longlife 5w30 (5862) Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife 5w30 (7877) Trident : Trident Longlife 5w30 (5999) Mimo iż wymieniam olej co 15tyś to chyba lepiej będzie zastosować 5W30 niż 5W40 ze względu na mniejszą lepkość a tym samym lepsze osiągi silnika, delikatnym kosztem trwałości. Jak wam się wydaje? Chociaż po głębszej lekturze wychodzi na to, że to EE to to samo co XF tylko wzbogacone o tą formułę Nano, więc chyba i u mnie się skończy na EE Longlife 5W30 Edytowane 24 Listopada 2015 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iluvmyvw Zgłoś #97 Napisano 24 Listopada 2015 A jak u Ciebie w serwisie podchodzą do tego, że przywieziesz na wymianę swój olej? Masz kogoś zaufanego kto dopilnuje, że panowie wleją faktycznie to co im dasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #98 Napisano 25 Listopada 2015 Nie będzie problemu z wymianą jeśli olej ma certyfikację VW. Może nie mam zaufanego pracownika serwisu który będzie tego dokonywał, ale na tyle często bywałem ostatnimi czasy w serwisie, że już z daleka mnie poznają Mogę powiedzieć, że mam zaufanego doradcę serwisowego i na czymś takim raczej nie przytną. Chciałem też zrobić jakąś płukankę po tym standardowym Castrolu więc chyba jeszcz zaaplikuję to: http://allegro.pl/millers-oils-engine-flush-super-plukanka-silnika-i5759099550.html http://allegro.pl/millers-oils-ee-longlife-c3-5w-30-5l-plukanka-i5762131484.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #99 Napisano 25 Listopada 2015 Siemka, czy znaleźliście w swojej instrukcji coś na temat temperatury oleju z jaką może pracować silnik? Przy szybszej jeździe ja doszedłem (przy tych temperaturach około 10 stopni na dworze) do prawie 120. Odpowiem sam na swoje pytanie Dowiedziałem się z serwisu, że dozwoloną max temepraturą pracy oleju dla tego silnika jest 145 stopni. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #100 Napisano 25 Listopada 2015 Odpowiem sam na swoje pytanie Dowiedziałem się z serwisu, że dozwoloną max temepraturą pracy oleju dla tego silnika jest 145 stopni. Przecież to nie jest stała wartość i zależy od tego co zalejesz. Oleje różnią się swoją stabilnością termiczną. Z tego co wiem ciężko jest ustalić jaka jest graniczna wartość zrywania się filmu olejowego, producenci nie afiszują się z tymi danymi. 145 stopni to dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach