Skocz do zawartości
Mlody_tm

Dziwne zachowanie silnika gdy jest zimny ?

Rekomendowane odpowiedzi

No to za 3 dni mija rok jak sie dopatrzylem klekotania w moim aucie.

 

Oby mi ktos ładnie podziekowal gdy doswiadczy tego samego problemu..... Bo walczylem rok wymieniajac niepotrzebnie egr i wtryski za kupe kasy.

 

 

 

Dzis już jestem pewny ze mam problem z głowy.

 

dzięki pomocy forumowicza Krzysztofa / KDX ktory walczyl jak lew z podobnym problemem - zlego odpalania autka w koncu wrecz kazał mi wymienic elektrozawor pompy wysokiego cisnienia.

 

Na alledrogo koszt 200 zl. A wymienialem 10 min - na wszelki wypadek wraz z filtrem paliwa.

 

Dzis już drugi dzien testowalem zeby miec absolutną pewnosc. No i co tu duzo gadac :) nie klekocze.

 

Wreszcie sobie postoi pol dnia na Sloncu, wsiadam odpalam i jedzie elegancko..... Cichutko i bez klekotu.

 

Jedyny problem ktory pozostal.... To zawsze jak na Sloncu dlugo postoi to zakreci pol obrotu dłuzej rozrusznik. Mimo ze nowy oraz mimo ze aku nowy. Ale grunt ze nie klekota !!!!!!!!

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiełeś swego ;) teraz ktoś pewnie z tego skorzysta.

 

A ja mam taki problem Dzisiaj usłyszałem dziwne cykanie na biegu jałowym.. nie mam pojęcia czy to wtrysk, klima ? może ktoś miał podobnie w swoim 2.0TDI CR ? silnik wyraźnie "tyka" "cyka" jest to dosyć słyszalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko na zimnym to się nie przejmuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie chyba nie tylko "cyka" na zimnym jest do dosyć słyszalne skoro nawet dziewczyna to usłyszała :) wcześniej tego dziwięku nie było słychać. Silnik pracuje normalnie tylko te "tykanie" tak jakby koło pasowe od alternatora lub klimy bo raczej nie wtrysk skoro motor pracuje równo a silnik nie stracił mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo. wymienilem komplet 16 hydroelementow i spokoj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE OSTATECZNIE...... klekocze aż ludzie się patrzą.... odpalam dziś w garażu, tam 20 st.... wyjezdzam na ulice i jest ok... po przejechaniu kilku m zaczelo sie....

a ja juz myslalem ze jest wszystko ok... :/

 

byl 3 dni spokoj po wymianie tego zasranego elektrozaworu... i dziś znowu to samo. głośny klekot.

to wręcz odglos jakby jechal stary traktor !!! naprawde byście się przerazili....

ostatecznie olewam to... mam naprawdę dość. nie chce po żadnych mechanikach jeżdzic, juz mi mapy zmieniali, dawki startowe itp,

wymienione w w aucie do tej pory:

Nowe wtryski, nowa turbina oryginalna garrett, nowy EGR, DPF zregenerowany, czujnikow od groma wymieniłem... w tym ostatnio ten elektrozawór w pompie... poddaje się.

 

Ale nie zostawiam go sobie... następny właściciel niech walczy. Ja mam dość... przynajmniej bedzie mial sporo nowych części wymienionych.

 

A na razie... patent - na hamulec, wylaczyc silnik, odpalic. I cisza. Jade bez klekotu.

 

a tak się cieszylem....

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie cytat mam....

 

W dieslu następuje wtrysk i samozapłon paliwka. Sam samozapłon przebiega w sposób gwałtowny i mozna go porównac do spalania stukowego w silniku benzynowym. Jeśli w silniku benzynowym nastepuje spalanie stukowe (wskutek zastosowania paliwa o niewłaściwej liczbie oktanowej, lub rozregulólowania kąta wyprzedzenia zapłonu)...mówimy że silnik "dzwoni". Owy hałas powodowany jest rezonansem w jaki wprowadzany jest zespół tłok-korbowód-wał korbowy.

 

Nasilenie klekotania diesla w zależności od temperatury uzależnione jest od statycznego kąta wtrysku. Wcześniejszy początek tłoczenia jest korzystniejszy do uruchomienia zimnego diesla...ale warkot jest głośniejszy. Wraz ze wzrostem temperatury silnika przestawiacz kata wtrysku odpowiednio opóźnia kat wtrysku i klekot cichnie. W nowoczesnych dieslach odbywa sie to automatycznie. Aby dodatkowo wyciszyć pracę silnika stosowany jest wtrysk wielofazowy. Dawka paliwa jest automatycznie rozdzielana na wtrysk pilotujący i dawkę zasadniczą. Powoduje to łagodniejszy zaplón wtryskiwanego oleju napędowego i wpływa na cichobieżność pracy.

 

jak to się ma do mojego auta ? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam adminów za to że pisze post pod postem... staram się rzadko to robić ale jak w ten sposob napisze to moj temat trafi znowu na pierwszą stronę....

 

A dziś niespotykana przygoda. Moze w koncu ktoś konkretnie mi podpowie co robić.....

Rano odpalilem auto.... juz dobrych pare tyg tak nie bylo... mimo ze w garazu mam z 20 st,

odpalil dlugo kręcąc... tzn jak zawsze po 1 sek to dzis po 3... w tym że ostatnie 1,5 sek to takie szybkie mielenie mixera... ktory skonczyl swoją prace szatkując owoce... takie wiecie... szybkie bardzo wchodzenie na obroty. no i odpalil.

żaluje ze nie nagralem !!!! :/

Jade sobie i jade... cicho pięknie silnik chodzi. ale musialem zawrocic do domu... wysiadlem na chwile z auta... został na chodzie, wsiadam po chwili i jade... no i od razu zaczyna się klekot głośny.... tak jeszcze nie bylo, bo juz nie gasilem tylko pojechalem do pracy....

po przejechaniu z 500 m, klekot samoczynnie zniknął.... ja wiem ze post wyżej z cytatem wklejonym troche wyjasnia... ale z drugiej strony no tak nie powinno być w naszych autach bo tylko ja mam ten problem przecież.

Wcześniej przed wymianą zaworu na pompie wysokiego ciśnienia... po prostu klekotał gdy dlugo na sloncu został... i pomagało jedynie wyłączenie i wł silnika lub dluga jazda z rozgrzaniem do 90st.

teraz częściej a dzis to juz w ogole pierwszy raz takie jaja.... czy to dobry kierunek żeby jednak całą pompe wymienić i testować ? czy jednak to zostawić i sie nie przejmować...

http://allegro.pl/show_item.php?item=5792104361

znalazlem taką... poodobno jak nowa... i moge oddać gdy to nie pomoze...

Wymiana wiąże się z ponownym rozwaleniem rozrządu i zakupem nowego paska - wole po sciagnieciu starego zalozyc nowy.

pomóżcie...

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy takie samo klekotanie u was slychac??? ok 7sek.

rece opadają, wtrysk wymieniony, każa następny wymieniać, ale czytając powysze posty czy to wogóle ma sens?

pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche za krotkie nagranie.... Ale to chyba ten sam problem....

 

Wtryski mam nowki wszystkie. Nie pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak klikam ciągle na 6 sekundę filmu i ucho mam przy głośniku to ciągle powtarza się strzelanie z karabinu maszynowego...... albo za dużo już Whisky wypiłem dzisiejszego wieczoru...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też slysze karabin :) zdrówko ! Jutro na trzeźwo przesłuchamy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak klikam ciągle na 6 sekundę filmu i ucho mam przy głośniku to ciągle powtarza się strzelanie z karabinu maszynowego...... albo za dużo już Whisky wypiłem dzisiejszego wieczoru...

 

no wlasnie to strzelanie z karabinu to ten klekot ktory slychac podczas jazdy :P wiec dobrze slyszeliscie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale opisz cos wiecej. Non stop tak masz ? Zgasisz i odpalisz i nie klekota ?

Daj znać....

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się tak na niskich obrotach do 2 tys, nie slychac na biegu jalowym na postoju, przy ruszaniu najbardziej słychać klekot który narasta wraz z obrotami silnika, to co nagrałem to na pierwszym biegu jak ruszylem, później obroty minęły 2 tys u cisza, zmiana biegu i ponownie klekot i tak do 4 biegu potem nie słychać juz. Czasem na zimnym silniku czasem na gorącym, nie ma reguły na to. Klekocze kiedy mu się chce;/ a czasem wogole nie klekocze i można jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz jeszcze gorzej niz ja.. Bo u mnie tylko jak postoi na sloncu.... I musi byc cieplo. Cala zime spokoj mialem. Cos robiles z tym tematem ??? Ja juz z pol auta wymienilem i nic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zimno to wilgoc więc morze słaby styk w jakimś łączu-ale gdzie? oczywisście to tylko hipoteza ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieplo musi byc i sucho u mnie zeby klekotał. Szlag wie gdzie szukac. Styki bezpieczniki patrzylem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie bylo odwrotnie, jak bylo zimno a zwlaszcza w zimie to wtedy klekotal, a jak sie nagrzal silnik albo w cieple dni to nic, a teraz nie ma na to wplywu, raz klekocze a raz nie. poki co wymienilem jeden (czwarty) wtrysk, byl spokoj okolo 2 tygodni, i spowrotem klekotanie, ale teraz niby komp nie pokazuje zadnych bledow ale pierwszy wtrysk wychodzi poza normy i ASO zaleca wymiane. poza tym wlewałem te plyny do czyszczenia ukladu i wtryskiwaczy i nic nie pomagalo. zastanawiam sie czy wogole sens wymieniac kolejny wtrysk jak zaraz wymienie caly komplet jak co niektorzy i nic nie pomoze. A szkoda bo lubie to auto a znowu ciezko bedzie sprzedac w takim stanie. poki co jezdze i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze masz latwiejsze zadanie. Wymienisz wtryski i bedziesz mial spokoj. Podaj adres w prywatnej wiad. wysle Ci wtryski, zaden nie odbiega od norm. W bardzo dobrym stanie dam Ci komplet. I testuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności