Majkel2017 Zgłoś #1061 Napisano 1 Grudnia 2018 Nie bez powodu kandydatka numer jeden jest numerem jeden Viking coś tu kręcisz z rozmiarem bo nie ma rozmiaru R118 jak i R10 nie wejdzie na zaciski Jeśli chcesz zamienić 235/40R18 na 225/40R18 to moim zdaniem jest to dopuszczalne Sprawdzić można tu www.oponeo.pl Warunek, że masz Passata B7, bo w B8 powinny być opony 235/45/R18 i zamiana ich na 225/40R18 to kiepski pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1062 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) A czym tak bardzo b8 od b7 się różni, że w jedynym dopuszczasz takie zmiany a w drugim nie?:) https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/205-55-r16 to jak dla mnie są rozmiary które ubezpieczalnia akceptuje... Edytowane 1 Grudnia 2018 przez Dreyfus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #1063 Napisano 1 Grudnia 2018 Bo fabrycznie B8 ma ciut większe buty od B7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1064 Napisano 1 Grudnia 2018 Kolego drogi z tego co widzę b8 ma wyższe opony ale już w 17 szersze są w b6/b7 na 18 szerokość już ta sama ale trochę wyższe i racja że są różnice:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #1065 Napisano 1 Grudnia 2018 2 godziny temu, Majkel2017 napisał: Nie bez powodu kandydatka numer jeden jest numerem jeden Viking coś tu kręcisz z rozmiarem bo nie ma rozmiaru R118 jak i R10 nie wejdzie na zaciski Jeśli chcesz zamienić 235/40R18 na 225/40R18 to moim zdaniem jest to dopuszczalne Sprawdzić można tu www.oponeo.pl Warunek, że masz Passata B7, bo w B8 powinny być opony 235/45/R18 i zamiana ich na 225/40R18 to kiepski pomysł. juz poprawione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #1066 Napisano 1 Grudnia 2018 3 godziny temu, Majkel2017 napisał: Nie bez powodu kandydatka numer jeden jest numerem jeden Viking coś tu kręcisz z rozmiarem bo nie ma rozmiaru R118 jak i R10 nie wejdzie na zaciski Jeśli chcesz zamienić 235/40R18 na 225/40R18 to moim zdaniem jest to dopuszczalne Sprawdzić można tu www.oponeo.pl Warunek, że masz Passata B7, bo w B8 powinny być opony 235/45/R18 i zamiana ich na 225/40R18 to kiepski pomysł. tak mam b7 z 2012 felgi od r-line czyli bezproblemu moge kupowac zimówki 225/40/18 zamiast 235/40/18 bo 235 ciezko znalezc a te co sa to nie na moja kieszen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1067 Napisano 1 Grudnia 2018 Ciężko znaleźć? Jeden z popularniejszych rozmiarów trzeba było od razu pisać, że o kasę chodzi... Masz ac? Dopytaj w ubezpieczalni jak to u nich jest żebyś potem nie miał do kogoś pretensji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #1068 Napisano 1 Grudnia 2018 235 popularny rozmiar ? chyba w chinolach , daj mi jakies opony w miare dobrej cenie nie za 3 tysiace !!! mam jeszcze dwa auta i tam tez musze kupic opony tak sie złozyło wiec szukam czegos tanszego, bo wywalic hajs na trzy komplety na raz bije po kieszeni a co ma ubezpieczalnia do tego ??? nie jestesmy w DE gdzie nie ma nakazu zimówe ale w razie dzwona , jak miałes letnie to masz przechlapane 18 minut temu, Dreyfus napisał: Ciężko znaleźć? Jeden z popularniejszych rozmiarów trzeba było od razu pisać, że o kasę chodzi... Masz ac? Dopytaj w ubezpieczalni jak to u nich jest żebyś potem nie miał do kogoś pretensji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1069 Napisano 1 Grudnia 2018 W DE jak są warunki zimowe, czyli śnieg, lód czy błoto posniegiwe to jest nakaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1070 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-235-40-r18-95-v-xl#203194586_certificate Pierwsze z brzegu minuta szukania po ile są? Jak masz ac a będziesz miał rozmiar opon niezgodny z homologacją nie wiem czy 225 jest czy nie to się dowiesz co to za różnica:) jak chcesz ciąć koszty dlaczego nie kupisz na zimę 17? Edytowane 1 Grudnia 2018 przez Dreyfus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #1071 Napisano 1 Grudnia 2018 43 minuty temu, Dreyfus napisał: https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-235-40-r18-95-v-xl#203194586_certificate Pierwsze z brzegu minuta szukania po ile są? Jak masz ac a będziesz miał rozmiar opon niezgodny z homologacją nie wiem czy 225 jest czy nie to się dowiesz co to za różnica:) jak chcesz ciąć koszty dlaczego nie kupisz na zimę 17? bo 17 to koszt felg plus czujniki ewentualna przekładka , ale to mija sie z celem plus koszt opon ,chyba ze udało by sie kupic fele z czujnikami i oponmi w fajnej cenie ale to nie mozliwe wiec najtaniej wyjdzie kupno opon, na 18 stke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosek Zgłoś #1072 Napisano 1 Grudnia 2018 Witam, Zminiłem ostatnio koła na zimowe , stalowe felgi 16 bez żadnych czujników ciśnienia, czy to normalne że kontrolka ciśnienia się nie świeci? Na jakiej to zasadzie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jumpman Zgłoś #1073 Napisano 2 Grudnia 2018 (edytowane) Majkel2017 - jakiekolwiek wzór wybierzesz - ja polecam porządne felgi aftermarketowe. Kupując felgi dobrej marki możesz wybrać na prawdę ładny model, nieco poprawić parametry, a zarazem odróżnić swoje auto od innych. Nie chcę urazić nikogo z jeżdżących na ORI felgach, bo oczywiście są trwałe i zazwyczaj dobrze dopasowane do stylu samochodu, ale... ładna, markowa felga może dodatkowo dodać autu pazura. Ja osobiście nawet z salonu nie wyjechałem na ORI felgach - poszły w świat Edytowane 2 Grudnia 2018 przez Jumpman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #1074 Napisano 3 Grudnia 2018 Dnia 1.12.2018 o 22:48, sosek napisał: Witam, Zminiłem ostatnio koła na zimowe , stalowe felgi 16 bez żadnych czujników ciśnienia, czy to normalne że kontrolka ciśnienia się nie świeci? Na jakiej to zasadzie działa. tak, też tak mam w kołach zimowych, które nie mają czujników TMPS. Nie ma czujnika > komputer nie jest w stanie odczytać ciśnienia, więc zapala kontrolke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1075 Napisano 3 Grudnia 2018 Czytanie ze zrozumieniem fajna sprawa, jemu kontrolka się nie świeci mimo braku czujników... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #1076 Napisano 3 Grudnia 2018 Bardzo możliwe, że komputer sprawdza czy ciśnienie nie spada z ABSu, do tego nie są potrzebne czujniki montowane przy wentylach. Jeśli ciśnienie nie spada to kontrolka się nie świeci. Czasem po zmianie kół trzeba nakręcić trochę kilometrów zanim ABS się zorientuje ze coś było grzebane z kołami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #1077 Napisano 3 Stycznia 2019 Muszę kupić opony na lato i zaczynam myśleć o temacie bo wydaje sie być wskazane zrobić to przed letnim booomem. Nie mam kola zapasowego więc zastanawiam się nad RSC (runflat) lub standarowe opony + zakup zapasówki Myślę o 235/40R19, ktoś ma takie runflaty? Nie mam doświadczenia czy będzie dużo "twardziej"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1078 Napisano 3 Stycznia 2019 A po co ci run flaty? W Passatach mamy raczej wszyscy seal inside, przynajmniej każdy ci oponę przełoży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #1079 Napisano 3 Stycznia 2019 Być może fabrycznie tak jest, jednak ja stoję przed wyborem opon stąd moje pytanie. W B7 miałem conti seal i powietrze po wbiciu gwozdzia uchodziło. Na zimę mam inne koła, także przkładanie opon 2x w roku odchodzi. Inna sprawa, że jak maszyna dobra to przy wymianie radzi sobie z runflatem jedna osoba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszz Zgłoś #1080 Napisano 3 Stycznia 2019 Run flat po przebiciu i dojechaniu do wulkanizacji będzie nadawał się na śmietnik. Czyli jak nie znajdziesz jednej opony z takim samym zużyciem na wymianę, to musisz kupić 2 nowe... Chyba lepszym rozwiązaniem będzie koło zapasowe i zwykłe opony, które da się załatać w tradycyjny sposób. Poza tym run flat jest strasznie twardy. Miałem w BMW i zdecydowanie nie polecam. Koleiny, dziury to było szarpanie kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach