Skocz do zawartości
ptaku

Opony i Felgi - wszystko na temat

Rekomendowane odpowiedzi

W pasku mam Pirelli P7 - opony po przebiegu 10 tyś ( pierwszy sezon) mają z przodu 6,5 mm z tyłu nieco ponad 7 mm. Nowe mają 7,5 mierzone na zapasowym. Na trasach jeżdżę do 150-160/h ,ogólnie jazda dynamiczna ale nie szaleję.

W Tiguanie od nowości Dunlopy, przebieg 30 tyś (opon) - 3 sezon i nadal ponad 6 mm bieżnika (4 motion i 170 KM) ale tutaj 90% jeździ ojciec. Auto w większości używane na trasie ale i tak coś te Pirelli za szybko schodzą. Pomijam ich duży hałas i szum.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakiejś stronie internetowej czytałem, że zamiana opon run on flat (letnich) na zwykłe opony zimowe nie jest taka prostą sprawą. Problem podobno tkwi nie tyle , czy nie tylko w feldze ale w nastawach samochodu. jeśli pojazd fabrycznie miał założone opony run on flat jego nastawy są podobno fabrycznie dopasowywane do takich opon, aby pomimo ich większej sztywności (twardości) utrzymać komfort taki jak, jak w przypadku zwykłych opon. W związku z tym, iż po zmianie opon run on flat na zwykłe opony nastawy samochodu nie są skorelowane z takim rodzajem ogumienia ma to wpływać negatywnie na właściwości jezdne.

Nie wiem czy jest to prawdą , dlatego jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat proszę o informację .

Informacja jest dla mnie ważna, gdyż sam będę musiał kupić jakieś opony zimowe a mój samochód (niedługo do odbioru) będzie miał właśnie opony run on flat 17" na felgach nivelles.

Edytowane przez jacekVWB8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój samochód (niedługo do odbioru) będzie miał właśnie opony run on flat 17" na felgach nivelles.

 

A skąd te opony? Pytam, bo dotychczas nie było możliwości zamówienia takich w VW. (były/są "seal inside" czyli samouszczelniające się)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie. Nie konfigurowalne auta tylko trafiła mi się okazja. Samochód przyjechał właśnie na takiej oponie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd te opony? Pytam, bo dotychczas nie było możliwości zamówienia takich w VW. (były/są "seal inside" czyli samouszczelniające się)

Dzisiaj jeszcze raz dowiadywałem się u dwóch dealerów jak się ma sprawa i uzyskałem dwa różne wyjaśnienia. U jednego powiedziano mi, faktycznie tak jak twierdzisz, że to nie są opony run on flat ale samouszczelniające się i wtedy nie ma żadnych problemów z założeniem zwykłych opon zimowych. U "mojego" zaś dealera nie wykluczono możliwości założenia opon run on flat fabrycznie ale twierdzą, że VW nie stosuje wtedy opon, które potrzebują specjalnych felg, zaś o specjalnych nastawach właściwości jezdnych samochodów na takich oponach nic im nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam problem z moimi alu, a mianowicie zapiekły mi się hamulce z tylu i na alu został taki osad z rdzy i nie mam pojęcia jak to wyczyścić. Pomocy :)IMAG0798.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na stan zniszczeń wydaje mi się, że piaskowanie i malowanie od nowa...a jeśli ten rant był w polerce, to jeszcze gorzej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakie zimowe opony polecacie? Mam 17 calowe koła i chce same opony wymienić. Obecnie mam letnie Continentale. Budżet tak do 2000zl za komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na NOKIAN-ach od wielu sezonów w każdym aucie, w Pasku mam WR D4 - mogę polecić, ale nieco musisz do tej 2ki dołożyć. Jak nie kupisz teraz, to przypuszczam, że na początku sezonu ceny jeszcze podskoczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja może zapytam o felgi. Mam 18' felgi London. Właśnie zabieram się za poszukiwanie opon na zimę. Jednak myślę o tym czy kupić coś na tą felgę i latać na nich przez zimę- czy ta felga się nie zniszczy? Czy szukać czegoś na 17' i do tego znaleźć jakąś oponkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

London to chyba są już 17" :) chyba że masz 18" Monterey, te co dają w gratisie do R-line zewnetrznego?

Zależy po jakich drogach jeździsz, ja latam na 19" cały rok i felgi są w pięknym stanie :) oczywiście wymaga to pewnej uwagi, niektórzy wolą założyć większy balon i się nie czaić gnając po dziurach

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_1777.jpg

Myślałem o tym modelu, coś pomyliłem nazwy. Co nie zmienia faktu że mam 18" i nie wiem czy chcę je niszczyć w zimę. Nie wiem jak się sprawdzą/będą wyglądały po naszej soli drogowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam zimowe oponki kupione jako nowe do poprzedniego wozu z ładnym bieżnikiem po dwóch zimach ale rozmiar 205/55R16. Czy mogę je założyć na stalowe 16-tki do B8? Wiem, że standardowo rozmiar w B8 to 215/60R16. Proszę o rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 nie jest homologowany na taki rozmiar, zakladasz na wlasna odpowiedzialnosc ;)

a tak serio to slyszalem ze serwis moze sie czepic jak sie cos stanie a oni to powiaza z oponami zeby nie naprawiac na gwarancji lub rzeczoznawca w przypadku jakiegos zdarzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Wiece coś może w kwestii zakładania łańcuchów na koła 18" w B8 ? Wydaje mi się, że gdzieś widziałem zapis, że łańcuchy to maks na 17" w B8. Ja mam 18" Monterey i w sumie chętnie kupiłbym same opony zimowe, bo już mi się nie chce z całymi kołami targać. Tylko raz w roku mogę mieć potencjalną potrzebę założenia łańcuchów (czasem w Alpach wymagają) i nie wiem czy nie będzie problemu na 18". Jakby ktoś miał jakieś doświadczenie w temacie to chętnie posłucham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak miała by być tego przyczyna. Na dobrą sprawę jak auto wychodzi z fabryki na 18, to nikt nie może Ci kazać kupić mniejszych kół żeby auto było w pełni sprawne(np do jazdy w Alpach). Według mnie poza większą szansą zniszczenia felgi i opony to homologowane koła zawsze muszą być ok, bez względu na sezon...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientowałem (mam na lato 19, na zimę 18) problemem z łańcuchami jest niski profil opon, co za tym idzie łańcuch może poniszczyć felgę, dlatego fabryka nie zaleca i nie ma w ofercie. wiem, że są na rynku łańcuchy renomowanych producentów, które pasują rozmiarowo, o różnej wielkości oczek (17" ma 215mm szerokości, a 18" ma 235mm szerokości), i można je sobie dobrać do koła i samochodu i kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździ ktoś z Was na Hankookach Winter i*cept evo2? Jeśli tak to co może powiedzieć na temat tych opon? Miałem kiedyś do czynienia z tą marką ale to było dawno. W dodatku była to opona na lata montowana przez VW w Caddy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności