Skocz do zawartości
marek29

AFN Złe korekty w grupie 004-kąt wtrysku.Koniec pompy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To że ciężko pali na gorącym ,to częsty problem AFN.

Oczywiście mnie również spotkał po przekroczeniu 400tys/km ,teraz mam 470 i problem gwałtownie się pogłębia.

Dzisiaj robiłem profilaktyczne pomiary i okazało się że w grupie 004 kąt wtrysku pokrywa się dopiero powyżej 2800obr/min.

Od "wolnych" do 2800 pomimo pełnego wysterowania zaworu kąt nie jest się w stanie zgrać.

Statyczny kąt niestety też "spadł" z 51 do 41.

Gdzieś był opis jak sprawdzić ciśnienie wstępne w pompie które ma wynosić od 12-14bar przy 2200obr/min mierzone w jakimś otworze pomiarowym (nie wiem który to).

Myślicie że pomoże regulacja zaworka i czyszczenie "przestawiacza" kąta ,czy od razu zakup pompy bądź regeneracja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod nastawnikiem, między pompą a silnikiem jest śruba M8. Wykręcasz ( poleci ropa z nastanwika) wkręcasz oczko na śrubę przelewową M8, do oczka przewód z manomentrem i jazda. Da się zrobić bez odkręcania pompy, ciasno ale jest. U mnie podbicie na jałowych do 8.4 bara w AHU dużo dało w wysterowaniu kąta. Skoro przy wyższych obrotach kąt pokrywa się nie widzę potrzeby rozbierania i czyszczenia przestawiacza, gdyby on był zasyfiony to wogóle kąt by się zacinał lub stał betonem w miejscu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin

Sprawdzę to ciśnienie ,ale wydaje mi się że będzie OK. skoro na statycznym w BS 004 pomimo -10 jednostek (039-044) potrafi podnieść do oczekiwanego 51 w pomiarach.

Problem jest przy jeździe od wolnych (ok 880obr) do 2800 ,tu już nie trzyma (a tak na prawdę nie jest w stanie osiągnąć zadanego).

Problem pogłębił się po zmianie końcówek na nowe i podniesieniu pierwszego ciśnienia na 200bar.

Tym bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu że "głowica" puszcza.

Jutro pojadę po używkę ,zobaczę co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niskie ciśnienie wewnętrzne nie powinno zmienić kąta w BS, a tylko panuje nad jego wyprzedzaniem w trakcie wzrostu obrotów. Nie zaszkodzi nawet bez pomiaru delikatnie wbić zaworek i zerknąć co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam też problem z skaczącym kątem wtrysku . W grupie 004 . Skacze strasznie, zadana pokazuje na wolnych obrotach 1.1 ° a skacze od 0,66° do 1.36 ° czy to ma wpływ na na moc . Czasami wydaje mi się ze słabo jedzie mój afn ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów i wstaw w dziale analiz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko widzisz ja nie mam vaga tylko cdif 3 i mogę zapisać to do pliku ale wątpię żeby ktoś to odczytał nie mając tego programu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo są kabelki za 30zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem juz 2 i zaden nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamowilem zobacz czy zadziała. Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności