Skocz do zawartości
mixsio

Passat b3 Trzaski ze skrzyni biegów na 1 biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak w temacie dziś rano gdy odpaliłem samochód i ruszyłem usłyszałem głośne trzaski dochodzące ze skrzyni biegów, trzaski pojawiają się tylko na 1 biegu, gdy auto się porusza bo gdy stoi i ma włączony pierwszy bieg i wciśnięte sprzęgło to nic, zupełna cisza, problem dotyczy tylko 1 biegu na pozostałych zero, zupełnie nic nie słychać wszystko normalnie.

 

Moje auto to passat b3 z 93r 1.9TD (AAZ 75km) oznaczenie skrzyni to ( CHA ) pytanie czy to tylko niski poziom oleju i go dolać (tylko jaki ten olej ma być???) to przestanie czy skrzynia się posypała i szukać innej, a jeśli inna to chce zapodać od 1.9 TDI bo te przełożenia w mojej mnie denerwują za krótkie to raz, a dwa że na 5 biegu przy 100km/h mam 2.500 obr/min i huczy jak skurwy...n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany juz byl. Ze swojej strony dodam, ze gdy mialem b3 to tez na jedynce byly trzaski a przejezdzilem tak 85kkm i nic sie nie stalo, jednym slowem to czesty przypadek, szukaj na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i był poruszany co do zamiany skrzyni z silnika 1.9 TDI co do tematu na temat trzasków dochodzących ze skrzyni biegów nie widzę nic takiego, a ja od siebie dodam że jeśli Ci nie przeszkadzało i się nie bałeś to mogłeś sobie jeździć te 85kkm ja natomiast nie będę się martwił że auto stanie gdzieś na trasie, interesuje mnie zlikwidowanie problemu żeby nie doprowadziło to do jesz ze poważniejszej awarii, a zamianę skrzyni na inną pozostawiam na ostatek.

 

Ponawiam pytanie jaki olej idzie do skrzyni z oznaczeniem ( CHA ) i czy to załatwi problem, bo problem dotyczy tylko 1 biegu na pozostałych cisza, ewentualnie czy regulacja wodzików też pomoże, proszę o odpowiedź jakiegoś kumatego co ogarnia temat, a nie "fachowca" który mi mówi że tak ma być, albo napisze mi "to nie używaj jedynki tylko ruszaj z dwójki " dzięki, czekam na odp i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ze swoją skrzynią,z tym,że mi coś zaczęło nagle stukać na 1 biegu na pozostałych cisza.Oddałem auto do mechanika i okazało się po rozebraniu skrzyni że pękła jakaś sprężynka od wstecznego biegu i to powodowało to stukanie.Przy okazji wymieniłem sprzęgło docisk i łożysko no i jeszcze olej.Trochę popłynąłem z kasą ale nie było wyjścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To właśnie o tej sprężynce było na forum. Sam tak przejeździłem dobre kilkanaście tysięcy kilometrów.

Tylko u mnie to było raczej chrobotanie.Niestety koszt rozebrania skrzyni przewyższa koszt drugiej skrzyni.

 

Olej do skrzyni 75W90 albo specjalny olej do skrzyń szmelcwagena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Niestety koszt rozebrania skrzyni przewyższa koszt drugiej skrzyni.
Ale wiesz że masz swoją w dobrym stanie po naprawie a ze szrotu nie jesteś pewien ile na niej pojeździsz i jak tam z olejem.Ja za kompletną wymianę tej sprężynki +łożysko oporowe,nowe sprzęgło ,docisk i olej musiałem zapłacić 1000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok temat wyczerpany, zaryzykowałem i rozdarłem sam skrzynię, oczywiście zaopatrzyłem się w dobrą książkę i krok po kroku udało się to zrobić, co do sprzęgła to faktycznie jak już było to wszystko rozebrane to zmieniłem, kilka uszczelek w skrzyni no i oczywiście nowy olej, temat do zamknięcia, dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robicie skrzynie 02a (tą na linki) to jest kilka obowiązkowych punktów do zrealizowania.

 

1. smarowanie piątki. Otwory przelewowe oleju są za wysoko, gdy mamy niski poziom oleju to piąty bieg wysiada...

 

Sam VW zauważył problem i sprawę można rozwiązać dwojako.. instalując dodatkowe smarowanie VW, ta rynna ma nr 0A4 301 134 A

 

trough22.jpg

 

case3.jpg

 

case4.jpg

 

5th.jpg

 

lub.. można nawiercić otwory ma dole skrzyni

 

5th_gear_case_mod_before.jpg

 

After_case_mods.jpg

 

A przy okazji, tak ode mnie, najlepsze usprawnienie jakie możecie podarować tej skrzyni to regularne wymiany oleju. To są generalnie bardzo dobre i trwałe skrzynie, ale szlam olejowy po prostu wszystko wyciera i niszczy - zgodnie z duchem czasów - oleju w skrzyni się nie mienia.

 

 

2. Wada tyczy się zabezpieczeń osiek satelit.. jeśli przy okazji robicie to warto to zrobić.

 

GearboxRebuild2.jpg

 

GearboxRebuild3.jpg

 

przyczyna...

GearboxRebuild14.jpg

 

 

 

Więc warto wymienić tulejke sprężystą na nową to po pierwsze, a następnie wbić w nią ciasto pasowny klin i spawnąć lub zaklepać

GearboxRebuild9.jpg

 

 

Trzecia poprawka, jeśli będziecie zaglądać do swojej 02A- wymieńcie koniecznie sprężyne wstecznego biegu. Łamią się na potęgę, koszt w serwisie 25 zł. Sam rozebrałem dwie skrzynie na złomie w których awarią okazała się być właśnia ta sprężyna. Jej nr to 02A311548A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej szopenn,

Mógłbyś odświeżyć zdjecia które załaczyłeś?? Bo serwer juz nie działa.

 

Jeśli robicie skrzynie 02a (tą na linki) to jest kilka obowiązkowych punktów do zrealizowania.

 

1. smarowanie piątki. Otwory przelewowe oleju są za wysoko, gdy mamy niski poziom oleju to piąty bieg wysiada...

 

Sam VW zauważył problem i sprawę można rozwiązać dwojako.. instalując dodatkowe smarowanie VW, ta rynna ma nr 0A4 301 134 A

 

trough22.jpg

 

case3.jpg

 

case4.jpg

 

5th.jpg

 

lub.. można nawiercić otwory ma dole skrzyni

 

5th_gear_case_mod_before.jpg

 

After_case_mods.jpg

 

A przy okazji, tak ode mnie, najlepsze usprawnienie jakie możecie podarować tej skrzyni to regularne wymiany oleju. To są generalnie bardzo dobre i trwałe skrzynie, ale szlam olejowy po prostu wszystko wyciera i niszczy - zgodnie z duchem czasów - oleju w skrzyni się nie mienia.

 

 

2. Wada tyczy się zabezpieczeń osiek satelit.. jeśli przy okazji robicie to warto to zrobić.

 

GearboxRebuild2.jpg

 

GearboxRebuild3.jpg

 

przyczyna...

GearboxRebuild14.jpg

 

 

 

Więc warto wymienić tulejke sprężystą na nową to po pierwsze, a następnie wbić w nią ciasto pasowny klin i spawnąć lub zaklepać

GearboxRebuild9.jpg

 

 

Trzecia poprawka, jeśli będziecie zaglądać do swojej 02A- wymieńcie koniecznie sprężyne wstecznego biegu. Łamią się na potęgę, koszt w serwisie 25 zł. Sam rozebrałem dwie skrzynie na złomie w których awarią okazała się być właśnia ta sprężyna. Jej nr to 02A311548A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności