ktry Zgłoś #1 Napisano 25 Kwietnia 2015 Przymierzam się do zakupu B7 2,0 Tdi 140 Km DSG. Wyposażenie ma maxymalne jakie jest dostępne. Szklany dach,klapa elektryczna,hak el.podświetlane drzwi,aktywny tempomat itp. Jedna rzecz mnie zaskoczyła. Regulowane zawieszenie za pomocą przycisku. Są 3 pozycje Sport,Normalne,Komfort. Czy ktos to ma i jak to się sprawdza w praktyce.Jakie koszty ewentualnych awarii ? Rocznik paska to 2011. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) To jest zawieszenie pneumatyczne, zamiast tradycyjnych sprężyn auto posiada poduszki powietrzne tzw. miechy. Na każdym trybie auto lekko opada lub podnosi się, np na sport lekko opadnie i będzie sztywniejsze. Ale sprawdź czy takowe miechy posiada, może tylko przyciski wstawione. Ja osobiscie nie jestem zwolennikiem takich zawieszeń. Zawsze z tymi zawieszeniami były problemy, jak nie dziurawy miech to zawór nie trzyma, albo czujnik poziomu zatarty lub piny w nim zasniedzialy albo kompresor już słabo pompuje. Trzeba pamiętać i przypominać mechanikom w warsztatach że auto posiada takowe zawieszenie i przed każdym podniesieniem ma podnośniku trzeba blokować sterownik ponieważ można go uszkodzić. Ja jak kupowałem swojego to nie chciałem takiego zawieszenia, nawet nie myślałem wtedy że alltrack ma takie twarde sprezyny z tyłu. Full zaladowany i siedzi może że 2cm a w B6 koła wchodziły w nadkola. Oczywiście przy pneumatyce kompresor wyrowna poziom auta. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez popiolek4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peno02 Zgłoś #3 Napisano 26 Kwietnia 2015 A ja sobie chwale. Zwłaszcza jak masz ochotę troszkę przycisnąć . Auto zupełnie inaczej się zachowuje. Mam przejechane 125tkm i na razie zero problemów. Narazie nie zastanawiałem się nad kosztami utrzymania tego zawieszenia.kiedyś miałem citroena c5,wszyscy znajomi ostrzegali mnie przed kosztami ewentualnych napraw hydrauliki ale jak się okazało przez dwa lata nic się nie zepsuło,a nawet jakby to cena pylą porównywalna z kosztami wymiany amortyzatorow w podobnej klasy samochodzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2015 Przymierzam się do zakupu B7 2,0 Tdi 140 Km DSG. Wyposażenie ma maxymalne jakie jest dostępne. Szklany dach,klapa elektryczna,hak el.podświetlane drzwi,aktywny tempomat itp. Jedna rzecz mnie zaskoczyła. Regulowane zawieszenie za pomocą przycisku. Są 3 pozycje Sport,Normalne,Komfort. Czy ktos to ma i jak to się sprawdza w praktyce.Jakie koszty ewentualnych awarii ? Rocznik paska to 2011. System DCC jak dla mnie fajna sprawa.Nie ma tam żadnych miechów i kompresorów jak pisze kolega Marcin. Amortyzator ma zawór elektryczny który reguluje jego twardością. Komfort robi z auta wersalkę wręcz łóżko wodne a na sporcie jest twardo sztywno czuć wszystkie dziury można zapitalać po winklach , normal jest kompromisem miedzy tymi dwoma trybami.Koszt używanego amora na ten moment to 300-350 złotych na allegro. Ceny z serwisu nie pamiętam mogę przy okazji sprawdzić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2015 Kolo 1500 jak pamietam. Fajna sprawa ja bardzo polecam. Dokladnie tam elektrkomagnes ktory steruje skokiem amorka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2015 Dzięki za odpowiedzi. System DCC nie jest taki straszny jak mi się wydawało. Choć przyznam szczerze z początku się załamałem i zrezygnowałem z zakupu. Skojarzyłem to zawieszenie z takim jak jest w Audi A6 Alroadzie. Bardzo kłopotliwe i strasznie drogie w eksploatacji.Auto ma 140 tys.km. Pełny serwis Long laif do końca i za 25 dni chce aby odwiedzić serwis ponownie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2015 Tak tak, rozpędziłem się troszkę i opisałem system w Audi. Tu jest inaczej bo są sprężyny ale co nie zmienia faktu że amory są pneumatyczne jakby ktoś nie wiedział... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2019 Dnia 26.04.2015 o 20:35, popiolek4 napisał: amory są pneumatyczne jakby ktoś nie wiedział... Nie ma to jak się nie znać a wypowiadać... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2019 Nie ma to jak odkopać temat, który ma 4 lata. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach