Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

2.0TDI 170KM BMR częste dopalanie DPF szarpanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ponieważ przeczytałem całe google i nie znalazłem przyczyny ciągłego dopalania DPF i podszarpywania Passata B6 2.0TDI BMR 170KM sam zabrałem się za robotę:

 

Na wstępie, jeśli twój 2.0TDI BMR podszarpuje to przyczyną jest najprawdopodobniej zapchany DPF. Zorientujesz się po tym, że podszarpywania nie ma kiedy silnik jest zimny. Jak się zagrzeje to zaczyna podszarpywać. Dzieje się tak dlatego, że osiągnął warunki które komputer uznał za dogodne do dopalenia filtra i uruchomił procedure dopalania. Jeśli podszarpywanie występuje na zimnym silniku to winą prawdopodobnie nie jest DPF.

 

Opis i lokalizacja usterki: ja jeździłem i po dopaleniu filtra z poziomu VCDS nie wyłączałem kompa tylko nadal obserwowałem jak się zapycha filtr w grupie 75 blok nr.3. Zauważyłem, że zapycha się za szybko, auto miało stałą prędkość,był rozgrzane a filtr zapychał się z prędkością około 0,1% na 2km czyli 14,9, 15,0, 15,1 itd... po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów choinka na zegarach tj. zółte kontrolki filtra a potem migająca spiralka i znów dopalanie awaryjne z VCDS procedura dla leniwych: http://forum.vw-passat.pl/threads/55260-Czyszczenie-%28regeneracja%29-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych-DPF-FAP

 

 

Co sprawdziłem zanim doszedlem do rozwiazania i Ty też powinieneś sprawdzić: sprawdziłem działanie kierownic turbiny czyli grucha, działanie klap kolektora ssącego, wymieniłem wszystkie filtry i olej o odpowiedniej specyfikacji dla silników z DPF (patrz instrukcja obsługi auta), szczelność rur intercoolera, wymyłem przepływkę, wyczysciłem kolektor ssący z klapami oraz EGR, zaślepiłem EGR kryzą, sprawdziłem kąt synchronizacji wtrysku ( grupa 4 blok 4) u mnie było około 1,5 nie jest źle ale powinno być 0. Już chciałem przestawiać rozrząd. Ale coś mnie tknęło, żeby jednak jeszcze raz sprawdzić przepływkę (z reguły uszkodzone przepływki zaniżają pomiar i objawia się to zmuleniem auta, u mnie moc jest potężna więc olałem temat przepływki). Te wszystkie prace nic nie pomogly na zapychanue DPF

 

CO POMOGŁO? Przepływkę odłączyłem całkiem, wyjazd na trasę i tutaj BINGO DPF teraz się nie zatyka. Baaaa mało tego że sie nie zatyka to sam się pięknie czyści bez włączania procedury dopalenia ręcznie ani automatycznie przez kompa po prostu normalna jazda i widzę jak procent za procentem DPF sie oczyszcza (sprawdzałem w bloku 70 czy nie została załączona procedura dopalania na ostatnim bicie pojawia się wtedy 1). Więc panowie z problemami zatykania lub częstego dopalania DPF/ szarpania odłączamy przepływkę i jeździmy jeśli to to co u mnie to POWINNO POMÓC! pod odłączeniu przepływki będzie migałą kontrolka świec ale nie przejmować się, mocy też mu nie odebrało specjalnie co ciekawe. Komu pomogłem pisać niżej.

 

Jak ktoś nie wie jak sprawdzić za pomocą VCDS klapy, gruche jedną czy drugą pisać.

Edytowane przez EEKTRONIK2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam, bo może będziesz wiedział: w BMR filtr DPF jest zabudowany w jednej puszce z katalizatorem, czy jest to niezależny element?

 

I tak przy okazji, może coś podpowiesz...

Mój mam swojego BMR'a '08 od około 7.500km. Jeżdżę nim przede wszystkim w trasach (90% to trasy pozamiejskie pokonywane w prędkościami 100-120km/h). Zauważyłem, że co kilkaset kilometrów filtr mi się samoistnie dopala (obroty biegu jałowego na poziomie 1000). Ale już 4 razy zdarzyło mi się, że zapaliła mi się żółta kontrolka filtra - zgasła jednak po przejechaniu około 5-10km przejechanych zgodnie z procedurą wypalania filtra (IV lub V bieg i obroty na poziomie 2000). Co może być nie tak z tym filtrem, że mimo korzystnych warunków jazdy (wypalania filtra) ta kontrolka mi się zapala?

 

Auto ma teraz ~182kkm (przebieg pewny), do ~174kkm jeździło przede wszystkim w mieście...

Edytowane przez agamek12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapytam, bo może będziesz wiedział: w BMR filtr DPF jest zabudowany w jednej puszce z katalizatorem, czy jest to niezależny element?

 

 

To jest jedna puszka. Filtr ostatecznie usunąłem u Kminka z Poznaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest jedna puszka. Filtr ostatecznie usunąłem u Kminka z Poznaniu.

Kopci Ci teraz auto?

I co skłoniło Cię ostatecznie do jego usunięcia?

Ile zapłaciłeś kmink'owi za usunięcie filtra - może być PW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze: sprawdzałeś może stopień zapełnienia filtra popiołem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zamiast usuwać DPF może trzeba było wyczyścić/wymienić czujnik masy powietrza (przepływomierz)?

Ja zauważyłem, że mi się często DPF wypala. I po przeczytaniu pierwszego posta od kolegi ELEKTRONIK2, któremu po wypięciu przepływki DPF się szybko nie zapełniał i nawet sam się oczyszczał bez wypalania podczas jazdy wyczyściłem przepływomierz. I efekt 100% satysfakcjonujący. Moja przepływka jest sprawna, nie ma błędów, filtr powietrza wymieniam co 15 tyś. km, ale musiał się jakiś brud na niej osadzić. A usunięcie DPF przy niesprawnej/brudnej przepływce da efekt taki że Passat będzie kopcić. W końcu DPF zbiera w sobie sadzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku narastających problemów z DPFem/FAPem najlepiej rozpocząć długotystansowe podróże, pozwolić dopalić się sadzy, pod warunkiem, że filtr nie jest zapchany "po brzegi". Ostatecznie procedura awaryjnego wypalania DPF jako oczywiście ostateczność, potwierdzona zmierzeniem wartości popiołu w filtrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytamie, czy podczas wypalania dpf automatycznie włączane są inne odbiorniki prądu aby obciązyć silnik tak jak to bywa we francuskich wozach?? chodzi mi dokładnie o lusterka, czy jest właczanie ich podgrzewania przy wypalaniu?. gdy sie zatrzymam to widze ze jest wypalanie bo obroty i spalanie wyższe ale podczas jazdy nigdy nie wiem kiedy to nastepuje i pomyslałem sobie że założył bym diode podpinając sie do podgrzewania lusterka i wtedy wiedział bym ze takie coś nastepuje co za tym idzie mógłbym zejśc powiedzmy o bieg lub dwa w dół na trybie ręcznym i potrzymać go na wyższych obrotach (zalecane powyzej 2-2,5tyś)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zamiast usuwać DPF może trzeba było wyczyścić/wymienić czujnik masy powietrza (przepływomierz)?

Ja zauważyłem, że mi się często DPF wypala. I po przeczytaniu pierwszego posta od kolegi ELEKTRONIK2, któremu po wypięciu przepływki DPF się szybko nie zapełniał i nawet sam się oczyszczał bez wypalania podczas jazdy wyczyściłem przepływomierz. I efekt 100% satysfakcjonujący. Moja przepływka jest sprawna, nie ma błędów, filtr powietrza wymieniam co 15 tyś. km, ale musiał się jakiś brud na niej osadzić. A usunięcie DPF przy niesprawnej/brudnej przepływce da efekt taki że Passat będzie kopcić. W końcu DPF zbiera w sobie sadzę.

 

U mnie dpf zapycha się około 1% na 2 km. Objawy takie same jak u kolegi ELEKTRONIK2. Odłączenie przepływki niestety nie pomogło. DPF wypala się niemal cały czas (zapycha/wypala) przez co auto dużo pali. Praktycznie cały czas muszę włączać tryb wymuszony regeneracji (LOGIN: 21295) i jeździć z godzinę, podczas wypalania wypełnienie filtra sadzą spada, rośnie, spada, rośnie, spada aż sumarycznie spadnie do wartości około 12% i procedura wypalania się zakończy. Po czym jak się skończy wypalanie natychmiast zaczyna się zapychać ponownie z szybkością około 1%/2km. Nie mam pojęcia co może być przyczyną ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie usunięcie filtra o Kminka coś koło 750zł dawałem. Już mi się zwróciło na paliwie, przed usunięciem żarł jak ruska Wołga (z górki) chyba z 10 litrów na 100km przez to ciągłe dopalanie o nerwach nie wspomnę. Zrobiłęm już z 15tys km, nie to auto, zapuściłęm się nim na wakacje 2000km w jedną strone i wrócił o dziwo! wcześniej bałem się nim pojechać 50km. Zachowuje się teraz jak stary poczciwy 1,9TDI i spalanie porównywale, goniłem po trasie non stop 140-150km/h i nie sposób przekroczyć 6l/100km momentami i 170km/h było. 6litrów więcej nie chce spalić jak bym się nie starał. Jak jazda do 120km/h to można liczyć 5,5/100km i to bez jakiegoś specjalnego głąskania pedału gazu. UWAG filtr trzeba rozciąć i wyciągnąć w całośći, wysatwiłem go na Alle Drogo dla tych specjalistów co wytapiają z nich złoto, platyne i Bóg wie co jeszcze, poszedł od reki za 400zł!. Oczywscie usuwacie sami i jedziecie na usługe usinięcia z softu, chyba, że ktoś jest leniwy to Kmink wam załatwi komplet. Puszke trzeba rozciąć, wyciągnąc co trzeba, zaspawać i jedziecie tak przygotowanym pojazdem do w/w dobroczyńcy. W jedną strone będziecie kopcić jak lokomotywa co jakieś 15sekund bedzie puszczał białą chmure-ale to już bedą ostatnie podrygi tego wynalazku w aucie+plus świecące kontrolki na liczniku-wiadomo. W drodze powrotnej jedziecie już cywilizowanym autem, gaz w desce nikt was nie wyprzedza. Dodam najważniejsze, zanim usunąłem sprawdziłęm dosłownie wszystko: wtryski, klapki, świece, przepływke, czysciłęm doloty wyloty, wężyki zaworki... oszczędzcie sobie roboty i przejdźie od razu do sedna sprawy, każdy kto usunął wam to powie.

 

A propos kopcenia. Auto po usunięciu jak jest sprawne nie kopci, mój nie kopci (czasami mały dymek się zdarzy). Jak masz DPF nie widzisz, że kopci na czarno tylko drapiesz się po głowie co ten złom tak szarpie. Jak nie masz DPF-a widzisz w lusterkach zasłone dymną i wiesz, że wtryski leją czy przepływka walnięta i szukasz co jest grane.

Edytowane przez EEKTRONIK2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
każdy kto usunął wam to powie

W 100% się zgadzam z Krzyśkiem. Wy*ebcie to gówno i będziecie mieć raz na zawsze spokój.

Polecam - http://forum.vw-passat.pl/threads/137257-Passat-B6-3C-Variant-2-0TDI-199KM-411Nm-Highline-(-70)?p=2235647&viewfull=1#post2235647

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W imieniu wszystkich jadących za twoim kopcącym samochodem - Dziękujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do przejechania się za mną i dopiero pisania oceny. Przy bardzo ostrym wdepnięciu gazu i kręceniu do wysokich obrotów tak ze i na 3 biegu zapiszczy, to przydymi. Przy normalnej jeździe ZERO dymu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CO POMOGŁO? Przepływkę odłączyłem całkiem, wyjazd na trasę i tutaj BINGO DPF teraz się nie zatyka. Baaaa mało tego że sie nie zatyka to sam się pięknie czyści bez włączania procedury dopalenia ręcznie ani automatycznie przez kompa po prostu normalna jazda i widzę jak procent za procentem DPF sie oczyszcza

 

To jak to w końcu było, pomogło czy nie, skoro później zdecydowałeś się na usunięcie DPFa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników BMR-ów z usuniętym filtrem DPF:

czy w Waszych autach zdarza się, że zapala Wam się kontrolka DPF (wraz z komunikatem komputera o konieczności przeczytania instrukcji), która gaśnie po wyłączeniu i włączeniu po parunastu minutach silnika?

Mi przez pierwszych kilka tysięcy kilometrów nic się nie świeciło, ale ostatnio przez przejechane około 200km zapaliła się już trzykrotnie. Tuner (renomowany!) zapewnia, że taka sytuacja jest sytuacją normalną w BMR i że nie da się z tym nic zrobić oraz nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja usunąłem DPF gdzieś przy 200 tkm, teraz mam 275. Auto jeździ dobrze, troche kopci jak sie depnie, ale to norma. Martwi mnie jednak ze od samego początku spaliny mocno śmierdzą, na postoju w zamkniętym garażu po kilkunastu minutach jest aż siwo od dymu ;) ale mnie to nie przeszkadza póki nie stwarza to problemów :D Polecam usunięcia i problem z glowy raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w Waszych autach zdarza się, że zapala Wam się kontrolka DPF

U mnie od zmiany minęło 7 miesięcy i zrobiłem w tym czasie ok 17.000 km (w tym wyjazd na Chorwacje) i kontrolka się nie zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego samego Passata 2.0 TDI BMR sterownik Siemensa. Jak go kupiłem rok temu to zdziwiło mnie że często włącza się wypalanie DPFa przez co zwiększał się systematycznie stan oleju (ropa leciała do oleju). Miesiąc temu DPF umarł i dałem go usunąć. Został elektronicznie wyłączony i mechanicznie usunięty. Po kilku dniach zobaczyłem że na postoju po chwili postoju auto zaczyna dymić na niebiesko. Auto normalnie jeździ, silnik pracuje równo, przyspiesza przyzwoicie. Dwa pompowtryski były wymieniane rok temu na akcji serwisowej. Korekty są minimalne. Elektronik twierdzi że program jest zrobiony prawidłowo, bo tydzień później robił takiego samego passka na tym samym sterowniku i tamten podobno nie dymi. Nie wiem od czego zacząć czy może odma zatkana, czy egr, czy ciepła strona turbo puszcza? Czy wtedy nie kopciłby zawsze? Na zimnym jak jadę do pracy w ogóle nie widzę dymu w lusterku. A jak się rozgrzeje to czasem coś się pojawi a czasami puści soczystego niebiesko-siwego bąka. No i zapomniałem dodać że czy widać dym czy nie spaliny bardzo mocno śmierdzą. Jak się chwilę postoi przy samochodzie jak włączony silnik całe ubranie śmierdzi ropą. Czy to normalne?

Edytowane przez SERGIOMOBILE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczepiam sie pod temat. Mialem rowniez problem z DPF. Wypalal sie co 70 do 100 km. Przyczyna byl zacierajacy sie silniczek sterujacy od egr.

Po wymianie znow wypala sie raz na okolo 1000 km.

Chcialem wywalac dpf ale wedlug vcds mial tylko 11 g popiolu wiec szkoda mi bylo.

Polecam sprawdzic dzialanie egr.

Edytowane przez MickG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności