videonet Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2015 W czasie jazdy z przodu dochodzi silne skrzypienie (tak jagby tarła guma o gumę). Byłem w trzech warsztatach. Brali na trzepaczki, stwierdzili brak luzów. Nikt nie wie skąd to skrzypienie. Może ktoś miał podobny problem ponieważ nie uśmiecha mi się wymiana całego zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2015 W czasie jazdy z przodu dochodzi silne skrzypienie (tak jagby tarła guma o gumę). Byłem w trzech warsztatach. Brali na trzepaczki, stwierdzili brak luzów. Nikt nie wie skąd to skrzypienie. Może ktoś miał podobny problem ponieważ nie uśmiecha mi się wymiana całego zawieszenia. Wahacze mogą tak skrzypieć. Wstrzyknij trochę oleju ze strzykawki w górne wahacze w miejsce łączenia ze zwrotnicą. Powinno pomóc na jakiś czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
videonet Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2015 Co ciekawe, ja to już zrobiłe. wlałem WD na wszyskich połączeniach (górnych i dolnych) i skrzypi dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2015 Bo moze gdzieś pękła guma na sworzniu wahacza, woda się dostała i teraz skrzypi. Trzeba wstrzyknać pod gumki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2015 Może lepiej będzie jak rozłączysz oba wahacze i oczyścisz z zanieczyszczeń i ponownie złożysz? Z tym, że trzeba uważać bo może się coś takiego właśnie stać jak na zdjęciu. [ATTACH=CONFIG]130341[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2015 Nie należy wlewać żadnych olejów pod osłonki sworzni, tymbardziej WD40, które bardzo słabo smaruje. Grubą igłą można podać smar molibdenowy (ten, który jest w zestawie z przegubami). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiu00 Zgłoś #7 Napisano 15 Września 2015 Witam, posiadam podobny problem. Występuje skrzypienie/stukanie z okolic kierownicy, ciężko to opisać więc nagrałem filmik. Proszę o pomoc w diagnozie. Byłem 3 razy w aso i nie mogą zdiagnozować.... Skrzypienie zaczyna się w 1:18 podczas wjazdu na bruk. Podczas normalnej jazdy również jest slyszalne przy niktóych nierównościach, np tory tramwajowe. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #8 Napisano 15 Września 2015 Ja miałem w swoim podobnie. Jak przyjeżdżałem przez próg zwalniający to skrzypił strasznie. Jeszcze jak kreciłem kierownicą na postoju to też skrzypił. U mnie okazało się że jest luz na sworzniu i tulejach wahacza. Dodatkowo mój mechanik wymienił mi łożyska makpersona i od tamtego czasu cisza i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Joloxx9 Zgłoś #9 Napisano 16 Września 2015 Ja miałem w swoim podobnie. Jak przyjeżdżałem przez próg zwalniający to skrzypił strasznie. Jeszcze jak kreciłem kierownicą na postoju to też skrzypił. U mnie okazało się że jest luz na sworzniu i tulejach wahacza. Dodatkowo mój mechanik wymienił mi łożyska makpersona i od tamtego czasu cisza i spokój. Od kiedy B5 ma kolumne McPherson?! Z tego co slyszalem tutaj na forum to wszyscy mowili ze takowej nie posiada. U mnie za to skrzypi tyl, niemilosiernie jakby wlasnie guma o gume ocierala, wystepuje to tylko na progach lub gdy auto sie przechyla no i oczywiscie tyl auta musi byc obciazony. Z racji ze mialem wymieniane w styczniu laczniki belki, a skrzypialo przed i po wymianie to postanowilem dojsc do tego. Wychodzi ze najprawdopodobniej amortyzatory padly. Zakupilem juz nowes sachsa wraz z nowymi odbojami, nowe poduszki amortyzatora lemfordera, gumy pod sprezyny oraz sprezyny kayaba ( sachsa nigdzie nie mieli ). 26 oddaje auto do machera, ma mi jeszcze wymienic rozrzad tak ze mam nadzieje ze po tej operacji bedzie smigac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2015 Tylko ja pisałem bardziej do rysio00 który to wrzucił film na którym skrzypi zawieszenie tak jak było w moim aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Joloxx9 Zgłoś #11 Napisano 16 Września 2015 To by wiele tlumaczylo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #12 Napisano 16 Września 2015 Sprawdźcie jeszcze stan gum na łączniku stabilizatora. U mnie one skrzypiały, a w kabinie niosło się to jak wielkie tłuczenie czegoś pod nogami kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #13 Napisano 16 Września 2015 Spróbujcie też wstrzyknąć trochę smaru/oleju w końcówki drążków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2015 Witam. U mnie przednie zawieszenie trochę zaczęło skrzypiec podczas letnich upałów, teraz ustało. Ja wychodzę z załorzenia że jeśli nie ma luzòw to się tym nie przejmuje i jade dalej, jeśli natomiast skrzypi i zrobi się luz obojętnie czy na wahaczach czy na lącznikach stabilizatora to wymieniam całe kompletne zawieszenie łącznie z końcówkami drążków kierowniczych. Tak zrobiłem dwa lata temu. Ostatnio wymieniłem na zawieszenie firmy KAMOKA koszt ok. 600 zł u mnie wytrzymuje ok. 60 tyś km. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2015 W moim pasku też raz skrzypiało później przestawało i znów zaczęło i tak kilka razy. Aż pewnego dnia przy 90 km/h pękł dolny przedni wahacz przy samej główce /był suchy, zatarty/, dobrze, że stało się to na prostej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bipop Zgłoś #16 Napisano 17 Września 2015 U mnie tez skrzypialo....doslownie jak stary tapczan. Winowajcą okazał sie mechanizm od poziomowania xenonów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #17 Napisano 17 Września 2015 Mi też skrzypiało okazało się że dolny prosty miał wyrobioną tuleje gumową dk której przykręcony jest amortyzator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #18 Napisano 17 Września 2015 U mnie skrzypiał układ samopoziomowania xenonów. Przesmarowałem te plastikowe cięgna od wahacza do czujnika i problem z głowy. Przed smarowaniem podczas przejeżdżania po progach zwalniających dźwięk był jak by ktoś siadał na starym sprężynowym tapczanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach