pezet101 Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2015 Kilka razy spotkałem się z uwagą/ostrzeżeniem, że w tym silniku panewki wykonane są z kiepskiego materiału i ulegają zniszczeniu, rozwalając blok silnika. I zaleca się profilaktyczną ich wymianę. Akurat ja mam B6 z 2007, kiedy ponoć takie były montowane. Aktualnie przebieg mam 370 tys, silnik pracuje dobrze. Sądzicie że jest sens wymieniać? A przy okazji pytanie: czy ktoś na forum może (odpłatnie) wydrukować historię serwisową auta? Ja go kupiłem jak miał przebieg 180 tys i 3 lata, ale od samego początku był serwisowany w Polsce w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefistokamil Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2016 Odświeżę temat jakie macie przebiegi przy swoich passatach z tym silnikiem ? Pytanie kieruję do tych którzy nie wymieniali jeszcze panewek ja mam 234 tyś. a słyszałem lub czytałem ze (np. jak poprzednik) ludzie robią po 370 tyś bez wymiany i wszystko gra Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #3 Napisano 29 Sierpnia 2016 Ja kiedyś kupiłem Audi A3 z 2008 roku z przebiegiem nie całe 140 tys. z zatartym silnikiem. Ostatnie modele 1,9 to są o wiele gorsze jak 2,0. BLS i BXE to najdroższe silniki 1,9. Ceny praktycznie są identyczne jak 2,0. Za starego rumpla 1,9 można spokojnie kupić 2 sztuki 2,0, lub 1,6 na CR. Mowa oczywiście o używanych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2016 Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku Silnik, spaliny - bez zarzutu. Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2016 Ja kiedyś kupiłem Audi A3 z 2008 roku z przebiegiem nie całe 140 tys. z zatartym silnikiem. Ostatnie modele 1,9 to są o wiele gorsze jak 2,0. BLS i BXE to najdroższe silniki 1,9. Ceny praktycznie są identyczne jak 2,0. Za starego rumpla 1,9 można spokojnie kupić 2 sztuki 2,0, lub 1,6 na CR. Mowa oczywiście o używanych. Mój BLS 2008/2009 180 tys. to przykład zatartych panewek. (3 razy olej w trybie LL później 3 wymianki po 14-15) Mój kolega w BXE 2007 o ile pamietam, profilaktycznie wymienił na glyco wzmacniane by lepiej spać. Stare wyglądały jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2016 Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku Silnik, spaliny - bez zarzutu. Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały... Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2016 Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu. Co drugi passat przywieziony zza Odry ma taki przebieg (Odra tak wpływa na liczniki samochodów że po jej przekroczeniu odrazu jest 2x mniej) więc nie widzę w tym nic dziwnego że auta z takim przebiegiem jeżdżą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2016 Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku Silnik, spaliny - bez zarzutu. Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały... To panewek Ci nie sprawdzili ... ? Jeśli auto ma 400 tys. to wg. mnie panewki są ok. Bardziej zastanowiłbym się nad wałkiem rozrządu w jakim jest stanie czy jest wytarty itp. Wałek jest ori ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2016 O tym, że licznik są cofane to doskonałe wiem. Chodzi mi o to jak sprawuje się silnik z takim przebiegiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #10 Napisano 2 Września 2016 silnik sprawuje sie bardzo dobrze, zmuszony byłem a raczej chciałem bo wypalanie było zima co 300km dpf'a i wkurzało mnie że zawsze miałem pecha, gdy sie spieszyłem a dojechalem na miejsce akurat trwała procedura wypalania i musiałem nie gasic auta aby nie przerywać, tylko to zawzyło na wywaleniu, błędów żadnych nie było z nim związanych. za jakiś czas zamierzam wymienić szczotkotrzymacz w rozruszniku bo pali idealnie ale są spadki napiecia i łapie czasami przeróżne jednorazowe błędy(aku nowy). co drugi za odry ma powyzej trzech stów. mój np w dwa lata miał 237tysi zrobione wkońcu jest to jedno z typowych flotowych aut. tak samo jak wszystkie insygnie astry itp wozidła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefistokamil Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2016 Właśnie niektórzy robia 400 tyś i jest ok, jeszcze inni wymienili panewki a okazało sie że wyglądały jak nowe... szkoda mi $$$ na ich wymiane bo juz wsadziłem w to auto w ciagu roku 4 tyś dwumas + wałek rozrządu i co teraz z tymi panewkami mam 237 tyś. i zaje*** dylemat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2016 Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu. Przekroczone dzisiaj Silnik - jak pisałem - bez zarzutu. Reszta też. Przeglądy co 30 tys robię w aso, a w międzyczasie 1-2 wymiany samego oleju z filtrem. Oleju ani płynu chłodniczego nie ubywa. przy 290 kkm wymieniłem pompę paliwa, przy 330 łożyska w skrzyni biegów i przy 350 turbinę. I to wszystkie większe wydatki. Myślę, że wiele "sprowadzaków" ma 400 tys lub więcej. Gdzieś tu na forum ktoś pisał, że w sprowadzonym B5 znalazł gdzieś wklejkę serwisową z przebiegiem 800 tys W skrzyni wymieniłem łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2016 To właśnie chciałem wiedzieć. A z panewkami coś robiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #14 Napisano 22 Września 2016 Właśnie niektórzy robia 400 tyś i jest ok, jeszcze inni wymienili panewki a okazało sie że wyglądały jak nowe... szkoda mi $$$ na ich wymiane bo juz wsadziłem w to auto w ciagu roku 4 tyś dwumas + wałek rozrządu i co teraz z tymi panewkami mam 237 tyś. i zaje*** dylemat Nie chce sugerować ale jeśli nie padły do 200 tys. to znaczy że chyba nie są wadliwe. Jeszcze taki tip dodam: Kiedy kupiłem paska wlewałem mu najdroższe oleje typu amosil , które na prawdę są olejami syntetycznymi które dobrze myją i płuczą. Może trochę sam przyczyniłem się do takiego obrotu sprawy, z drugiej strony na parkingu u gościa który wymienia silniki stały głownie bls, bxe w postaci passatów , caddy, golfów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 22 Września 2016 To nie wina oleju. Materiał z których są zrobione panewki jest miękki i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #16 Napisano 22 Września 2016 U mnie bxe ma 230 przelatane i nic sie nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olimp510 Zgłoś #17 Napisano 22 Września 2016 mój BXE jak sprzedawałem miał 320 tys km, nic sie nie działo, jak dbasz tak masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #18 Napisano 22 Września 2016 Zasada jak dbasz tak masz nie tyczy się tego silnika.Nazwał bym to tak jak masz szczęście to masz, jak masz pecha to masz korbę w bloku z dziurą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #19 Napisano 23 Września 2016 Zasada jak dbasz tak masz nie tyczy się tego silnika.Nazwał bym to tak jak masz szczęście to masz, jak masz pecha to masz korbę w bloku z dziurą. Absolutnie się z tym zgadzam. U mnie korba nie wyszła, nie zdążyła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #20 Napisano 23 Września 2016 Absolutnie się z tym zgadzam.U mnie korba nie wyszła, nie zdążyła Z tymi panewkami to jest jak z ołówkiem w 2.0tdi, nie wymienisz to nawet nie wiesz kiedy będzie po silniku choćby nie wiem jaki by się olej lało. Ale mądry Polak.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach