Skocz do zawartości
pezet101

Panewki w 1,9 BXE (passat B6)

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy spotkałem się z uwagą/ostrzeżeniem, że w tym silniku panewki wykonane są z kiepskiego materiału i ulegają zniszczeniu, rozwalając blok silnika. I zaleca się profilaktyczną ich wymianę.

 

Akurat ja mam B6 z 2007, kiedy ponoć takie były montowane.

 

Aktualnie przebieg mam 370 tys, silnik pracuje dobrze.

Sądzicie że jest sens wymieniać?

 

A przy okazji pytanie:

czy ktoś na forum może (odpłatnie) wydrukować historię serwisową auta?

Ja go kupiłem jak miał przebieg 180 tys i 3 lata, ale od samego początku był serwisowany w Polsce w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat :D jakie macie przebiegi przy swoich passatach z tym silnikiem ? Pytanie kieruję do tych którzy nie wymieniali jeszcze panewek :) ja mam 234 tyś. a słyszałem lub czytałem ze (np. jak poprzednik) ludzie robią po 370 tyś bez wymiany i wszystko gra :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś kupiłem Audi A3 z 2008 roku z przebiegiem nie całe 140 tys. z zatartym silnikiem. Ostatnie modele 1,9 to są o wiele gorsze jak 2,0. BLS i BXE to najdroższe silniki 1,9. Ceny praktycznie są identyczne jak 2,0. Za starego rumpla 1,9 można spokojnie kupić 2 sztuki 2,0, lub 1,6 na CR. Mowa oczywiście o używanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" :)

No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku :)

 

Silnik, spaliny - bez zarzutu.

Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kiedyś kupiłem Audi A3 z 2008 roku z przebiegiem nie całe 140 tys. z zatartym silnikiem. Ostatnie modele 1,9 to są o wiele gorsze jak 2,0. BLS i BXE to najdroższe silniki 1,9. Ceny praktycznie są identyczne jak 2,0. Za starego rumpla 1,9 można spokojnie kupić 2 sztuki 2,0, lub 1,6 na CR. Mowa oczywiście o używanych.

 

Mój BLS 2008/2009 180 tys. to przykład zatartych panewek. (3 razy olej w trybie LL później 3 wymianki po 14-15)

Mój kolega w BXE 2007 o ile pamietam, profilaktycznie wymienił na glyco wzmacniane by lepiej spać. Stare wyglądały jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" :)

No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku :)

 

Silnik, spaliny - bez zarzutu.

Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały...

 

Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu.

 

Co drugi passat przywieziony zza Odry ma taki przebieg (Odra tak wpływa na liczniki samochodów że po jej przekroczeniu odrazu jest 2x mniej) więc nie widzę w tym nic dziwnego że auta z takim przebiegiem jeżdżą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj robiłem przegląd po 400 tys - w ASO - i poprosiłem o dokładną diagnostykę "wszystkiego co się da" :)

No i znaleźli: jedną nieoryginalną śrubę przy zacisku :)

 

Silnik, spaliny - bez zarzutu.

Zastanawiałem się, czy profilaktycznie nie wymienić panewek, ale jakby były wadliwe, to już by chyba się posypały...

 

To panewek Ci nie sprawdzili ... ? ;)

 

Jeśli auto ma 400 tys. to wg. mnie panewki są ok.

Bardziej zastanowiłbym się nad wałkiem rozrządu w jakim jest stanie czy jest wytarty itp.

Wałek jest ori ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym, że licznik są cofane to doskonałe wiem. Chodzi mi o to jak sprawuje się silnik z takim przebiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik sprawuje sie bardzo dobrze, zmuszony byłem a raczej chciałem bo wypalanie było zima co 300km dpf'a i wkurzało mnie że zawsze miałem pecha, gdy sie spieszyłem a dojechalem na miejsce akurat trwała procedura wypalania i musiałem nie gasic auta aby nie przerywać, tylko to zawzyło na wywaleniu, błędów żadnych nie było z nim związanych. za jakiś czas zamierzam wymienić szczotkotrzymacz w rozruszniku bo pali idealnie ale są spadki napiecia i łapie czasami przeróżne jednorazowe błędy(aku nowy). co drugi za odry ma powyzej trzech stów. mój np w dwa lata miał 237tysi zrobione wkońcu jest to jedno z typowych flotowych aut. tak samo jak wszystkie insygnie astry itp wozidła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie :D niektórzy robia 400 tyś i jest ok, jeszcze inni wymienili panewki a okazało sie że wyglądały jak nowe... szkoda mi $$$ na ich wymiane bo juz wsadziłem w to auto w ciagu roku 4 tyś :/ dwumas + wałek rozrządu i co teraz z tymi panewkami :/ mam 237 tyś. i zaje*** dylemat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ja dobrze czytam 400 tyś. km? Może pochwal się jak Ci się sprawuje silnik i skrzynia przy tym przebiegu.

 

licznik.jpg

 

Przekroczone dzisiaj :)

 

Silnik - jak pisałem - bez zarzutu. Reszta też.

Przeglądy co 30 tys robię w aso, a w międzyczasie 1-2 wymiany samego oleju z filtrem.

Oleju ani płynu chłodniczego nie ubywa.

 

przy 290 kkm wymieniłem pompę paliwa, przy 330 łożyska w skrzyni biegów i przy 350 turbinę.

I to wszystkie większe wydatki.

 

Myślę, że wiele "sprowadzaków" ma 400 tys lub więcej.

Gdzieś tu na forum ktoś pisał, że w sprowadzonym B5 znalazł gdzieś wklejkę serwisową z przebiegiem 800 tys :)

W skrzyni wymieniłem łożyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To właśnie chciałem wiedzieć. A z panewkami coś robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie :D niektórzy robia 400 tyś i jest ok, jeszcze inni wymienili panewki a okazało sie że wyglądały jak nowe... szkoda mi $$$ na ich wymiane bo juz wsadziłem w to auto w ciagu roku 4 tyś :/ dwumas + wałek rozrządu i co teraz z tymi panewkami :/ mam 237 tyś. i zaje*** dylemat :D

 

Nie chce sugerować ale jeśli nie padły do 200 tys. to znaczy że chyba nie są wadliwe.

 

Jeszcze taki tip dodam:

 

Kiedy kupiłem paska wlewałem mu najdroższe oleje typu amosil , które na prawdę są olejami syntetycznymi które dobrze myją i płuczą.

Może trochę sam przyczyniłem się do takiego obrotu sprawy, z drugiej strony na parkingu u gościa który wymienia silniki stały głownie bls, bxe w postaci passatów , caddy, golfów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wina oleju. Materiał z których są zrobione panewki jest miękki i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bxe ma 230 przelatane i nic sie nie dzieje :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój BXE jak sprzedawałem miał 320 tys km, nic sie nie działo,

jak dbasz tak masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada jak dbasz tak masz nie tyczy się tego silnika.Nazwał bym to tak jak masz szczęście to masz, jak masz pecha to masz korbę w bloku z dziurą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasada jak dbasz tak masz nie tyczy się tego silnika.Nazwał bym to tak jak masz szczęście to masz, jak masz pecha to masz korbę w bloku z dziurą.

 

Absolutnie się z tym zgadzam.

U mnie korba nie wyszła, nie zdążyła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Absolutnie się z tym zgadzam.

U mnie korba nie wyszła, nie zdążyła ;)

 

Z tymi panewkami to jest jak z ołówkiem w 2.0tdi, nie wymienisz to nawet nie wiesz kiedy będzie po silniku choćby nie wiem jaki by się olej lało. Ale mądry Polak....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności