Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.08.2020 o 23:29, ktry napisał:

To jest tak jak niektórzy twierdzą że w DSG nie wolno wrzucać na N w czasie jazdy, albo podczas zjazdu z góry

Oczywiście że nie wolno. Natychmiast spasa ciśnienie oleju w skrzyni, co prowadzi do przegrzewanie mechatroniki. Po to masz D, żeby na nim jeździć. @Dreyfus @radekrp90 po co te uszczypliwości? Poza wszystkim to DSG nie jest skrzynią automatyczną tylko manualną z automatycznym sprzęgłem. To spora różnica. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia zautomatyzowana/zrobotyzowana jeden pies. Dlatego napisałem, że sytuację z DSG należy sobie wyobrazić w kontekście skrzyni manualnej. Tam nikt nie wrzuca R przy jeździe do przodu.

5 godzin temu, mkpol napisał:

@Dreyfus @radekrp90 po co te uszczypliwości?

I kto to mówi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje przynajmniej nie szkodzą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne określenie DSG Nie jest to skrzynia automatyczna , tylko manualna z automatycznym sprzęgłem i elektrycznym wbijaniem biegów. Więc wrzucanie na N podczas jazdy nie ma żadnego wpływu na skrzynię. Dlatego wprowadzili tryb ECO który non stop wbija N po zdjęciu nogi z gazu i załącza ponownie bieg po dodaniu go.Tym samym wbicie R podczas toczenia nie ma znaczenia, bo elektronika tego po prostu nie zrobi dopóty koła się toczą. Jest to skrzynia dla głupola i trzeba się sporo namęczyć, aby ją w normalnych warunkach uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w dsg wrzucanie R trochę przedwcześnie jest w miarę bezpieczne, bo mamy 2 sprzęgła na jednym zapięty wsteczny a na drugim jedynka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, mkpol napisał:

Moje przynajmniej nie szkodzą :)

Napisałem - "a teraz na poważnie" ;)

Ale faktycznie - zmieniam posta na wersję nie dla klientów M.Markt.

@ktry Tak elektronika czuwa, ale to tylko elektronika. Nie jest to sposobem zalecanym z tego powodu, że do wrzucenia wstecznego musi być pełne zatrzymanie wałka zdawczego, a delikatny jego ruch może nie zostać wykryty przez czujniki. Stąd ryzyko uszkodzenia.

W zasadzie nie wiem po co ta dyskusja. W instrukcji napisano jasno jak należy używać skrzyni. To, że nie zastosowano zabezpieczenia przed wrzuceniem wstecznego nie oznacza, że to dobrze. Co do "N" w DSG to nie problem - pompa oleju pracuje niezależnie od skrzyni i sprzęgieł. W Tiptronikach to nie przejdzie.

I tak w nowych skrzyniach sterownik wrzuca luz - nazywa się to trybem żeglowania ale kłóci się to z dotychczasowym postrzeganiem ekodrivingu ale skoro w testach jest mniej to pewnie tak jest, prawda? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Zauważyłem w swoim B8 HL z 2016 roku z przebiegiem 100 tyś, że boczek fotela kubełkowego  zaczyna pękać;  W konfiguratorze zamawiałem skórę, a to jest zwyczajna derma/cerata. Skórzane są chyba tylko środki foteli. Ma ktoś podobny problem? Ciekawe czy są dostępne poszycia foteli....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowe fotele z Highline to ekoskóra, zdaje się że wersje z wentylacją mają lepszą (chyba naturalną) skórę daną.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 100 tys, jeszcze nie pęka, ale dużo zagnieceń widać - niestety tak chwalili, że skóra, a boczki ekoskóra a środek alcantara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie skóra, to najtańsza derma i plastik. Tak vw robi sobie kpiny z klienta i liczy,  że kupując kolejnego passata zapomnisz o tych przekrętach.

Dermowa tapicera w wozie za 150 tysięcy i styropianowy podłokietnik - szczyt luksusu. Nie tego oczekiwałem, inżynierze z Wolfsburga.

U mnie też już popękało z boku. Zakleiłem to klejem patex extreme.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ,myślałem że jeżdżę automatem a tu MKPOL pisze że to manual (?) , dziwny ten świat .Tak sobie myślę ,że bardziej trafne było by określenie że to 2 skrzynie manualne połączone w automat . Bo jest to pełnoprawny automat ,nie wbijam każdego biegu bez sprzęgła które jest automatyczne tylko automat robi wszystko  za mnie . Na tiptronic to może już trochę przypomina manual z automatycznym sprzęgłem chociaż biegi wbijam elektronicznie a nie mechanicznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zibi1961 Jeśli dobrze piszę to Twoje argumenty to tzw. błąd poznawczy.

To nie skrzynia automatyczna (wiem, że VW ją tak nazywa), a zautomatyzowana. Jeśli miałby to być automat w takiej konfiguracji jak DSG to były by dwa sprzęgła hydrokinetyczne. Wtedy pełzanie nie było by symulowane paleniem sprzęgieł, a uślizgiem realizowanym na zespole pompa-turbina sprzęgła hydrokinetycznego.

Co więcej, VW ma dużo innych takich ciekawych "uproszeń" marketingowych. Jak choćby MildHibrid, czyli tzw. miekka hybryda co z hybrydą ma tyle wspólnego co koń z osłem, dwu-/trzystrefowe klimatyzacje, które dzielą tylko temperaturę, a nie strumienie powietrza... i pewnie wiele innych których się z biegu nie pamięta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sugerujesz z mildhibrid?

Jeżdżę z czymś takim i widzę  pozytywne wyniki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic - jedynie to, że nie hybryda, a silnik spalinowy z lepszym alternatorem/rozrusznikiem, balastem w postaci akumulatorów 48V. Efekt uboczny to to iż w nim przynajmniej Start&Stop działa jak powinien ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę czymś takim 

I widzę plus takiego rozwiązania w zużyciu paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, galux20 napisał:

Jeżdżę czymś takim 

I widzę plus takiego rozwiązania w zużyciu paliwa

Jaka była różnica w cenie między benzyną bez wspomagaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem 

Ceny benzyny nie sprawdzalem

Kupiłem 2.0 tdi w a6c8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności