Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Moja żona jest zdania, że jak w aucie coś inaczej chodzi lub hałasuje to znaczy, że trzeba w radiu dodać do pieca :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam światła ledowe i przeciwgielne. Było trochę mgły to włączyłem przednie i jedyne jaką różnicę widzę to to, że świeci na bok. Do przodu żadnej różnicy. To tak ma być? Jedyne jakie mam porównanie do do zwykłych żarówkowych lamp w Octavii 2 i tam widać podświetlenie do przodu a tu nic takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem dłuższą rozmowę z "uber technikiem" czyli tym człowiekiem który jest wyrocznią spraw gwarancyjnych. Jak zawsze dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem, wiedza z pierwszej ręki zawsze najlepsza. Jego rada dla posiadaczy DSG a szczególnie DQ200. W pełzającym korku ustawiamy dźwignię na M i jeździmy na I-ce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.03.2018 o 14:03, radekrp90 napisał:

Jeszcze odnośnie chłodzenia turbiny wodą - mają to na 99% wszystkie motory z wodnym intercoolerem (1.4 TSI-CAXA, 1.4 TSI gen.2, 2.0 TDI-CR gen.2). Było to też chyba w 1.8 i 2.0 TFSI ale tu trzeba by oglądać schematy czy faktycznie.

W 2.0 tsi jest chłodzenie wodne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, dziki_pl napisał:

Ostatnio miałem dłuższą rozmowę z "uber technikiem" czyli tym człowiekiem który jest wyrocznią spraw gwarancyjnych. Jak zawsze dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem, wiedza z pierwszej ręki zawsze najlepsza. Jego rada dla posiadaczy DSG a szczególnie DQ200. W pełzającym korku ustawiamy dźwignię na M i jeździmy na I-ce. 

A co to zmienia przy "pełzaniu"?

10 godzin temu, keneida napisał:

mam światła ledowe i przeciwgielne. Było trochę mgły to włączyłem przednie i jedyne jaką różnicę widzę to to, że świeci na bok. Do przodu żadnej różnicy. To tak ma być? Jedyne jakie mam porównanie do do zwykłych żarówkowych lamp w Octavii 2 i tam widać podświetlenie do przodu a tu nic takiego.

Ja w swoim obecnym aucie po wymianie ksenonów też nie widzę różnicy. Podobnie było w innych autach jeśli były porządne żarówki główne. Wyjątek to chyba Ford gdzie faktycznie było widać różnicę w świeceniu i nie wynikało to z kiepskiej jakości reflektorów głównych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

A co to zmienia przy "pełzaniu"?

 

Zmienia tyle, że w DSG7 samochód pełza już przy 2km/h na 'dwójce'. Żaden kierowca z manualem nie męczyłby sprzęgła na drugim biegu jadac w korku. Ja nawet jak do garażu wjeżdzam do właczam tryb manualny - mam lekko pod górke a gdy tylko rusze skrzynia wrzucała od razu 2-gi bieg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiedziałem nawet ale w takim razie po co tam ta 1-ka. Tym bardziej na suchym sprzęgle to zapewne nic przyjemnego dla skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do samej skrzyni manualnej to nie wiem ale mi b.często gaśnie bo trzeba mu dużo gazu dawać . Z dwójki ruszyć jest ciężko i często zgaśnie, a to niebezpieczne jak "uciekamy" gdzieś na jakimś rondzie czy skrzyżowaniu. W pasku b6 to nie problem i jakoś sprzęgło szybko bierze co jest dla mnie autem, mało kiedy mi zgasł. Nie wiem czy da się podregulować sprzęgło w b8...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprzęgło w Passacie ma wysoki skok, ja swojego Passata z manualną skrzynią sprzedałem, miałem już dość machania i podnoszenia nogi pod brodę, po kilku większych kilkugodzinnych korkach w zeszłym roku pojawiły mi się już problemy z kolanem.

Ogólnie czytałem, że sporo osób skarży się na ten wysoki skok sprzęgła.

 

Edytowane przez Robert1272

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w dq200 bardzo denerwujące jest ta zmiana z 1 na 2 przy 2-3 km na godzinę. Z parkingów podziemnych trzeba wyjeżdżać na manualu tak samo przy jeździe w pełzającym korku jak kolega kilka postów wyżej wspomniał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SZUMY PRZY SKRĘCANIU

Witam wszystkim .

Jko , że jestem nowy na forum nie wiem czy temat był już ruszany bo dużo do ogarnięcia.

W moim Passacie 2016 150 km podczas skrety w lewo (wyraźniejsze) i w prawo słychac szum jak by tarcza hamuilcowa szurała o osłone ale to nie to .Gdzieś wyszytałem że to wina poduszki nad skrzynią biegów .Jakieś porady? Na wciśnietym pedale sprzęgła cisz tylko na właczonym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum temat o tzw szuraniu?Jest to wina uszkodzonej poduszki skrzyni biegów. 

Edytowane przez mkpol
Jeżeli jeszcze raz zacytujesz posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz to daję słowo, że dostaniesz bana na tydzień ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby jeszcze wyszukiwarka dzialala tak jak ma dzialac i cos wyszukala:)

Kod czesci 3Q0199555F (nie z postu z forum a z internetu wiec moga sie roznic) - tylko pewnie teraz jest juz inny bo znajduje mi tylko uzywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie odnośnie zmiany z R na D w DSG. Ja przełączam jak auto jeszcze się toczy. Ostatnio ktoś mi zwrócił uwagę że nie powinno się tak robić. Posiadam również auto z klasycznym automatem - tam czekam aż auto się zatrzyma. W DSG uważam iż nie ma takiej potrzeby. Ktoś wie jak to jest faktycznie.

Edytowane przez GRENEK9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, GRENEK9 napisał:

W DSG uważam iż nie ma takiej potrzeby

To pojeździj tak jeszcze trochę się dowiesz jak wielka jest potrzeba w każdej skrzyni stanąć przed taką zmianą biegów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro program pozwala na przełączenie to znaczy, że nie stanowi to zagrożenia dla skrzyni. Zresztą gdyby było inaczej to po zakopaniu się w śniegu nie byłoby opcji żeby rozbujać auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także jestem zdania że dla skrzyni DSG nie jest to jakiś wielki problem. 

To jest tak jak niektórzy twierdzą że w DSG nie wolno wrzucać na N w czasie jazdy, albo podczas zjazdu z góry, lub holowania. 

Te czynności nie maja żadnego znaczenia na prace i żywotność skrzyń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Program pozwala wrzucić n więc jest wszystko ok, na światłach jak stoisz też proponuję na n wrzucać program też pozwala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga! Sarkazm-alert!

Wrzucajcie jak chcecie - serwisy skrzyń automatycznych polecają takie użytkowanie :D

Koniec sarkazmu.

Na poważnie - co do DSG, to pomyślcie co się dzieje w skrzyni manualnej gdy się wrzuci "R" gdy toczy się do przodu. Z tego co wiem, mechatronika i tak czeka na zwolnienie do zerowej prędkości ale jednak to tylko czujniki. Lepiej stanąć fizycznie.

W automatach klasycznych taki zabieg w najlepszym wypadku powodową zablokowanie silnika, w najgorszym destrukcję skrzyni. Nowe auta z nieco bardziej zmyślnymi sterownikami nie pozawalają na takie numery ze względu na trwałość właśnie. Pamiętajmy, że znaczna część elementów skrzyni biegów po przełączeniu na "R" chce się obracać w inną stroną. Coś musi klęknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności