Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie, czy ja do serwisu czy ty :D:D 

Edytowane przez dirve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, dirve napisał:

pytanie, czy ja do serwisu czy ty :D:D 

No raczej ja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2017 o 23:02, R-line napisał:

Dziś dowiedziałem się co czujesz, trochę posypało, zwykła jazda po mieście na krótkich dystansach z walącą po oczach kontrolką Front Assist. Masakra, czy w przypadku śnieżnej zimy cały czas tak będzie? W B6/B7 z radarem też tak było?

FA1.jpg

FA2.jpg

W Passatach podgrzewany jest radar (skoro jest za emblematem w zasadzie nie wiem w jakim celu), w Audi (z tego co pamiętam A8 i A6) podgrzewana jest przesłona więc tam ten problem jest nieco odłożony w czasie choć przy takiej aurze jaką mamy teraz, one się i tak będą brudzić. Najlepiej gdyby osłona była podgrzewana oraz zmywana spryskiwaczem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, radekrp90 napisał:

W Passatach podgrzewany jest radar (skoro jest za emblematem w zasadzie nie wiem w jakim celu), w Audi (z tego co pamiętam A8 i A6) podgrzewana jest przesłona więc tam ten problem jest nieco odłożony w czasie choć przy takiej aurze jaką mamy teraz, one się i tak będą brudzić. Najlepiej gdyby osłona była podgrzewana oraz zmywana spryskiwaczem :)

Dziś już jechałem autostradą jak sypało i ani razu się nie zaświeciło, ale może większa prędkość to większy opływ powietrza i na radar nie sypie. W każdym razie wybiorę się do ASO z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobna sytuacja. Komunikat, że brak widoczności dla ACC, wyłączony tempomat i dwie żółte kontrolki na desce plus żółty trójkąt z wykrzyknikiem( klasyczne zegary ), pomogło ręczne przetarcie znaczku VW. Kontrolki zgasły dopiero po ponownym uruchomieniu samochodu. Z tym, że temperatura była powyżej zera i mocno nie sypało. Nie wiem co tam podgrzewa ten radar. A co do LEDów. Nie wiem czy klosz jest podgrzewany bo przy halogenach czy xenonach problemu z zasypaniem przez śnieg nie było. Dodatkowo zarówno halogeny jak i xenony spokojne można było wymienić samemu a u nas raczej trzeba szykować, będę strzelał, z 4000 za lampę w razie awarii po gwarancji :blady.

A co do oślepiania przez LEDy to w zasadzie każdy samochód, który jedzie z naprzeciwka z LEDami, może nie tyle oślepia, co mocno daje po gałach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnież wymienne są pojedyncze moduły soczewek LED, tak mówili jak rozmawialiśmy o lampach przy odbiorze auta.

 

Powiem Ci, że zrobiłem dziś ok 400km, połowa drogi po ciemku, i więcej starych H7 jest źle ustawionych, niż jakiekolwiek nowego typu ledy, które mijałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety ten radar też jest niedopracowany. Ja też mam ciągłe problemy jak nawet trochę tylko posypie. Trzeba stale zatrzymywać się i go czyścić. 

LEDY ledami, a z co laserowymi ? jak dostaniemy po gałach taką wiązką ?:)

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.12.2017 o 20:46, R-line napisał:

Podobnież wymienne są pojedyncze moduły soczewek LED, tak mówili jak rozmawialiśmy o lampach przy odbiorze auta.

 

Powiem Ci, że zrobiłem dziś ok 400km, połowa drogi po ciemku, i więcej starych H7 jest źle ustawionych, niż jakiekolwiek nowego typu ledy, które mijałem.

A to swoją drogą, że wiekszość świateł wali w górę. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi po wymianie ksenonów też raz kierowca (o dziwo był to B8 na LED) mignął ale po weryfikacji na stacji okazało się, że jestem na styk jeśli chodzi o przepisy więc tak zostawiłem.

Tak jak piszesz, dużo więcej jest źle ustawionych halogenów niż lamp ksenonowych lub LED (szczególnie w autach dostawczych z ładunkiem gdzie kierowca nie ustawi pokrętła w odpowiednie ustawienie...).

LED i ksenon ma zwyczajnie bardziej jasną, białą barwę, "ostrzejsze" światło drażni pewnych kierowców i nic na to nie poradzimy. Często salwa długimi dla takich nadgorliwych działa uleczająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.12.2017 o 20:22, R-line napisał:

Dziś już jechałem autostradą jak sypało i ani razu się nie zaświeciło, ale może większa prędkość to większy opływ powietrza i na radar nie sypie. W każdym razie wybiorę się do ASO z tym.

snieg zakleja radar gdy pada snieg mokry. Niezaleznie czy jedziesz wolno czy szybko - wystarczy ze zrobi sie pół cm warstwa na znaczku i czujnik umiera.

Jesli snieg jest suchy, i jest mroźno wtedy nie ma zwykle kłopotu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.12.2017 o 12:45, radekrp90 napisał:

Mi po wymianie ksenonów też raz kierowca (o dziwo był to B8 na LED) mignął ale po weryfikacji na stacji okazało się, że jestem na styk jeśli chodzi o przepisy więc tak zostawiłem.

Tak jak piszesz, dużo więcej jest źle ustawionych halogenów niż lamp ksenonowych lub LED (szczególnie w autach dostawczych z ładunkiem gdzie kierowca nie ustawi pokrętła w odpowiednie ustawienie...).

LED i ksenon ma zwyczajnie bardziej jasną, białą barwę, "ostrzejsze" światło drażni pewnych kierowców i nic na to nie poradzimy. Często salwa długimi dla takich nadgorliwych działa uleczająco.

A może chodzi o automatyczne światłą drogowe, które nie zawsze zdążą zareagować na auta z naprzeciwka? Ilekroć na nich jadę mam pewien dyskomfort względem mijanych aut, aczkolwiek nikt nie miga.

15 godzin temu, okiemserca napisał:

snieg zakleja radar gdy pada snieg mokry. Niezaleznie czy jedziesz wolno czy szybko - wystarczy ze zrobi sie pół cm warstwa na znaczku i czujnik umiera.

Jesli snieg jest suchy, i jest mroźno wtedy nie ma zwykle kłopotu.

Słuszna uwaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, R-line napisał:

A może chodzi o automatyczne światłą drogowe, które nie zawsze zdążą zareagować na auta z naprzeciwka? Ilekroć na nich jadę mam pewien dyskomfort względem mijanych aut, aczkolwiek nikt nie miga.

Nie mam automatycznych świateł więc ten problem mnie nie dotyczy. W drugą stronę mało które auto z ksenon/led mnie oślepia, a już halogenami tak i raczej automatycznych świateł drogowych nie posiadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎12‎/‎4‎/‎2017 o 20:35, Bartku napisał:

Podobna sytuacja. Komunikat, że brak widoczności dla ACC, wyłączony tempomat i dwie żółte kontrolki na desce plus żółty trójkąt z wykrzyknikiem( klasyczne zegary ), pomogło ręczne przetarcie znaczku VW. Kontrolki zgasły dopiero po ponownym uruchomieniu samochodu. Z tym, że temperatura była powyżej zera i mocno nie sypało. Nie wiem co tam podgrzewa ten radar. A co do LEDów. Nie wiem czy klosz jest podgrzewany bo przy halogenach czy xenonach problemu z zasypaniem przez śnieg nie było. Dodatkowo zarówno halogeny jak i xenony spokojne można było wymienić samemu a u nas raczej trzeba szykować, będę strzelał, z 4000 za lampę w razie awarii po gwarancji :blady.

A co do oślepiania przez LEDy to w zasadzie każdy samochód, który jedzie z naprzeciwka z LEDami, może nie tyle oślepia, co mocno daje po gałach.

Witam

Posypało dzisiaj śniegiem również w mojej okolicy, te same objawy co u kolegi, dwie żółte kontrolki plus trójkąt ostrzegawczy. Jestem zdegustowany, ponieważ nie zamierzam co chwile latać ze szmatką I czyścić logo. Nie wyobrażam sobie jazdy w warunkach górskich, gdzie opady śniegu w zimie to niemalże codzienność. Na szczęście byłem przygotowany na ten scenariusz gdyż uważnie czytam forum. Muszę tylko przygotować na te niespodzianki drugiego kierowcę (moją żone) aby nie spanikowała.:P

P.S. Miałem też informacje, że automat świateł drogowych też może nie funkcjonować poprawnie.

Edytowane przez Robertsas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wieczorem ukazał mi się taki komunikat:

po dojechaniu na miejsce, odpaliłem auto ponownie na chwilkę pokazał asię pomarańczowa kontrolka silnika i za chwilę zgasła. 

chwilowy bład systemu ?

25441005_1767413069950139_482143246_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już raczej coś po stronie komunikacji między sterownikami. Może sama sieć CAN się "zapchała", może jeden ze sterowników niedomaga. Bez odczytania błędów nie wiele można więcej powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Robertsas napisał:

P.S. Miałem też informacje, że automat świateł drogowych też może nie funkcjonować poprawnie.

Automat świateł drogowych bazuje tylko na kamerce za lusterkiem, także jeśli tylko wycieraczki dają radę i szyba jest w miarę czysta to nie powinno być żadnych problemów. Co więcej własnie w taką śnieżycę fajnie widać jak światła "tańczą"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szylton napisał:

Automat świateł drogowych bazuje tylko na kamerce za lusterkiem, także jeśli tylko wycieraczki dają radę i szyba jest w miarę czysta to nie powinno być żadnych problemów. Co więcej własnie w taką śnieżycę fajnie widać jak światła "tańczą"

Ta informacja pojawiła się na chwile, pióra wycieraczek zrobiły swoje i informacja zniknęła.

P.S. Ten "taniec" nie ukrywam, sprawia przyjemność:D

Edytowane przez Robertsas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam drogie kolezanki i kolegów.

Mam pytanie czy Wy tez posiadacie „pętelkę” na końcu pasa bezpieczeństwa u pasażera z przodu?

P.S. Po stronie kierowcy tego nie znalazłem

6D4B1470-081A-4250-A779-B64E2EAF2A89.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ta petelka ma zapobiegac obijaniu sie pasa o slupek boczny i halasowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ją już w golfie 6 (chyba wtedy była właśnie wprowadzona) tworzy to taką jakby kieszonkę na pasie na plastikowo - metalową końcówkę/wtyk pasa. Prosty patent a skutecznie zapobiega stukaniu pasa o słupek B. 

Dla porównania z okresu Golfa 6, w Astrze 3 nic analogicznego nie było i pas pasażera stukał na nierównościach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności