Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie tworzenia się nagarów w przewodach olejowych turbosprężarki i awaryjności turbosprężarek w samochodach z systemem Start-Stop, na obecnym etapie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

 

 

 

Czyli ostatecznie jednak stosowanie "dobrej starej zasady" utrzymywania samochodu po bardziej intensywnej jeździe na wolnych obrotach przez 1-2 minuty nie do końca zbyteczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie tworzenia się nagarów w przewodach olejowych turbosprężarki i awaryjności turbosprężarek w samochodach z systemem Start-Stop, na obecnym etapie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

 

 

 

Czyli ostatecznie jednak stosowanie "dobrej starej zasady" utrzymywania samochodu po bardziej intensywnej jeździe na wolnych obrotach przez 1-2 minuty nie do końca zbyteczne?

 

zapomniales ze w tym czasie zadziala start/stop.... wiec zabawa bez sensu.

od zawsze gasze auto od razu i nigdy w zadnym z 5 aut z turbina nic nigdy sie nie stalo ani nie naprawialem. a przebiegi byly rozne. tak samo mozesz sie modlic, jak ma pasc to padnie. jak nie to nie. przejmuj sie innymi sprawami a nie takimi rzeczami ktore nie maja potwierdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak dbać o turbinę? Zasada nr 1 - po szybszej jeździe przez dłuższy czas (kilkadziesiąt kilometrów z prędkością od 90km/h ) po zatrzymaniu samochodu nie wyłączamy silnika przez ok 1 minutę aby olej nie uległ "skoksowaniu" to zapobiegnie osadzaniu się nagaru. Pisał już o tym wyżej Dolek.

 

Jazda 90km/h to lekka praca dla silnika. 140km/h po autostradzie też, silnik przy takiej prędkości nie generuje dużo mocy a ma bardzo dobrą wentylację. Chłodzenie turbo ma sens w wysilonych silnikach po napradę szybkiej jeździe, szybkiej oznacza binarnej przez kilka minut. Wysilony silnik po ostrej jeździe świeci, to widać, w nocy widać na asfalcie świecący wydech. I taki warto schłodzić. Po waszej typowej jeździe pracując minutę na postoju bardziej silnik nagrzejecie niż jazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, widzę że masz taki sam silnik jak ja (1.8 tsi, DSG7). Powiedz, czy u Ciebie także czujesz szarpnięcie/bujnięcie pomiędzy 1 a 2 biegiem, czasami nawet na wyższych biegach? Oraz czy jadąc na biegu 2 (np. w korku) samochód potrafi bujać, jakby nie radził sobie z hamowaniem silnikiem a następnie lekkim przyspieszaniem? Jeśli to nie tajemnica to powiedz jeszcze jaki masz przebieg. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrze, widzę że masz taki sam silnik jak ja (1.8 tsi, DSG7). Powiedz, czy u Ciebie także czujesz szarpnięcie/bujnięcie pomiędzy 1 a 2 biegiem, czasami nawet na wyższych biegach? Oraz czy jadąc na biegu 2 (np. w korku) samochód potrafi bujać, jakby nie radził sobie z hamowaniem silnikiem a następnie lekkim przyspieszaniem? Jeśli to nie tajemnica to powiedz jeszcze jaki masz przebieg. Dzięki

 

Wiem ze pytanie nie do mnie ale mam 1.8TSI DSG7 wiec sie wypowiem..

 

U mnie od poczatku przy wolnych predkosciach przy zmianie z 1 na 2 jest takie bardzo delikatne bujniecie, ale nie jekosc szczegolnie zauwazalne.

To co mnie bradziej irytuje to jak ruszam autem to czasem (raz ma 20) po wlaczeniu D lub R i wcisnieciu gazu, mam odczucie opoznienia 0.5 sekundy.

Na 2 biegu jak jade bardzo wolno w korku, czasem mam odczucie szarpniecia jak delikatnie dotkne gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, jeździłeś moim to widziałeś jak to jest w DSG6, ale jeszcze mi przychodzi do głowy taka sytuacja, że gdy się dojeżdża do świateł i masz zamiar wyhamować do 0 ale światło się akurat zmienia na zielone więc dajesz mocniej gazu to skrzynia potrafi się zagubić/szarpnąć, a to dlatego, że DSG myśli, że będziesz wyhamowywał do 0 i ma na drugim sprzęgle przygotowany już 1 bieg. Jeśli wciśniesz nagle gaz, to skrzynia jest w szoku :D i chwile myśli żeby jednak nie wrzucać 1 tylko np 2 albo 3 i można poczuć szarpnięcie.

Ja nauczyłem się tego unikać poprzez delikatne wciskanie gazu w takich sytuacjach, wtedy nie ma szarpnięć i jest płynne przyspieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, skrzynia ma prawo czasami się pogubić próbując wyprzedzić nasze myślenie. U mnie jest jednak o tyle dziwna sytuacja, że ja podejrzanych ruchów nie wykonuję. Albo jadę w korku lub drogą szosową na biegu 2, to mi buja samochodem do przodu i do tyłu.

Dodatkowo szarpnięcia podczas zmieniania biegów, które czuję praktycznie za każdym razem. Chętnie dałbym się komuś przejechać, by porównał czy u niego jest tak samo i czy ja się po prostu nie czepiam :)

Ktoś z Warszawy z tym samym silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem to samo co Szylton. Trzeba nauczyć się z tym jeździć. Tak samo jest przy wyjściu z ostrego zakrętu kiedy trzeba mocniej przed nim wyhamować. Jak się wejdzie już w rytm pracy tej skrzyni to nie ma się z tym problemu i żadnych szarpnięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrze, widzę że masz taki sam silnik jak ja (1.8 tsi, DSG7). Powiedz, czy u Ciebie także czujesz szarpnięcie/bujnięcie pomiędzy 1 a 2 biegiem, czasami nawet na wyższych biegach? Oraz czy jadąc na biegu 2 (np. w korku) samochód potrafi bujać, jakby nie radził sobie z hamowaniem silnikiem a następnie lekkim przyspieszaniem? Jeśli to nie tajemnica to powiedz jeszcze jaki masz przebieg. Dzięki

 

Ja to odczuam jako krótką utratę ciągu, o ile dsg potrafi biegi przepinać płynnie to z 1 na 2 to się pojawia.

Ale nie miałem tego wcześniej, przebieg 55k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja to odczuam jako krótką utratę ciągu, o ile dsg potrafi biegi przepinać płynnie to z 1 na 2 to się pojawia.

Ale nie miałem tego wcześniej, przebieg 55k.

 

U mnie dodatkowo hamując silnikiem czuję opór, a po czasie samochód jakby wrzuca luz i ponownie hamuje silnikiem. Czuć wtedy bujnięcie, przerwę w hamowaniu. I nie dzieje się to podczas redukcji na 1 bieg. Cały czas utrzymuje 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla podróżujących po Europie zdecydowanie polecam również aplikację Waze - taki zagraniczny Yanosik, mnie wiele razy uratował przed niechcianymi radarowymi pocztówkami z wakacji, szczególnie na włoskich autostradach

 

Ja również polecam tę aplikację, ale akurat z włoskich autostrad pocztówki nie przychodzą. :hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.09.2017 o 19:22, dziki_pl napisał:

 

Jazda 90km/h to lekka praca dla silnika. 140km/h po autostradzie też, silnik przy takiej prędkości nie generuje dużo mocy a ma bardzo dobrą wentylację. Chłodzenie turbo ma sens w wysilonych silnikach po napradę szybkiej jeździe, szybkiej oznacza binarnej przez kilka minut. Wysilony silnik po ostrej jeździe świeci, to widać, w nocy widać na asfalcie świecący wydech. I taki warto schłodzić. Po waszej typowej jeździe pracując minutę na postoju bardziej silnik nagrzejecie niż jazdą.

Dokładnie, wystarczy włączyć temp. oleju i wszystko elegancko widać jak na postoju potrafi wzrosnąć. 140 Km/h 98 C po chwili postoju 102-103

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wzrost temperatury wynika z pogorszenia warunków chłodzenia, a nie z nagrzewania silnika na postoju... Ja to obserwowałem już dokładnie zarówno w poprzednim 1.9 TDI (z MFA) jak i na obecnym 1.4 TSI.

Na włoskiej autostradzie, przy temperaturze zewnętrznej 40*C - podczas jazdy temperatura oleju była w okolicach 110*C (temperatury chłodziwa nie sprawdzałem). Na postoju na stacji, wzrastała przez chwilę do około 117*C aby po chwili spaść do 108*C - i to był moment na wyłączenie bezpieczne auta, bo miałem pewność, że już nic się nie "świeci". Trwało to około minuty.

W starym TDI po forsownej jeździe na autostradzie, na bramkach również temperatura rosła i powód jest ten sam - pogorszenie chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2015 o 20:59, bajbusek napisał:

Witam forumowiczow

 

odkrylem cos w moim passacie gdyz mianowicie gdy silnik jest cieply przy okolo 2000 rpm slychac specificzny dzwiek tj jakby moj tlumnik byl typowo sportowy lub jaks uczczelka byla wydmuchana nie jest to zbyt uporczywe tylko chcialem sie podzielic ta uwaga czy wy macie tez cos takiego czy po prostu te typy tak maja:blink

czy moze udac sie do serwisu i wytlumaczyc ten przypadek poprostu nie chce sie wyglupic lub cos takiego:debil

 

auto posiadam od dwoch tygodni niewiem czy tak bylo od poczatku czy teraz sie to zaczelo zauwazylem bo przypadkowo wylaczylem radio.

Witam jestem tu nowy i widzę że pisałeś na temat tych dziwnych dźwięków . U mnie dzieje się to samo podczas jazdy słyszę jak by pierdzenie dpod deski rozdzielczej jak by tłumik był dziurawy strasznie mnie to drażni . I co doszedłem ze swoim xutem cóż to takiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miewacie fałszywe alarmy odnośnie ciśnienia w kołach?(wersja z absu) Mnie już z 5-6 razy postraszyło. Nie jest to zbyt komfortowe jak się jedzie autostradą 160 i nie ma żadnego zjazdu, żeby to zweryfikować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie, jakie bezpieczniki są w skrzynce w B8 ??

Unival ?

Minival ?

Mikro ?

 

wsz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Jarod84 napisał:

Miewacie fałszywe alarmy odnośnie ciśnienia w kołach?(wersja z absu) Mnie już z 5-6 razy postraszyło. Nie jest to zbyt komfortowe jak się jedzie autostradą 160 i nie ma żadnego zjazdu, żeby to zweryfikować

heh.. dokładnie wczoraj wyskoczył mi błąd, a nigdy wcześniej nie miałem- przebieg 20 tyś. Nie sprawdzałem ciśnienia jeszcze ale nic nie ściąga. Będę zmieniał koła na zimę to sprawdzę czy jakiś gwóźdź nie siedzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Jarod84 napisał:

Miewacie fałszywe alarmy odnośnie ciśnienia w kołach?(wersja z absu) Mnie już z 5-6 razy postraszyło. Nie jest to zbyt komfortowe jak się jedzie autostradą 160 i nie ma żadnego zjazdu, żeby to zweryfikować

brak:-) 

 

ps. byłeś już w serwisie w Świdnicy? podobno jeden z lepszych w PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, skoczek1213 napisał:

ps. byłeś już w serwisie w Świdnicy? podobno jeden z lepszych w PL

Jedyne opinie jakie mam o tym serwisie - żadne z pierwszej ręki, są takie, że kradną, powiedzą, że zrobili a nie zrobili itp. Natomiast nie wiem, na ile to prawdziwe opinie. Za krótko mam z nimi do czynienia (2 przeglądy i naprawa kabli po kunie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2017 o 17:56, Jarod84 napisał:

Miewacie fałszywe alarmy odnośnie ciśnienia w kołach?(wersja z absu) Mnie już z 5-6 razy postraszyło. Nie jest to zbyt komfortowe jak się jedzie autostradą 160 i nie ma żadnego zjazdu, żeby to zweryfikować

A dlaczego twierdzisz, że fałszywe?

Sygnał oznacza, że ciśnienie spadło poniżej wprowadzonego do pamięci, a nie że masz kapcia. Masz np. ustawione 2.8 a spadło ci np. do 2.6 i masz komunikat. Nie wiem jaką tolerancję od zadanego poziomu przyjmuje system.

Ja robię tak, że jak mi w trasie pokazuje komunikat (ze dwa razy mi się to zdarzyło) to robię SET  w ustawieniach i jak nie wywala zaraz następnego to znaczy, że dziury nie ma, tylko obniżyło się ciśnienie w sposób naturalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności