Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie szukać tych ustawień tempomatu ? :) ustawienia auta czy gdzie nie mogłem tego znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są w aucie 2 grupy ustawień. jedna to ustawienia systemu multimedialnego i tam wchodzi się bezpośrednio z menu, a druga grupa to ustawienia auta i jego systemów - trzeba najpierw wejść w "car" czyli tam gdzie się pokazuje spalanie itp., a następnie wejść w ustawienia w prawym dolnym rogu ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o wybór profilu jazdy (przycisk Mode). Bo wiadomo, że to nie ma nic wspólnego z zawieszeniem, bo mam bez DCC, ale co dokładnie się dzieje/zmienia jak przełącze sobie na tryb Sport lub Eco? Coś się w ustawieniach zmienia w komputerze (coś się dezaktywuje/aktywuje)? Jest jakaś odczuwalna różnica? Bo ja nic nie zauważam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w ustawienia individual i tam masz wszystko co się może zmienić w trybach sport/normal/eco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakaś odczuwalna różnica? Bo ja nic nie zauważam.

jest... na sport jak dajesz w palnik z zatrzymanego to cały czas mruga kontrolka od poślizgu kół .Auto lepiej się zbiera i na 6 biegu to też czuć. W trybie ECO na 6stce jest mułowaty strasznie. Układ kierowniczy twardszy na sporcie. Jak jadę w dalszą trasę to włączam sport. Do szczęścia brakuje DCC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. dopiero co odpowiedziałem na to pytanie w temacie o spalaniu - rozwiązanie - serwis i aktualizacja oprogramowania

 

Znasz może TPI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Andrzej !!!

 

Odnośnie rSAP - sprzedawca przy wydaniu auta uświadomił mnie że jak ruszę to nie będę miał widoku ekranu telefonu na ekranie auta.

...

hej - zakładam że auto wyprodukowane w połowie 2015 które ma wbudowany modem internetu ma i LTE ... jeśli tak jest to LTE mi w zupełności wystarczy

 

Chyba kolega myli rSAP z MirrorLink/Android Auto. Też mam auto z MY2015 i tutaj nie ma Android Auto, jest tylko MirrorLink który w swojej podstawowej koncepcji jest bezużyteczny, natomiast jeśli masz Samsunga Galaxy S6/7 nie jestem pewien jak z innymi telefonami, to możesz wyświetlać sobie cały ekran telefonu na DP/DM używając GoogleMaps, Yanosik itd... również w czasie jazdy.

 

Co do rSAP to jeśli używasz karty SIM w schowku tylko do internetu to nie możesz się połączyć przez profil rSAP, bo to modem w schowku korzysta wtedy z anteny zewnętrznej auta.

Telefon łączysz w trybie Handsfree i normalnie odbierasz połączenia i sms.

 

Co do modemu to jest to niestety tylko 3G, LTE weszło od MY2017.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale nie chodzi o wpisanie miasta czy ulicy tylko o to że no chce jechać do galerii handlowej ale nie znam jej adresu, w mapach Google wpisuje "galeria kazimierz" i mnie prowadzi do galerii, nie potrzebuje znać ulicy i numeru. To jest właśnie "stare" w mapach VW.

 

Mi działa coś takiego przez "Wyszukiwanie celów On-line" wpisuję Galeria Mokotów albo Ikea i mi pokazuje wyniki, wybieram, jadę - nie znajać adresu. Choć z doświadczenia mogę potwierdzić, że faktycznie jakość map u naszych zachodnich sąsiadów jest odczuwalnie lepsza i bardziej aktualna. Oraz zyskuje funkcjonalności typu:

20170313_192320.jpg

20170313_180720.jpg

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Oraz zyskuje funkcjonalności typu:

[ATTACH=CONFIG]154496[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]154497[/ATTACH]

 

To dopiero komunikat! Miałeś okazję spotkać ten "pojazd pod prąd"? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na szczęście nie :) z tego co rozumiem, to te komunikaty wysyłane są do wszystkich aut wyposażonych w ten system w konkretnym promieniu od zaistnienia jakiegoś zdarzenia, może zdążyli go już przechwycić do tego czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Mi działa coś takiego przez "Wyszukiwanie celów On-line" wpisuję Galeria Mokotów albo Ikea i mi pokazuje wyniki, wybieram, jadę - nie znajać adresu. Choć z doświadczenia mogę potwierdzić, że faktycznie jakość map u naszych zachodnich sąsiadów jest odczuwalnie lepsza i bardziej aktualna.

 

Dzięki, juz do tego doszedłem że można wpisać jako Cele Specjalne i owszem znajduje bez podawania dokładnego adresu ale nie do końca dokładnie.

Dla przykładu jechałem dziś do hotelu we Wrocławiu i wpisalem ten hotel w Navi oraz w mapach googla w tel (czas dojazdu niewiele się róznił - kilka minut) i miejsce docelowe podał prawidłowe ale zupełnie inny adres hotelu w Navi VW (inna ulica, ulica prostopadła do właściwej przy której jest adres hotelu) niż jest w rzeczywistości (prawidłowa w googlach).

Poza tym jak już pisałem, mój adres domowy w googlach jest od kilku lat a w Navi VW (aktualizacja z tego roku jak mniemam) nie ma jeszcze tego nr ulicy.

Inny przykład, wpisałem PIA Swiętochłowice i Google poprowadził mnie prawidłowo a Navi gdzies od tyłu chciał prowadzić i w nieco inne miejsce.

 

Więc nie ufam mapom VW i jako wieloletni użytkownik map googla w telefonie - bezpieczniej czuję się wybierając cel w GoogleMaps:) a teraz jak w roamingu jest za free to po EU można jeżdzic z włączoną transmisją danych bez żadnych obaw:)

 

PS) Szylton, ten Twoj pasek na tle przełęczy wygląda zajebiście:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc nie ufam mapom VW i jako wieloletni użytkownik map googla w telefonie - bezpieczniej czuję się wybierając cel w GoogleMaps a teraz jak w roamingu jest za free to po EU można jeżdzic z włączoną transmisją danych bez żadnych obaw

 

PS) Szylton, ten Twoj pasek na tle przełęczy wygląda zajebiście

 

Prawdę mówiąc ja też zawsze przed trasą równolegle odpalam GoogleMaps - również uważam że są bezkonkurencyjne, choć i tam zdażyło mi się parę drobnych wpadek, ale to margines. Z tego co gdzieś kiedyś czytałem to producenci aut bronią się jak mogą przed integracją z Google, żeby uniknąć płacenia licencji / zarabiać na własnych rozwiązaniach. Także jeszcze pewnie trochę wody upłynie w Renie zanim VW aż tak otworzyć... Z moich doświadczeń z wbudowanymi systemami Navi w autach, BMW z ConnnectedDrive wypada naprawdę dobrze...

 

Dla podróżujących po Europie zdecydowanie polecam również aplikację Waze - taki zagraniczny Yanosik, mnie wiele razy uratował przed niechcianymi radarowymi pocztówkami z wakacji, szczególnie na włoskich autostradach

 

PS. dziękuję za słowa uznania :okulary: :kciuczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla podróżujących po Europie zdecydowanie polecam również aplikację Waze

 

Też korzystam z tej aplikacji za granicą. Działa elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie również ważne jest żeby navi pokazywała przy odpowiednim oddaleniu zoomu, wszystkie drogi które nadają się do przejechania autem. Można wtedy przy korkach albo innych sytuacjach (także niebiezpiecznych jak kataklizmy) szybko znaleźć alternatywną drogę czego często navi sama nie zrobi. Porażką jest podstawowa navi w moim Tiguanie z 2014 r. Pokazuje wszystkie drogi dopiero przy maksymalnym zoomie.

W DPro jest niemal idealnie ale przydałoby się jeszcze ciutke zwiększyć dokładność terenu przy oddalonym zoomie. Kiedyś miałem Auto Mapę z 7 lat temu i ona była idealna pod tym względem. Dzięki niej udało mi się sprawnie ominąć wiele korków i zatorów bo pokazywała wszystkie drogi i boczne szosy oczywiście prócz polnych czy szutrowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie zrezygnowałem z AutoMapy i traktuję ją jako uzupełnienie navi fabrycznej która jest niestety mało dokładna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za tydzień ruszam w dłuższą trasę - ~1000km. Jakieś najlepiej zadbać o samochód w tak długiej trasie, żeby nie zajechać turbiny? Robić postoje co kilka godzin czy lepiej nie? Lepsza stała prędkość 120-140km/h czy lepiej dynamiczniej? Pytanie o silniki TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za tydzień ruszam w dłuższą trasę - ~1000km. Jakieś najlepiej zadbać o samochód w tak długiej trasie, żeby nie zajechać turbiny? Robić postoje co kilka godzin czy lepiej nie? Lepsza stała prędkość 120-140km/h czy lepiej dynamiczniej? Pytanie o silniki TSI
To tak na serio? 1000 km może być zabójcze dla turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak na serio? 1000 km może być zabójcze dla turbiny?

 

Pytam dlatego, że będę za granicą z małym dzieckiem, a kilka osób zgłosiło padanie turbiny w 1.8TSI na przełomie 7-10tyś, akurat taki przebieg będę miał. Chcę jechać w miarę optymalnie by samochód mi nie padł nagle 1000km od Polski w szarym polu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... kilka osób zgłosiło padanie turbiny w 1.8TSI na przełomie 7-10tyś...

 

Serio?! To chyba jakieś MEGA skrajne przypadki albo wyczytane w "Faktach" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności