Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

to jak już jesteśmy w zabawnych tematach, to my w tym roku jedziemy do Włoch i specjalnie obrałem trasę przebiegającą przez następujące miejscowości ;)

https://goo.gl/maps/aWQPAEHnbhM2

w TV polecają ;) Chyba, że kolejność bardziej odpowiednia w drodze powrotnej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzerować dane jazdy "od tankowania"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio? :pardon Bo usunąłem od uruchomienia oraz całkowity a to nie. Ale dzięki przyjrzę sie temu po zatankowaniu:hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam muzykę nagraną na dysku (Jukebox), chcę przegrać kilka utworków na pendriva. Jest to możliwe ?

W opcjach dysku mam tylko opcję importuj lub usuń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaświeciła się kontrolka spadku ciśnienia (mam przez abs). Wyrównałem na orlenie. Czy coś jeszcze trzeba zrobić żeby zgasła kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz potwierdzić, że ciśnienie w kołach jest prawidłowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, dziękuję udało się wyłączyć :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TDI 150 JAKA jest pojemność zbiornika?

przy ilu litrach pali sie rezerwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników TSI (najlepiej 1.8) - na jakich obrotach średnio pracujecie? Mam samochód od tygodnia i zauważyłem, że zazwyczaj obrotomierz oscyluje 1700-2000. Raz mi się zdarzyło podczas wyprzedzania dobić do 3000. Czy taki urok benzyny z turbo czy jednak przesadzam z grzeczną jazdą? (chcę pierwsze 1500km jeździć spokojnie by dotrzeć silnik). Poprzednio miałem benzynę bez turbo i rzadko kiedy schodziłem poniżej 3000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do użytkowników TSI (najlepiej 1.8) - na jakich obrotach średnio pracujecie? Mam samochód od tygodnia i zauważyłem, że zazwyczaj obrotomierz oscyluje 1700-2000. Raz mi się zdarzyło podczas wyprzedzania dobić do 3000. Czy taki urok benzyny z turbo czy jednak przesadzam z grzeczną jazdą? (chcę pierwsze 1500km jeździć spokojnie by dotrzeć silnik). Poprzednio miałem benzynę bez turbo i rzadko kiedy schodziłem poniżej 3000.

 

Tak ma i tak jest dobrze. Może nie tyle urok turbo co ilości mocy przy niższych obrotach, duże silniki wolnossace też tak pracują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dsg trzyma 1.8 tsi na obrotach 1400-2000, czasem skoczy do 2,5-3tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
am samochód od tygodnia i zauważyłem, że zazwyczaj obrotomierz oscyluje 1700-2000. Raz mi się zdarzyło podczas wyprzedzania dobić do 3000.

Ale auto Ci samo trzyma obroty (DSG) czy masz manuala i sam się trzymasz w tych zakresach prędkości obrotowych?

Jeśli DSG to wszystko zależy od stopnia depnięcia gazu. Depnij na 3/4 to Ci zredukuje bieg i wskoczy na obroty, zrób kickdown to zejdzie 2-3 biegi i będziesz miał 4-5tyś.

Ja przez pierwszy 1000km jeździłem raczej spokojnie, ale bez przesady, ogólnie starać się nie przekraczać 4000obr tym okresie, przecież w benzynie czerwone pole zaczyna się przy 6500obr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala.

przecież w benzynie czerwone pole zaczyna się przy 6500obr...

Niby tak, ale właśnie nie wiem jak się tym sugerować. W instrukcji jest napisane, żeby podczas docierania nie przekraczać 3/4 obrotomierza. W Opisie silnika jest: 320 Nm / 1450 - 3900 1/min - czyli 3900obrotów jest max dla samochodu czy jak? Bo założyłem, że to jest max 3/4 * 3900 = 2925 dla docierania? Przyznam szczerze, że nie znam się prawie nic na motoryzacyjnych sprawach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) 1450-3900 to jest przedział dostępności maksymalnego momentu obrotowego - wtedy auto ma największą elastyczność/jest najmocniejsze.

Obrotomierz ma 8tyś, ale użyteczne 6,5-7tyś obr.

Więc policz 3/4 z 6500 to będziesz miał prawie 5000.

Benzyna musi korzystać z większej skali obrotów żeby działać zdrowo i efektywnie. Tak jak w Twoim poprzednim wolnossaku 3000 obr to norma, śmiało wyprzedzaj do 5000 obr przy docieraniu, ale po pierwszym tysiącu kilometrów to spokojnie możesz po rozgrzaniu auta do 6000 ciągnąć. 1800-2000 to przy jednostajnej spokojnej jeździe utrzymuj dla obniżenia zużycia paliwa.

Sugerowałbym też wybrać się na dobrą hamownie i zobaczyć wykres momentu i mocy Twojego egzemplarza, będziesz widział w jakim zakresie faktycznie masz maksymalny moment obrotowy i moc i tym kierować się przy jeździe na co dzień.

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i wszystko jasne. Dzięki wielkie za wyjaśnienie! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) 1450-3900 to jest przedział dostępności maksymalnego momentu obrotowego - wtedy auto ma największą elastyczność/jest najmocniejsze.

Obrotomierz ma 8tyś, ale użyteczne 6,5-7tyś obr.

Więc policz 3/4 z 6500 to będziesz miał prawie 5000.

Benzyna musi korzystać z większej skali obrotów żeby działać zdrowo i efektywnie. Tak jak w Twoim poprzednim wolnossaku 3000 obr to norma, śmiało wyprzedzaj do 5000 obr przy docieraniu, ale po pierwszym tysiącu kilometrów to spokojnie możesz po rozgrzaniu auta do 6000 ciągnąć. 1800-2000 to przy jednostajnej spokojnej jeździe utrzymuj dla obniżenia zużycia paliwa.

Sugerowałbym też wybrać się na dobrą hamownie i zobaczyć wykres momentu i mocy Twojego egzemplarza, będziesz widział w jakim zakresie faktycznie masz maksymalny moment obrotowy i moc i tym kierować się przy jeździe na co dzień.

 

z tymi obrotami zalecanymi to jest jak z zalecanymi wymiany oleju.. Tak jak nie wymienialbym oleju po 30 tys. tak na dotarciu nie przekraczałbym przez pierwsze 1000-2000 km 3,5 tys obrotów. Kto to widział na dotarciu pałować pod 5000! A po 1000-1500 km koniecznie zmieniłbym olej, następny po przekroczeniu 10 000 km i dalej co 10 000/rok. Generalnie do tych dziesięciu tys. bym nie szarżował za bardzo. Nie ma co też w drugą stronę przesadzać ze zbyt niskimi obrotami, bo to też mocno obciąża silnik, dwumase, także ja w podróży utrzymuję w swoim tsi (mam manual) ok 1800-2200 obrotów, uważam, że nie należy się sugerować wskazaniami komputera, bo one są nastawione skrajnie na ecodriving, przy 60km/h by chciał 6 bieg ;)

Oczywiście moje rady są tylko dla tych, którzy chcieliby cieszyć się swoim autem jak najdłużej. Co innego jak ktoś wziął w leasing i oddaje za 3 lata i oddaje i bierze następne, wtedy cackanie się faktycznie nie ma sensu -serwis longlife, pedał w podłogę i do przodu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym akurat nie zgadzam, uważam, że z tym docieraniem to jest mit lat 80tych. A silnik jest "dotarty" już w fabryce. Owszem wszystkie nowe materiały, klocki, tarcze, przewody potrzebują się spokojnie ułożyć, żeby popłynęły przez nie wszystkie płyny w różnych temperaturach, pod różnym ciśnieniem. Ale wg. mnie należy kierować się względami bezpieczeństwa, jeśli mam silnik dysponujący mocą, która pozwoli mi wyprzedzić TIRa w 5 sekund to nie będę tego robił w 15sekund patrząc na obrotomierz żeby nie przekroczyć 3500obr.

Uważam, że trzeba korzystać z pełnej skali obrotów silnika (właśnie dla zdrowia silnika) oczywiście zdroworozsądkowo i przy rozgrzanym oleju.

Pałowaniem nazwałbym stałą jazdę na 5-6tyś obr, jeśli na chwilę obroty poszybują w górne granice tarczy... co w tym złego? Olej wymieniam co 15tyś km, ale nie robię tego jak co niektórzy zaraz po odebraniu auta albo po 1500km. Zęby też można myć po każdym posiłku, pewnie będzie to zdrowe, ale ja myję zwykle 3x dziennie i nie sądzę, że będą mi służyły krócej, niż jakbym to robił 5x dziennie ;)

To (pomijając aluzję stomatologiczną) jest mój sposób na dbanie o nowe auto i jak dotąd się sprawdza, bo użytkowane przeze mnie auta odsprzedaję w rodzinie i nie ma z nimi żadnych problemów.

 

Z mojej strony rada jest taka, żebyś jeździł normalnie, tak jaki masz styl, bez patrzenia na obrotomierz, efektywnie i bezpiecznie wyprzedzając. Przez pierwszy tysiąc, jak chcesz półtora tysiąca km nie ścigaj się z nikim, nie jeździj z prędkością powyżej 180kmh - właśnie po to żeby obroty nie były przez długi czas utrzymywane w okolicach 5-6tyś.

Powtórzę, jednorazowe zrywy kiedy wskazówka obrotomierza wędruje wysoko tylko dobrze ułożą Ci silnik i podzespoły oraz pozwolą bezpiecznie podróżować i cieszyć się autem.

 

Ale wiadomo, że ilu forumowiczów - tyle rad ;)

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik dociera się najlepiej w jeździe miejskiej. Z czystej ciekawości wyślę olej do badań po pierwszej wymianie po 7 tyś którą teraz zrobię.

Następna przy 15 tyś i potem 30 jak nakazuje ASO. Wg mnie docieranie jest ale nie w takim stopniu jakie pamiętają nasi dziadkowie czy ojcowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od tego jest forum, żebyśmy się ze sobą poniezgadzali ;) Napewno się zgodzę z faktem, że warto korzystać z całego zakresu obrotów, oczywiście na dotartym i rozgrzanym silniku ;) właśnie dla jego dobra, szczególnie, jeśli ktoś dużo jeżdzi w mieście to przy okazji jazdy w trasie warto to zrobić, chociażby dlatego, alby nie osadzał się nagar, przedmuchać sondy lamba itd.

Faktycznie, książkowo najlepiej dociera się silnik w mieście. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że współcześnie najbardziej wymagające procedury docierania mają silniki samochodów sportowych i nie mówię to o segmencie golfa gti, tylko takich aut jak np. porsche 911, gdzie silniki zbudowane są z większymi luzami i bardziej przystosowane do upalania. Jak czytałem, to porsche proces trwa o ile dobrze pamiętam ok 10 000.

Na marginesie mogę dodać, że wg moich obserwacji obecnie poziom wiedzy i kultury technicznej wśród kierowców ogólnie zanika, pomijam tutaj oczywiście bywalców tego typu forów i entuzjastów motoryzacji jak my ;)

Edytowane przez wladcapassatow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności