Skocz do zawartości
agirek

Wypadanie zapłonów AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przeszperałem forum i skorzystałem z kilku porad odnośnie diagnozy i usunięcia usterki w postaci wypadania zapłonów. Niestety efekt mizerny czyli jest bez zmian.Opiszę co się dzieje i może jakaś dobra dusza coś podpowie.

Silnik jak w temacie 1.8T AWT z instalacją gazową Prins , przebieg 270 tys od nowości na gazie. Jak do tej chwili bez żadnych problemów.Od jakiegoś czasu zaczął mieć problemy z paleniem po nocy,jak już odpalił bez problemu przez cały dzień palił od strzału.Jako że problemy chodzą parami przyplątało się wypadanie zapłonów na 1 i 3 cylindrze.Z częstotliwością około 1 cylinder-250 , 3 cylinder -50.Oczywiście kontrolka czek na zegarach.

Diagnozy .

1. padły wtryskiwacze gazowe, i tak wytrzymały 270 tys. - wymienione - brak poprawy.

2. świece- wymienione

3. cewki- zamieniane miejscami na każdy sposób, to samo 1 i 3 wypadanie zapłonów.

4.brak kompresji- zmierzone od 11,5 do 12 na każdym cylindrze.

5.sprawdzone przewody podciśnienia,nic nie widać żeby było poprzecierane

6. wymieniony zaworek podciśnienia czarno- zielony ,ktoś na forum tu opisywał że pomogło, u mnie nie.

7.dzisiaj mechanik sprawdził że iskra jest na 1 i 3 cylindrze

silnik jednakowo pracuje na gazie jak i na Pb, może trochę gorzej na gazie ale to może tylko wrażenie.

Jeżeli mieliście cierpliwość dotrzeć do końca mojego wywodu macie jakieś pomysły to proszę o pomoc , mnie się już pomysły skończyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz dojść czy wypadają na pb czy lpg lub obydwu paliwach.Mnie wypada na 3 cylindrze ale raz jest ok a czasami wypada pewnie przez lpg.Wszystko mam ok poza 13 letnią sondą.Przeczyść wszystkie styki od wtryskiwaczy lpg pb w sterowniku lpg może i w tym jest przyczyna. Nie wiem jak wygląda fabryczna instalacja lpg co do połączeń elektrycznych bo i może gdzieś powstały zimne luty. Co do świec ngk dedykowanych kupowałem je 3 lata temu i jakieś pół roku temu i pod lupą widzę że jakość wykonania idzie w dół. Następne pewnie będą bosch platin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem co u mnie,tylko u mnie wypadają na lpg,i też na 3 cylindrze,prawdopodobnie przez uboga mieszankę,bo mi wywala bład sondy,na jutro jade do gazownika zobaczymy co wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli wszystko nowe to zostaje modul zaplonowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Przeszperałem forum i skorzystałem z kilku porad odnośnie diagnozy i usunięcia usterki w postaci wypadania zapłonów. Niestety efekt mizerny czyli jest bez zmian.Opiszę co się dzieje i może jakaś dobra dusza coś podpowie.

Silnik jak w temacie 1.8T AWT z instalacją gazową Prins , przebieg 270 tys od nowości na gazie. Jak do tej chwili bez żadnych problemów.Od jakiegoś czasu zaczął mieć problemy z paleniem po nocy,jak już odpalił bez problemu przez cały dzień palił od strzału.Jako że problemy chodzą parami przyplątało się wypadanie zapłonów na 1 i 3 cylindrze.Z częstotliwością około 1 cylinder-250 , 3 cylinder -50.Oczywiście kontrolka czek na zegarach.

Diagnozy .

1. padły wtryskiwacze gazowe, i tak wytrzymały 270 tys. - wymienione - brak poprawy.

2. świece- wymienione

3. cewki- zamieniane miejscami na każdy sposób, to samo 1 i 3 wypadanie zapłonów.

4.brak kompresji- zmierzone od 11,5 do 12 na każdym cylindrze.

5.sprawdzone przewody podciśnienia,nic nie widać żeby było poprzecierane

6. wymieniony zaworek podciśnienia czarno- zielony ,ktoś na forum tu opisywał że pomogło, u mnie nie.

7.dzisiaj mechanik sprawdził że iskra jest na 1 i 3 cylindrze

silnik jednakowo pracuje na gazie jak i na Pb, może trochę gorzej na gazie ale to może tylko wrażenie.

Jeżeli mieliście cierpliwość dotrzeć do końca mojego wywodu macie jakieś pomysły to proszę o pomoc , mnie się już pomysły skończyły.

U mnie jak wypadaly zaplony na 3 i 4 cylindrze, to byly kable zaplonowe do wymiany ngk zamienilem na beru tak samo swiece i problem ustapil na dobre. Na jednym kablu od spodu bylo micro pekniecie gdzie bylo je bardzo ciezko zauwazyc i dawalo przebicie. Mechanicy rozlozyli rece przy sprawdzaniu i trzeba bylo samemu dojsc do usterki i ja usunac. Wiec sprawdz bardzo dokladnie kable i jak cos zauwazysz nie tak, to mozesz je wymienic na nowe. Przynajmniej u mnie tak bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli wszystko nowe to zostaje modul zaplonowy.
to byly kable zaplonowe do wymiany

W AWT niema, ani jednego, ani drugiego. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AWT niema kabli a ni modułu zapłonowego,są pojedyncze cewki na cylindrach.

Akurat kolega Grucha mnie wyprzedził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie 1.8t mialy modul zaplonowy ten na filtrze powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie 1.8T go mialy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Qrde, widze ze temat na czasie bo mi tez zaczely ostatnio wypadac zaplony, a dzisiaj padla pompa paliwa. Sick!

 

Szarpie mi silnikiem tylko na obrotach jalowych, w czasie jazdy jest spokoj.

Probuje zczytac grupe 15 i 16, ale jak mi zliczy pare zaplonow, to zaraz mi wynik sie zeruje i w koncu nie wiem na ktorym cylindrze wypadaja.

 

Jak wlaczyc test na kanale 15 i 16? Czy tylko w Measure Blocks obserwuje sie te kanalay i nic wiecej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie skończyło sie na wymianie wtryskiwaczy gazowych,i zapłony przestały wypadać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie skończyło sie na wymianie wtryskiwaczy gazowych,i zapłony przestały wypadać

 

Dzisiaj wymienilem pompe paliwa, bo stara juz swoje przerzyla.

Zaplony wypadaja nadal, ale faktycznie tylko na gazie.

Polecana Hana zrobila u mnie tylko 45kkm. Filtry wymieniane co 15kkm.

Dochodze do wniosku, ze Hana to gowno a nie wtrysk.

Kuzyn w Galancie mial zamontowane jakies tanie i przez 60kkm filtrow nie wymienial bo nie wiedzial ze trzeba. Robil co weekend przeloty po ponad 2kkm i z instalka nic sie nie dzialo.

 

Jakie wtryski miales i jakie wsadziles?

 

Mam Hane na listwie, i albo wymienie tylko dwa wadliwe, albo cala listwe na inna firme.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj wymienilem pompe paliwa, bo stara juz swoje przerzyla.

Zaplony wypadaja nadal, ale faktycznie tylko na gazie.

Polecana Hana zrobila u mnie tylko 45kkm. Filtry wymieniane co 15kkm.

Dochodze do wniosku, ze Hana to gowno a nie wtrysk.

Kuzyn w Galancie mial zamontowane jakies tanie i przez 60kkm filtrow nie wymienial bo nie wiedzial ze trzeba. Robil co weekend przeloty po ponad 2kkm i z instalka nic sie nie dzialo.

 

Jakie wtryski miales i jakie wsadziles?

 

Mam Hane na listwie, i albo wymienie tylko dwa wadliwe, albo cala listwe na inna firme.

 

Podoginaj piny przy wtyczkach

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

podoginaj piny na wtyczkach od cewek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie stare były hany zielone,wytrzymały około 90tyś,montowane pojedynczo,i lały tylko dwie sztuki,ale i tak wymieniłem wszystkie cztery,zamontowane hany złote,takie zaproponował gazownik polecany na forum lpg,podobno to to samo co hana zielona,tylko ulepszona wersja.

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno to to samo co hana zielona,tylko ulepszona wersja.

Hana Gold to to samo co Hana zielona z tym, że do złotej można zastosować dysze, a bez dysz ma tę samą wydajność co zielona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podoginaj piny przy wtyczkach

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

podoginaj piny na wtyczkach od cewek

Przekladalem cewki i dalej wywalalo na tych samych bankach. Aczkolwiek na odchodne zmienilem jeszcze raz i dzisiaj caly dzien bylo OK. Nie ruszalem jeszcze wtyczek od wtrysko lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Przeszperałem forum i skorzystałem z kilku porad odnośnie diagnozy i usunięcia usterki w postaci wypadania zapłonów. Niestety efekt mizerny czyli jest bez zmian.Opiszę co się dzieje i może jakaś dobra dusza coś podpowie.

Silnik jak w temacie 1.8T AWT z instalacją gazową Prins , przebieg 270 tys od nowości na gazie. Jak do tej chwili bez żadnych problemów.Od jakiegoś czasu zaczął mieć problemy z paleniem po nocy,jak już odpalił bez problemu przez cały dzień palił od strzału.Jako że problemy chodzą parami przyplątało się wypadanie zapłonów na 1 i 3 cylindrze.Z częstotliwością około 1 cylinder-250 , 3 cylinder -50.Oczywiście kontrolka czek na zegarach.

Diagnozy .

1. padły wtryskiwacze gazowe, i tak wytrzymały 270 tys. - wymienione - brak poprawy.

2. świece- wymienione

3. cewki- zamieniane miejscami na każdy sposób, to samo 1 i 3 wypadanie zapłonów.

4.brak kompresji- zmierzone od 11,5 do 12 na każdym cylindrze.

5.sprawdzone przewody podciśnienia,nic nie widać żeby było poprzecierane

6. wymieniony zaworek podciśnienia czarno- zielony ,ktoś na forum tu opisywał że pomogło, u mnie nie.

7.dzisiaj mechanik sprawdził że iskra jest na 1 i 3 cylindrze

silnik jednakowo pracuje na gazie jak i na Pb, może trochę gorzej na gazie ale to może tylko wrażenie.

Jeżeli mieliście cierpliwość dotrzeć do końca mojego wywodu macie jakieś pomysły to proszę o pomoc , mnie się już pomysły skończyły.

Nie bede sie rozpisywał duzo, odepnij przewód od przepływomierza i wtedy sprawdz jak chodzi silnik. Najpierw odepnij i wtedy odpal. Jezeli to bedzie przepływka to pózniej po wymianie skasuj bląd. Kazdy szuka wszedzie a ja znalazłem wypadanie zapłonów tu pomimo porady ( złej) diagnosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wkoncu podoginałes te piny?psiknij jeszcze do cewki kontakt do styków el.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Dziękuję za zainteresowanie tematem.Od ostatniego wpisu jeszcze trochę powalczyłem z tym swoim szerszeniem , ale efekty mizerne.

1. Odpięta cała instalacja gazowa - bez zmian.

2.podmieniony komputer silnika - bez zmian.

I teraz pytanie do znawców tematu , ktoś wpadł na pomysł zmierzenia ciśnienia sprężania na zimnym silniku.

wynik to kolejno 6 , 10 , 6 , 11 . Przy próbie olejowej bez zmian , ciśnienie nie wzrasta.

Na rozgrzanym pisałem , ciśnienie od 11,5 do 12. Macie jakiś pomysł zanim zdecyduję się na rwanie głowicy?

Chyba bardzo mało prawdopodobne żeby przy wypalonych zaworach po rozgrzaniu silnika ciśnienie aż tak rosło.

Edytowane przez agirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik będzie miał większe opory to i wynik bedzie niższy, a i jeśli przepustnica była zamknięta to też źle wpływa na wynik testu. Ja mam na 3 cylindrze 10 bar na gorącym i na wolnych obrotach stojąc w korku wypadaja zapłony mimo że osprzęt jest ok i silnik pracuje równo. Jeden zawór ssący nie jest idealnie szczelny więc ciśnienie słabsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności