Skocz do zawartości
kamillo1989

Passat B5 1.9TDI AFN - proszę o analizę logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałem prosić o analizę logów dla mojego Passata B5 1.9 TDI AFN - 110 KM. Logi wykonałem ponieważ wydaje mi się że ten silnik powinien być trochę bardziej dynamiczny. Szczególnie gdy chcę przyspieszyć z niskich obrotów 1600-2000 nie ma tego odczuwalnego "kopa" który powinno zapewnić turbo.

 

Linki do logów:

 

Statyczne - Measure blocks:

 

http://vaglog.pl/log_205857.html (grupy 000, 001, 003)

http://vaglog.pl/log_205858.html (grupy 004,007,013)

http://vaglog.pl/log_205859.html (grupy 014, 018, 023)

 

Basic settings:

http://vaglog.pl/log_205860.html (grupa 000)

http://vaglog.pl/log_205861.html (grupa 003)

http://vaglog.pl/log_205862.html (grupa 004)

http://vaglog.pl/log_205863.html (grupa 011)

 

Logi dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_205864.html (grupy 000,001,003)

http://vaglog.pl/log_205865.html (grupy 004, 008)

http://vaglog.pl/log_205866.html (grupy 010,011)

 

Dziękuję z góry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI rwał nie będzie od 1600 obr. Max moment od 1900. Ale twój rzeczywiście wyjątkowo słaby z dołu.

Przepływka gr 3 dość mocno zaniża praktycznie cały czas. Przekłada sie to na paliwo i doładowanie.

Na początek podmień na inną sprawną lub przeczyść swoją jakimś sprayem na alkoholu. Tylko nie trzyj tam szmatami, chyba że sam lizak (wkład wyjmiesz to możesz sitko o obudowe przeczyścić.

A kiedy filtr powietrza zmieniany? Najpierw o to powinienem zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie kolego, świetnie to ująłeś - jest słaby z dołu, powiedziałbym że aż do 3000 obrotów - nie jets to co ma być. Kolegi 1Z 90KM o wiele żwawiej się zachowuje. Co do filtru powietrza - zmieniam przy każdej wymianie oleju, ostatnia wymiana - 1000km temu (jakieś 2 tyg temu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj sie przepływce log dyn gr 3 kolumna (actual). 850mg to jest min. U ciebie jakoś lichutko. AFN 900- w porywach 1000 powinien mieć. Albo przepływka mówi baj baj albo gdzieś nieszczelność przed przepływką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

driver77 dzięki kolego za pomoc. We wtorek założę sprawny przepływomierz i oczywiście dam znać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przepływomierz na nowy. Samochód stał się znacznie żwawszy, ale odnoszę wrażenie że powinno być jeszcze lepiej przy obrotach 2000-2500. Logi po wymianie zamieszczam poniżej (same dynamiczne):

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210543.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_210544.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210545.html

 

Wykres z programu VagLogDecoder

1. MAF:

MAF.jpg

 

2.MAP:

MAP.jpg

 

Możecie koledzy coś doradzić? Bo sam już nie wiem co o tym myśleć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz po wymianie nadal nie osiąga przyzwoitych wartości (chociaż był wymieniony na nowy, jeszcze zaplombowany). Może ciśnienie doładowania wpływa na to? Jakieś pomysły koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozbyłem się dzisiaj katalizatora - w końcu słychać gwizd turbiny - wcześniej ciężko było cokolwiek usłyszeć. Samochód jest sporo żwawszy. Jak będę miał możliwość, to zrobię ponownie logi. Jest natomiast jeden problem - objawił się on bezpośrednio po wybiciu katalizatora, mianowicie pojawiły się drgania w kabinie na wolnych obrotach, ale tylko przy rozgrzanym silniku. Jaki związek z tym może mieć usunięcie katalizatora? Może to być spowodowane nieprawidłową dawką na biegu jałowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź złącze elastyczne wydechu przy turbo. Może źle wydech skręciłeś lub złączka nadaje się do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując:

- wymieniony przepływomierz na nowy BOSCH

- wywalony katalizator

 

Logi po wykonaniu w/w czynności:

008, 011 : http://vaglog.pl/log_213057.html

001,003 : http://vaglog.pl/log_213055.html

 

Niestety dalej przepływka osiąga max. wartości około 800. Porównując do logów innych kolegów z forum, którzy mają w okolicach 900 - wnioskuję że nadal coś jest nie tak. Możliwe ze kierownice w turbo płynnie chodzą, ale nie idealnie i stąd turbo nie ładuje tak jak powinno? Czy ciśnienie doładowania jest wystarczająco wysokie? Może problem jest gdzieś w N75 lub wężykach podciśnieniowych?

Koledzy możecie mnie jakoś nakierować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie wygląda spoko, chociaż przepływka rzeczywiście pokazuje jakby za mało. Wszystko szczelne za przepływką? Może ciągnie lewe powietrze? Przejrzyj dokładnie cały dolot od przepływki po kolektor ssący, wszystkie rury, przewody, opaski, jak to nie załatwi sprawy a masz możliwość to sprawdź szczelność IC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skróć sztangę o obrót. Generalnie tak ustaw, żeby N75 osiągało max w granicach 70%-75%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie kolegów,

 

Po przeszło dwóch latach zrobiłem ponowne logi:

Grupa 003:

http://vaglog.com/log-003_oWy1ssr.html

 

Grupa 008:

http://vaglog.com/log-008_RS6Cua.html


Grupa 010:

http://vaglog.com/log-010_9EBoa39.html


Grupa 011:

http://vaglog.com/log-011_6IAd6.html

 

Niestety ciągle coś jest nie tak, ciśnienia doładowania są mocno nie w porządku. Samochód nie jedzie jak powinien. Największy brak mocy jest wyczuwalny w okolicach 2800-3100 rpm - później tak jakby ciągnał lepiej, lecz bez szału. Rok temu była czyszczona zmienna geometria + kolektor ssący. Co do przepływomierza - jak pisałem we wcześniejszych postach był on wymieniany na nowy, również BOSCH. Niestety, różnicy w pomiarach MAF pomiędzy starym a nowym praktycznie nie ma.

 

Koledzy, może ktoś z was rzucić doświadczonym okiem na te logi i coś doradzić? 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności