Skocz do zawartości
marcheloka

Czy mój samochód jeździ na 2 cylindrach z 4? :O

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

Zczytałem błędy kablem i najbardziej mnie zaniepokoiły 2 z nich:

 

16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Misfire Detected

 

Possible Causes:

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged

 

Special Notes:

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

 

 

16687/P0303/000771 - Cylinder 3 Misfire Detected

 

Possible Causes:

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged

 

Special Notes:

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

 

 

A więc jest błąd z zapłonem na cylindrze 2 i 3. Czy to znaczy, że tylko połowa cylindrów działa? Nie zauważyłem jakiegoś istotnego braku mocy. Ten silnik z definicji za dużo mocy to nie ma. :P Teraz jechałem w daleką trasę Wrocław - Praga i średnie spalanie na trasie wyszło 8l. Trochę za dużo jak na trasę. Może to właśnie przez te problemy z zapłonem na cylindrach? Jak można to sprawdzić? Czy świece wymienić może? Samochód kupiłem niedawno z przebiegiem 210 000 km i nie wiadomo kiedy świece ostatnio były wymieniane bo z tych niemieckich papierów nic nie potrafię po szwabsku odczytać. Pozdrawiam!

 

Przy okazji: przy zczytywaniu błędów pojawiła się taka informacja:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Ale tym nie ma się co przejmować?

Edytowane przez marcheloka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie wiesz kiedy świece były wymienione to może warto je wymienić ewentualnie sprawdzić ich stan. Wydaje mi się, że koszt świec to tego silnika nie będzie ogromny, więc profilaktycznie można to zrobić. Warto też dla sprawdzenia wykasować błędy i zobaczyć czy po krótkiej jeździe powrócą. Jeżeli nie to w zasadzie można pojeździć dalej i obserwować.

 

Błędy te nie oznaczają, że dwa cylindry nie pracują. Sterowniki mają pamięć, w której zapisują kody usterek występujących podczas pracy. Zapisane te kody oznaczają, że podczas pracy wystąpiła przerwa w zapłonie mieszanki na wymienionych cylindrach. Mógł być to raz.

Swoją drogą praca silnika na dwóch cylindrach na pewno zostałaby zauważona:D

Edytowane przez Noxi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd dotyczący drugiego cylindra pojawił się ponownie po wykasowaniu i trasie Wrocław-Praga-Wrocław. Czy w takim razie byłby sens wymienić świecę tylko na tym cylindrze? Czy lepiej od razu na wszystkich cylindrach wymienić?

 

Kolejnym błędem, który pojawił się wcześniej i po wykasowaniu i przejażdżce znowu się pokazał to

 

16555 - Zbyt uboga mieszanka - sporadyczny (ale już drugi raz się pojawił)

 

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

 

Possible Causes:

Mass Air Flow Sensor (G70) defective

Intake System Leak(s)

 

Possible Solutions:

Check Mass Air Flow Sensor (G70)

Check Fuel Pressure Regulation

Check Fuel Pump

Check Injectors

Check Intake System for Leaks

Check Exhaust System for Leaks

Check Secondary Air System for Leaks

Check Vacuum Pipes for Leaks

 

Czy można coś z tym błędem poradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16555
Jeździłem z tym błędem ponad dwa lata , pojawiał się też błąd kata i sondy, po wymianie przepływki 0 błędów od ponad pół roku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już mam 2 typy co do tego błędu 16555, te uciążliwe pierdółki, które sprawiają najwięcej problemów :/

 

Czyli EGR, czyszczenie albo ewentualna wymiana

 

Albo ten przepływomierz co wszystkich zauważyłem denerwuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w takim razie byłby sens wymienić świecę tylko na tym cylindrze? Czy lepiej od razu na wszystkich cylindrach wymienić?

 

Cóż, dla testu można spróbować wymienić świecę. Jeżeli bawisz się sam to możesz spróbować ją zamienić z inną. Jeżeli problem podąży za świecą, to masz pewność. Najlepiej jednak nie rzeźbić za mocno, rozeznać się w kosztach i na tej podstawie ocenić czy warto wymienić komplet, jedną, czy może wcale:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności