Skocz do zawartości
kubelt

odbieramy B8 - na co zwrócić uwagę

jedrus

Lista rzeczy do sprawdzenia przy odbiorze samochodu z salonu - KLIK.
Chcesz coś dodać? Po prostu skomentuj pod wyżej zamieszczonym linkiem - uzupełnimy dokument.

Wiadomość dodana przez jedrus

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba ostatnia fajna navi jeszcze z tymi pokrętłami. W Tiguanie jest już full cyfrowa ale dla mnie mało praktyczne i ciężkie w użytkowaniu.

Co do 18" na ten sezon zmniejszyłem ciśnienie do 2.2 bara i jest przepaść w komforcie. Wcześniej ładowano mi na 2.6 ,a pomimo tego środek opony bardziej był zużyty - czyli za duże ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich modelach od Golfa w górę można wybierać między tańszą navi Discover Media (8 cali z pokrętłami) a droższą Discover Pro (9,2 cali bez pokręteł, dyskiem twardym i sterowaniem za pomocą gestów).

W mniejszych modelach takich jak np: Polo, T-Cross czy T-Roc można wybrać tylko tą wersję tańszą. 

Caddy, Transporter mają jeszcze inne navi, a Up podgląd tylko w Smartfonie ulokowany w specjalnej przystawce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

W przyszłym tygodniu odbieram z salonu używanego  B8 Variant 2.0 BiTDI (2015 rok). Auto będzie miało jeszcze ponad rok gwarnacji (do września 2020).
Czy mam na coś konkretnego zwrócić uwagę przy odbiorze, czy się niczym nie przejmować, bo jak coś wyjdzie, to i tak naprawią ew. niedociągnięcia w ramach gwarancji?

Auto ma 105k km, następny przegląd niby za 18k km albo 440 dni. Czy kazać profilaktycznie wymienić olej, czy to będzie zupełnie bez sensu?

To będzie mój pierwszy VW w rodzinie, chociaż mamy już auto z grypy VAG - A6 C6 3.0 TDI z pneumatyką :)

Pozdrawiam
Radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Radello napisał:

Witajcie!

W przyszłym tygodniu odbieram z salonu używanego  B8 Variant 2.0 BiTDI (2015 rok). Auto będzie miało jeszcze ponad rok gwarnacji (do września 2020).
Czy mam na coś konkretnego zwrócić uwagę przy odbiorze, czy się niczym nie przejmować, bo jak coś wyjdzie, to i tak naprawią ew. niedociągnięcia w ramach gwarancji?

Auto ma 105k km, następny przegląd niby za 18k km albo 440 dni. Czy kazać profilaktycznie wymienić olej, czy to będzie zupełnie bez sensu?

To będzie mój pierwszy VW w rodzinie, chociaż mamy już auto z grypy VAG - A6 C6 3.0 TDI z pneumatyką :)

Pozdrawiam
Radek

Zamów sobie przegląd przezakupowy w ASO, nie musi być VW, możesz wybrać Skodę lub Seata.

Trzyma ich audyt, więc robią to rzetelnie i masz pełną dokumentację i rzetelny opis pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem kiedyś umówić się na pierwszą wymianę oleju (10 tyś km) w ASO Skoda bo mam tam znajomego to mi odmówili i skierowali do VW...

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kubek197878 napisał:

Chciałem kiedyś umówić się na wymianę oleju w Skodzie to mi odmówili i skierowali do VW...

Nie spotkałem się wcześniej  z taką sytuacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Radello napisał:

Witajcie!

W przyszłym tygodniu odbieram z salonu używanego  B8 Variant 2.0 BiTDI (2015 rok). Auto będzie miało jeszcze ponad rok gwarnacji (do września 2020).

po rozmowach z tymi co juz mieli awarie w BiTDI  przeszła mi ochota   na to,  

nie jest to niestety 190 z drugim turbo,.

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te nowe BiTDI (EA288) sypią się tak jak te w VW T5/6... to faktycznie lepiej sobie odpuścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, MST 2019 napisał:

Nie spotkałem się wcześniej  z taką sytuacją.

Kiedys w  VW  chciałem zamówić   tuleje wahacza    wzmocnioną, taka co wystepuje  tylko w AUDI.... i VW mi nie sprzedał, 

Było to na Połczyńskiej w Vivie , musiałem jechac na drugą  stronę Połczyńskiej, gdzie  jest salon AUDi i tam zamówic ;) 

Teraz, radekrp90 napisał:

Jeśli te nowe BiTDI (EA288) sypią się tak jak te w VW T5/6... to faktycznie lepiej sobie odpuścić.

Miałem okazje jeździć  wypozyczonym T6  BiTDI z końca 2018, miało 25tys km  jak go brałem 

Padła uszczelka pod  głowcią przy 10tys i wzieło cały płyn,  

Koles mi mowił ze korby środkowe sa zgięte , bo  zaczyna przy 1100 wibracłe  łapac, 

VW  nic sobie z tego nie robi - auto zapala , 

Badają tez wtryski , tzn wlali siuwax do baku i kazali wyjeżdzić do 0, i wymienią te co padną  ,

Gw mówi  - auto ma byc  naprawionew, nikt nie mówi ze   na org, czy wymieniiony silnik 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mobile.de sporo jest Transporterów z uszkodzonym 2.0 BiTDI. B8 też jest sporo z tym silnikiem ale nie zauważyłem opisów o uszkodzeniach.

Niestety głowice i turbosprężarki dostają w nich mocno w kość, więc to nie będzie już tak trwałe ale z drugiej strony - czego się spodziewać? ;) Przecież to są moce normalnie osiągane przez silniki 3 litrowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

Na mobile.de sporo jest Transporterów z uszkodzonym 2.0 BiTDI. B8 też jest sporo z tym silnikiem ale nie zauważyłem opisów o uszkodzeniach.

Niestety głowice i turbosprężarki dostają w nich mocno w kość, więc to nie będzie już tak trwałe ale z drugiej strony - czego się spodziewać? ;) Przecież to są moce normalnie osiągane przez silniki 3 litrowe.

co do głowicy  - to przypadek pewnie  jeden na  1000.... ....tak jak inne pekające głowice  w starszych autach , 

co do BiTDI - w 240 dodali  jakies zaworki do smarowania  wału / korb  , i te zaworki lubią się przycinać na wolnych obrotach własnie  i się nie smaruje 

czyli 240 trzeba katować  i powinna jeździć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą głowicą to skrót myślowy - miałem na myśli uszczelki pod głowicę. Wada na podobnym chyba poziomie jak w Fordowskim 2.3 EcoBoost ale VW nie zrobił z tego akcji naprawczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
 
 
Dnia 10.05.2019 o 09:29, MST 2019 napisał:

Zamów sobie przegląd przezakupowy w ASO, nie musi być VW, możesz wybrać Skodę lub Seata.

Trzyma ich audyt, więc robią to rzetelnie i masz pełną dokumentację i rzetelny opis pojazdu.

Auto jest z programu DasWeltAuto, więc ma pełną czeklistę. Poza tym jest na gwarancji. Zakładam, że jeżeli coś jest nie tak, to w ciągu roku wyjdzie.

 

Jak to jest z przeglądami/olejami LongLife. Robić przeglądy wg wskazań (czyli +/- 30.000 lub 2 lata), czy normalnie, po bożemu, wymieniać przynajmniej olej i filtr oleju co każde 15.000?

Salon trochę nawalił z terminami i (po drobnej awanturze) oferują mi albo gratisowe akcesoria albo "przegląd olejowy". Coś polecicie?

Jak to jest z usługami on-line? Chodzi mi o tzw. Car-Net, inormacje nt. pojazdu itp. Trzeba cykllicznie odnawiać abonament?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej z filtrami co 15'000 maks.

Co do reszty nie mam danych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, MST 2019 napisał:

Olej z filtrami co 15'000 maks.

Co do reszty nie mam danych.

OK, czyli robić pełne przeglądy co 30.000, a co 15.000 "przegląd olejowy", czyli sam olej i filtr, zgadza się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę  że jesteście  w temacie bitdi w t6

Trochę się zmartwień

Bo w poniedziałek  płaciłem zaliczkę za craftera 177 ps bitdi

Po niedzieli odbiór 

Rozumiem że mam dopłacić  5tys i wykupić faktyczną gwarancję na 5 lat.

Miałem brać sprintera Ale vw mnie przekonał przy passacie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz o nowym Crafterze to jest to z tego co pamiętam ten sam silnik co Passacie B8. W T5/T6 był silnik EA189 i tam było więcej problemów. Tak czy inaczej jak dla mnie silniki tak wysilone w aucie dostawczym to pomyłka ale cóż. 3.0-litrówki o mocy 180 koni raczej nie wrócą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odpisywałem umowę

To sprzedawca powiedział że rekordem w t6  było to jak klient  nawet nie dojechał do domu po odbiorze

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności